ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ, НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У БАЗОВІЙ ШКОЛІ
Василенко А.О.
студентка 2 курсу (магістр)
фізико-математичного факультету
Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Науковий керівник:
Чібісов О.Д.
к. фіз.-мат. наук, доцент
Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Основні принципи використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) - це розвиток учнів мотивації до здобуття знань, індивідуальний підхід до учнів, простота та легкість у створенні та використанні, спрямованість на інтеграцію навчальних дисциплін. [1].
Ефективність використання ІКТ у навчальному процесі залежить від: якості використання, методики, яку використовує вчителя, і від матеріально-технічного забезпечення закладу. Викладання математики в базовій школі завжди супроводжується моделюванням фігур, розв’язуванням завдань тощо. Для застосування ІКТ в навчальному процесі, кабінет математики в навчальному закладі повинен мати комп’ютерну техніку (проектор або мультимедійний екран) і спеціальне навчальне програмне забезпечення[2].
Застосування ІКТ у навчальній діяльності надає можливість підвищувати рівень індивідуального навчання і глибину засвоєння знань, спрощує поточну і підсумкову перевірку знань учнів. Зараз вже існує і все ще розвивається велика кількість програмних засобів спрямованих на розв’язання математичних задач усіх рівнів складності за допомогою комп’ютерного забезпечення. Значною перевагою при роботи з цими програмами користувачу немає необхідності у наявності спеціальних знань з інформатики, програмуванні, тощо. [3]
Розглянемо особливості застосування ІКТ на шкільних уроках математики, за кожною з вищезгаданих форм проведення уроків.
Фрагменти відеофільмів, рідкісні фотографії, графіки, формули, що вивчаються, роботу технічних пристроїв.
Самостійна робота учнів у класі або виконання індивідуального домашнього завдання. Самостійна перевірка отриманих результатів з допомогою комп'ютеру посилює пізнавальний інтерес учнів, робить їх роботу творчої, а деяких випадках наближає її характером до науковому дослідженню.
Проведення учнями дослідження, використовуючи комп'ютерну модель та отримати необхідні результати. Уроки з використанням програмного забезпечення для моделювання, особливо ефективні, оскільки учні отримують знання у процесі самостійної творчої роботи.
Для полегшення та більш швидкого запам’ятовування матеріалу зазвичай вчителі використовують різноманітні ілюстрації та відеоматеріали відповідні до теми уроку. Більшість з який вже мають досить застарілий дизайн та не зацікавлюють учнів. Тому зараз є перспектива використання засобів ІКТ, для спостереження причинно-наслідкових зав’язків.[4]
Організація і проведення контрольних, самостійних робіт учнями за допомогою онлайн-тестів, створених вчителем або використання вчителем вже створених.
На кожному з етапів такого уроку можливо використання різноманітних засобів ІКТ. На етапі засвоєння знань доцільно використовувати програмне забезпечення для моделювання, на етапі повторення – інтерактивні вправи, тощо
Доцільність застосування засобів ІКТ у навчанні математики не викликає сумнівів. Системне використання інформаційних технологій сприяє формування ключових компетенцій учнів та підвищенню інтересу не лише до уроків математики, а й стосовно науки загалом. Спонукає учнів до науково-дослідницької діяльності та самоосвіти. [5]
Для досягання мети удосконалення навчального процесу та отримання позитивних результатів, на будь-якому етапі уроку математики є доцільне використання інформаційних технологій.
Список літератури