Кальченко Іван Сергійович, учитель фізичної культури Ямненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великописарівської селищної ради Сумської області
План - конспект уроку з фізичної культури з міжпредметними
зв'язками для учнів 10 класу
Тема: Ознайомлення з технікою стійки на голові.
Закріплення техніки виконання довгого перекиду уперед. Рухливі українські народні ігри і естафети.
Міжпредметні зв'язки.
Музика.Українська маршова пісня.
Біологія. М'язи, які задіяні в вправах.
Географія. Знання рідного краю.
Завдання уроку:
1 .Повторити різновидності ходьби та бігу під музичний супровід.
2.Закріпити техніку виконання довгого перекиду уперед.
3.Ознайомити з технікою виконання довгого перекиду уперед
4.Сприяти розвитку прудкості і спритності під час проведення рухливих
українських народних ігор і естафет.
5.Виховувати в учнів патріотизм, любов до рідного краю, інтерес до самостійних занять фізичними вправами вдома.
Інвентар і обладнання: магнітофон; естафетні палички, спортивні картинки, плакати.
Місце проведення: спортивна зала.
№ з/п |
Зміст основного навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина уроку |
10 хв. |
|
|
1. |
Шикування, рапорт, повідомлення завдань. |
2 хв. |
Фронтальний метод |
2. |
Перевірка ЧСС |
15 с |
|
3. |
Організаційні вправи: виконання команд: "Рівняйсь", "Струнко" " Вільно ''. |
2 хв. |
Звертати увагу на поставу учнів |
4. |
Повторення різновидностей ходьби та бігу: ходьба на зовнішній стороні стопи, внутрішній стороні стопи, біг на прямих ногах, з високим підійманням колін, спиною вперед, правим боком приставними кроками, лівим боком приставними кроками. |
3 хв. |
Груповий метод |
5. |
Повторення гри "Вудочка". Учні стоять у колі обличчям до центру, на відстані витягнутих у сторони рук. Перед початком гри вчитель запитує в учнів про назви річок, географічне положення, назви риб. Потім "рибак" крутить по колу шнур, до кінця якого прив'язана торбинка з піском («вудочка») так, щоб вона прослизнула під ногами учнів. "Рибки" стрибають через "вудочку", намагаючись не зачепити її. Спійманим вважають того, до кого доторкнеться шнур або торбинка. Учні стрибають тоді, коли "вудочка" наближається до них. |
3 хв. |
|
6. |
Вимірювання ЧСС |
15 с |
|
Основна частина уроку |
30 хв. |
|
|
1. |
Стійка на голові. Стійку на голові (хлопці) виконують з упору присівши різними способами поштовхом однією і махом другої ноги; поштовхом двома ногами; силою. Перший спосіб: з положення упору присівши поставити голову попереду рук (голова і дві руки утворюють рівнобічний трикутник) і поштовхом однієї та махом другої ноги приймається положення стійки на голові і руках. Другий спосіб: з положення упору присівши поставити голову попереду рук як у першому способі, поштовхом двох ніг перейти в стійку на голові і руках із зігнутими в колінах ногами і, поступово випрямляючи ноги, прийняти положення стійки на голові і руках. Третій спосіб: у положення стійки на голові і руках необхідно перейти не поштовхом двох ніг, а силою. Вивчення вправи передбачає таку послідовність: 1. Постановка рук і голови в положення рівнобічного трикутника під наглядом учителя. 2. Стійка на голові і руках, ноги зігнуті в колінах, виконується поштовхом однієї і махом другої ноги. 3. Те ж саме, але стійка на голові і руках виконується з випрямленими ногами. |
10 хв. |
Робота в парах
|
2. |
Довгий перекид уперед. Довгий перекид уперед виконується з місця і з розбігу. З місця: поштовхом двох ніг і одночасним змахом рук уперед тіло, описавши дугу, опускається на напівзігнуті руки, які амортизують приземлення; потім тіло переходить на лопатки, і учень, групуючись, здійснює перекат на спині і приймає положення упору присівши. З розбігу: виконується два-три кроки розбігу, потім відштовхування, двома ногами і далі те ж саме, як і при виконанні довгого перекиду уперед з місця. Пропонується така послідовність вивчення вправи: 1. Перекид уперед з упору присівши. 2. Довгий перекид уперед з місця через скакалку (мотузку), закріплену на висоті 15-20 см без фази польоту. 3. Довгий перекид уперед з місця стрибком з фазою польоту через скакалку (мотузку), закріплену на висоті 25-30-см. 4.Довгий перекид уперед з розбігу з поступовим збільшенням висоти (до 50 см) і довжини польоту.
|
10 хв. |
|
3. |
Естафета географічна. Гравців розподіляють на дві команди. Напроти кожної команди на відстані 8-12 м від лінії старту на підлозі плакат з географічними завданнями (дошка, покладена на підлогу), крейда... За командою вчителя капітани біжать до географічних завдань, розв'язують одне із них, повертаються назад, торкаються витягнутої руки гравця, який стоїть попереду, і стають у кінець своєї колони. Наступні виконують те ж саме завдання. Виграє команда, яка раніше закінчила естафету. а) Яка найвища гора в Україні? б)Яка найбільша річка в Україні? в)Найбільший півострів в Україні... |
10 хв. |
|
Заключна частина уроку |
5 хв. |
|
|
1. |
Шикування в колону по одному; вправи на відновлення; повідомлення підсумків уроку; домашнє завдання: організований вихід із зали |
|
Темп повільний, правильне дихання
|