Урок - "Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника."

Про матеріал

удосконалювати вміння обчислювати площу прямокутної ділянки та розв'язувати складені задачі на обчислення площі прямокутної ділянки; закріплювати вміння розв'язувати складені задачі, подібні до задач на спільну роботу; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам'ять;

виховувати організованість і дисципліну розумової праці дітей, повагу до робітничих професій.

ТИП УРОКУ:комбінований

Перегляд файлу

ТЕМА. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості та складені задачі на знаходження площі прямокутника.

МЕТА: удосконалювати вміння обчислювати площу прямокутної ділянки та розв’язувати складені задачі на обчислення площі прямокутної ділянки; закріплювати вміння розв’язувати складені задачі, подібні до задач на спільну роботу; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам'ять;

виховувати організованість і дисципліну розумової праці дітей, повагу до робітничих професій.

 

ТИП УРОКУ: комбінований

 

ОБЛАДНАННЯ: презентація, картки, схеми, малюнки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок

Всіх покликав на урок

То ж давайте привітаймось

Добрий день.

  • Налаштуйтесь на роботу. Урюк у нас буде незвичайний, бо ви сьогодні будете не просто учнями... Але про це дещо пізніше (прийом інтриги)

П. Перевірка домашнього завдання.

  • Запишіть значення виразів з № 606 у порядку зростання, знайдіть суму найбільшого і найменшого числа. Перевірте, (на слайді відповідь - 318 377)
  • Запишіть вираз до задачі № 607, щоб вона розв’язувалась двома діями. Про що дізнаєтесь у другій дії?
  •       Прочитайте повну відповідь до задачі.
  •       Чим відрізняється периметр від площі?
  •       Що таке ар?

ІІІ. Каліграфічна до хвилинка.

  •                   Записати найбільше і найменше шестизначне число, використовуючи цифри 2, 0. Записати попереднє, наступне число до кожного.

222 222;  200 000

ІV. Повідомлення теми уроку.

  •    Сьогодні ми будемо закріплювати тему «Площа».
  •    Людям, яких професій треба вміти вимірювати площу?

V. Мотивація. Створення ситуації успіху

  •    Давайте уявимо, що ви вже стали дорослими і вибрали одну з будівельних професій, які звичайно ж пов’язані зі знаннями про площу. Професії ці дуже важливі, адже багато з того, що нас оточує, створено саме руками будівельників. Сьогодні ви будете архітекторами, мулярами, малярами, а отже розв’язуватимете геометричні задачі. А для цього потрібно підготуватись.

 

VІ. Актуалізація опорних знань.

1. Математичний диктант.

  •    запиши числа цифрами: сімсот тридцять тисяч п’ятсот два, сто сорок тисяч п’ять; двісті три тисячі двісті три;
  •    600 збільшити на 9 і результат зменшити у З рази;
  •    суму чисел 90 і 60 збільшити в 10 разів;
  •    на скільки 9 т більше, ніж 9 кг; 10 м більше, ніж 10 см?

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image1.jpeg
C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image2.jpeg
2.  Гра «Мовчанка».

 

3. Фронтальна робота.

  •    Довжина прямокутної ділянки 10 м, а ширина - на 2 м менша. Знайти площу цієї ділянки.
  •    Знайди периметр та площу квадрата зі стороною 8 см.
  •    Площа квадрата 49 см2. Знайди довжину його сторони.

4. Робота з підручником (усно).

  •    № 609 (в парі)
  •    № 611 (в групі).

 

 

H:\ПЛОЩА УРОКИ\Untitled.FR12 - 0002 Урок 3.jpg

VП. Розвиток математичних умінь учнів

1.  Геометричний бліц

  • Скільки вершин у п’ятикутника?
  • Яке слово зайве? (ромб, коло, куб, трикутник)
  • Які геометричні тіла ви знаєте? (куб, паралелепіпед, піраміда, куля)
  • Периметр - це ...
  • Щоб знайти площу прямокутника, потрібно ...
  • Периметр квадрата 24 см. Яка довжина однієї сторони?
  • Довжина прямокутника 10 м, ширина -4 м. Знайти площу цього прямокутника.
  • На яблуні 50 яблук, на вербі на два менше. Скільки всього яблук на деревах?

(За кожну правильну відповідь дитина отримує один бал).

2. Перше завдання:

  •       Уявіть себе архітекторами. Чим вони займаються?
  • Ми будемо освоювати будівельні професії на території зоопарку. Працюємо за технологією «Два - чотири - всі разом»
  • Таке завдання: Побудувати зимовий вольєр для копитних тварин. Фасад має квадратну форму і стороною 15 м і висотою 3 м. Скільки потрібно блоків для цієї стіни, якщо площа бічної поверхні блоку 450 см2?
  1.    1500-300 = 450000 см2;
  2.    450000 : 450 = 1000 шт.;

Оцінюємо: якщо все правильно - 2 бали.

Одно помилка — 1 бал,

Неправильно - 0 балів.

  1.    Маляри. Потрібно пофарбувати дах вольєру, довжина якого 15 м, а ширина -6 м. Скільки потрібно фарби, якщо на фарбування 1 м2 даху іде 200 г фарби?
  1.   15-6 = 80 м2
  2.    200 • 80= 16 000 г (16 кг)

Взаємоперевірка.

  •       Поставте 2 бали своєму сусіду, якщо задача розв’язана правильно.
  •       Після фарбування потрібно відпочити.

Фізкультхвилинка

  1.    Муляри. Ось для вас завдання. До вольєру побудували під’їзну дорогу з плит, довжиною 30 м і шириною 6 м. Тротуар займає 1/6 частину площі дороги. Яку площу займає проїжджа частина?
  1.    30-6 = 180 м2 - площа дороги;
  2.    180 : 6 = 30 м2; - площа тротуару;
  3.    180-30 = 150 м2.

(Учень виконує біля дошки.)

Оцінювання.

  1.    Розв’язання задачі  № 618

- Вольєр побудований. В нього заселили зебр і лам.

Лама - південноамериканський ссавець родини верблюдових, одомашнений індіанцями Анд. Висота дорослого самця до 120 см. Головною ж цінністю лами для людини є її прекрасна вовна, що широко використовується в легкій промисловості.

Зебра - група коней, що включає види: зебра рівнинна, зебра пустинна і зебра гірська.

  •       Треба допомогти працівникам зоопарку заготовити для них корм.
  • C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image3.jpeg


 

Загальна маса сіна на ? днів

Маса сіна на 1 день

Кількість

днів

Всього сіна

 

 

 

                  450 кг

 

7

14 кг

Зебрам

 

2

8 кг

Ламам

 


 

 


 

Складання короткого запису. Короткий аналіз.

  •       Запишіть розв’язання задачі з поясненням (перевірка).

Самооцінка. За правильне розв’язання задачі - три бали, помилка в обчисленні - два бали,  без пояснень -  один

  1.   Усне завдання на розвиток логічного мислення.

- Площа квадратів 24см2,16см2. Знайти площі заштрихованих фігур.

 

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg


 

 

 

 

 

За правильне розв’язання задачі - три бали, помилка в обчисленні - два бали.

VПІ. Підсумок уроку.

Інтерактивна гра «Мікрофон». Рефлексія

  •    Так як обчислити площу прямокутника?
  •    А для чого потрібно вміти знаходити площу прямокутника?
  •    Які завдання ви виконували із задоволенням?
  •    Які завдання видалися вам важкими?
  •    Який настій супроводжував вас протягом уроку?

IX. Домашнє завдання.

  •    Обчислити площу підлоги своєї кімнати та загальну довжину плінтусів у ній.
  •    № 614

Узагальнення результатів самооцінювання.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
4658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку