Тема. Оздоблення виробів лаком та фарбами.
Мета: сформувати в учнів поняття про опорядження вироів з деревини; розвивати політехнічний світогляд; виховувати відповідальність за результат роботи.
Ключові поняття: опорядження, лак, фарба.
Обладнання: деталі з фанери, фарби, лобзики та пристосування для випилювання.
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Актуалізація опорних знань учнів.
Які фарби ви знаєте?
Якими фарбами можна фарбувати деревину?
III. Оголошення теми та освітньої мети.
IV. Вивчення нового навчального матеріалу
1. Поняття про опорядження.
2. Правила безпечної праці під час фарбування виробів.
VІ. Практична робота
Зафарбовування випалених композицій гуашевими або акварельними фарбами.
VIІ. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи
VIIІ. Домашнє завдання:
Поняття про опорядження.
Кожен виріб повинен мати красивий зовнішній вигляд, бути зручним у користуванні. Тому його виготовлення завершується опорядженням, тобто створенням на поверхні виробу такого покриття, яке захищатиме його від пилу, вологи, пошкоджень. Для цього виріб покривають шаром фарби або лаку.
Для опорядження виробів використовують полімерні фарби, лак.
Фарбу або лак наносять на поверхню виробу пензлями із м’якого білячого хутра.
Після висихання нанесеної на поверхню фарби, її покривають 2–3 шарами лаку.
Кожний наступний шар лаку наносять тільки після того, як добре висохне попередній. Лакування виконують в добре провітрюваному приміщенні.
Перед лакуванням випалену композицію можна розфарбувати за допомогою гуашевих або акварельних фарб.
Після фарбування виробів гуашевими, акварельними, водополімерними фарбами пензлі необхідно вимити у чистій воді і висушити.
2. Правила безпечної праці під час фарбування виробів.