Павло Тичина. Найбільший модерніст 1920-х років. Поезії збірки “Сонячні кларнети”

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань має на меті познайомити одинадцятикласників із ранньою творчістю П. Г. Тичини; розкрити основні мотиви лірики, показати глибину, щирість, чистоту почуттів ліричного героя; простежити вплив взаємозв’язку виражально-художніх засобів на емоційне сприйняття читачем ранньої лірики поета. Використання на уроці інтерактивних методів (випереджувальні завдання, «Мікрофон», кольоровий аналіз) сприяють активізації творчих здібностей учнів у процесі навчально-пізнавальної діяльності. Урок побудований на засадах особистісно зорієнтованого навчання, спрямований на формування та розвиток творчих здібностей учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Павло Тичина. Найбільший модерніст 1920-х років. Поезії збірки “Сонячні кларнети” Трагізм його творчої долі. Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування; потужне ліричне «Я» як символ нової людини; поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму.

Номер слайду 2

Біографія поета

Номер слайду 3

Завдання для самостійного опрацювання. Переглянути фільм “Гра долі. Я кличу тебе”. Дати відповіді на питання. Фільм

Номер слайду 4

Творчість…

Номер слайду 5

Записати в зошит

Номер слайду 6

“Арфами, арфами…”Домашнє завдання. Прослухай поезію. Зроби кольоровий аналіз поезіїЯкі ознаки кларнетизму наявні в поезії?Чи подобається тобі кавер у виконанні Артема Пивовароваі Ярмака? Наскільки він сучасний?

Номер слайду 7

Поезія “Переповнений любов*ю, Я відкрив кохання книгу…”Проблемне питання “Чи вдалося П. Тичині відкрити “кохання книгу”?

Номер слайду 8

“О, панно Інно…”Що ви знаєте про кохання в житті і долі поета?Хто був музою поета: Дослідники творчості П. Тичини вважають, що тією панною була донька чернігівського краєзнавця й літератора Івана Коновала. Молодий поет був палко закоханий в неї, але не знайшов в собі сили, щоб освідчитись . А її сестра Інна палко й жертовно любила Тичину, навіть освідчилася йому в коханні, але ж не могла замінити собою сестри. Вірш «О, панно Інно…» був написаний після того як кохана померла від сухот. З цією смертю поет зрозумів наскільки близьку душу втратив.

Номер слайду 9

Аналіз поезіїЖанр: Напрям: Тема:Ідея: Провідний мотив: інтимна лірикамодернізм, течія “кларнетизм”звертання до коханої, розповідь про почуттявірш-сповідь, мета - розповісти про те, що ліричний герой заплутався у собіспроба розкрити душу, передача ніжних і щирих почуттів

Номер слайду 10

Художні засоби

Номер слайду 11

“Ви знаєте, як липа шелестить”Чи сподобався вам цей ноктюрн? Поділіться враженнями. Чи можна створити живописне полотно за цією поезією? Яку кольорову гаму обрали б ви, якщо були живописцем?Які художні засоби використовує автор, щоб висловити свої по-чуття? Знайдіть їх у тексті

Номер слайду 12

Аналіз поезіїЖанр: Напрям: Тема:Ідея: Провідний мотив:елегія, інтимна і пейзажна лірикамодернізм, течія “кларнетизм”перше кохання в душі ліричного герояпередчуття щастя, злиття з природою, гармонізація душевних переживаньоспівування світлого і радісного почуття любові

Номер слайду 13

Художні засоби. Окси́моро́н (лат. oxymoron від грец. οξύμωρον — «дотепне дурне») — літературно-поетичний прийом, що полягає у поєднанні протилежних за змістом, контрастних понять, які разом дають нове уявлення. Прикладивеселий песимістжорстока добротастрашно гарнийкрасномовне мовчання

Номер слайду 14

Домашє завдання. Вивчити поезію напам*ять (на вибір)

pptx
Додано
11 квітня 2023
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку