Педагогічна рада «Плекаємо лідера та громадянина світу» (школа і сім’я – консолідація зусиль)

Про матеріал
Педагогічна рада «Плекаємо лідера та громадянина світу» (школа і сім’я – консолідація зусиль). Матеріал містить різні інтерактивні форми роботи, інформаційний матеріал.
Перегляд файлу

Педагогічна рада «Плекаємо лідера та громадянина світу» (школа і сімя – консолідація зусиль)

 

  1. Привітання. Вправа-налаштування.

Давайте зараз заплющимо очі і поринемо у диво казкової зими, відкинемо всі проблеми, негаразди, думки про те, що зараз треба буде щось виконувати і говорити, насолоджуємо спогадами про веселі свята. Не заснули ще? Я тут, я з вами, ми працюємо! Тупніть  легенько ногами, відкрийте очі, подивіться на сусіда зліва, подаруйте йому свою посмішку, подивіться на сусіда справа – подаруйте йому свою посмішку. Будьте  сьогодні активними, і просто отримайте насолоду від спілкування.

  • Тема нашої педагогічної ради «Плекаємо лідера та громадянина світу» (школа і сім’я – консолідація зусиль)
  1. Правила педагогічної ради.
  • Працювати сьогодні ми будемо за такими правилами:

1. Слухати один одного і чути.

2. Бути лаконічним, говорити лише по темі.

3. Бути толерантним, терпимим до думки колег.

4. Обговорювати проблему, а не людину.

5. Бути доброзичливим, посміхатися, зберігати почуття гумору.

6. Дотримуватись регламенту роботи.

7. Працювати в команді від початку до кінця.

8. Вимкнути мобільні телефони, або переключити у беззвучний режим.

9. Не боятися помилитися!

10.Виконувати прийняті правила.

 

  1. Інтелект-розминка «Продовж фразу…»
  • Зараз ми з вами проведемо невеличку інтелект-розминку. Я назву фразу, а вам необхідно її продовжити. Отже, починаємо.
  •  «Для мене лідер -  це…» (4-5 чол)
  • Для мене лідерство – це… (2-3 чол)
  • Чим відрізняється лідер від популярної особистості? (3-4 чол) (показую на слайді)

 

4 . Вправа «Очікування»

  • У кожного з вас на стільцях є листочок. Пропоную кожному написати те, що він очікує від педагогічної ради. Після того, як ви напишете – залиште стікери у себе, щоб по завершенню можна було проаналізувати, наскільки виправдались ці очікування.
  • Так хто ж такий лідер?

Лідер (той, хто веде; перший, що йде попереду) — той, хто веде. Член групи, всі учасники якої визнають його керівництво, покладаються на нього у прийнятті серйозних рішень і вирішенні важливих проблем.

Лідер – це людина, наділена певним обсягом повноважень для того, щоб формулювати і висловлювати інтереси і цілі інших людей, мобілізувати їх на певні дії.

«Лідерство – це мистецтво спонукати людей робити те, що потрібно, причому робити це із задоволенням».

А взагалі, справжнє лідерство – це не престиж, влада чи статус. Це відповідальність!

Будь-якій людині, яка потрапила в бурхливе море, в дрімучий ліс, в безкраю пустелю, завжди знадобиться компас, якщо вона захоче вибрати вірну дорогу і не збитися зі шляху.

Коли ж людина береться вести по складній дорозі інших, їй необхідно знати не тільки напрямок; їй знадобляться знання того, як повести людей за собою, як зробити так, щоб вони тобі повірили, як організувати їх.

Щоб домогтися цього, вони повинні стати ЛІДЕРАМИ, плекати у собі ЛІДЕРСЬКІ якості!!!

Це означає навчитися бути ним, адже ми знаємо, що лідерами не народжуються, а стають в процесі своєї діяльності. А природні передумови розуму, характеру, вплив оточення – тільки стартовий майданчик для розбігу. Лідерство  починається з уміння контролювати самого себе, свої думки і емоції. Якщо ви відчуваєте в дитині лідера, то в першу чергу повинні навчити її керувати собою і виконувати всі ті правила, дотримання яких вона буде вимагати від інших. І якщо ваші вихованці зможуть це робити по відношенню до самого себе, це означає, що вони здатні керувати і великою кількістю дітей, людей, однодумців.

Звичайно, перш ніж стати лідером, потрібно розуміти, які функції ця людина повинна виконувати. Адже, не розуміючи цих функцій, людина навряд чи зможе стати лідером і не знатиме, що їй робити і навіщо це потрібно.

Розглянемо лише невеликий перелік функцій, які необхідно виконувати лідеру:

• Створює те середовище, в якому здатен реалізувати будь-яку мету. Тобто об’єднує людей для виконання завдання, яке самотужки виконати було б складно.

• Ставить членам групи загальну мету, стимули і завдання та направляє на той шлях, за допомогою якого поставлені цілі можуть бути досягнуті.

• Здатен не тільки до створення групи, але й формування індивідів в ній. Адже він має великий вплив на своїх однодумців і тому може змінити їх або ж навчити чогось, оскільки він вже володіє певними знаннями і навичками, які отримав в ході досягнення мети.

• Управляє психологічним кліматом команди, колективу. Лідер – це та людина, котра здатна захистити, мотивувати, створювати настрій та управляти в колективі.

• об’єднує  групу людей, які в свою чергу об’єднують свої навички для досягнення мети. Адже, завдяки навичкам різних людей, для досягнення результату потрібно буде докласти менше зусиль, ніж якби це виконувала одна людина.

• Лідер є представником своєї групи як в повсякденному житті, так і в зовнішній взаємодії.  Тобто, може вести розмову від імені групи з людьми, які в неї не входять.

• Лідер стає символом своєї групи, оскільки має на неї психологічний вплив. Адже лідером вибирають ту людину, з якою завжди хочеться бути поруч. Лідер завжди є ідеалом для своїх послідовників, бо він найкращий у своїй справі.

• Не останньою функцією лідера є мотивація - вміння надавати енергетичне підживлення і стимуляцію групи, тобто натхнення.

• Однією з найважливіших функцій є мета. Бо якщо немає мети, то відсутнє і лідерство. Адже лідерство без мети — це домінування.

• Вміння розподіляти повноваження. Якщо є ціль, то для її досягнення мають бути виконавці. Тому лідеру потрібно розподілити повноваження і контролювати виконання.

• Захист членів групи. Лідер, як сильна і впливова людина, повинен відстоювати інтереси своєї групи та її членів.

• Прийняття рішень. При виникненні будь-яких спірних або кризових ситуацій рішення з цього приводу приймає саме лідер.

• Контроль. Лідер повинен здійснювати контроль за виконанням завдань, коригувати і направляти дії послідовників.

Лідер

Не наказує, а є наставником

Його не бояться, він надихає своїм ентузіазмом

Не зосереджений на собі, зосереджений на колективі

Не шукає ваші слабкі місця, шукає ваші переваги

Не примушує, а запрошує

Не повчає, а є прикладом

Не має на все відповіді, а постійно вчиться новому!

 

На мою думку, Лідер – це криголам, що прокладає шлях у кризі. Це буксир, що тягне за собою каравани суден. Це дослідник, що відкриває нові території.

  • А за яких умов в навчальному закладі формуються лідери? (Алевт. Валент. + 2 чол)
  • Чи є такі умови у нашому навчальному закладі?
  • Безумовно! В нашій школі є всі необхідні умови для того, щоб формувати, розвивати та вдосконалювати лідерські якості вихованців. Вже багато років працюють дитячі громадські організації «Веселкова країна» 1-4 кл, «Республіка Сонячна» 5-8 кл, «Клуб Юність» 9-11 кл,  метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист прав і свобод дітей, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства.
  • У 2018-2019 навчальному році створено гурток «Школа лідерства» - основні завдання розвивати в учнів якості лідера, поглиблювати навички ведення дискусії, формувати вміння правильно відстоювати свою точку зору, удосконалювати  вміння аналізувати та знаходити правильне вирішення проблеми, пропагувати серед учнів основні норми культури поведінки та спілкування. Цей гурток був створений для голів класів, але в ході роботи після виборів президента шкільного самоврядування активними відвідувачами гуртка стали представники президентської команди.
  • Конкурс «Лідер року» - у якому можуть випробувати всі бажаючі, починаючі з 8 класу. Учні можуть добровільно подати свою кандидатуру на конкурс у певні строки, після чого проходять ряд певних завдань. Цього року у конкурсі взяли 8 добровольців, четверо з яких дійшли до фіналу і балотувалися на пост президента учнівського самоврядування. 
  • 25 жовтня 2018 року відбулися вибори, перемогу в яких здобув здобувач освіти  10-Б класу Фокін Сергій,  всі інші кандидати висунули власну ініціативу працювати у команді президента. В результаті ми отримали цікаву, міцну, неординарну команду, яка самостійно!!!! повторюся самостійно працює, досліджує проблемні питання наших учнів, намагається знайти шляхи їх вирішення.  (дискотека, зміна музики для фізхвилинок, відеоанкетування, самостійне проведення бесід для дітей середніх класів і т.д.).
  • Взагалі, цьогоріч мені пощастило вдвічі! По-перше – дієва президентська команда, а мене, як консультанта цієї команди це  не може не радувати!
  • По-друге, дякую Галдун І.О., мені поталанило вести спецкурс «Громадянська освіта» в 7-10 класах. І вважаю, що це дуже цікавий курс, і дуже корисний для сучасних дітей.

 Метою цього курсу є:

  1. формування вільної особистості, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям відповідальності у власній поведінці;
  2. виховання поваги до людської гідності й дотримання прав людини, цінностей, справедливості, неупередженості, рівності;
  3. формування громадянської компетентності учнівської молоді, що забезпечує її активну громадянську позицію,
  4. виховання громадянської свідомості особистості,

Свої уроки я проводжу зазвичай у вигляді тренінгових занять, бо для середніх і старших класів це найбільш ефективний спосіб залучити всіх дітей до роботи. Ми вчимо не тільки теорію, ми застосовуємо набуті знання у практичних вправах, тренуємося доступно і переконливо висловлювати власну думку, використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської освіти; володіти техніками переконування. Адже одним  з важливих навиків лідера є вміння спілкуватися.

Своїх вихованців я завжди націлюю на успіх. Але завжди зауважую, що задля цього потрібно працювати! Працювати наполегливо, старанно, цілеспрямовано, не зважаючи на зовнішні фактори, на скептично налаштованих людей, які вас оточують. Я постійно наголошую, що лідер повинен бути готовим діяти!

А бути готовим діяти – це значить усвідомлювати, що лідером ви можете стати тільки старанно працюючи. Лежачи на дивані лідером не будете.

Бути готовим діяти – значить виконувати ту роботу, яку потрібно виконувати, незважаючи на те, що ви не хочете, чи не маєте настрою.

Бути готовим діяти – означає почати діяти вже! Якщо ви готові почати завтра – ви вже програли. Завтра – означає ніколи. У словнику лідера немає слова «завтра». У нього є тільки «зараз».

Будьте лідерами в житті, у класі, ведіть за собою людей, дітей, а головне – передавайте свої знання дітям! Бо саме вони наше майбутнє! І яких особистостей  та лідерів ми виховаємо, таким в подальшому буде наше суспільтсво!

  1. Вправа «Твоя найкраща якість» (білі людина)
  2. Желябова Т.С. «Формальне та неформальне лідерство»
  3. Гринишак І.О. «Формування якостей лідера на уроках та у позакласній роботі.»
  4. Вправа «Плюси  і мінуси лідерства» (Козлова Ю.Ю.)
  • Іноді ми задаємо собі запитання, чому той чи інший учень, який має певні лідерські якості, здібний організатор не прагне стати успішним, ніяк себе не проявляє. Давайте зараз з вами визначимо негативні і позитивні сторони в тому, щоб бути лідером? Запишемо плюси і мінуси.   (чому діти не прагнуть бути лідерами)

10. Тарасенко С.В. «Виховання лідерських якостей особистості через співпрацю з батьками»

11. Ільницька І.М. «Особливості виховання лідерів молодшого шкільного віку»  + відео

12. Швець О.Г. «Формування лідерських компетентностей через діяльність дитячих об’єднань»

13. Розминка «Я їду…» (Коптяєва К.С.)

14. Коломоєць А.І. «Виховання лідерів серед старшокласників»

15. Фокін С. «Президентська команда. Що нам дає самоврядування.»

16. Голосування (скасувати роботу клубу «Юність»)

17. Дослідження «Лідер школи очима педагогів та дітей»

- хочу запропонувати вам провести експрес-дослідження. Назвіть, будь ласка прізвища дітей, яких ви вважаєте лідерами у нашій школі. Перевіримо, чи співпадають наші думки з думками наших вихованців бо вони вже свій вибір зробили.

(колектив прямо в залі пишуть імена дітей, кого вважають лідерами в школі, потім порівнюємо їх думку з думками учнів)

Чудинович Д., Дзьобко Д., Остапюк К., Смаль Р., Глушак М., Комарницький Д.

18.  Коптяєва К.С. «Медіація як метод формування лідерської компетентності»

19.  Проект рішення педради.

20. Рефлексія. Вправа «Валіза, кошик, м’ясорубка»

  • Повернімося до наших очікувань. Пропоную стікери із записами ваших очікувань покласти до:
  • - валізи, якщо з педради ви взяли для себе щось нове, корисне;
  • м’ясорубку – якщо те, що ви побачили чи почули, вам треба обміркувати;
  •  корзину – якщо вважаєте, що не побачили і не почули нічого корисного.

Я вас прошу віднестися серйозно і очікування розмістити саме там, які у вас відчуття, тому що нам треба зробити висновки нашої  роботи і проаналізувати помилки.

  • Дякуємо всім за увагу і співпрацю!

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
25 березня 2020
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку