Освітній проект на тему: «Інноваційні засоби до викладання і пропаганди краєзнавства на уроках української мови і літератури»

Про матеріал

Використання краєзнавчих матеріалів на уроках української мови та літератури сприяє естетичному вихованню учнів, розвитку їх емоційного світу і художніх смаків, дає можливість простежити загальноісторичний процес крізь призму місцевих подій і явищ, поглибити знання учнів, сприяти свідомому сприйняттю та осмисленню подій історії України.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Освітній проект на тему: «Інноваційні засоби до викладання і пропаганди краєзнавства на уроках української мови і літератури» Зайченко І. О.

Номер слайду 2

Любов до Батьківщини починається з любові до рідного краю, а краєзнавство сприяє національному вихованню учнів, формує в них почуття патріотизму, вчить шанувати історію та самих себе. Упродовж століть щедрою і багатою на таланти була і є Миколаївщина, вона дала українській культурі славні імена. Це Микола Аркас, Спиридон Черкасенко, Микола Вінграновський, Дмитро Кремінь, Валерій Бойченко, Павло Глазовий, Дніпрова Чайка, Світлана Іщенко, Анатолій Качан, Борис Мозолевський, Людмила Чижова та ще багато інших митців - творців кращих надбань національної та світової культур. Зайченко І. О. М. Аркас. Л. Чижова. В. Бойченко. Д. Кремінь

Номер слайду 3

Мета використання краєзнавчого матеріалу на уроках української мови та літератури:-  розширити світогляд учнів, сприяти патріотичному і естетичному вихованню;-   формувати художні смаки й активізувати дослідницько-пошукову роботу учнів. Зайченко І. О.

Номер слайду 4

Зайченко І. О. Картка 1. Прочитати текст. Виписати числівники, записавши їх словами. Пояснити їх правопис. Ось наступив зоряний час в житті археолога- Бориса Мозолевського, він знайшов унікальний шедевр скіфсько-античного мистецтва – Золоту пектораль. Стрілки показували 14 годину 30 хвилин. Було 21 червня 1971 року. Вага пекторалі – 1150 г, діаметр – 30,6 см. Увесь витвір до найменшої деталі виготовлено із золота 958-ї проби. 6 клас «Числівник»Картка 2. Прочитайте вірші поетів-земляків. Вкажіть види односкладних речень. До плину років доторкнуся душею –Болить, наче солі на рану сипнув. Учора лише починав одіссею,Сьогодні – вже берег, і круча, і зсув… (В. Бойченко)Прийшов і став. І вже нікуди Не заховатись, не втекти, Не загубитись поміж люди, Не замінити серце в грудях, Нікого в світі – Час і ти. (М. Вінграновський)Зима у Миколаєві. Зима. На південь прихиливсь північний полюс. Трамваї стали, у снігу по пояс... (Д. Кремінь)8 клас «Односкладне речення»11 клас «Повторення і узагальнення вивченого про складне речення»Картка 3. Прочитайте текст, визначте стиль і тип мовлення. Дайте заголовок. На Чорному морі є острів суворий, німий, червоная скеля на буйнім зеленім роздоллі одна піднімається вгору червоним шпилем. Не купчаться білії хати по ній, і лист кучерявий її не вкриває, одна тільки стежка зелена збігає по ній: то течійка води весняної прорила червоную глину і вся обросла оксамитом-травою, а далі все мертво, все глухо... Та ніби не все: отамо, на самому розі, над морем, де вічно лютує сивий бурун, на самім тім розі горить по ночах якийсь вогник, удень же чайки сіренькі в'ються, кигичуть над морем. Що то за скеля, і що то за вогник, і за що так люблять чайки ту суворую скелю?.. (Дніпрова Чайка) Підкресліть граматичну основу кожного речення. Випишіть складні речення, зробіть синтаксичний розбір

Номер слайду 5

Уроки мовленнєвого розвитку: - твір-нарис про видатну людину «Д. Кремінь - співець південного степу»; - відгук про твір мистецтва «Збірка поезій та перекладів В. Бойченка «Хай вам засяє любов». Тексти для читання мовчки, аудіювання, наприклад: - Д. Чайка «Морське серце», «Шпаки»; - С. Черкасенко «Соловейко»;- Л. Чижова «Домовичок», «Цвіркунчик». Зайченко І. О.

Номер слайду 6

Усна народна творчість – невмируща скарбниця духовності народу, невичерпне джерело творчості українських митців. Доказом і яскравим прикладом цього є твори наших земляків : Б. Мозолевського «Ніч на Івана Купала», «Балада про рідну пісню», Л. Чижової «Легенда про безсмертник», В. Бойченка «Камені Мигії», М. Вінграновського «Перша колискова» (запропонувати учням самостійне ознайомлення)Урок літератури рідного краю проводжу в краєзнавчому музеї «Хай за щире, добре серце не забудуть мене люди…» (Життя і творчість Б. Мозолевського), а після відвідин музею пропоную учням творчу роботу: «Мої враження від побаченого і почутого». Урок-конференція «Один із тих, що боровся за правду…» (В. Бойченко. Життя. Творчий доробок) Урок-роздум «Небесне і земне. Земне й небесне.» (з книги «Сльози Сухого Фонтану» Д. Креміня). Зайченко І. О.

Номер слайду 7

Під час вивчення життєвого і творчого шляху Ольги Кобилянської розповідаю учням про дружбу між родинами Кобилянських та Устияновичів. Вивчаючи біографію І. Франка, відкриваю учням ще одну сторінку його життя «Іван Франко та наша землячка Уляна Кравченко». Також учні дізнаються, що наш земляк Ярослав Гнатів із Романом Гораком написали десять томів про життя і творчість Івана Франка. За це удостоєні Державної премії імені Тараса Шевченка. У 10 – 11 класах, вивчаючи твори Уласа Самчука «Марія», Василя Барки «Жовтий князь» про Голодомор 1932 – 1933 рр., на основі конкретних фактів краєзнавчого матеріалу, пропоную учням проаналізувати події голодомору в рідному селі, визначити його причини та наслідки для подальшого розвитку села; заохочую їх до вивчення історії свого краю. Багатогранні форми і методи роботи в позаурочний час. Це вечори, усні журнали, конференції, конкурси, вікторини, обговорення книг, збір матеріалів для оформлення краєзнавчого кутка «Наші славні земляки». Зайченко І. О.

Номер слайду 8

Використання краєзнавчих матеріалів на уроках української мови та літератури сприяє естетичному вихованню учнів, розвитку їх емоційного світу і художніх смаків, дає можливість простежити загальноісторичний процес крізь призму місцевих подій і явищ, поглибити знання учнів, сприяти свідомому сприйняттю та осмисленню подій історії України. Зайченко І. О. Дякую за увагу!

pptx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку