закріпити поняття «площа» та «квадратний сантиметр»; навчити користуватись правилом обчислення площі; проводити роботу, спрямовану на запобігання змішувань понять «площа» і «периметр»; вправляти учнів у розв'язанні задач на знаходження площі та сторін прямокутника;
розвивати логічне мислення, пам'ять; формувати логіко - математичну компетентність учнів.
виховувати організованість і дисципліну розумової праці дітей, працьовитість, самостійність.
Тема: Правило обчислення площі прямокутника.
Мета: закріпити поняття «площа» та «квадратний сантиметр»; навчити користуватись правилом обчислення площі; проводити роботу, спрямовану на запобігання змішувань понять «площа» і «периметр»; вправляти учнів у розв’язанні задач на знаходження площі та сторін прямокутника;
розвивати логічне мислення, пам'ять; формувати логіко - математичну компетентність учнів.
виховувати організованість і дисципліну розумової праці дітей, працьовитість, самостійність.
Обладнання: презентація: креслення та схеми коротких записів до умов задач, таблиця одиниць площі; картки для усних обчислень, геометричні фігури для задач на логічне мислення.
Тип уроку: комбінований
Продзвенів уже дзвінок
Всіх покликав на урок
Працювать будем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що в 4 класі діти - просто молодці!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Було - 500 кг Було - 500 кг
Продали – a кг і b кг Продали - до перерви - а кг
після перерви - b кг
Залишилося - ? Залишилося - ?
а) 500 - а + b;
б) 500 - а - b;
в) 500 + а - b;
г) 500 - (а + b).
203 000 - 43 500∙ 4 1 440
800 000 + 50 500 ∙3 29 000
40 000 - 250 ∙ 3 + 985 40 235
5 500 + 2 ∙ 370 - 4 800 951 500
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
18 9 17 19 20 22 24
2. Усний рахунок.
0:200= (0)
350:50=(7)
100 6= 600 (який знак потрібно поставити)
100:20=6 (чи правильно розв'язаний вираз)
500:0=0 (чи правильно розв’язаний вираз)
3. Визначте площі запропонованих фігур та порівняти їх.
|
|
|
|
|
|
|
|
1 см² |
|
|
|
|
|
|
|||
ІV. Оголошення теми та завдань уроку.
1. Прогнозування. Технологія «Мікрофон»
2. Вправа «очікування».
V. Побудова проекту виходу з утруднення.
1. Постановка проблеми. Мотивація.
2. Ознайомлення з правилом знаходження площі прямокутника.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Давайте зробимо висновок (діти роблять самостійно висновок): 5-3 = 15 (см2)
- Скільки сантиметрів вміщує довжина поданого прямокутника? (5)
- Якою буквою в формулах ми позначаємо довжину прямокутника? (а)
- Замінимо наше число 5 в прикладі, буквою а.
- Скільки сантиметрів вміщує ширина даного прямокутника? (3)
- Якою буквою в формулах ми позначаємо ширину прямокутника? (b)
- Замінимо наше число 3 у виразі, буквою b, а число 15 — буквою S, так в геометри позначають площу.
а ∙ b = S
- Спробуємо сформулювати правила за цим записом:
Щоб знайти площу прямокутника, треба довжину помножити на ширину.
VI. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
1. Знаходження площі прямокутників № 585 з наступною взаємоперевіркою.
а) записуємо данні або вимірюємо довжину прямокутника ...
б) записуємо данні або вимірюємо ширину прямокутника ...
в) з’ясовуємо і записуємо що невідоме...
г) згадуємо правило, записуємо формулу...
д) замінюємо букви формули числами...
е) записуємо відповідь.
Гра «Я вчитель».
- Два бали отримає той, хто зрозуміло і доступно, без вчителя, зможе пояснити задачу товаришу. Працюємо в парі: І варіант - вчителі, II варіант - учні.
Змінимо ролі: II варіант - вчителі, І - учні.
Оцініть роботу свого товариша.
2. Знайдіть площу та периметр прямокутників № 593 ( по варіантах)
Фізкультхвилинка.
Раз - підняти руки вгору.
Два - нагнутися додолу.
Три, чотири - прямо стати,
Будем знову починати.
Руки - в боки,
Нахились вперед, назад
І направо,і наліво,
Щоб нічого не боліло.
1,2, 3,4 - набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
V ІІ. Розвиток математичних умінь учнів, включення в систему знань і повторення
1. Розв’язування задач на знаходження площі
2. Технологія «Два - чотири - всі разом». Розв’язування задачі № 588.
План розв’язування.
Перевірка: на дошці записані відповіді до кожної дії, а учні звіряються. За правильне розв’язання задачі - три бали, помилка в обчисленні - два бали.
3. Самостійна робота. Складіть вирази за умовою (№ 586) ( за варіантами)
(27 404 + 129 844) ∙ 6 = (5 308 - 4 546) : 3=
Перевірте правильність розв’язання виразів:
157 248 762
943 488 254
4. Завдання на розвиток просторової уяви.
• Як перетворити цю фігуру на квадрат, зробивши тільки один розріз ножицями?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Д/3 - Вдома поміркуйте над виконанням подібних завдань.
* Поміркуйте, як знайти площу зафарбованої фігури?
V ПІ. Рефлексія. Підсумок уроку.
№ 599 (за варіантами), № 601.
ножицями.
Х. Узагальнення результатів самооцінювання.