Цей зразок освітньо - виховного проекту допоможе вчителю у роботі з молоддю з прищеплення навичок здорового способу життя, навчить унів проводити досліди, пропагувати принципи життя без хвороб. Його слід використовувати не тільки у межах одного класу, а залучати учнів різних вікових категорій. Бажаю успіху!
КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№20
Маріупольської міської ради Донецької області»
Освітньо - виховний проект
«ШКОЛА СПИЯННЯ ЗДОРОВ`Ю »
2016-2017
Здоров’я людини - найвища цінність, залог його довгого життя, оптимістичного настрою та заможності. Враховуючи вищесказане, питання про збереження здоров’я вважається актуальними. Вміння вести здоровий спосіб життя – це ознака високої культури людини, його досвідченості та цілеспрямованості. Економічні, соціальні і культурні зміни, що відбуваються у сучасному суспільстві вимагають якісного формування особистості, як компетентної, досвідченої, життєздатної людини.
Час минає та здоров’я людей погіршується. Серед факторів, що активно впливають на стан здоров’я - гіподинамія, комп’ютерні випромінювання, порушення правил гігієни що до організації робочого місця та відпочинку.
Даний проект допоможе висвітлити питання здоров’я збереження, активізує пізнавальну діяльність учнів як через індивідуальну форму роботи так і через групову.
Даним проектом ми бажаємо допомогти дітям бути здоровими. Сформувати у кожного учня уміння здобувати необхідну інформацію з різних джерел, підходити до вирішення проблеми творчо з зацікавленістю, опрацьовувати, аналізувати, переробляти отриману інформацію та створювати нову, використовуючи сучасні інноваційні технології.
І. Мета проекту
Термін дії проекту:
Категорія учасників:
Керівники проекту:
Учитель біології та основ здоров’я, ініціативна група.
ІІ. Завдання проекту.
ІІІ. Основні принципи побудови проекту:
IV. Обґрунтування проекту :
Наслідком науково-технічного прогресу є те, що людина дедалі менше займається фізичною працею, а дитина – тим більше.
Головними вадами XXI століття стає накопичення негативних емоцій без фізичного розвантаження, переїдання і гіподинамія. Останнім часом активно піднімається питання низької активності дітей і підлітків, що загрожує їхньому психічному і фізичному здоров’ю. На думку фахівців, сучасні діти недостатньо рухаються, їхні рухи одноманітні, не всі групи м’язів залучаються до руху, і така активність не дає великої користі.
Проблема здоров’я учнів вийшла сьогодні з розряду педагогічних і знайшла соціальне значення, тому основою діяльності із здоров’язбереження стала модель, де пріоритетом є турбота про збереження здоров’я вихованців і вчителів. Саме це привело колектив школи до переосмислення своєї діяльності й необхідності розробки програми подальшого розвитку. Назріла необхідність освоєння іншої функціональної моделі діяльності, що базується на принципах оздоровчої функції освіти та нормативно-правових документах. У цих умовах наш навчальний заклад визначив цілі діяльності по збереженню здоров’я учнів і створив основу для їхньої успішної адаптації в мінливому суспільстві.
Забезпечення проекту.
Основні нормативно – правові документи:
Матеріально – технічне забезпечення проекту:
Перелік заходів:
Етапи реалізації проекту
І етап – розробка програми «Школа сприяння здоров’ю»
Теоретичне обґрунтування проблеми
Вивчення досвіду роботи інших закладів, які працюють в аналогічному напрямку
Вивчення нормативно-правових документів
Вивчення науково-методичної літератури
Практики педагогів з даної проблеми
Аналіз стану матеріально-технічної бази
Створення програм-супутників
Визначення завдань програми «Школа сприяння здоров’ю»
Обговорення необхідності створення умов здоров’язберігаючого навчання на педрадах
Формування психологічної готовності колективу школи до позитивного сприймання проекту «Школа сприяння здоров’ю»
ІІ етап – проектно-даігностичний
Створення моніторингової групи та проведення моніторингу: - стану здоров’я учасників програми - навколишнього середовища учасників програми - впливу середовища на здоров’я учнів
Анкетування учнів, батьків, педагогів
Обговорення проблеми та проекту «Школа сприяння здоров’ю» на батьківських зборах
Створювання творчої групи, координаційної ради
Розробка плану-заходів програми
Створювання моделі «Школа сприяння здоров’ю», моделі особистості випускника, педагога «Школи сприяння здоров’ю»
Участь у регіональній програмі «Оздоровча функція освіти»
Апробація проекту, програм-супутників
Визначення структури додаткової освіти
ІІІ етап – практичний Реалізація програми
«Школа сприяння здоров’ю»
Апробація нових форм самоврядування
Вдосконалення нових форм та методів роботи
Вдосконалення роботи з батьками
Співпраця з науковими співробітниками, з медичними установами
Створення організаційно-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних та інших умов реалізації програми
Створення «Медіа центру»
Відслідкування результативності проекту
ІV етап – узагальнюючий
Моніторинг реалізації програми «Школа сприяння здоров’ю»
Створення банку здоров’язберігаючих технологій
Підготовка діагностико-аналітичних матеріалів за підсумками роботи з проектом
Проектування перспектив, шляхів та способів подальшого розвитку
VI Очікувані результати:
VІІ Проектування перспектив.