Освітньо - виховний проект " Школа сприяння здоров`ю"

Про матеріал

Цей зразок освітньо - виховного проекту допоможе вчителю у роботі з молоддю з прищеплення навичок здорового способу життя, навчить унів проводити досліди, пропагувати принципи життя без хвороб. Його слід використовувати не тільки у межах одного класу, а залучати учнів різних вікових категорій. Бажаю успіху!

Перегляд файлу

КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№20

Маріупольської міської ради Донецької області»

 

 

 

 

Освітньо - виховний проект

 

«ШКОЛА СПИЯННЯ ЗДОРОВ`Ю »

 

 

 

https://pp.vk.me/c629401/v629401287/21127/Bi_a8F9sFmU.jpg

 

 

 

 

 

 

2016-2017

 

 

АКТУАЛЬНІСТЬ:

       Здоров’я людини  - найвища цінність, залог його довгого життя, оптимістичного настрою та заможності. Враховуючи вищесказане, питання про збереження  здоров’я вважається актуальними. Вміння вести здоровий спосіб життя – це ознака високої культури людини, його досвідченості та цілеспрямованості. Економічні, соціальні і культурні зміни, що відбуваються у сучасному суспільстві вимагають якісного формування особистості, як компетентної, досвідченої, життєздатної  людини.

      Час минає  та здоров’я людей погіршується. Серед факторів, що активно впливають на стан здоров’я  - гіподинамія, комп’ютерні випромінювання, порушення правил гігієни що до організації робочого місця та відпочинку.

      Даний проект допоможе висвітлити питання здоров’я збереження, активізує пізнавальну діяльність учнів як через  індивідуальну  форму роботи так  і через групову.

     Даним проектом ми бажаємо допомогти дітям  бути здоровими. Сформувати у кожного учня уміння здобувати необхідну інформацію з різних джерел, підходити до вирішення проблеми творчо з зацікавленістю, опрацьовувати, аналізувати, переробляти отриману інформацію та створювати нову, використовуючи сучасні інноваційні технології.

 

 

 

http://depsmi.pnzreg.ru/files/smi_pnzreg_ru/dialog_kultur.jpeg

І. Мета проекту

 

  • Формування  здоров’я  дітей

 

  • Повноцінний  розвиток  підлітків;

 

  • Створення  умов  розвиваючого, предметного, рухового  середовища;

 

  • Впровадження в навчальний процес  здоров’язберігаючих технологій;

 

  • Залучення учнів школи до позаурочної роботи «Ми за здоровий спосіб життя»

 

 

Термін дії проекту:

  • Вересень 2016  - травень 2017 року.

 

Категорія учасників:

  • Учні 5 – 10 класів
  • Учителі фізкультури
  • Класні керівники
  • Батьки учнів
  • Учнівське самоврядування
  • Медіатори

 

Керівники  проекту:

Учитель біології та основ здоров’я, ініціативна група.

 

 

 

 

 

 

ІІ. Завдання проекту.

 

  • Відстеження санітарно-гігієнічних умов школи;
  • Гігієнічне нормування навчального навантаження, обсягу домашніх завдань і режиму дня;
  • Освоєння молодими педагогами методів діяльності в процесі навчання, що зберігають здоров’я учнів;
  • Планомірна організація повноцінного збалансованого харчування учнів з урахуваннями особливостей стану їхнього здоров’я;
  • Розвиток медіаторської служби школи для своєчасного створення психологічного і фізіологічного здоров’я  підлітків;
  • Залучення системи гурткової, позакласної роботи до формування здорового способу життя;
  • Відвідування науково-практичних конференцій, семінарів, лекцій по даній проблемі;
  • Послідовне формування культури здоров'я;
  • Проведення санітарно – просвітницької роботи у школі та мікрорайоні.

 

 

 

 ІІІ. Основні принципи побудови проекту:

 

  1. Підтримка інтересу і пізнавальної активності.

 

  1. Облік пізнавальної активності в руховій діяльності

 

  1. Єдність фізичного і психічного розвитку.

 

  1. Наочність

 

  1. Принцип цілісної людини, його психосоматичної, соціокультурної єдності

 

  1. Принцип безперервності фізичного виховання й утворення особистості на всіх етапах життєдіяльності.

 

  1. Принцип диференційованого підходу до організації заходів щодо розвитку фізичної культури.

 

  1. Облік віково-статевих особливостей учнів у змісті навчального матеріалу.  

IV. Обґрунтування проекту :

 

             Наслідком науково-технічного прогресу є те, що людина дедалі менше займається фізичною працею, а дитина – тим більше.

             Головними вадами XXI століття стає накопичення негативних емоцій без фізичного розвантаження, переїдання і гіподинамія. Останнім часом активно піднімається питання низької активності дітей і підлітків, що загрожує їхньому психічному і фізичному здоров’ю. На думку фахівців, сучасні діти недостатньо рухаються, їхні рухи одноманітні, не всі групи м’язів залучаються до руху, і така активність не дає великої користі.

