Педагогічна рада «Плекаємо лідера та громадянина світу» (школа і сім’я – консолідація зусиль)
Давайте зараз заплющимо очі і поринемо у диво казкової зими, відкинемо всі проблеми, негаразди, думки про те, що зараз треба буде щось виконувати і говорити, насолоджуємо спогадами про веселі свята. Не заснули ще? Я тут, я з вами, ми працюємо! Тупніть легенько ногами, відкрийте очі, подивіться на сусіда зліва, подаруйте йому свою посмішку, подивіться на сусіда справа – подаруйте йому свою посмішку. Будьте сьогодні активними, і просто отримайте насолоду від спілкування.
1. Слухати один одного і чути.
2. Бути лаконічним, говорити лише по темі.
3. Бути толерантним, терпимим до думки колег.
4. Обговорювати проблему, а не людину.
5. Бути доброзичливим, посміхатися, зберігати почуття гумору.
6. Дотримуватись регламенту роботи.
7. Працювати в команді від початку до кінця.
8. Вимкнути мобільні телефони, або переключити у беззвучний режим.
9. Не боятися помилитися!
10.Виконувати прийняті правила.
4 . Вправа «Очікування»
Лідер (той, хто веде; перший, що йде попереду) — той, хто веде. Член групи, всі учасники якої визнають його керівництво, покладаються на нього у прийнятті серйозних рішень і вирішенні важливих проблем.
Лідер – це людина, наділена певним обсягом повноважень для того, щоб формулювати і висловлювати інтереси і цілі інших людей, мобілізувати їх на певні дії.
«Лідерство – це мистецтво спонукати людей робити те, що потрібно, причому робити це із задоволенням».
А взагалі, справжнє лідерство – це не престиж, влада чи статус. Це відповідальність!
Будь-якій людині, яка потрапила в бурхливе море, в дрімучий ліс, в безкраю пустелю, завжди знадобиться компас, якщо вона захоче вибрати вірну дорогу і не збитися зі шляху.
Коли ж людина береться вести по складній дорозі інших, їй необхідно знати не тільки напрямок; їй знадобляться знання того, як повести людей за собою, як зробити так, щоб вони тобі повірили, як організувати їх.
Щоб домогтися цього, вони повинні стати ЛІДЕРАМИ, плекати у собі ЛІДЕРСЬКІ якості!!!
Це означає навчитися бути ним, адже ми знаємо, що лідерами не народжуються, а стають в процесі своєї діяльності. А природні передумови розуму, характеру, вплив оточення – тільки стартовий майданчик для розбігу. Лідерство починається з уміння контролювати самого себе, свої думки і емоції. Якщо ви відчуваєте в дитині лідера, то в першу чергу повинні навчити її керувати собою і виконувати всі ті правила, дотримання яких вона буде вимагати від інших. І якщо ваші вихованці зможуть це робити по відношенню до самого себе, це означає, що вони здатні керувати і великою кількістю дітей, людей, однодумців.
Звичайно, перш ніж стати лідером, потрібно розуміти, які функції ця людина повинна виконувати. Адже, не розуміючи цих функцій, людина навряд чи зможе стати лідером і не знатиме, що їй робити і навіщо це потрібно.
Розглянемо лише невеликий перелік функцій, які необхідно виконувати лідеру:
• Створює те середовище, в якому здатен реалізувати будь-яку мету. Тобто об’єднує людей для виконання завдання, яке самотужки виконати було б складно.
• Ставить членам групи загальну мету, стимули і завдання та направляє на той шлях, за допомогою якого поставлені цілі можуть бути досягнуті.
• Здатен не тільки до створення групи, але й формування індивідів в ній. Адже він має великий вплив на своїх однодумців і тому може змінити їх або ж навчити чогось, оскільки він вже володіє певними знаннями і навичками, які отримав в ході досягнення мети.
• Управляє психологічним кліматом команди, колективу. Лідер – це та людина, котра здатна захистити, мотивувати, створювати настрій та управляти в колективі.
• об’єднує групу людей, які в свою чергу об’єднують свої навички для досягнення мети. Адже, завдяки навичкам різних людей, для досягнення результату потрібно буде докласти менше зусиль, ніж якби це виконувала одна людина.
• Лідер є представником своєї групи як в повсякденному житті, так і в зовнішній взаємодії. Тобто, може вести розмову від імені групи з людьми, які в неї не входять.
• Лідер стає символом своєї групи, оскільки має на неї психологічний вплив. Адже лідером вибирають ту людину, з якою завжди хочеться бути поруч. Лідер завжди є ідеалом для своїх послідовників, бо він найкращий у своїй справі.
• Не останньою функцією лідера є мотивація - вміння надавати енергетичне підживлення і стимуляцію групи, тобто натхнення.
• Однією з найважливіших функцій є мета. Бо якщо немає мети, то відсутнє і лідерство. Адже лідерство без мети — це домінування.
• Вміння розподіляти повноваження. Якщо є ціль, то для її досягнення мають бути виконавці. Тому лідеру потрібно розподілити повноваження і контролювати виконання.
• Захист членів групи. Лідер, як сильна і впливова людина, повинен відстоювати інтереси своєї групи та її членів.
• Прийняття рішень. При виникненні будь-яких спірних або кризових ситуацій рішення з цього приводу приймає саме лідер.
• Контроль. Лідер повинен здійснювати контроль за виконанням завдань, коригувати і направляти дії послідовників.
Лідер
Не наказує, а є наставником
Його не бояться, він надихає своїм ентузіазмом
Не зосереджений на собі, зосереджений на колективі
Не шукає ваші слабкі місця, шукає ваші переваги
Не примушує, а запрошує
Не повчає, а є прикладом
Не має на все відповіді, а постійно вчиться новому!
На мою думку, Лідер – це криголам, що прокладає шлях у кризі. Це буксир, що тягне за собою каравани суден. Це дослідник, що відкриває нові території.
Метою цього курсу є:
Свої уроки я проводжу зазвичай у вигляді тренінгових занять, бо для середніх і старших класів це найбільш ефективний спосіб залучити всіх дітей до роботи. Ми вчимо не тільки теорію, ми застосовуємо набуті знання у практичних вправах, тренуємося доступно і переконливо висловлювати власну думку, використовувати можливості мови для розкриття тем громадянської освіти; володіти техніками переконування. Адже одним з важливих навиків лідера є вміння спілкуватися.
Своїх вихованців я завжди націлюю на успіх. Але завжди зауважую, що задля цього потрібно працювати! Працювати наполегливо, старанно, цілеспрямовано, не зважаючи на зовнішні фактори, на скептично налаштованих людей, які вас оточують. Я постійно наголошую, що лідер повинен бути готовим діяти!
А бути готовим діяти – це значить усвідомлювати, що лідером ви можете стати тільки старанно працюючи. Лежачи на дивані лідером не будете.
Бути готовим діяти – значить виконувати ту роботу, яку потрібно виконувати, незважаючи на те, що ви не хочете, чи не маєте настрою.
Бути готовим діяти – означає почати діяти вже! Якщо ви готові почати завтра – ви вже програли. Завтра – означає ніколи. У словнику лідера немає слова «завтра». У нього є тільки «зараз».
Будьте лідерами в житті, у класі, ведіть за собою людей, дітей, а головне – передавайте свої знання дітям! Бо саме вони наше майбутнє! І яких особистостей та лідерів ми виховаємо, таким в подальшому буде наше суспільтсво!
10. Тарасенко С.В. «Виховання лідерських якостей особистості через співпрацю з батьками»
11. Ільницька І.М. «Особливості виховання лідерів молодшого шкільного віку» + відео
12. Швець О.Г. «Формування лідерських компетентностей через діяльність дитячих об’єднань»
13. Розминка «Я їду…» (Коптяєва К.С.)
14. Коломоєць А.І. «Виховання лідерів серед старшокласників»
15. Фокін С. «Президентська команда. Що нам дає самоврядування.»
16. Голосування (скасувати роботу клубу «Юність»)
17. Дослідження «Лідер школи очима педагогів та дітей»
- хочу запропонувати вам провести експрес-дослідження. Назвіть, будь ласка прізвища дітей, яких ви вважаєте лідерами у нашій школі. Перевіримо, чи співпадають наші думки з думками наших вихованців бо вони вже свій вибір зробили.
(колектив прямо в залі пишуть імена дітей, кого вважають лідерами в школі, потім порівнюємо їх думку з думками учнів)
Чудинович Д., Дзьобко Д., Остапюк К., Смаль Р., Глушак М., Комарницький Д.
18. Коптяєва К.С. «Медіація як метод формування лідерської компетентності»
19. Проект рішення педради.
20. Рефлексія. Вправа «Валіза, кошик, м’ясорубка»
Я вас прошу віднестися серйозно і очікування розмістити саме там, які у вас відчуття, тому що нам треба зробити висновки нашої роботи і проаналізувати помилки.