Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації
Відділ освіти, молоді і спорту Ленковецької селищної ОТГ
Шепетівського району
Старобейзимської ЗОШ I-II ступенів
ТИЖДЕНЬ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Методичний посібник
Мартинюк Ольга Анатоліївна
Вчителька початкових класів
Старобейзимської ЗОШ I-II ступенів
Лавринівці-2018
Автор-упорядник: Мартинюк Ольга Анатоліївна. Навчально-методичний посібник «Тиждень початкової школи» -Лавринівці : Старобейзимська загальноосвітня школа I-II ступенів.,2018.- 60с.
Рецензент: Ісаєва О.М. , спеціаліст відділу освіти, молоді і спорту Ленковецької селищної ради Шепетівського району.
Схвалено для використання в навчально-виховному процесі на засіданні методичного об’єднання початкових класів Старобейзимської ЗОШ I-II ст.
(Протокол № 3 від 16 січня 2018 року)
Даний навчально-методичний посібник укладено до нового Державного стандарту початкової загальної освіти навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів (у 1-4 класах).
Добір розробок учительських уроків, заходів допоможе вчителю підвищувати інтерес учнів до предметів; розширювати й поглиблювати знання та вміння учнів із предметів; реалізувати на практиці основні принципи особистісно-орієнтованого підходу до навчання; створювати сприятливі умови для виявлення знань та вмінь учнів у нестандартних ігрових ситуаціях; розвивати творчі здібності учнів.
Виховні заходи сприяють національно-патріотичному вихованню, розвитку здорового способу життя.
Посібник адресований учителям початкових класів.
ВСТУП
« Не забуваймо, що в школі
Дитина не лише навчається,
В школі вона живе».
В.О.Сухомлинський
Демократичні зміни, що відбуваються в суспільстві, безперечно, позначаються на завданнях шкільної освіти. У національній доктрині розвитку освіти України передбачається постійне оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу. Він повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, зростання їхньої самостійності й творчої активності, що в кінцевому результаті має змінити демократичні основи громадянського суспільства й прискорити його розвиток.
Педагог, який працює творчо, який розуміє проблеми своїх учнів, особливості певного учнівського колективу, повинен уміти зорієнтувати їх на осмислення будь-якої проблеми, своєї ролі в її вирішенні, власної здатності до індивідуальної чи групової роботи.
Сучасні діти приходять до школи з бажанням діяти, до того ж, діяти успішно, їм подобається на уроці не просто слухати, а ставити запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв’ю, приймати рішення, придумувати, фантазувати тощо. Якщо вчитель постійно організовує на своїх уроках таку діяльність, то навчання буде успішним, а знання – якісними.
Така організація педагогічної діяльності вимагає від учителя оволодіння новими методами роботи, впровадження нових педагогічних технологій, частішого звернення до педагогічної спадщини видатних світил педагогіка, необхідності самому вчителю вчитися, творити, розвиватися та самовдоско-налюватися.
Початкова ланка освіти – фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина. Вона покликана забезпечити подальше становлення і різнобічний розвиток особистості дитини, цілеспрямовано виявляти й розвивати її здібності в різних видах діяльності, творити умови для повноцінного засвоєння базового рівня освіти й уміння вчитись. Наша школа переживає нині складний і водночас цікавий період модернізації. Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту", Концепції загальної середньої освіти, Державного стандарту початкової загальної освіти в сучасній початковій школі відбувається системне оновлення змісту. Перед педагогами постало завдання забезпечити всебічний розвиток особистості учня. Реалізація цього завдання може здійснюватися лише за умови співвідношення методики навчання з ідеями спадщини відомих видатних педагогів, зокрема, В. Сухомлинського. До речі, він зауважив, що "дитячі роки – той вік, який ми вважаємо віком безтурботної радості, гри, казки – це джерело життєвого ідеалу від того, що відкрилося дитині в навколишньому світі в роки дитинства, що викликало й подив, і захоплення, що обурило й примусило плакати не від особистої образи, а від переживання за долі інших людей – від цього залежить, яким громадянином буде наш вихованець".
Добрі серця – це сади,
Добрі слова – коріння,
Добрі думки – квіти,
Добрі справи – плоди.
А тому головним завданням є пошук тих форм навчання, які б сприяли розвитку кожної дитини, становлення її індивідуальності та творчого початку.
Серед способів формування особистості є проведення ТИЖНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ . Робота тижня початкової школи має бути інтегрованою, щоб заходи охоплювали різні сторони діяльності і давали можливість зазирнути в душу кожної дитини, намагаюся не згубити її, зрозуміти і сформувати стійкий пізнавальний інтерес у кожного учня.
План проведення тижня початкової школи присвячений річниці від дня народження В.О.Сухомлинського
Дні |
Вид діяльності |
Тема заходу |
Понеділок |
1. Лінійка пам'яті 2. Урок пам'яті |
Видатний педагог сучасності В. О. Сухомлинський "Учитель добра і краси" |
Вівторок |
1. Урок-подорож 2. Виставка 3. Проект |
"Людина починається з добра" Творча скарбниця В.О.Сухомлинського « Математика добрих вчинків» |
Середа |
1.Екологічна класно-родинна гра 2.Екскурсія Милування природою |
"Ми всі: батьки і діти – природу дуже любим і друзями їй будем"
«Знай, люби, бережи!» |
Четвер |
1.Година спілкування 2. Есе 3. Квест |
"Добро й краса врятують світ"
«Сонце в людині» «Сад Добра» |
П'ятниця |
1.Виховна година
2.Хвилина творчості |
"Людина народжується, щоб по собі лишити слід вічний" «Візьму перо і спробую» |
|
|
|
Понеділок
Я У СВІТІ
1. Лінійка пам’яті
В.О.Сухомлинського
присвячений річниці В.О.Сухомлинському
по відзначенню дня народження В.О.Сухомлинського
видатного вчителя, творця, генія
В. О. Сухомлинського
(23-28 вересня)
Урок пам'яті
Учитель добра і краси
Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю В. О. Сухомлинського.
Урок пам'яті
Учитель добра і краси
Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю В. О. Сухомлинського.
Розвивати інтерес до його творчості. Сприяти формуванню
образного мислення і мовлення дітей. Активізувати фантазію.
Спонукати до бажання пізнавати світ. Виховувати працелюбність,
повагу до старших, любов до рідної землі на матеріалах творів
великого педагога.
Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, малюнки дітей, "сонечко"
з осіннього листя, друковані слова: "праця", "любов", "добро",
"дружба", "повага", "краса", "щастя".
Оформлення дошки: ліворуч – дитячі малюнки, слова: "Діти мислять,
відкривають істину, зачудовуються і дивуються…". Посередині –
портрет Сухомлинського, слова "Будь справжньою Людиною!".
Праворуч – "сонечко" з осінніх листочків.
Час проведення – вересень
Хід свята
Вчитель.
Ось і вересень. Пора достигання яблук.
Час глибоких думок і прозорої мудрості…
Мені зараз урок треба знову почати з азбуки,
І творити його, як митець творить вірші чи музику… (За М. Луківим)
Бо сьогоднішній урок – незвичайний. Урок пам'яті мудрого вчителя, директора школи, доброго сина і тата, великого письменника і педагога В. О. Сухомлинського. Наша розповідь про нього – вчителя добра і краси. Він промовляє до нас своїми творами. Вчить.
1-й учень. Ти добро лиш твори повсюди,
Хай тепло твої повнить груди.
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і прочисть криницю.
Волю дай, нагодуй пташину,
Приголуб і навчи дитину.
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити. (Л. Іванків)
2-й учень. Найсвітліша пора – дитинство.
Безтурботна пора – дитинство.
Найчесніша пора – дитинство.
Найсвятіша пора – дитинство.
3-й учень. Це – щастя і радість,
Це – ніжність і мрія,
Це тато і мама,
Це – пісня.
(Надія Михальчук)
(Пісня "Дитинство")
Вчитель. Людина починається з країни дитинства. Вона – як ріка, що бере початок з чистих джерел. А як треба жити в цій країні? Дружно! Розкажіть про ще, діти.
1-й учень.
Дружи з усіма: з деревом, пташкою і комашкою.
Пам'ятай: без твоєї дружби – ох і тяжко їм.
2-й учень.
Подаруй мамі усмішку, квітку, пісню і сонечко.
Знай: це для неї найкращий дарунок від донечки.
3-й учень.
Не забудь і про плаксу – маленького братика.
Розкажи йому казку про бубликів в'язочку!
Радісно!
4-й учень.
Для бабусі тихенько проспівай колискову,
Вір: від слів твоїх ніжних вона стане зразу здорова.
(Надія Михальчук)
Вчитель. Добрі, ніжні слова здатні творити дива! Говоріть їх, діти. "Найвище щастя і радість для нас – спілкування з людьми", - писав В. О. Сухомлинський. Це прекрасно, коли звучать між людьми гарні слова. Давайте "сплетемо ланцюжок" хороших і важливих слів.
(Діти називають слова: мама, мир, добро, Україна, дружба, щастя…)
- А яке щастя? Кожен уявляє його по своєму. Яке воно для дівчинки з оповідання Сухомлинського "Яке щастя?" Хто розповість?
(Хтось з учнів переказує оповідання)
- Розкажіть, діти, а що для вас є щастя?
(Відповіді дітей)
Давайте допоможемо людям бути щасливими. Проведемо гру "І я…" Розкажіть, як ви будете поводитися у таких випадках.
Вчитель. Василь Олександрович дуже любив і поважав свою матір Оксану Овсіївну. Часто ходив її провідувати (вона жила за 7 км в сусідньому селі).
"Це було перед жіночим святом. Стояла холодна погода. Василь Олександрович збирався до неньки. Обережно загорнув зрізані в оранжереї нарциси і сховав їх під пальто. Пішов у дорогу, хоча трішки прихворів. Мати зустріла його на порозі, ніби знала, що прийде.
Простяг матері білі нарциси.
Вона взяла той букетик у темні натруджені руки, на очах виступили сльози.
В хаті син вийняв з портфеля теплу вовняну хустку, накинув матері на плечі.
(Іван Цюпа "Василь Сухомлинський")
Василь Сухомлинський вчив гарно ставитися до своїх матерів, любити і поважати їх. Про це написав багато оповідань. Одне з них – "Найласкавіші руки" – зараз розкажуть діти.
(Інсценізація твору)
Ви почули, як ніжно можна говорити про свою матусю. Спробуємо і ми так сказати.
Проведемо гру "Зроби комплімент мамі чи бабусі". Працюємо парами.
(Проводиться гра)
Я почула, що ви вмієте говорити чудові компліменти, як і доньки з казки "Сьома дочка". Давайте подивимося сценку до цієї казки.
(Інсценізація).
Діти, а що є кращим за слова? (Відповіді дітей). Звичайно, добрі справи. Про це оповідання В. Сухомлинського "Не згубив, а знайшов". Наші хлопці розкажуть, як мудрий тато з цього твору вчив свого сина.
(Розповідь учнів)
- Творчість В. Сухомлинського сповнена любов'ю до природи, до рідного краю. Василь Олексійович вчив бачити прекрасне, захоплюватися сонцем, небом і землею. Бачити казку. Так, як у пісні.
(Звучить "Осіння казка", сл. О. Іванової, муз. М. Ведмедері)
("Розкажіть онуку", 2003. №26)
Ви, діти, слухали казку й намалювали чудові малюнки до прочитаного. А праворуч на дошці ще одна незвичайна річ. Що це (Сонечко з осінніх листочків). Воно примандрувало із творів В. О. Сухомлинського. Розфарбуйте слово "сонечко".
(Прикріплюю на дошку написи)
Прочитайте, що дарують промінці.: добро, щастя, любов, працю, дружбу, красу.
Учень: Живем в країні казки,
Чарівний світ довкола,
Кругом все має душу…
Нове відкриє школа.
Вчитель: "Я поведу вас, діти, в гарну країну…" – так часто говорив Василь Олексійович своїм вихованцям. Ми вирішили теж казку відшукати. Допоможіть, скласти рими. І про пошук гостям розкажемо.
Діти ходили, діти гукали
Дружно у парку казку (шукали).
Може, під кущиком, чи під місточком?
Може, накрилась кленовим (листочком)?
Хлопці гасали, бешкетували…
Що ви? Це казку вони (доганяли).
- Казко, постій, гей, озвися!
Та не жартуй з нас, тихо, не (смійся),
Казка із сонечком в небо злетіла.
Ні, нашу казочку кізонька (з'їла).
Та, слава Богу, казка знайшлася.
Будемо слухати, чи гарна (вдалася).
(Н. Михальчук)
Давайте запросимо осінь до класу піснею і послухаємо казку.
(Звучить пісня "Осінь", сл. Віки Івченко, муз. і переклад Н. Михальчук).
Група учнів зачитує складені казки.
Вчитель: Розгадаймо з вами кросворд. Якщо все правильно зробите, то прочитаєте автора цих казок.
Запитання до кросворду:
(Ключовим словом відгадки є прізвище - Сухомлинський)
Вчитель: Дітки, пам'ятайте, людина починається з добра – до батька й матері, бабусі й дідуся, до рідної землі, до рослин і тварин. Добро – найголовніша риса характеру кожної людини. Отож, вам моє побажання: щоб краплину людської доброти ви пронесли через усе своє життя, щоб зло покинуло вашу душу, а натомість щоб завжди в ній панувало добро і совість. Недаремно кажуть, що людина починається з добра. Мудрець сказав:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавп і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Л. Забашта
Вчитель: Послухайте вірш Григорія Орла "Шана педагогу-творцю"
Учень: Хто він – педагог-творець?
Вересень квіти збирав
Скрізь, де вони пломеніли,
Тихо прийшов і поклав
Їх на високій могилі.
Учень: В ній Сухомлинський лежить –
Вчитель народний по праву.
Як нам його не любить?!
Він наша гордість і слава.
Учень: Вчитель, герой і поет,
З серцем палаючим Данко,
Справжній герой-гуманіст
Щастя творив до останку.
Учень: Світлі ідеї його
Вічні, як води Дніпрові,
Наш видатний педагог
Повен добра і любові.
Учень: Дітям життя присвятив,
Все їм віддав без вагання
Він їх безмежно любив,
Знав їх сердець поривання.
Учень: В спадщину нам залишив
Чисті джерела науки.
Нас з тих джерел напоїв
Духом надмірно високим.
Учень: Він залишив назавжди
Слід після себе у світі,
Слід той не зможуть змести
Сиві і славні століття.
Учень: Шану творцю віддає
Юних творців покоління
Як в Сухомлинського, є
В нього талант і горіння.
Учень: В школах дитинство дзвенить
Щастям яскравим, як спалах,
Вересень тихо бринить
Росами срібними в травах.
Вчитель: Ось і закінчилася наша усна подорож у країну казки, яку створив В. О. Сухомлинський.
Вам моє побажання: читайте, слухайте його казки та пам'ятайте про великого педагога.
Урок-подорож( інтегрований)
Людина починається з добра
Мета: збагатити знання дітей про творчість В. О. Сухомлинського; розвивати
інтерес до читання; вчити висловлювати власну думку, робити висновки з прочитаного; працювати над виробленням навичок свідомого, швидкісного читання; розвивати пізнавальні здібності, бажання вчитися. Виховувати доброту, бажання допомагати старшим; любов до природи рідного краю.
Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, збірки творів письменника, план подорожі, гніздечко ремеза, малюнок птаха, плакати.
Хід уроку
І.
1. Вітання гостей. (3 хв.)
Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо! –
Весь клас четвертий щиро промовля.
Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо! –
Бажаємо і щастя, і добра!
2. Вітання друзів.
- А тепер доторкніться один до одного, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.
(Учитель доторкається до першої дитини, а діти далі до своїх друзів - ланцюжком)
Учениця: Я всміхнуся сонечку:
Діти: Здрастуй, золоте!
Учениця: Я всміхнуся квіточці!
Діти: Хай вона росте!
Учениця: Я всміхнуся дощику:
Діти: Лийся, мов з відра!
Учениця: Друзям усміхаюся,
Діти: Зичу всім добра!
цікавим, змістовним, якими ви маєте бути на ньому?
Якщо ви всі будете активними, уважними, кмітливими, розумними, вихованими то нам вдасться наприкінці уроку знайти скарб. А чи любите ви подорожувати та шукати скарби?
От і добре! Бо зараз ми помандруємо до весняного лісу. Сядемо на пеньочку і проведемо розчитування, щоб перевірити чи всі ви готові до подорожі. Згодні?
ІІ. Розчитування (3 хв.)
Розчитування проведемо методом прискорення. Будемо читака оповідання Василя Олександровича Сухомлинського "Соромно перед соловейком"
Одну хвилинку – за пісочком. Взяли олівці. Приготувалися! Почали!
ІІІ. Мовна розминка (5 хв.)
1. Гра "Впіймай м’яч".
- Я називатиму прямі склади, а той з вас, хто спіймає м’ячик, назве обернений склад.
ва – ав ля – ял ли – ил ло – ол
нє – єн сю – юс му – ум ша – аш
зи – из те – ет
2. Гра "Слово розсипалося".
- Налетів весняний вітерець-пустунець і розсипав літери в словах. Давайте їх зберемо і прочитаємо ці слова:
пакши (шпаки) ражувіл (журавлі)
жістри (стрижі) елкиле (лелеки)
килавсті (ластівки) делят (дятел)
- Яке слово тут зайве? Чому?
3. Доповніть речення.
Моя бабуся, мов… (квіточка, сонечко, ластівка, голубка, зіронька, пташечка).
- Як ми гарно сказали про бабусю. А чи любите ви її, чи допомагаєте? Бо саме про неї ми будемо читати оповідання.
4. Скоромовка.
Сплітає весна всім вінки,
Дарує фіалочки сині,
Малий соловейко дзвінкий
Співає в гаю на калині.
Рушаймо далі. Помилуйтеся весняними первоцвітами, вдихніть чисте повітря. Як гарно пахне!
ІV. Зустріч з автором.
- Зупинимося на хвилинку. Час зустрітися з автором оповідання, над змістом якого ми будемо сьогодні працювати. Саме тут, на лоні природи, під блакитним небом є незвичайна школа. Сюди приходять учні, щоб стати людьми великої душі, розумними і сердечними, мудрими мислителями.
- Хто ж учитель цієї дивовижної школи? – запитаєте ви. Ось він, перед вами. (Вчитель показує портрет В. Сухомлинського). А ім'я його – Василь Олександрович Сухомлинський. Саме йому належать слова: (на плакаті надпис): "Читання – це віконце, через яке діти збагачують і пізнають світ і самих себе".
Перша група учнів підготувала розповідь про цю прекрасну людину.
Читайте його твори, вони дуже цікаві.
- Наша подорож триває. У лісі не шуміть. Дивіться під ноги, не наступіть на жучка, що виліз погрітися на сонечку. Робимо ще одну зупинку. Ви будете вчитися не тільки виразно читати оповідання, а й зрозумієте, як важливо в житті бути доброю людиною.
V. Працюємо над оповіданням. (15-20 хв.)
1. Читання вчителем.
2. Перевірка сприйняття.
Тест
(Один учень біля дошки)
1. Першокласник Петрик був…
а) працьовитим хлопчиком
б) ледаченьким
2. Петрикові вузлик здався дуже…
а) важким
б) легким
3. У кущах Петрик побачив…
а) велику лисячу нору
б) велике волосяне гніздечко
4. Пташка щоразу приносила до гнізда …
а) по гілочці
б) по волосинці
5. Петрик стояв…
а) задуманий
б) усміхнений
6. Бабусю, я нестиму з лісу…
а) ваш кошик
б) ваше пальто
(Відповіді: 1 – б, 2 – а, 3 – б, 4 – б, 5 – а, 6 – б)
3. Словникова робота.
- Читання слів за вчителем
сама дала
нести пляшку
вузлик волосинці
пошепки ледаченький
хвилювання першокласник
- Чи всі слова вам зрозумілі?
4. Різні види читання.
а) ланцюжком (першу частину)
- Чи сподобалося оповідання?
- Чому автор назвав його "По волосині"?
б) Читання в парах "Ми - друзі"
(по реченню другу частину)
- Коли відбувалися події?
- Чому Петрик не ніс вузлик з їжею? Чи справді вузлик був важким?
в) Гра "Наздожени речення"
- Що побачив Петрик у лісі?
- Що вразило хлопчика?
г) Читання "Хто перший до фінішу"
д) Гра "Доведи, що…"
- Дія оповідання відбувається навесні;
- Петрик зрозумів, що треба працювати, а не лінуватися.
е) Продовжити розповідь.
- Петрик стояв задуманий. Він думав про те…
є) Читання за секундоміром.
- На уроці ми читали про птаха. Це – ремез. Сьогодні у довідковому бюро попрацює Ігор і розповість нам про нашого пернатого друга. (Хлопчик розповідає про птаха)
VІІ. Підсумок уроку.
- Наша подорож добігає кінця. Ми підійшли до скарбу. А захований він у гніздечку ремеза. (На гілочці прикріплене гніздечко). Давайте дістанемо його. Тут щось написано. Прочитаймо:
Людина починається з добра.
Саме так і звучала тема нашого уроку.
Творіть добро, будьте чуйними один до одного, до своїх рідних.
Підніміть квіточки, які одержали за урок. Порахуймо їх.
(Вчитель за гарні відповіді протягом уроку вручає дітям паперові квіточки чи листочки).
Подаруйте їх своїм матусям, бабусям. Який найкращий подарунок для ваших рідних? Бо квіточки рвати не можна. Милуймося ними в чарівному довкіллі. Дякуємо за урок, за співпрацю.
VІІІ. Домашнє завдання. (1 хв.)
Червоні ліхтарики – читають все оповідання, готують детальний переказ;
сині ліхтарики – читають все оповідання, готують відповідь на перше запитання після тексту;
зелені ліхтарики – опрацьовують першу частину оповідання, переказують її.
Екологічна класно-родинна гра
Ми всі – батьки і діти – природу дуже любим
і друзями їй будем
Мета: розширювати, узагальнювати знання про тваринний світ. Розвивати смислову та образну пам'ять, кмітливість, швидкість мислення. Формувати колектив класної родини і повагу до думки інших. Виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї.
Обладнання: малюнки із зображенням тварин, запис співу птахів, табло, сигнальні картки, емблеми команд.
Хід гри
Добрий день вам, татусі,
Добрий день, веселі дітки
І, звичайно, гості всі.
Веселий він та природничий.
Ігри, конкурси, змагання
На кмітливість та знання.
Жарти, ребуси, лічилки.
Все це разом – екологічна гра.
Вступне слово вчителя: Все, що нас оточує і не зроблене руками людей – це природа. Спілкування з природою приносить найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Шепіт води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів – усе це ні з чим не зрівняна природа рідного краю. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства. Сьогодні ми проведемо екологічну гру, в якій будуть брати участь і ваші батьки.
Правила гри:
У грі беруть участь два племені, до складу яких входять батьки і їхні діти. Перед вами табло. На ньому 9 секторів, що відповідають дев'ятьом стежинам, проходячи якими треба виконати певне завдання, яке заховане під кольоровими листками. Право вибрати стежину і відкрити сектор отримує те плем’я, яке перемогло в попередньому конкурсі. За перемогу плем’я отримує квітку. Переможе те плем’я, яке збере найбільший букет.
Представлення команд:
У нашій грі беруть участь два племені: плем’я "Слонів" і плем’я "Тигрів".
Плем’я "Слонів", наш девіз:
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха.
Плем’я "Тигрів", наш девіз:
Ми всі – господарі природи,
Тож збережемо її вроду.
Ведучий: Оцінювати результати гри буде авторитетне та незалежне журі. Допомагатиме нам команда уболівальників "Швидка допомога", яка готова підтримати свої команди додатковою кількістю балів, одержаних за спецзавдання.
Ведучий: Всіх нас чекають 9 етапів гри. Гра проходить під девізом:
Ми всі – батьки і діти – природу дуже любим
і друзями їй будем.
1-й сектор
Гра "Чорний ящик".
(У ящик кладеться малюнок із зображенням тварини)
- Ви повинні відгадати, що це за тварина. Можете ставити питання, але я маю право відповідати "так" чи "ні". Виграє та команда, яка швидше відгадає.
2-й сектор
"Дуель"
На питання відповідає команда протягом 1 хвилини. Перемагає та команда, яка дасть більше правильних відповідей.
"Слони"
"Тигри"
1. Який найменший звір Хмельниччини? (Землерийка, до 5 грамів)
2. Найвищий птах (Журавель сірий, зріст – 120 см.)
3. Де живуть жаби ропухи? (Далеко від води, у вологих місцях, зариваються
у ґрунт)
4. Скільки разів за день прилітають шпаки з кормом? (Приблизно 300 разів)
5. Який звір після народження залишає своїх дітей? (Зайчиха)
6. Якої довжини язик у дятла зеленого? (До 14 см)
7. Яка істотна ознака комах? (6 ніг)
8. Яких птахів можна назвати "малим барометром"? (Ластівок)
9. Ластівка день починає, а хто закінчує? (Соловей)
10. Чим звірі вигодовують своїх малят? (Молоком)
11. Відомий "будівельник" гребель.(Бобер)
12. Хто росте протягом усього життя? (Черепаха)
13. Бджолиний клей (Віск)
14. Двічі родиться, а раз умирає. Птах
15. Лісова сестра полуниці (Суниця)
3-й сектор
"Зоряний час"
- На табло 12 малюнків птахів із порядковим номером. За описом команда повинна відгадати, про якого птаха йде мова. Хто швидше підніме картку з порядковим номером, робить крок вперед. Переможе та команда, яка пройде більшу відстань.
1. Якщо прислухатися до співу цього птаха, то можна розпізнати голоси дроздів, чечевиць, деркачів, дятлів і багатьох інших птахів. Він уміє нявчати як кіт, кохкати, як курка, і навіть наслідувати вищання пилки. Ще його кличуть "північним папугою". (Шпак).
1. Цей гарний і цінний птах заслуговує на увагу людей і охорону. В одній з відомих дитячих казок його назвали "гидким каченям". (Лебідь)
3. Пташеня цього птаха маленьке – 3 г, але воно, хоч і сліпе, несе на спині інше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всіх з гнізда. Ці птахи не висиджують і не виховують своїх дітей. (Зозуля)
4. Великий птах з довгими ногами та великим дзьобом, полює в місцях, багатих на воду. Про нього в народі кажуть: "Птах, що приносить дітей (щастя)". (Лелека)
5. Ці птахи можуть передбачати погоду, такі собі маленькі барометри. Про них у народі кажуть: "Низько літають над землею – буде дощ". (Ластівка).
4-й сектор
"Поле чудес"
До дошки виходять по двоє з кожної команди: батько і дитина. Відгадують слово, як у телегрі "Поле чудес".
1-е слово Великий метелик. Гусениця чорна, з двома рядами червоних плям, зверху вкрита короткими волосками. (Аполлон)
2-е слово Досить великий водяний хижак, зустрічається на берегах річок, озер. Веде нічний спосіб життя, цінний хутровий звір. (Видра)
5-й сектор
"Ланцюжок"
У природі все пов’язано. Потрібно це твердження довести, побудувавши ланцюжок живлення.
(Кожна команда одержує однакову кількість завдань. Переможе та, яка швидше побудує "ланцюжок живлення).
Гриби – білка – куниця
Сойка – жолудь – яструб
Дятел – дуб – жук-короїд
Вовк – жолуді – кабан
Зерно – земля – миша – орел
Коріння дуба- миші – лисиця
6-й сектор
"Аукціон"
(Команди по черзі називають тварин за заданою темою. Хто останній називає, той виграє).
Горобець – синиця, ластівка…
Лисиця – вовк, заєць…
Бджола – муха, мурашка…
7-й сектор
"Загадкова нотка"
Слухаємо голоси птахів і відгадуємо.
8-й сектор
"Буду я природі другом"
Скласти правила поведінки в природі за 3 хв.
Конкурс для вболівальників "Так чи ні"
По черзі вболівальники кожної команди дають відповіді:
1. Лисиця – хижа тварина. (Так)
2. Травень передує липню. (Ні)
3. Кульбаба – дика рослина. (Так)
4. Річка глибша за море (Ні)
5. Крокодили відкладають яйця (Так)
6. Миші – корисні тварини. (Ні)
7. Крейда – це корисна копалина. (Так)
8. Приятелями Вінні-Пуха були троє поросят. (Ні)
9. Україну омиває Біле море. (Ні)
10. Рослини – виробники кисню. (Так)
11. Кавун – це ягода. (Так)
12. Вода буває твердою (Так)
9-й сектор
"Гвіздок сезону"
Гра "Показуха"
(На табло записані назви тварин. Один учасник команди пантомімою зображує їх. Виграє та команда, яка за 1 хв. відгадає більше написаних слів)
1-а команда 2-а команда
заєць жирафа
слон тигр
лисиця мавпа
журавель корова
кенгуру собака
зебра крокодил
білий ведмідь верблюд
кобра пінгвін
кіт метелик
миша страус
Підсумок
Ось і підійшла до кінця наша гра. Всі добре сьогодні попрацювали, хочеться вірити, що знання, які ви отримали, не забудуться ніколи. А те, що поруч були ваші батьки – залишиться в пам'яті на все життя.
Слово журі
Подякуймо племенам. Ви сьогодні були сильними, красивими, вмілими, багато працювали, показали гарні знання, але плем’я … виявилося справнішим. Переможці отримують шоколадні медалі.
Година спілкування Добро й краса врятують світ
Мета: Розширювати поняття про людину – творця добра і краси, про справжні людські цінності; викликати бажання діяти і підпорядковувати свої дії принципам моралі "Твори добро, красу і радість". Розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.
Хід заняття
Вчитель. Доброго ранку, мої любі діти! Я дуже рада зустрічі з вами. Подивіться та усміхніться один одному. Бачите, як нам одразу стало добре та приємно. А як ви гадаєте, чому?
Так, даруючи усмішку, ми тим самим бажаємо один одному добра, гарного настрою і здійснення всіх добрих справ на весь день.
То ж розпочнімо новий день, любі діти, з добрих побажань один одному і легкокрилою піснею благословімо цей день на натхненні справи, на благо і добро неньки нашої України.
(Звучить пісня "Ти і я – ми брати", сл. і муз. С. Зятєва)
Ти і я – ми брати, ти і я – я і ти.
В очі подивись і посміхнись.
Засіяє зоря, ой ти доле моя,
Не барись і, чуєш, не журись.
Приспів:
Нехай ця пісня ген за обрій лине,
Хай плинуть в душу лагідні слова.
Квітує хай пісенна Україна,
Хай мир і щастя серце зігріває.
Я бажаю добра від двора до двора
Хай лунає пісня з краю в край,
Зеленіють гай, п'ють росу солов'ї,
Ти ж зі мною разом заспівай.
Приспів.
Мир і злагода хай не покинуть твій край,
Ластівка зів'є гніздечко знов.
Молодій, підростай, багатій, розквітай,
Хай буде на землі любов!
Приспів.
Вчитель. Кожного року, переступаючи поріг школи, ми наче відкриваємо нові, чисті сторінки нашого життя. Що ми на них залишимо, залежить від кожного з нас. Це можуть бути плями байдужості, зневаги і злоби один до одного, до рідної землі, до України. Але у наших силах залишити на чистих аркушах цілий список красивих вчинків та добрих справ. Цей урок так і називається "Добро й краса врятують світ".
Людина прийшла у цей світ, щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі. Про це гарно сказав у своєму вірші "Твори добро" Л. Іванків.
Учень: Ти лиш добро твори повсюди,
Хай тепло твої повнить груди.
Ти вкопай і прочисть криницю, Волю дай, нагодуй пташину,
Приласкай і навчи дитину.
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити.
Вчитель: До чого нас закликає автор цього вірша? Так, людина – творець добра. У характері нашого народу – доброта і чуйність, співпереживання і сердечність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити у горі і біді. З давніх давен гарні стосунки між людьми, взаємо підтримка, милосердя були основними у житті. І про це говорить народна мудрість.
Подаруй іншому радість.
Не соромся своєї доброти.
Добро довго пам'ятається.
Хто людям добра бажає – той і сам має.
Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.
Перший крок до добра – не роби зла.
Все добре пам'ятай, а зла уникай.
Добре серце – як сонечко в небі.
Добрі вчинки потрібні нам у житті і залежать від наших душевних зусиль. Чому я так кажу? Та тому, що наші добрі думки і почуття знаходяться у наших душах. А що ж таке душа, як ви розумієте?
Так, душа – це живий відгук людської істоти на все, що відбувається. І якщо у людини цей відгук є, вона душевна людина, а якщо ні – черства і байдужа. Давайте сьогодні заглянемо у свою душу і спробуємо визначити, які ми. Будь ласка, продовжте такі речення:
Вчитель: Мудрі люди кажуть, що дехто, незалежно від віку, ніколи не втрачають красу – просто краса обличчя перетворюється на красу серця, на красу душі.
може формувати свою душу. От і ви повинні прагнути до вдосконалення своєї душі.
Інсценізація вірша Б. Грінченка "Зорі"
Донечка: Мамо, люба, глянь, як сяють
Ясні зорі золоті!
Мати: Кажуть люди, то не зорі,
Сяють душі то святі.
Кажуть, хто у нас на світі
Вік свій праведно прожив,
Хто умів людей любити,
Зла нікому не робив,
Бог послав того на небо
Ясною зіркою сіяти…
Донечка: Правда, мамо, то все душі,
А не зорі там горять.
