Провідна ідея. Збереження культурних надбань, в тому числі і школи, можливе тільки через активне спілкування людей, через їхнє усвідомлення значущості пам’яток рідного села. Важливу роль у національній самоідентифікації відіграє усвідомлення особистості своєї належності до певного етносу, нації, які мають свої особистісні риси, цінності, звичаї, пріоритети, традиції. Усвідомлення значимості рідної школи для кожного – провідна ідея проекту.
Мета проекту: Поглиблення знань учасників з теми, формування власного позитивного ставлення до місця, де отримують знання та виховання, розвиток вміння виконувати певну роботу у співпраці та вміння працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації, розвиток творчих здібностей, розробка та оформлення відео-презентації. Завдання: впроваджувати інновації у часовій перспективі; створювати комфортні умови праці, за яких кожен учасник відчує свою індивідуальність; розвивати інформаційно-технологічні компетентності в учнів;
Практична значущість Дивовижний цей дім – школа! У ньому все змішалось: дитинство, зрілість, юність, романтика, зустрічі та розлуки. І тільки ми, вчителі, маємо в ньому постійну прописку. А щоб цей вічно киплячий пристрастями дім ставав ще вагомішим та більш рідним, привабливим, затишним, ми використовуємо усі можливості, що трапляються на шляху. Значимість шкільної соціалізації сьогодні обумовлена, в першу чергу, обов'язковістю і тривалістю перебування дитини в навчальному закладі. Іншими словами, за час перебування в школі учні не тільки отримують базові знання, а й свідомо чи несвідомо засвоюють нові соціальні ролі, моральні норми і цінності. При проведенні власного дослідження учні висловлюють своє ставлення до школи і усвідомлюють, яка роль школи в їхньому житті.
Теоретична значущість: Формування навиків дослідницької, проектної, творчої діяльності. Новизна: Започаткувати постійно діючу англомовну практику збору та поширення інформації про рідну місцевість та її основні історичні місця і будівлі з метою збереження культурних пам’яток та представлення їх в англомовному світі. Проблема: Школа – це місце, де діти перебувають більшу частину свого часу, отримують знання та вміння, готуються до самостійного життя. Але, на жаль, не всі усвідомлюють значимість школи у нашому житті.
Типологія проекту: За кінцевим результатом: інформаційний. За змістом: міжпредметний. За кількістю учасників: колективний. За тривалістю: короткочасний. За характером контактів: зовнішній. Учасники: Методичне об’єднання вчителів іноземних мов Манявського НВК, учні 7 класів, мешканці села. Обладнання: Цифровий фотоапарат, засоби для зв’язку з інтернетом, проектор, комп’ютери, принтер.
Очікувані результатисприяння розвитку загальнолюдських цінностей; подолання емоційної напруги та налагодження доброзичливих, комфортних міжособистісних взаємовідносин між підлітками та вчителями;встановлення міжособистісного контакту, довіри у стосунках між підлітками, формування навичок «командної гри» у процесі спільної діяльності; підвищення загальної культури учнів та зацікавленості у вивченні англійської мови;оформлення та презентація відео про школу.
Висновки. Проектна робота забезпечує перехід від традиційних освітніх технологій до нового типу навчання. Вона передбачає спільну сплановану,усвідомлену діяльність учасників. В процесі роботи в учнів формується певна система інтелектуальних і практичних умінь, орієнтована на виконання соціальних ролей та удосконалення особистості. З іншого боку, продукт проекту – відео-презентація – це також показник творчості та умінь, можливість зібрати знане та відоме у одне ціле.