ІКОНА УСПІННЯ БОГОРОДИЦІ ПЕРЕМИШЛЬСЬКОГО МАЛЯРА ОЛЕКСІЯ ГОРОШКОВИЧА. 1547 р. Успіння Пресвятої Богородиці — день, коли Марія заснула, а її тіло одразу з душею було взяте Ісусом Христом до неба. Немає історичних даних, як довго Божа Мати ще перебувала на землі після Христового Вознесіння, ані коли, де і як Вона померла, бо про це в Євангелії нічого не згадано.
ІКОНА УСПІННЯ БОГОРОДИЦІ ПЕРЕМИШЛЬСЬКОГО МАЛЯРА ОЛЕКСІЯ ГОРОШКОВИЧА. 1547 р.Існує певна аналогія між іконою «Успіння Богородиці» та іконою «Воскресіння Христове». Західні іконописці виділяють у житті Христа два моменти. Спершу смерть та зішестя в Ад, а потім — Воскресіння. На Сході, навпаки, — зішестя в Ад уже є воскресінням, адже смерть уже подолана смертю. Та ж сама концепція виражена також на Богородичних іконах: тут «успіння» є пробудженням у Царстві Божому. Дивною може здаватися сцена, яку на деяких іконах «Успіння» зображають перед труною.
МІНІАТЮРИ ПЕРЕСОПНИЦЬКОГО ЄВАНГЕЛІЯ. МІЖ 1556—1561 РР. Пересопницьке Євангеліє — визначна рукописна пам’ятка староукраїнської мови та мистецтва XVI ст. Один із перших українських перекладів канонічного тексту Четвероєвангелія. Один із символів української нації. Вага книги — 9 кг 300 г.
МІНІАТЮРИ ПЕРЕСОПНИЦЬКОГО ЄВАНГЕЛІЯ. МІЖ 1556—1561 РР. Важливим аспектом цінності книги є художнє оформлення. Її орнаментація, створена в народному українському стилі, розміщення тексту, виписування кожної літери чітким гарним уставом свідчать про високий рівень майстерності українських переписувачів.
МІНІАТЮРИ ПЕРЕСОПНИЦЬКОГО ЄВАНГЕЛІЯ. МІЖ 1556—1561 РР. Важливим аспектом цінності книги є художнє оформлення. Її орнаментація, створена в народному українському стилі, розміщення тексту, виписування кожної літери чітким гарним уставом свідчать про високий рівень майстерності українських переписувачів.
БУДИНОК КОРНЯКТА У ЛЬВОВІБудинок Корнякта споруджений 1580 р. на місці двох готичних кам’яниць.1908 р. будівлю викупило місто, і тут уже майже сто років працює Львівський історичний музей. 12 вересня 1908 р. до 225-ї річниці розгрому Яном ІІІ Собеським турків під Віднем у палаці Корнякта відкрився музей, який на честь цієї події дістав назву Національного музею імені короля Яна III.
БУДИНОК КОРНЯКТА У ЛЬВОВІПісля радянської реорганізації тут розмістився центральний корпус Львівською історичного музею. Родзинка експозиції палацу Корнякта — так звані «королівські зали», мебльовані в стилі львівських палаців XVIII—XIX ст. Яна III. У будівлі після ренесансної перебудови збереглася готична зала — єдина українська пам’ятка світської готики XV ст. Також тут працює антикварний магазин.
ОСТРОЗЬКИЙ ЗАМОКНайдавнішою спорудою на замковому пагорбі є вежа мурована. Зведена князем Данилом Острозьким у другій половині XIV ст. Від давньої споруди збереглася лише північна стіна. Сучасна пам’ятка — це хрестобаний шестистовпний триапсидний п'ятиверхий храм, який відіграє домінантну роль у композиції ансамблю на Замковій горі.
ТРОЇЦЬКИЙ МЕЖИРІЦЬКИЙ МОНАСТИР-ФОРТЕЦЯ ПОБЛИЗУ ОСТРОГАСередньовічний Межиріч, як і більшість давніх міст, мав замок, найімовірніше дерев’яний. У 1386 році великий князь литовський Вітовт своєю грамотою підтверджує право князя Федора Острозького на Межиріч. Саме Федір Острозький у ті часи був власником місцевого замку. У XV ст. Василь Острозький, прозваний у народі Красним за свою гарну вроду, зводить муровані стіни фортеці, а його син Іван будує дерев’яну Троїцьку церкву. Із невідомих причин дерев’яна церква згоріла, і вже в 1454 році розпочинається побудова кам'яного Свято-Троїцького храму у вигляді укріплення замку. У Межиріцькому монастирі посеред трапецієподібного двору розташовано Троїцький храм (XV ст.)
ПОРТРЕТ ПЕТРА КОНАШЕВИЧА-САГАЙДАЧНОГО З КНИГИ «ВІРШІ НА ЖАЛІСНИЙ ПОГРЕБ ШЛЯХЕТНОГО РИЦАРЯ ПЕТРА КОНАШЕВИЧА-САГАЙДАЧНОГО». 1622 Р. Петро Конашевич-Сагайдачний — один із найславетніших і найталановитіших козацьких вождів чи полководців, що з однаковим успіхом діяв і на полі бою, і на дипломатичних теренах.
ПОРТРЕТ ПЕТРА КОНАШЕВИЧА-САГАЙДАЧНОГО З КНИГИ «ВІРШІ НА ЖАЛІСНИЙ ПОГРЕБ ШЛЯХЕТНОГО РИЦАРЯ ПЕТРА КОНАШЕВИЧА-САГАЙДАЧНОГО». 1622 Р. Серед інших діячів того часу П. Конашевич-Сагайдачний виділявся гострим аналітичним розумом, палким патріотизмом, глибоким розумінням завдань і перспектив боротьби, послідовністю і непохитністю в досягненні поставленої мети. Письмові джерела засвідчують, що Петро з дитячих літ навчився володіти луком, «зброї і коня з рук не випускав». Із луком Сагайдачного зображено і на малюнку з книжки Касіяна Саковича «Вірші на жалісний погреб шляхетного рицаря Петра Конашевича-Сагайдачного». У «Віршах на жалісний погреб...», на гравюрі із зображенням гетьмана на коні, є герб Сагайдачного у формі підкови, яку увінчує хрест.