Укладач: Вдовиченко Олена Володимирівна – викладач математики коледжу Подільського ДАТУ, спеціаліст І категорії.
Рецензент: Зваричук Валентина Іванівна – викладач математики коледжу Подільського ДАТУ, спеціаліст вищої категорії.
Пакет контрольних робіт призначений для поточного тематичного контролю рівня засвоєння студентами знань, сформованості умінь і навичок, передбачених програмними вимогами.
Запропоновано 13 тем, кожна з яких містить по 4 варіанти завдань, які охоплюють весь матеріал програми з дисципліни «Математика». Пакет контрольних робіт призначений для студентів спеціальності № 5.09010103 “Виробництво і переробка продукції рослинництва ”.
Рекомендовано цикловою комісією фізико-математичних дисциплін
Протокол №____________ від “_____”_______________2015 р.
ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………….....................................4
Тема 1. Функції, їх властивості і графіки………………………………………..5
Тема 2. Степенева, показникова і логарифмічна функції ……………………...7
Тема 3. Тригонометричні функції……………………………..............................9
Тема 4. Рівняння, нерівності та їх системи…………….....................................11
Тема 5. Похідна та її застосування ……………….............................................13
Тема 6. Інтеграл та його застосування…………………....................................15
Тема 7. Систематизація та узагальнення фактів і методів планіметрії ……...17
Тема 8. Вектори і координати ………………………………….........................19
Тема 9. Паралельність прямих і площин у просторі…………..........................21
Тема 10. Перпендикулярність прямих і площин у просторі …………………23
Тема 11. Многогранники. Об’єми та площі поверхонь многогранників ……25
Тема 12. Тіла обертання. Об’єми та площі тіл обертання ………………........27
Тема 13. Елементи теорії ймовірностей та математичної статистики……….29
Запропонований пакет контрольних робіт з дисципліни «Математика» створений з метою проведення тематичного контролю знань студентів І-ІІ курсів за спеціальністю № 5.09010103 "Виробництво і переробка продукції рослинництва".
Оцінювання навчальних досягнень учнів – невід’ємна і важлива складова навчального процесу. Оцінка, як кількісне вираження результату оцінювання, кваліфікує виконану учнем роботу, рівень його досягнень, сприяє усвідомленню ним помилок, формує почуття відповідальності, породжує бажання краще вчитися, стимулює до подальшої роботи.
Контроль знань студентів є важливим елементом наукової організації педагогічної праці. Системний, масовий і об’єктивний контроль рівня застосування студентами знань значно сприяє підвищенню ефективності та якості підготовки майбутніх спеціалістів.
Складені завдання охоплюють основні питання усіх тем дисципліни «Математика». Такі завдання спрямовані на перевірку ступеню засвоєння студентами навчального матеріалу. Запропоновані завдання відповідають чинній навчальній і робочій програмі.
На вивчення дисципліни «Математика» за навчальним планом передбачено 280 годин, у тому числі аудиторних 238 годин, самостійного вивчення 42 години.
Для кожної із 13 тем розроблено по 4 варіанти контрольної роботи. Кожний варіант містить завдання різних рівнів складності, які охоплюють весь матеріал по даній темі. Виконання тематичної контрольної роботи розраховано на 45 хв.
Всі варіанти контрольних робіт розглянуто і схвалено цикловою комісією фізико-математичних дисциплін.
Контрольна робота №1
« Функції, їх властивості і графіки»
Варіант 1
,
а) б) = 32 – + 1
в) = г)
б) в)
Варіант 2
А = 200000, а = 199996
а) б) г)
б) в)
Варіант 3
,
а) б) = 32 – + 5
в) = г)
б) в)
Варіант 4
А = 300000, а = 299994
а) б) г)
б) в)
Контрольна робота №2
« Степенева, показникова і логарифмічна функції»
Варіант 1
б)
а) б)
б)2-х+1)=0
в) г)
а) б) 34х+1=81 в) 22х=512
Варіант 2
б)
а) б)
б)2+4х+3)=3
в) г)
а) б) 22х-1=32 в) 32х=729
Варіант 3
1. Знайдіть значення виразу: (2бали)
б)
а) б)3
б)log3 х – 2х = 3
в) г)
а) б) 34х+1=27 в) 22х=256
Варіант 4
1. Знайдіть значення виразу: (2бали)
б)
а) б)
б)log4 х – 3х = 8
в) г)
а) б) 22х-1=64 в) 32х=2187
Контрольна робота №3
« Тригонометричні функції»
Варіант 1
б)
а) соs 240° б) tg 105°
а) соs 32° соs 13° – sіn 32°sіn 13°
б) sіn 12° соs 18° + соs 12° sіn 18°
в)
5. Обчисліть: (2бали)
а) соs 75° + соs 15° б) sin 150° + sin 30°
Варіант 2
б)
а) sіn 240° б) tg 135°
а) соs 156° соs 24° – sіn 156° sіn 24°
б) sіn 37° соs 53° + соs 37° sіn 53°
в)
5. Обчисліть: (2бали)
а) sin 75° – sin 15° б) соs 150° + соs 30°
Варіант 3
sіn б)
1+
а) соs 150° б) tg 210°
а) sіn 68° соs 8° – sіn 8° соs 6°
б) sіn 54° sіn 24°– соs 66° соs 126°
в)
5. Обчисліть: (2бали)
а) соs 22° – соs 38°; б) sin 5° + sin 55°.
Варіант 4
б)
1 –
а) sіn 150° б) tg 120°
а) соs 10° соs 35° – sіn 10° sіn 35°
б) соs 21° соs 24° + соs 69° соs 66°
в)
5. Обчисліть: (2бали)
а) sin 140° – sin 80° б) соs 130° + соs 50°
Контрольна робота №4
« Рівняння, нерівності та їх системи»
Варіант 1
а) б)
а) б)
Варіант 2
б)
а) б)
Варіант 3
а) б) .
а) б)
Варіант 4
б)
а) б)
Контрольна робота №5
«Похідна та її застосування»
Варіант 1
а) г)
д)
= (7х 6)52 е)
Варіант 2
а) г)
д)
= (9х + 10)82 е)
Варіант 3
а) г)
д)
= (4х 9)72 е)
Варіант 4
а) г)
д)
= (3х + 25)45 е)
Контрольна робота №6
«Інтеграл та його застосування»
Варіант 1
3. Знайдіть загальний вигляд первісних для функцій: (3бали)
a) f(x) = 2х5 3x + 5х 2 +
б) f(x)= 5cos х3sin x +
4. Розв'яжіть диференціальне рівняння: (2бали)
у'=2х + 6 cos х +12х5+ еx
Варіант 2
3. Знайдіть загальний вигляд первісних для функцій: (3бали)
a) f(x) = 10x +2х3 3х 4 +
б) f(x)=cos х 9sin x +
4. Розв'яжіть диференціальне рівняння: (2бали)
у'=3х2 + 4 sin х +21х6+
Варіант 3
3. Знайдіть загальний вигляд первісних для функцій: (3бали)
a) f(x) = 8х5 11x + 5х 4 +
б) f(x)= 10cos хsin x +
4. Розв'яжіть диференціальне рівняння: (2бали)
у'=5х + 6 cos х +3х8+ еx
Варіант 4
3. Знайдіть загальний вигляд первісних для функцій: (3бали)
a) f(x) = 8x +9х3 3х5 +
б) f(x)=6cos х 2sin x +
4. Розв'яжіть диференціальне рівняння: (2бали)
у'=8х2 + 6х sin х +11х6+
Контрольна робота №7
«Систематизація та узагальнення фактів і методів планіметрії»
Варіант 1
2. Сторона квадрата рівна 7 см. Визначте довжину діагоналі. (2бали)
3. Більша діагональ і більша основа прямокутної трапеції дорівнюють відповідно 8 см і 6 см. Знайдіть довжину меншої бічної сторони трапеції. (2бали)
4. Знайдіть основу трапеції, якщо її інша основа і середня лінія відповідно дорівнюють: 9 см і 5 см. (3бали)
5. Сторони трикутника дорівнюють 12 см, 16 см і 20 см. Знайдіть сторони трикутника, вершинами якого є середини сторін даного трикутника. (3бали)
Варіант 2
2. Сторона квадрата рівна 9 см. Визначте довжину діагоналі. (2бали)
3. Більша діагональ і більша основа прямокутної трапеції дорівнюють відповідно 6 см і 4 см. Знайдіть довжину меншої бічної сторони трапеції. (2бали)
4. Знайдіть основу трапеції, якщо її інша основа і середня лінія відповідно дорівнюють: 3 см. і 7 см. (3бали)
5. Сторони трикутника дорівнюють 10 см, 14 см і 18 см. Знайдіть сторони трикутника, вершинами якого є середини сторін даного трикутника. (3бали)
Варіант 3
3. Більша діагональ і більша основа прямокутної трапеції дорівнюють відповідно 10 см і 8 см. Знайдіть довжину меншої бічної сторони трапеції. (2бали)
4. Знайдіть середню лінію трапеції, якщо її основи дорівнюють: 7 см і 9см. (3бали)
5. Сторони трикутника дорівнюють 14 см, 18 см і 22 см. Знайдіть сторони трикутника, вершинами якого є середини сторін даного трикутника. (3бали)
Варіант 4
3. Більша діагональ і більша основа прямокутної трапеції дорівнюють відповідно 12 см і 10 см. Знайдіть довжину меншої бічної сторони трапеції. (2бали)
4. Знайдіть середню лінію трапеції, якщо її основи дорівнюють: 2см і 14см. (3бали)
5. Сторони трикутника дорівнюють 8 см, 12 см і 16 см. Знайдіть сторони трикутника, вершинами якого є середини сторін даного трикутника. (3бали)
Контрольна робота №8
«Вектори і координати»
Варіант 1
2. Дано три вершини паралелограма ABCD: A(-2; 1), В(-1; 1), С(1; 1). Знайдіть координати вершини D. (3бали)
3. Дано вектори (4; 2) і (x; -4). При якому значенні х ці вектори колінеарні? (3бали)
4. Трикутник ABC задано координатами його вершин: А(-1; 1), В(0; 2), С(1; 1). Знайдіть зовнішній кут при вершині А. (3бали)
Варіант 2
2. Дано три вершини паралелограма ABCD: A(1; -3), В(2; -1), D(3; -3). Знайдіть координати вершини С. (3бали)
3. Дано вектори (4; 2) і (x; -4). При якому значенні х ці вектори перпендикулярні? (3бали)
4. Трикутник ABC задано координатами його вершин: А(3; 5), В(4; 6), С(5; 5). Знайдіть зовнішній кут при вершині А. (3бали)
Варіант 3
2. Дано три вершини паралелограма ABCD: A(-4; 1), В(-1; 3), D(-2; 1). Знайдіть координати вершини С. (3бали)
3. Дано вектори (2; 5) і (-6; у). При якому значенні у ці вектори перпендикулярні? (3бали)
4. Трикутник ABC задано координатами його вершин: А(1; 3), В(2; 4), С(3; 3). Знайдіть зовнішній кут при вершині А. (3бали)
Варіант 4
2. Дано три вершини паралелограма ABCD: В(1; 3), С(-1;4), D(-2;2). Знайдіть координати вершини А. (3бали)
Контрольна робота №9
«Паралельність прямих і площин у просторі»
Варіант 1
(3бали)
(3бали)
(3бали)
Варіант 2
(3бали)
(3бали)
(3бали)
Варіант 3
2. Зобразіть куб . Нехай діагональ грані куба дорівнює 4 см. Побудуйте переріз куба, який проходить через середини ребер AB, ВС i ВВ1 та знайдіть його периметр.
3.Основа AD трапеції ABCD лежить у площині α, а точки В і С не належать цій площині. Доведіть, що пряма ВС паралельна площині α.
4. Скільки площин можна провести через точки А, В, С? Відповідь обґрунтуйте.
Варіант 4
(3бали)
(3бали)
(3бали)
Контрольна робота №10
«Перпендикулярність прямих і площин у просторі»
Варіант 1
похилу АВ і перпендикуляр АО.
Знайдіть ОВ, якщо АВ = см, АО = см.
(3бали)
ABCD проведено перпендикуляр SO до площини
ABC. Знайдіть SA, якщо SO = 6 см, BD = 16 см.
(3бали)
(3бали)
Варіант 2
похилу АВ і перпендикуляр АО.
Знайдіть АВ, якщо ВО = см, АО = 1 см.
(3бали)
ABCD проведено перпендикуляр SO до площини
ABC. Знайдіть SО, якщо SА = 13 см, BD = 10 см.
(3бали)
(3бали)
Варіант 3
перпендикуляр SO до площини трикутника.
Знайдіть , якщо АО = 10 см, SO = 10 см.
а) 00 б) 300 в) 450 г) 600 д) 900
(3бали)
ABCD проведено перпендикуляр SO до площини
ABC. Знайдіть SA, якщо SO = 8 см, BD = 18 см.
(3бали)
(3бали)
(3бали)
Варіант 4
перпендикуляр SO до площини трикутника.
Знайдіть , якщо SC = 10 см, SO = 5 см.
а) 00 б) 300 в) 450 г) 600 д) 900
(3бали)
ABCD проведено перпендикуляр SO до площини
ABC. Знайдіть SО, якщо SА = 15 см, BD = 12 см.
(3бали)
(3бали)
(3бали)
Контрольна робота №11
«Многогранники. Об’єми та площі поверхонь многогранників»
Варіант 1
2. Знайдіть об'єм правильної чотирикутної піраміди, сторона основи якої дорівнює 2 см, а висота піраміди – 6 см. (2бали)
3. У правильній трикутній піраміді сторона основи дорівнює 8 см, а апофема – 3 см. Знайдіть бічне ребро піраміди. (4бали)
4. Бічні ребра трикутної піраміди попарно перпендикулярні й мають довжини 3 см, 4 см і 5 см. Знайдіть її об'єм. (4бали)
Варіант 2
2.Знайдіть об'єм правильної чотирикутної призми, сторона основи якої дорівнює 3 см, а бічне ребро – 5 см. (2бали)
3.У правильній чотирикутній піраміді висота дорівнює 6 см, а діагональ основи – 16 см. Знайдіть бічне ребро піраміди. (4бали)
4.В основі піраміди лежить квадрат зі стороною 5 см. Обчисліть об'єм піраміди, якщо її висота дорівнює 6 см. (4бали)
Варіант 3
3. В основі правильної призми лежить трикутник із стороною 4 см, а її бічне ребро дорівнює 10 см. Знайдіть площу бічної поверхні цієї призми. (4бали)
4. В основі правильної піраміди лежить квадрат зі стороною 10 см. Висота піраміди дорівнює 12 см. Знайдіть площу поверхні та об'єм піраміди. (4бали)
Варіант 4
2. Знайдіть об'єм правильної чотирикутної піраміди, сторона основи якої дорівнює 6 см, а висота – 10 см. (2бали)
4. В основі піраміди лежить ромб з діагоналями 6 см і 8 см. Висота піраміди дорівнює 10 см. Знайдіть об'єм піраміди. (4бали)
Контрольна робота №12
«Тіла обертання. Об’єми та площі тіл обертання»
Варіант 1
1. Осьовий переріз циліндра – квадрат, площа його дорівнює 100 см2. Знайти площу основи циліндра. (2бали)
2. Якщо радіус кулі дорівнює 15 см, а точка А знаходиться від центра кулі на відстані 20 см, то точка А лежить: (1бал)
а) всередині кулі б) на поверхні кулі в) поза кулею
3. Якщо висота конуса дорівнює 3 см, а діаметр основи – 8 см, то площа бічної поверхні конуса дорівнює: (2бали)
а) 24π см2 б) 20π см2 в) 15π см2 г) 12π см2
4. Висота циліндра АВ=6см, радіус основи СВ=8см. Знайдіть довжину відрізка АС. (3бали)
5. Якщо кулю радіуса 5 см перетнути площиною, яка знаходиться на відстані 3 см від центра кулі, то площа круга перерізу дорівнюватиме: (4бали)
а) 25π см2 б) 9π см2 в) 16 см2 г) 16π см2
Варіант 2
1. Осьовий переріз циліндра – квадрат, периметр його дорівнює 16см. Знайти площу основи циліндра. (2бали)
2. Якщо радіус кулі дорівнює 15 см, а точка А знаходиться від центра кулі на відстані 10 см, то точка А лежить: (1бал)
а) поза кулею б) на поверхні кулі в) всередині кулі
3. Якщо висота осьового перерізу циліндра дорівнює 10 см, а діаметр основи дорівнює 8 см, то площа бічної поверхні циліндра дорівнює: (2бали)
а) 24π см2 б) 48π см2 в) 60π см2 г) 80π см2
4. Радіус основи конуса 3м, висота 4м. Знайдіть твірну. (3бали)
5. Якщо кулю радіуса 5 см перетнути площиною, яка знаходиться на відстані 4 см від центра кулі, то площа круга перерізу дорівнюватиме: (4бали) а)25π см2 б) 9π см2 в) 16 см2 г) 16π см2
Варіант 3
1. Осьовий переріз циліндра – квадрат, площа його дорівнює 1000 см2. Знайти площу основи циліндра. (2бали)
2. Якщо радіус кулі дорівнює 12 см, а точка А знаходиться від центра кулі на відстані 18 см, то точка А лежить: (1бал)
а) всередині кулі б) на поверхні кулі в) поза кулею
3. Обчисліть площу бічної поверхні конуса, в якому твірна дорівнює 13 см, а висота становить 12 см. (2бали)
а) см2 б) см2 в) см2 г) см2 д) см2
4. Висота циліндра АВ=8см, радіус основи СВ=10см. Знайдіть довжину відрізка АС. (3бали)
5. В кулі проведено січну площину на відстані 1 см від її центра. Знайдіть радіус перерізу, якщо радіус кулі дорівнює см. (4бали)
а) 1 см б) см в) см г) 2 см д) см
Варіант 4
1. Осьовий переріз циліндра – квадрат, периметр його дорівнює 32см. Знайти площу основи циліндра. (2бали)
2. Якщо радіус кулі дорівнює 8 см, а точка А знаходиться від центра кулі на відстані 10 см, то точка А лежить: (1бал)
а) поза кулею б) на поверхні кулі в) всередині кулі
3. Знайдіть об'єм конуса, осьовим перерізом якого є рівносторонній трикутник зі стороною 12 см. (2бали)
а) см3 б) см3 в) см3 г) см3 д) см3
4. Радіус основи конуса 5м, висота 6м. Знайдіть твірну. (3бали)
5. В кулі проведено січну площину на відстані 1 см від її центра. Знайдіть радіус кулі, якщо радіус перерізу дорівнює см. (4бали) а) 1 см б) см в) см г) 2 см д) см
Контрольна робота №13
«Елементи теорії ймовірностей та математичної статистики»
Варіант 1
Варіант 2
Варіант 3
Варіант 4
Список використаних джерел
1