             Проблема здоров’я учнів вийшла сьогодні з розряду педагогічних і знайшла соціальне значення, тому основою діяльності із здоров’язбереження стала модель, де пріоритетом є турбота про збереження здоров’я вихованців і вчителів. Саме це привело колектив школи  до переосмислення своєї діяльності й необхідності розробки програми подальшого розвитку. Назріла необхідність освоєння іншої функціональної моделі діяльності, що базується на принципах оздоровчої функції освіти та нормативно-правових документах. У цих умовах наш навчальний заклад визначив цілі діяльності по збереженню здоров’я  учнів  і створив основу для їхньої успішної адаптації в мінливому суспільстві.

 

 

 

Забезпечення   проекту.

Основні нормативно – правові документи:

  • Державний стандарт базової та повної освіти;
  • Методичні рекомендації МОН України
  • Регіональні програми
  • Навчальні програми
  • Санітарно – гігієнічні вимоги
  • Шкільна програма « Здоров’я школяра»

 

 

 

Матеріально – технічне забезпечення проекту:

  • Інтернет;
  • Мультимедійні засоби;
  • Науково – методична література;
  • Спеціальна медична та довідкова література;
  • Лабораторне обладнання кабінету біології – мікроскопи.

Перелік заходів:

  • Теоретично – аналітична діяльність;
  • Дослідницька та експериментальна діяльність;
  • Виставка стінних газет, листівок;
  • Класні години та КТС за темою проекту;
  •  Конкурси та змагання;
  • Пропаганда здорового способу життя
  • Виступи на батьківських зборах, розповсюдження  буклетів - пам’яток

Етапи  реалізації  проекту

І етап – розробка програми «Школа сприяння здоров’ю»

 

Теоретичне обґрунтування проблеми

Вивчення досвіду роботи інших закладів, які працюють в аналогічному напрямку

Вивчення нормативно-правових документів

Вивчення науково-методичної літератури  

Практики педагогів з даної проблеми

Аналіз стану матеріально-технічної бази  

Створення програм-супутників  

Визначення завдань програми «Школа сприяння здоров’ю»

Обговорення необхідності створення умов здоров’язберігаючого навчання на педрадах  

Формування психологічної готовності колективу школи до позитивного сприймання проекту «Школа сприяння здоров’ю»

 

 

ІІ етап – проектно-даігностичний

 

Створення моніторингової групи та проведення моніторингу: - стану здоров’я учасників програми - навколишнього середовища учасників програми - впливу середовища на здоров’я учнів  

Анкетування учнів, батьків, педагогів  

Обговорення проблеми та проекту «Школа сприяння здоров’ю» на батьківських зборах  

Створювання творчої групи, координаційної ради

Розробка плану-заходів програми  

Створювання моделі «Школа сприяння здоров’ю», моделі особистості випускника, педагога «Школи сприяння здоров’ю»

Участь у регіональній програмі «Оздоровча функція освіти»

Апробація проекту, програм-супутників  

Визначення структури додаткової освіти

 

ІІІ етап – практичний Реалізація програми

«Школа сприяння здоров’ю»

 

Апробація нових форм самоврядування  

Вдосконалення нових форм та методів роботи

Вдосконалення роботи з батьками 

Співпраця з науковими співробітниками, з медичними установами  

Створення організаційно-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних та інших умов реалізації програми

Створення «Медіа центру»

Відслідкування  результативності проекту

 

ІV етап – узагальнюючий

 

Моніторинг реалізації програми «Школа сприяння здоров’ю»

Створення банку здоров’язберігаючих технологій

Підготовка діагностико-аналітичних матеріалів за підсумками роботи з проектом

Проектування перспектив, шляхів та способів подальшого розвитку

 

 

 

 

 

 

 

 

VI  Очікувані результати:

 

  • Підвищення функціональних можливостей організму учнів.
  • Свідоме ставлення до власного здоров’я, як найважливішої цінності;
  • Ріст рівня фізичного розвитку і фізичної підготовленості школяра  
  • Підвищення пріоритету здорового способу життя
  • Підвищення мотивації до рухової діяльності, здорового способу життя.  
  • Підвищення рівня самостійності й активності школярів у рухливій діяльності
  • Підвищення професійної компетенції і зацікавленості педагогів у збереженні і зміцненні здоров’я школярів  
  • Підтримка батьками діяльності школи по вихованню здорових дітей  

 

VІІ  Проектування  перспектив.

 

  1. Створити умови для організації сумісної подальшої роботи з БДТ, Комітетом самоорганізації населення селища Шевченко;
  2. Запровадити проведення конкурсів:  „Найздоровіший клас”, „Найчистіший клас”.
  3. Продовжувати проведення традиційних виховних заходів щодо сприяння здорового способу життя.
  4. З метою розвантаження дітей від надмірних домашніх завдань впроваджувати інтерактивні технології , нетрадиційні уроки, уроки на свіжому.
  5. Створення постійно діючого Центру Медіаторів для профілактики нервово-психічних розладів, уникнення конфліктних ситуацій у стосунках учень-учень, учень-батьки, учень-педагоги.

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
12 березня 2018
Переглядів
3205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку