ПАСПОРТкомплексно-методичного забезпечення з предмету «Технології комп’ютерної обробки інформації»
|
Навчально-методична документація
Назва документу |
Затверджено коли і ким |
Дата надходження |
Примітка |
1. Навчальний план |
20.. р., на основі Типової базисної структури, погоджено з замовником кадрів, затверджений управлінням освіти і науки облдержадміністрації |
|
|
2. Навчальна програма |
20..р., на основі державного стандарту ДСПТО 4112.К72040-2006, розглянуто методкомісією, погоджено з замовником кадрів, затверджений директором ПТНЗ |
|
|
3. Комплект поурочно-тематичних планів |
Викладач |
|
|
4. Перелік навчально-виробничих робіт з професій |
20.. р, затверджено заступником директора з навчально виробничої роботи, розглянуто на методкомісії
з професій
|
|
|
5. Перелік оснащення навчального кабінету (лабораторії, майстерні) |
+ |
|
|
6. Нормативи оснащення навчального кабінету (лабораторії, майстерні) |
+ |
|
|
7. Комплект екзаменаційних білетів |
+ |
|
|
8. Комплект завдань для контрольних робіт |
+ |
|
|
Навчальна література з професії (предмету)
Вид навчальної літератури
|
Найменування, автор, ким видано, рік видання, гриф |
Відмітка про наявність, кількість |
Планування строку придбання, розробки, виготовлення |
Відпові- дальний |
Відмітка про придбання, розробку, виготовлення |
1. Підручник |
І.Т. Зарецька, А.М. Гуржій, О.Ю. Соколов Інформатика 10 – 11, частина 1 |
30 |
|
|
|
І.Т. Зарецька, А.М. Гуржій, О.Ю. Соколов Інформатика 10 – 11, частина 2 |
30 |
|
|
|
|
Гуржій А.М., Поворознюк Н.І., Самсонов В.В. Інформатика та інформаційні технології: Підручник для учнів ПТНЗ |
70 |
|
|
|
|
Інтегроване середовище CLARIS WORKS І. Жук |
3 |
|
|
|
|
Основи інформатики та обчислювальної техніки 10-11 кл. В. А. Каймін |
8 |
|
|
|
|
Інформатика 7-11кл. О. Ю. Гаєвський |
1 |
|
|
|
|
Баженов В.А. і ін., Інформаційні технології в будівництві |
14 |
|
|
|
|
2. Навчальний посібник |
Інформатика /шкільний словник-довідник |
1 |
|
|
|
Глинський Я.М., Практикум з інформатики |
6 |
|
|
|
|
Основи інформатики. Посібник для студентів І. Ф. Следзінський |
1 |
|
|
|
„Розділ 3. Методичні посібники для викладача, майстра виробничого навчання”
Вид навчальної літератури
|
Найменування, автор, ким видано, рік видання, гриф
|
Відмітка про наявність, кількість
|
Планування строку придбання, розробки, виготовлення |
Відповідальний |
Відмітка про придбання, розробку, виготовлення |
1. Окрема методика |
Руководство пользователя Microsoft WORD |
1 |
|
|
|
|
Основы информатики и вычеслительной техники ч. I А. П. Ершова |
1 |
|
|
|
|
Основы информатики и вычеслительной техники М. И. Жолдак |
1 |
|
|
|
2. Збірник дидактичних матеріалів |
|
|
|
|
|
|
Економічні задачі в Excel, збірник |
1 |
|
|
|
|
Малярчук С.М., Основи інформатики у визначеннях, таблицях і схемах, довідково-навчальний посібник |
1 |
|
|
|
|
Глушков С.В., Сурядний А.С. „Персональний компютер для секретарів та менеджерів”, учбовий курс |
1 |
|
|
|
|
Кошелєв М.В., Підсумкові тести з інформатики, посібник |
1 |
|
|
|
3. Інформаційні матеріали |
Габрусєв В., вивчаємо компютерні мережі, посібник |
1 |
|
|
|
|
Франкен Г., Молявко С. М., MS DOS 6.22 для пользователя, посібник. |
1 |
|
|
|
|
Леонтьев В.П., Новейшая энциклопедия персонального компьютера 2000 |
1 |
|
|
|
|
Леонтьев В.П., Новейшая энциклопедия персонального компьютера 2002 |
1 |
|
|
|
|
Савельев А.Я., Основы информатики, практическое пособие |
1 |
|
|
|
|
Руденко В.Д. и др. Практичний курс інформатики |
1 |
|
|
|
|
Верлань А.Ф., Апатова Н.В., Информатика 10-11 |
1 |
|
|
|
|
Гаєвський О.Ю., Інформатика 7-11 |
1 |
|
|
|
Дидактичні засоби навчання для вивчення тем і
розділів програми виробничого навчання
№ п/п |
Теми (підтеми) навчальної програми. Кількість годин
|
Вид і найменування основних засобів навчання
|
Відмітка про наявність (кількість)
|
Запланований термін розробки, виготовлення, придбання
|
Відповідальний
|
Відмітка про розробку, виготов лення, придбання |
Обробка текстової інформації |
||||||
1 |
Ознайомлення з текстовим редактором. Інтерфейс програми. |
- підручник - текствий редактор WORD - роздатковий матеріал - стенд “Інтерфейс WORD” |
+ + + - |
+ |
|
|
2 |
Правила набору тексту . |
- текствий редактор WORD - підручники - інструкційно технологічні картки |
+ + + |
|
|
|
3 |
Завантаження текстового редактора. Створення, завантаження та збереження файлів-документів. |
- підручники - текствий редактор WORD - роздатковий матеріал - таблиці |
+ + + + |
|
|
|
4 |
Введення, редагування та форматування текстової інформації |
- підручник - текствий редактор WORD - інструкційні картки |
+ + + |
|
|
|
5 |
Перевірка орфографії та граматики. |
- інструкційні картки - текствий редактор WORD - підручники |
+ + + |
|
|
|
6 |
Засоби оформлення документів. |
- текствий редактор WORD - підручники |
+ + |
|
|
|
7 |
Побудова та форматування таблиць. Робота з колонками. Поля злиття. |
- підручники - текствий редактор WORD - інструкційні картки |
+ + + |
|
|
|
8 |
Робота з графічними об’єктами. Взаємне розміщення тексту і графіки. |
- підручники - текствий редактор WORD - інструкційні картки |
+ + + |
|
|
|
9 |
Друкування документів. |
- підручники - текствий редактор WORD -роздатковий матеріал |
+ + + |
|
|
|
10 |
ЛПЗ. Ознайомлення з вікном текстового редактора. |
- текствий редактор WORD - інструкційні картки - завдання для самостійної роботи |
+ + +
|
|
|
|
11 |
ЛПЗ. Настройка інтерфейсу програми. |
- текствий редактор WORD - підручники - завдання для самостійної роботи |
+ + +
|
|
|
|
12 |
ЛПЗ. Введення та редагування тексту. |
- текствий редактор WORD - завдання для самостійної роботи |
+ +
|
|
|
|
13 |
ЛПЗ. Форматування документу. |
- текствий редактор WORD - завдання для самостійної роботи |
+ +
|
|
|
|
14 |
ЛПЗ. Засоби оформлення документів. |
- текствий редактор WORD - завдання для самостійної роботи |
+ +
|
|
|
|
15 |
ЛПЗ. Побудова та заповнення таблиць. |
- текствий редактор WORD - завдання для самостійної роботи |
+ +
|
|
|
|
16 |
ЛПЗ. Поля злиття. |
- текствий редактор WORD - завдання для самостійної роботи |
+ -
|
+ |
|
|
17 |
ЛПЗ. Робота з графічними об’єктами. |
- текствий редактор WORD - завдання для самостійної роботи - стенд “WORD. Графічні об’єкти |
+ + - |
+ |
|
|
18 |
ЛПЗ. Попередній перегляд і друк документів. |
- текствий редактор WORD - завдання для самостійної роботи |
+ +
|
|
|
|
Обробка табличної інформації |
||||||
19 |
Технології для обробки інформації за допомогою електронних таблиць |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - плакат “ Інтерфейс Excel” |
+ + + - |
+ |
|
|
20 |
Завантаження програми. Створення, завантаження та збереження файлів-книг. Вікно програми. Меню та панелі інструментів. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки
|
+ + + |
|
|
|
21 |
Переміщення по таблиці та виділення фрагментів електронної таблиці. Форматування комірок та діапазонів комірок.
|
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - плакат “Робота з комірками в Excel” |
+ + + -
|
+ |
|
|
22 |
Використання формул при обчисленнях у таблицях. Створення формул. Майстер функцій. Категорії функцій. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки
|
+ + +
|
|
|
|
23 |
Виконання обчислень з даними з різних аркушів. Масиви. Масиви у формулах. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки
|
+ + -
|
+ |
|
|
24 |
Створення списку. Робота зі списками. Сортування, фільтрація, розширений фільтр. Автофільтр. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки
|
+ + + |
|
|
|
25 |
Створення баз засобом введення даних у таблицю та з використанням форм. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки
|
+ + +
|
|
|
|
26 |
Майстер діаграм. Основні елементи діаграми. Редагування та форматування елементів діаграми. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки
|
+ + +
|
|
|
|
27 |
Попередній перегляд і друк робочого аркушу. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - завдання для самостійної роботи |
+ + +
|
|
|
|
28 |
ЛПЗ. Ознайомлення з вікном програми. |
- електронна таблиця MS Excel - завдання для самостійної роботи |
+ -
|
+ |
|
|
29 |
ЛПЗ. Робота з аркушами книг. Переміщення, вставка, вилучення, перейменування аркушів книги. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки
|
+ +
|
|
|
|
30 |
ЛПЗ. Введення даних за типами. |
- підручники - електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки |
+ + + |
|
|
|
31 |
ЛПЗ. Форматування комірок та діапазонів комірок. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки -підручники |
+ + + |
|
|
|
32 |
ЛПЗ. Створення формул. Введення формул. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - підручники |
+ + + |
|
|
|
33 |
ЛПЗ. Робота з Майстром функцій. |
- електронна таблиця MS Excel - підручники - інструкційні картки |
+ + + |
|
|
|
34 |
ЛПЗ. Робота зі списками. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - підручники |
+ + + |
|
|
|
35 |
ЛПЗ. Фільтрація даних. Автофільтр. Розширений фільтр. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - підручники |
+ + + |
|
|
|
36 |
ЛПЗ. Зведені таблиці. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - підручники |
+ - + |
+ |
|
|
37 |
ЛПЗ. Створення бази даних в ЕТ. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - підручники |
+ - + |
+
|
|
|
38 |
ЛПЗ. Побудова діаграм в ЕТ. |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки -підручники |
+ - + |
+ |
|
|
39 |
ЛПЗ. Редагування та форматування елементів діаграми |
- електронна таблиця MS Excel - інструкційні картки - підручник |
+ - + |
+ |
|
|
Робота з базами даних |
||||||
40 |
Концепція бази даних. Визначення бази даних як автоматизованої системи. Основи побудови систем управління базами даних. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки - стенд “Інтерфейс Access” |
+ + + - |
+ |
|
|
41 |
Архітектура систем управління базами даних. |
- система керування базами даних Access
|
+ - |
+ |
|
|
42 |
Організація систем управління базами даних. |
- система керування базами даних Access - роздатковий матеріал - підручники |
+ - + |
+ |
|
|
43 |
Логічне проектування баз даних. Структуризація та організація даних. Ієрархічна, мережева та послідовна організація даних. Організація баз даних у СУБД. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки
|
+ + -
|
+ |
|
|
44 |
Запуск програми СУБД. Створення файла бази даних. Створення таблиць. Введення та редагування даних. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки |
+
+ -
|
+ |
|
|
45 |
Типи даних. Властивості полів. Додання і вилучення полів. Визначення назв полів. |
- система керування базами даних Access - підручники -роздатковий матеріал |
+ + - |
+ |
|
|
46 |
Встановлення зв'язку між таблицями. |
- система керування базами даних Access - підручники - інформаційні картки
|
+ + -
|
+ |
|
|
47 |
Створення простого запиту. Створення запиту по вибору в режимі конструктора: додання полів до запиту. Встановлення критеріїв відбору записів, сортування даних, вилучення полів з запиту. Перегляд і збереження запиту. |
- система керування базами даних Access - підручники
- інструкційні картки |
+
+
-
|
+ |
|
|
48 |
Використання форм для введення інформації. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки |
+ + - |
+ |
|
|
49 |
Створення звітів. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки |
+ + - |
+ |
|
|
50 |
ЛПЗ. Проектування БД. Дослідження предметної області |
- система керування базами даних Access - інструкційні картки - творче завдання |
+ - - |
+ + |
|
|
51 |
ЛПЗ. Проектування БД. Створення схеми даних. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки - творче завдання
|
+ + - - |
+ + |
|
|
52 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Створення таблиць. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки - творче завдання |
+ + - - |
+ + |
|
|
53 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Створення форм. |
- система керування базами даних Access - інструкційні картки - творче завдання |
+
- - |
+ + |
|
|
54 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Створення запитів. |
- система керування базами даних Access - інструкційні картки - творче завдання |
+ - - |
+ + |
|
|
55 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Створення звітів. |
- система керування базами даних Access - інструкційні картки - творче завдання |
+ - - |
+ + |
|
|
56 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Робота з макросами. |
- система керування базами даних Access - підручники - інструкційні картки - творче завдання |
+
+ - -
|
+ + |
|
|
57 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Створення управляючих запитів. |
- система керування базами даних Access - інструкційні картки - творче завдання |
+ - - |
+ + |
|
|
58 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Використання вкладених запитів. |
- система керування базами даних Access - інструкційні картки - творче завдання |
+
- -
|
+ + |
|
|
59 |
ЛПЗ. Робота в СУБД. Організація рівнів доступу до бази даних у локальних обчислювальних мережах. |
- система керування базами даних Access - інструкційні картки - творче завдання |
+
- -
|
+ + |
|
|
Обробка графічної інформації |
||||||
60 |
Обробка графічної інформації. Формати графічних файлів.
|
- підручники - роздатковий матеріал - фоторедактор (PHOTO FILTER) |
- - -
|
+ + +
|
|
|
61 |
Програми для обробки графічної інформації. |
- фоторедактор (PHOTO FILTER) - підручники |
- -
|
+ +
|
|
|
62 |
Програма для створення електронних презентацій. Інтерфейс програми. |
- Power Point - підручник - стенд “Інтерфейс програми Power Point” |
+ - -
|
+ + |
|
|
63 |
Запуск та створення презентації. Поняття про слайд та його структуру. Робота зі слайдами. Редагування та демонстрація презентації. |
- підручники - Power Point - підручник - інструкційні картки |
- + - -
|
+
+ +
|
|
|
6 |
Редактор для обробки фотозображень. Інтерфейс користувача. Палітри. |
- фоторедактор (PHOTO FILTER) - підручники - творча самостійна робота
|
-
- -
|
+ +
+
|
|
|
4 |
Редагування та коректування фотозображень. |
- підручники - фоторедактор (PHOTO FILTER) - самостійне творче завдання |
- -
-
|
+ +
+ |
|
|
65 |
Програми для роботи з растровою та векторною графікою. |
- Adobe photo Shop - підручники - стенд “Робота з растровою та векторною графікою”
|
- - -
|
+ + +
|
|
|
66 |
Початкові відомості про системи відеомонтажу. Основні правила створення та обробки відеозображення. |
- Movie Maker - Virtual Dub - підручники - інструкційні картки |
- - - - |
+ + + + |
|
|
67 |
ЛПЗ. Знайомство з інтерфейсом програми для створення презентацій. |
- Power Point - підручники - інструкційні картки |
+ - -
|
+ +
|
|
|
68 |
ЛПЗ. Створення слайдів презентації |
- Power Point - підручники - презинтація - інструкційні картки |
+ - + - |
+
+ |
|
|
69 |
ЛПЗ. Робота зі слайдами презентації |
- інструкційні картки - презинтація - творче самостійне завдання |
- + + |
+
|
|
|
70 |
ЛПЗ. Редагування та демонстрація презентації |
- Power Point - підручники - інструкційні картки - презентація |
+ - - - |
- - - |
|
|
71 |
ЛПЗ. Знайомство з інтерфейсом програми редактора для обробки фотозображень. |
- фоторедактор (PHOTO FILTER) - підручники - інструкційні картки
|
- - -
|
+ + + |
|
|
72 |
ЛПЗ. Робота з інструментами |
- фоторедактор (PHOTO FILTER) - підручники - інструкційні картки |
-
- -
|
+
+ +
|
|
|
73 |
ЛПЗ. Корегування зображень |
- фоторедактор (PHOTO FILTER) - підручники - інструкційні картки
|
-
- -
|
+
+ +
|
|
|
74 |
ЛПЗ. Робота з кольором |
- фоторедактор (PHOTO FILTER) - підручники - самостійне творче завдання |
-
- -
|
+
+ +
|
|
|
75 |
ЛПЗ. Фотомонтаж |
- фоторедактор (PHOTO FILTER) - самостійне творче завдання |
-
-
|
+
+
|
|
|
76 |
ЛПЗ. Відеомонтаж |
- Movie Maker - Virtual Dub - підручники - інструкційні картки - творча самостійна робота |
- - - - - |
+ + + + + |
|
|
ПАМ’ЯТКА
Засоби навчання, їхні дидактичні функції та навчальні ситуації застосування
№ п.п. |
Засоби навчання |
Основні дидактичні функції (можливості) |
Типові навчальні ситуації застосування |
1. |
Натуральні наочні посібники |
1) дозволяють отримати точну уяву про зовнішній вигляд, будову, взаємодію частин, властивості, вимоги до якості; 2)дозволяють вивчити способи застосування, регулювання, налагодження об’єктів, що вивчаються |
Демонстрація та самостійне вивчення: 1) будови; 2) призначення; 3) властивостей; 4)способів застосування, регулювання, налагодження тощо. |
2. |
Зображувальні наочні посібники:
|
1) передають інформацію про процеси та об’єкти в різних формах: - образній; - графічній; - схематичній; - цифровій; 2) дозволяють показати: - зовнішній вигляд; - внутрішню будову; - принцип роботи; - якісні та кількісні показники об’єктів, процесів, явищ |
Демонстрація та самостійне вивчення: 1) принципу дії; 2) будови; 3) призначення; 4) кількісних та якісних показників |
3. |
Об’ємні засоби навчання:
|
1)дозволяють вивчати принципи дії, взаємодії частин, кінематику механізмів у дії; 2) дозволяють отримати чітку уяву про зовнішній вигляд, будову, форму, розміри, |
1) демонстрація та самостійне вивчення принципів дії, взаємодії складових частин, кінематичних ланцюгів механізмів; 2) демонстрація та самостійне використання загальних відомостей про об’єкти, що вивчаються |
4. |
Екранні засоби навчання: 1) екранне кіно |
Засоби наочності, які виступають у ролі самостійного джерела інформації:
|
1)вивчення об’єктів, явищ, процесів, які недоступні безпосередньому сприйманню; 2) вивчення внутрішньої будови машин, механізмів, агрегатів, пристроїв і процесів, що відбуваються в них; 3) вивчення циклічних процесів, дій, рухів, відеозапис та аналіз власних дій.; 4) демонстрація робочих операцій, навчально-виробничих ситуацій, технічних процесів |
|
2) діафільми |
Дозволяють відтворювати системи взаємопов’язаних зображень, які побудовані у відповідності з логікою навчального матеріалу теми; є засобом наочності та самостійним джерелом інформації |
Вивчення взаємопов’язаних об’єктів, процесів, явищ та їхніх складових частин |
|
3) діапозитиви |
1) передають образну, графічну, схематичну, символічну та текстову інформацію; 2) дозволяють показати зовнішній вигляд, внутрішню будову, принцип роботи об’єктів, процесів, явищ, що вивчаються |
1) застосовують для створення проблемних ситуацій, керівництва самостійного роботою, повторення матеріалу; 2) проведення інструктажів тощо |
5. |
Транспаранти |
Дозволяють за допомогою кодоскопу передавати візуальну інформацію у вигляді малюнка, креслення, схеми, графіка чи тексту, а також демонструвати плоскі прозорі моделі механізмів |
Демонстрація об’єктів та їхнії частин, процесів, явищ у змодульованій формі. |
6. |
Фазограми (накладання транспарантів) |
Дозволяють відтворювати за допомогою кодоскопу складні зображення „по фазах” шляхом накладання транспарантів |
При необхідності послідовної демонстрації зображень і від частин до цілого |
7. |
Дидактичні матеріали для роботи учнів: -картки-завдання; -узагальнюючі таблиці та інші матеріали на друкованій основі |
1) дозволяють швидко запропонувати учням різноманітні навчальні завдання, форми для заповнення при самостійному вивченні, закріпленні та використанні навчального матеріалу; 2) дозволяють індивдуаілізувати навчальний процес |
1) самостійне вивчення, закріплення, повторення, систематизація навчального матеріалу; 2) контроль знань та вмінь учнів; 3) програмоване вивчення навчального матеріалу |
8. |
Звукозапис |
Дозволяють відтворювати через магнітофонні пристрої різноманітні звукові характеристики працюючих машин, механізмів, апаратів |
1)демонстрація та відпрацювання прийомів слухової діагностики та регулювання машин і механізмів; 2) проведення спеціальних занять і вправ з розвитку професійного слуху учнів |
9. |
Тренажери |
1)моделюють будову та функції технічних об’єктів; 2) сприяють орієнтуванню учнів при переході від вивчення теорії до практики; 3) створюють можливість наблизити учнів до реальної виробничої обстановки; 4) дозволяють учням відпрацювати необхідні режими роботи, імітувати складні умови праці та аварійні ситуації; 5) допомагають формувати прийоми самоконтролю |
Відпрацювання трудових вмінь та навичок обслуговування складного виробничого обладнання в навчальних умовах |
10. |
Тестувальні пристрої |
1) використовують для полегшення формування одного з рухових навиків з використання нескладних приладів і пристосувань на початкових етапах вправ; 2) ефективним засобом розвитку самоконтролю |
Відпрацювання початкових умінь у навчальних умовах на початкових етапах вивчення прийомів операцій |
Викладач _________________