Урок " Г. К. Андерсен «Снігова королева». Чарівний світ казки".

Про матеріал
Розробка конспекту уроку для здобувачів освіти5 класу на тему "Г. К. Андерсен «Снігова королева». Чарівний світ казки".
Перегляд файлу


 

Тема. Г. К. Андерсен  «Снігова королева». Чарівний світ казки

Метаформувати  компетентності: предметні (поглиблювати навички аналізу тексту, розвивати навички виразного читання, переказу окремих епізодів, вміння працювати з текстом; вмінні аналізувати текст); ключові (інформаційну:  уміння систематизувати здобуті знання та критичної їх осмислювати;  загальнокультурну: творчі здібності, прагнення досягати високого результату, виховувати доброту, прагнення допомогти ближньому; комунікативну: вміння знаходити спільну мову, працюючи колективно).

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

 

                                                   ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. Організаційна частина
  2. Мотивація навчальної діяльності школярів

– Сьогоднішній світ та людське життя переповнене болем. Трагедіями та сльозами. Людям так не вистачає добра, чуйності, справедливості. Було б чудово, якби ми мали чарівну паличку, яка допоможе знищити світове зло.

 

-         Послухайте вірш Надії Красоткіної. До чого закликає поетеса?

Будьте всі на доброту готові

По добрості приємне щось зробити,
Ну, просто так, щоб усмішка цвіла.
Щоб серденько чиєсь умить зігріти,
Внести у душу трішечки тепла.
І світ тоді враз кольоровим стане,
І серед снігу квітка зацвіте.
А сніг і лід у серденьку розтане,
З-за хмари вийде сонце золоте
І буде на душі усім привітно,
Заграє небо барвами всіма.
І зацвіте веселка семицвітно,
Бо щастя більшого в житті нема,
Як доброта людська, любов у слові,
І усмішка, що серце зігріва.
Тож будьте всі на доброту готові
І на привітні, й радісні слова.

 

  1. Повідомлення теми й мети уроку

-         Ми продовжуємо говорити про героїв «Снігової королеви». Сьогодні розглянемо чарівний світ, у якому жили Кай та Герда.

  1. Актуалізація опорних знань

- Хто написав казку «Снігова королева»?

1 група: інтерактивна вправа  «Асоціативна характеристика» з ключовим словом «Андерсен».

2 група: складають сенкан.

 

V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Обмін думками

- Ми сьогодні останній урок працюємо з даним твором. Які думки у вас виникали, коли читали казку?

 

2. Визначення чарівних елементів

- У вас на парті листочки. Напишіть або намалюйте предмет, який символізує чарівний світ казки. Знайдіть у тексті епізод, в якому згадується ваш елемент чарівного світу. Зачитайте уривок.

     Сатанинське дзеркало;

     Троль та учні;

     Перетворення серця на крижину;

     Снігова королева;

     Чарівниця;

     Звірі і птахи, які розмовляють;

     Сни, що блукали по палацу;

     Сніжинки-кури.

- А тепер визначимо реальне у казці.

     Життя містечка;

     Бідність сім’ї, де жили діти;

     Побут сім’ї;

     Зміна пір року;

     Дитячі зимові розваги;

     Принц і принцеса.

 

3. Бесіда

- З якою метою в казках вводяться елементи фантастики?

- Як ви гадаєте, чи є якісь схожі елементи фантастики в казках різних народів?

- На вашу думку, подолати Герді випробування допомогли фантастичні елементи чи її реальні риси характеру?

 

VІ. Закріплення знань, умінь та навичок

  1. Слова учителя

-         Андерсен одного разу сказав: «У мене безліч матеріалу, іноді мені здається, що кожен паркан, кожна маленька квіточка говорить: «Подивися на мене, і тобі відкриється історія усього мого життя». І варто мені так сказати, як у мене же готова розповідь про будь-кого з них. Найдивовижнішою казкою є саме життя». Кожен з нас має навчитися бачити «казку» у звичайних речах. А це властиве людям. Які мають живу уяву та творче натхнення. Бажаю вам бачити казку кожного дня у своєму житті. А якщо захочеться ще більше казок. Тоді читайте казки Андерсена.

-         Творче завдання

Придумати ще одне оповідання для казки «Снігова королева». Включити елемент фантастики.

VI. Домашнє завдання

Намалювати малюнки-кадри за змістом казки, щоб створити вернісаж.

 

VII. Підсумок уроку

«Мікрофон»

-         Якби ви могли запропонувати цьому світові щось казкове чи фантастичне, щоб це було?

doc
Додав(-ла)
Бирюк Людмила
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку