24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Ознайомлення з поняттям "площа"

Про матеріал

ознайомити учнів із поняттями «площа», «квадратний сантиметр»; формувати вміння порівнювати площі фігур, вирізаних із кольорового картону, зображених на дошці, фігур, що їх оточують; вчити розв'язувати задачі на спільну роботу; вправляти в обчисленні виразів, які містять дужки та дії різного ступеня;

сприяти розвитку порівняння, аналізу у дітей; проводити роботу з попередження змішування поняття «площа» та «периметр»; корегувати недоліки просторової уяви, окоміру учнів.

Перегляд файлу

Тема уроку: Ознайомлення із поняттям «площа».

Мета: ознайомити учнів із поняттями «площа», «квадратний сантиметр»; формувати вміння порівнювати площі фігур, вирізаних із кольорового картону, зображених на дошці, фігур, що їх оточують; вчити розв’язувати задачі на спільну роботу; вправляти в обчисленні виразів, які містять дужки та дії різного ступеня;

сприяти розвитку порівняння, аналізу у дітей; проводити роботу з попередження змішування поняття «площа» та «периметр»; корегувати недоліки просторової уяви, окоміру учнів.

Обладнання: геометричні фігури, вирізані із кольорового картону; презентація із зображенням фігур, з коротким записом задачі;  картки для усних обчислень.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Дзвоник всім нам дав наказ: до роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно - хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі, сядемо тихенько на місця свої.

  •       Покажіть смайлик, який передає настрій, з яким ви прийшли на урок.
  • Сьогодні ми будемо подорожувати з вами країною Геометрією. Щоб все зрозуміти і запам’ятати, ви повинні бути уважними, чітко і правильно виконувати завдання. Тому спочатку потренуємось у швидкому обчисленні.

П. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.    Тренінг обчислювальних навичок:
  •       за картками
  • Поєднайте вирази з однаковими значеннями:

64:16

88:11

39:13

72:12

75 :15

96:12

56: 14

90: 15

60:12

54:18

  •                   за таблицею:
  •                   Обчисліть ланцюжки – і ви дізнаєтесь тему нашого уроку.

 

80∙4

40∙4

450∙2

76-32

60∙6

+ 280

    + 520

     -150

: 4

+ 120

: 60

    -200

      : 15

•5

: 40

• 15

    : 60

       •5

+45

•80

 

 

250

960

8

100

150

о

а

л

щ

п

 

Ш. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні ми знайомимось із поняттям «площа фігури», будемо вчитись порівнювати та визначати площі фігур.

 

1. Вправа «Очікування».

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2. Завдання уроку.

- Усні обчислення.

- Вправа «Очікування».

- Дидактична гра.

- Робота з підручником.

- Практична вправа на побудову фігур.

- Робота в парах.

- Презентація роботи в парах.

- Розв’язування задачі.

- Підсумок уроку.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (постановка навчального завдання).

1. Робота з таблицею. Гра „Впізнай і назви лінії"

 

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.jpeg

 

  •                   Які лінії знаєте? (Ми знаємо прямі, криві, ламані лінії);
  •                   Покажіть всі ламані лінії, з чого вони складаються? ((2),(13),(14) – ламані лінії складаються з відрізків, які послідовно з’єднані між собою).
  •                   Покажіть всі криві лінії. ((3), (9), (15));
  •                   Які бувають криві лінії? (незамкнені та замкнені).
  •                   Чим відрізняється фігура за номером (7) від фігури за номером (9)? (Фігура (9) - крива лінія, коло, а (7) - круг - частина площини, що обмежена колом);
  •                   -Чим відрізняється фігура (4) від фігури (14)?((4) - трикутник, частина площини, яка обмежена замкненою ламаною лінією із 3-х відрізків, а (14) - замкнена ламана лінія).

Висновок: одні фігури - це замкнені криві лінії, а інші - частина площини, обмеженої замкненою кривою або ламаною лінією.

  •                   Сьогодні ми будемо часто звертатись до поняття площини, яка обмежена замкненою кривою лінією.

 

2. Бесіда.

- Якщо пофарбувати в нашому класі двері і підлогу, на що піде більше фарби? Чому?

- Кажуть, що площа підлоги більша за площу дверей. Чому?

 

3. Робота в парах.

- Візьміть на парті два прямокутники. Порівняйте їх. Як це зробити? (прямокутники мають однакові площі, але різні виміри; розкреслені на квадратні сантиметри).

- Ми їх накладаємо один на один, але сказати, який більший, а який менший - не можемо.

 

3. Постановка проблеми.

- Як же визначити, який з них більший? (Слухаю пропозиції дітей)

- Давайте порівняємо кількість маленьких квадратів, на які поділено прямокутники.

- Якщо кількість квадратів однакова, то говорять, що площі фігур рівні.

 

4. Мотивація навчальної діяльності

- Для чого, на вашу думку, потрібно знати, що таке площа?

- Як ви думаєте, люди яких професій часто користуються даною величиною?

 

V. Закріплення нового матеріалу у зовнішньому мовленні.

1. Введення поняття «Квадратний сантиметр».

  •    В яких одиницях вимірюється довжина?
  •    Як на вашу думку, чи може площа вимірюватись в м,см, дм, м? Чому? (бо ми лічили її квадратиками).
  •    Які виміри у квадратиків?
  •    Накресліть квадрат з стороною 1 см.
  •                   Це квадратний сантиметр - одиниця вимірювання площі. Записується так:  1см2

 

2. Робота з підручником. Вправа № 578

 

H:\ПЛОЩА УРОКИ\Untitled.FR12 Урок 1.jpg

 

9 см²                                             6 см²                                8 см²

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg

Бліц-опитування.

  •    Що таке квадратний сантиметр?
  •    Які площі вимірюють квадратним сантиметром?
  •    Наведіть приклади площ, які на вашу думку слід вимірювати в см2.
  •    Скільки см2 у першій фігурі? другій? третій?
  •    Форму якої фігури вам нагадує кришка парти?
  •    Форму якої фігури нагадує вам дошка?
  •    Порівняйте площі кришки парти і дошки.

 

3. Робота в групах. З’ясування різниці між площею та периметром. Виконання практичної операції.

а) Побудуйте в зошитах квадрат із стороною 3 см (І група)та прямокутник із сторонами 3 см і 5 см (II група). Розбийте на кв.см. Порахуйте, яка площа прямокутника? квадрата? Обчисліть периметри фігур.

б) презентація роботи в групах.

- Площа якої фігури більша і чому?

- В чому полягає різниця між площею і периметром?

 

Фізкультхвилинка.

 

VI. Розвиток математичних умінь учнів.

1. Повторення порядку виконання дій у виразах з дужками (за потреби – використати «математичну копилку»)

2. Самосійне розв’язування виразів № 576 із взаємоперевіркою.

№ 579 (за варіантами, самоперевіркою – відповіді на дошці)

3. Колективне розв’язування задачі № 580  зі складанням короткого запису.

 

І оператор – 100 ст. за 5 днів

 за ? дн. 90 ст.

ІІ оператор – 100 ст. за 4 дні

 

VІІ. Підсумок уроку.

Рефлексія. Технологія «Мікрофон»:

  •                   Чи досягли ви очікуваних результатів?
  •                   Що на уроці вдалося найкраще?
  •                   Над чим ще доведеться попрацювати?
  •                   З якою новою величиною познайомились на уроці?
  •                   Як можна виміряти площу?
  •                   Що таке 1 см²?
  •                   Як порівняти плащі фігур?
  •                   Покажіть смайлик, що передає настрій, з яким ви закінчили урок.

 

 

VІІІ. Домашнє завдання (кожному учневі завдання на виготовлення певно фігури з кольорового картону.

№ 582,  № 591.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайлишина Тетяна Вікторівна
    Дякую за змістовну роботу. Матеріал подано зрозуміло, чітко, без зайвої "води".
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
5693
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку