Особливості запровадження наскрізних ліній на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
Тема: Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”. Мета: формувати ключові компетентності відповідно до наскрізних ліній: розвивати культуру мовлення; навички аналізу епічного твору; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки та їх наслідки; формувати ціннісне ставлення особистості до інших людей, світогляд та переконання учнів.
Перегляд файлу

Особливості запровадження наскрізних ліній на уроках зарубіжної літератури

Іванченко Оксана Вадимівна.

Тема: Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”.

Мета: формувати ключові компетентності відповідно до наскрізних ліній: розвивати культуру мовлення; навички аналізу епічного твору; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки та їх наслідки; формувати ціннісне ставлення особистості до інших людей, світогляд та переконання учнів.

Наскрізні лінії:

1) “Екологічна безпека і сталий розвиток” (НЛ - 1)

Вчитель: - Том-сирота, який змушений дорослішати раніше за однолітків, які живуть з батьками. Ним опікується тітка. В творі спостерігаємо проблему сирітства, опікунства. Взаємини в сім’ї розкриваються через спілкування дітей та дорослих.

Завдання:

1.   Проблемне питання.

-         Як тітка Поллі ставиться до Тома? Використовуючи текст твору обґрунтуйте свою думку.

2.   Рольова гра “Якби я…” (орієнтовна відповідь)

-         Якби я був на місці Тома, то не бешкетував би, а ходив до школи й навчався добре, бо я сирота й мені потрібно самотужки побудувати своє майбутнє. Покластися ж можу лише на себе.

2) “Громадянська відповідальність” (НЛ - 2) Вчитель:

-         Том разом з Геком стали свідками злочину на цвинтарі. Незважаючи на те, що діти страшенно боялися, Том Сойєр все ж таки зважився на гідний вчинок - свідчити в суді на користь Мафа Поттера проти індіанця Джо, щоб врятувати від несправедливого покарання Мафа.

Завдання:

1. Робота в парах. Проблемне питання.

-         Як думаєте, Том Сойєр - благородний, надійний друг чи легковажний бешкетник? (діти висловлюють свої думки)

2. Скласти порівняльну (цитатну) хар-ку образів Тома та Гека

image

3)  “Здоров’я й безпека” (НЛ - 3)

Вчитель: - Тому подобається його однокласниця Беккі. Одного разу на пікніку Том пропонує Беккі прогулянку до печері, яка заворожує дітей своєю величчю та таємничістю. Ми з вами знаємо наскільки це небезпечно для життя та здоров’я.

Завдання:

1.     Пошуково-дослідницьке.

Знайти в тексті епізод, де описується пригода в печері. Уважно та виразно прочитати. Скласти “порадник для Тома та Беккі” - правила поведінки в екстремальних умовах.

2.     Намалювати карту печери й допомогти нашим героям знайти вихід.

4)  “Підприємливість і фінансова грамотність” (НЛ - 4) Вчитель: Том виконує завдання тітоньки Поллі - фарбує паркан. Цю, здавалося б нудну й звичайну роботу, Том перетворив на захопливу й прибуткову справу.

Завдання:

1.     Евристична бесіда:

-         Які риси характеру Тома розкриваються в епізоді фарбування паркану? (винахідливий розум, психологічні здібності, організаторські здібності).

-         Власником яких багатств став Том? (надгризане яблуко, ходулі, мертвий пацюк…)

-         Яка була реакція тітоньки Поллі на таке швидке виконання Томом її доручення - пофарбувати паркан (вона здивувалася й дала яблуко в нагороду).

Рефлексія: “Мікрофон”

-         Я навчився в Тома…

-         Я дякую Томові за те, що...

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кальченко-Вищанська Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
306
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку