ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ, НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У БАЗОВІЙ ШКОЛІ

Про матеріал
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ, НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У БАЗОВІЙ ШКОЛІ Василенко Анастасія Олександрівна студентка 2 курсу (магістр) фізико-математичного факультету Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди Науковий керівник: Чібісов О.Д. к. фіз.-мат. наук, доцент Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди Основні принципи використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) - це розвиток учнів мотивації до здобуття знань, індивідуальний підхід до учнів, простота та легкість у створенні та використанні, спрямованість на інтеграцію навчальних дисциплін. [1]. Ефективність використання ІКТ у навчальному процесі залежить від: якості використання, методики, яку використовує вчителя, і від матеріально-технічного забезпечення закладу. Викладання математики в базовій школі завжди супроводжується моделюванням фігур, розв’язуванням завдань тощо. Для застосування ІКТ в навчальному процесі, кабінет математики в навчальному закладі повинен мати комп’ютерну техніку (проектор або мультимедійний екран) і спеціальне навчальне програмне забезпечення[2]. Застосування ІКТ у навчальній діяльності надає можливість підвищувати рівень індивідуального навчання і глибину засвоєння знань, спрощує поточну і підсумкову перевірку знань учнів. Зараз вже існує і все ще розвивається велика кількість програмних засобів спрямованих на розв’язання математичних задач усіх рівнів складності за допомогою комп’ютерного забезпечення. Значною перевагою при роботи з цими програмами користувачу немає необхідності у наявності спеціальних знань з інформатики, програмуванні, тощо. [3] Розглянемо особливості застосування ІКТ на шкільних уроках математики, за кожною з вищезгаданих форм проведення уроків. • Урок засвоєння знань Фрагменти відеофільмів, рідкісні фотографії, графіки, формули, що вивчаються, роботу технічних пристроїв. • Урок закріплення знань Самостійна робота учнів у класі або виконання індивідуального домашнього завдання. Самостійна перевірка отриманих результатів з допомогою комп'ютеру посилює пізнавальний інтерес учнів, робить їх роботу творчої, а деяких випадках наближає її характером до науковому дослідженню. • Урок узагальнення та систематизації знань Проведення учнями дослідження, використовуючи комп'ютерну модель та отримати необхідні результати. Уроки з використанням програмного забезпечення для моделювання, особливо ефективні, оскільки учні отримують знання у процесі самостійної творчої роботи. • Урок формування вмінь і навичок Для полегшення та більш швидкого запам’ятовування матеріалу зазвичай вчителі використовують різноманітні ілюстрації та відеоматеріали відповідні до теми уроку. Більшість з який вже мають досить застарілий дизайн та не зацікавлюють учнів. Тому зараз є перспектива використання засобів ІКТ, для спостереження причинно-наслідкових зав’язків.[4] • Урок контролю рівня засвоєння знань Організація і проведення контрольних, самостійних робіт учнями за допомогою онлайн-тестів, створених вчителем або використання вчителем вже створених. • Комбінований урок На кожному з етапів такого уроку можливо використання різноманітних засобів ІКТ. На етапі засвоєння знань доцільно використовувати програмне забезпечення для моделювання, на етапі повторення – інтерактивні вправи, тощо Доцільність застосування засобів ІКТ у навчанні математики не викликає сумнівів. Системне використання інформаційних технологій сприяє формування ключових компетенцій учнів та підвищенню інтересу не лише до уроків математики, а й стосовно науки загалом. Спонукає учнів до науково-дослідницької діяльності та самоосвіти. [5] Для досягання мети удосконалення навчального процесу та отримання позитивних результатів, на будь-якому етапі уроку математики є доцільне використання інформаційних технологій. Список літератури 1. Данильчук Л. Сутність і зміст поняття «інформаційно-комунікаційні технології» // Педагогіка і психологія проф. освіти. 2012. № 4. С. 123–130. 2. Куракіна Г. Використання інформаційних технологій на уроці математики // Школа. 2012. № 2. С. 25–26. 3. Щукіна Г. Педагогічні проблеми формування пізнавальних інтересів учнів: Київ. 1998. 274 с 4. Бударіна А. Цікаво працювати й легко усвідомлювати : уроки математики з використанням комп'ютера // Сучасна школа України. 2009. Квітень (№ 4). С. 44-46. 5. Пудренко Т. Інформаційні технології на уроках математики // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2010. № 9. С. 29-30.
Перегляд файлу

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ, НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У БАЗОВІЙ ШКОЛІ

Василенко А.О.

студентка 2 курсу (магістр)

фізико-математичного факультету

Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

Науковий керівник:

Чібісов О.Д.

к. фіз.-мат. наук, доцент

Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди

 

Основні принципи використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) - це розвиток учнів мотивації до здобуття знань, індивідуальний підхід до учнів, простота та легкість у створенні та використанні, спрямованість на інтеграцію навчальних дисциплін. [1].

Ефективність використання ІКТ у навчальному процесі залежить від: якості використання, методики, яку використовує вчителя, і від матеріально-технічного забезпечення закладу. Викладання математики в базовій школі завжди супроводжується моделюванням фігур, розв’язуванням завдань тощо. Для застосування ІКТ в навчальному процесі, кабінет математики в навчальному закладі повинен мати комп’ютерну техніку (проектор або мультимедійний екран) і спеціальне навчальне програмне забезпечення[2].

Застосування ІКТ у навчальній діяльності надає можливість підвищувати рівень індивідуального навчання і глибину засвоєння знань, спрощує поточну і підсумкову перевірку знань учнів. Зараз вже існує і все ще розвивається велика кількість програмних засобів спрямованих на розв’язання математичних задач усіх рівнів складності за допомогою комп’ютерного забезпечення. Значною перевагою при роботи з цими програмами користувачу немає необхідності у наявності спеціальних знань з інформатики, програмуванні, тощо. [3]

Розглянемо особливості застосування ІКТ на шкільних уроках математики, за кожною з вищезгаданих форм проведення уроків.

  •                   Урок засвоєння знань

Фрагменти відеофільмів, рідкісні фотографії, графіки, формули, що вивчаються,  роботу технічних пристроїв.

  •                   Урок закріплення знань

Самостійна робота учнів у класі або виконання індивідуального домашнього завдання. Самостійна перевірка отриманих результатів з допомогою комп'ютеру посилює пізнавальний інтерес учнів, робить їх роботу творчої, а деяких випадках наближає її характером до науковому дослідженню.

  •                   Урок узагальнення та систематизації знань

Проведення учнями дослідження, використовуючи комп'ютерну модель та отримати необхідні результати. Уроки з використанням програмного забезпечення для моделювання,  особливо ефективні, оскільки учні отримують знання у процесі самостійної творчої роботи.

  •                   Урок формування вмінь і навичок

Для полегшення та більш швидкого запам’ятовування матеріалу зазвичай вчителі використовують різноманітні ілюстрації та відеоматеріали відповідні до теми уроку. Більшість з який вже мають досить застарілий дизайн та не зацікавлюють учнів. Тому зараз є перспектива використання засобів ІКТ, для спостереження причинно-наслідкових зав’язків.[4]

  •                   Урок контролю рівня засвоєння знань

Організація і проведення контрольних, самостійних робіт учнями за допомогою онлайн-тестів, створених вчителем або використання вчителем вже створених.

  •                   Комбінований урок

На кожному з етапів такого уроку можливо використання різноманітних засобів ІКТ. На етапі засвоєння знань доцільно використовувати програмне забезпечення для моделювання, на етапі повторення – інтерактивні вправи, тощо

Доцільність застосування засобів ІКТ у навчанні математики не викликає сумнівів. Системне використання інформаційних технологій сприяє формування ключових компетенцій учнів та підвищенню інтересу не лише до уроків математики, а й стосовно науки загалом. Спонукає учнів до науково-дослідницької діяльності та самоосвіти. [5]

Для досягання мети удосконалення навчального процесу та отримання позитивних результатів, на будь-якому етапі уроку математики є доцільне використання інформаційних технологій.

Список літератури

  1.   Данильчук Л. Сутність і зміст поняття «інформаційно-комунікаційні технології» // Педагогіка і психологія проф. освіти. 2012.  № 4. С. 123–130.
  2.   Куракіна Г. Використання інформаційних технологій на уроці математики // Школа.  2012.  № 2.  С. 25–26.
  3.   Щукіна Г. Педагогічні проблеми формування пізнавальних інтересів учнів:  Київ. 1998.  274 с
  4.   Бударіна  А. Цікаво працювати й легко усвідомлювати : уроки математики з використанням комп'ютера  // Сучасна школа України.  2009.  Квітень (№ 4). С. 44-46.
  5.   Пудренко Т. Інформаційні технології на уроках математики // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2010. № 9.  С. 29-30.
docx
Пов’язані теми
Математика, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
10 травня 2023
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку