Урок №
Тема уроку: Особливості складання переліку елементів (специфікація)
Мета:
навчальна: засвоїти, закріпити, поглибити і вдосконалити знання, навички і уміння з виконання креслень і електричних схем по професії.
виховна: виховувати увагу і акуратність при виконанні графічних робіт, наполегливість, працьовитість, впевненість у своїх силах; формувати навички колективної роботи в поєднанні з самостійністю учнів; виховувати взаємоповагу і взаємодопомогу в колективі, толерантність у відносинах: учень – учень, учитель – учень.
розвиваюча: розвивати навички техніки креслення електричних схем, логічне мислення, вміння самостійної пошукової роботи.
Тип уроку: комбінований
Методи та прийоми проведення уроку: рольова гра, пояснення, робота в групах.
Міжпредметні зв’язки: електротехніка, технологія електромонтажних робіт
КМЗ: Презентація, комп’ютер, мультимедійний проектор, схеми електричні принципові, картки – завдання, витяги з нормативних документів, креслярські інструменти, ватман.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Перевірка наявності учнів на уроці, чергових та готовності учнів до роботи.
ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Оголошення теми уроку.
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і умінь учнів, перевірка домашнього завдання
Фронтальне і індивідуальне опитування
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні ми з Вами починаємо вивчення основних правил виконання електричних схем. Ви навчитеся виконувати електричні схеми, познайомитеся з різними умовними позначеннями електричних елементів. Все це допоможе Вам навчитися читати електричні схеми. Тому що для електромонтажника суднового схема – мова техніки і основний документ.
V. Засвоєння нового навчального матеріалу
ОФОРМЛЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ЕЛЕМЕНТІВ (СПЕЦІФІКАЦІЯ)
Інформацію про елементи схеми записують у перелік елементів - таблицю, яка виконується згідно зі стандартом.
Всі відомості про елементи, що входять в склад виробів і зображень на схемі, записують в перелік елементів, який розміщують на першому листі схеми або виконують у вигляді самостійного документа.
Після виконання креслення схеми її елементи необхідно позначити так, щоб кожному елементу схеми відповідало його літерно-цифрове позиційне позначення.
Дані про елементи, які зображені на схемі виробу, записують в перелік. Зв'язок між умовними графічними позначеннями і переліком елементів здійснюється через позиційні позначення.
Перелік розміщують на першому аркуші схеми або виконують у вигляді самостійного документа на аркуші формату А4 з основним написом для текстових документів по ГОСТ 2.104-68. В основному напису переліку під найменуванням виробу, для якого складений перелік, роблять напис «Перелік елементів» шрифтом, на один-два порядки менше того, яким записано найменування виробу. У відповідній графі основного напису вказують шифр «П» переліку і шифр схеми, наприклад, П301 – перелік принципової схеми.
Перелік елементів оформляють у вигляді таблиці, яка заповнюється зверху вниз. На першому аркуші схеми, перелік розташовують над основним написом на відстані не менше 12 мм від нього.
Продовження переліку розміщують ліворуч від основного напису, повторюючи головку таблиці. В графах переліку вказують такі дані:
Завдання виконується на листі креслярського паперу формату А3 (297×420мм). Основний напис креслення виконується по формі 1, згідно ГОСТ 2.104–68 (рис. 6).
Рис. 8. Основний напис, форма 1
Порядок запису елементів у перелік такий:
VІІ. Формування навичок і умінь із застосування знань на практиці
Виконання завдань , прикладу заповнення основного напису (специфікація ) для електричної принципової схеми
ІХ. Повідомлення домашнього завдання
Накреслить електричну схему згідно ДСТУ
Рисунок – Приклад виконання переліку елементів до схеми на окремому форматі