Так навчи ж мене, голубко,
Щоб і я так прожила,
Щоб добро робити вміла
І робить не вміла зла.
Вчитель: Давайте ж і ми, діти, будемо робити лише добрі справи.
Учень: Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняй від мавп і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Творче завдання "Малюнок "Сонце доброти".
Намалюйте сонечко доброти, у якого повинно бути стільки променів, скільки добрих вчинків різних людей ви згадаєте. Потім кожен розповість про своє сонце доброти.
(Виконання завдання, розповіді дітей).
Вчитель: Про добро можна багато й красиво розповідати, говорити, мріяти. Але ніякої користі це не принесе, якщо добрі діла не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаються лише словами. Про це нам розповів у своєму оповіданні "Красиві слова і красиве діло" Василь Сухомлинський.
(Читання оповідання в особах).
Вчитель: Дійсно, треба так поводитися, щоб іншій людині було добре поряд з вами.
Учень: Ми у світ приходим, щоб добро творити,
Бачити й відчути всю красу землі,
Треба нашу землю-матінку любити,
Вчитись світ любити, доки ще малі.
Вчитель: Недаремно у рядках вірша говориться про добро й красу. Ці поняття живуть в нас і в наших діяннях завжди поряд. Мудрі люди стверджують: "Краса – це форма, яка глибше за інші пронизує серце та розум людини".
Давайте оглянемо нашу класну картинну галерею.
(У класній картинній галереї картини художників епохи Відродження: Леонардо да Вінчі, Рафаеля Санті, Сандро Ботічеллі).
Вчитель: Це твори художників другого тисячоліття. Тільки люди з доброю, чистою душею могли створити таку красу, залишити про себе навіки добру пам'ять.
1 творче завдання "Творець краси".
Клас ділиться на групи, які одержують по одній фотографії із зображенням собору, скульптури, картини, прикраси тощо. Кожна група повинна розповісти про те, що відчував і про що думав творець того чи іншого твору мистецтва під час своєї роботи над ним.
2 творче завдання "Як прикрасити світ".
Написати на дошці прислів'я: "Не місце прикрашає людину, а людина – місце".
Поділити дітей на групи і давати їм картки х назвами різних професій. Кожна група повинна скласти розповідь про те, як представник тієї чи іншої професії може прикрасити світ своєю роботою.
Підсумок заходу, бліц- інтерв'ю, практична творча робота в парах.
- Ось і підійшло до кінця наше заняття. Я сподіваюся, що ми будемо жити в мирі та злагоді. Тож, нумо один одному допомагати, товаришувати, робити добрі справи. І все в нас буде гаразд. Щоб ви і ми щасливі були на нашій Батьківщині. Коли разом збираються друзі, то їм хочеться поділитися своїми думками, мріями, так?
(Учитель ходить по класу з мікрофоном і ставить запитання учням).
Діти, ми з вами – одна дружна сім'я. Я пропоную вам свої потаємні думки щодо добрих справ (хто яке добре діло хотів би зробити), записати на промінчиках сонечка. Ми їх збережемо до кінця навчального року. А через рік повернемося до нашої розмови і подивимося, чи справдилися ваші мрії та бажання.
(Лунає музичний супровід пісні про добро).
В небі сонечко всміхається,
Заглядає в клас,
Промінцями кожного торкається,
Наче здружує всіх нас!
Виховна година « Людина народжується, щоб по собі лишити слід вічний »
«Людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити»
Мета: Формувати у дітей почуття доброти, любові до навколишніх людей,
допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого ставлення
потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати
потребу робити добро, не чекати винагороди.
Виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати
ближнього у скрутну хвилину.
Вступне слово вчителя
Шановні діти, гості! Сьогодні ми зібралися щоб поговорити про добро. Ми маємо показати і довести, що ми вчимося жити добрими людьми.
Врятує світ краса –
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта.
Бо однієї вже краси занадто мало
Бо стільки всюди зла – людина вже не та.
Тож люди на землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
Здавна люди на землі цінували чесне, щире, правдиве життя. Треба утримуватися від поганих вчинків. Зло, як відомо довго не забувається. А от добро помножує добро.
Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас.
Все: із доброго чи злого,
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчиться сорочка,
Хліб – маленької зернини,
Дощ із чистої краплини.
(довідкове бюро)
Доброта - чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.
Мозковий штурм
А зараз проведемо мозковий штурм
Створення асоціативного куща
Доброта
А зараз з допомогою нашого словничка спробуємо змалювати портрет доброї людини.
Послухайте лист від одного хлопчика. Хто покарав його?
Тож, діти намагайтеся поводитись так, щоб всі люди казали про вас саме такими словами.
Мудрець сказав: «Живи, добро звершай
Та нагород за все це не вимагай
Лиш в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавп й звіра
Нехай живе ця стара:
Людина починається з добра.
Добре слово, що ясний день – говорить народне прислів´я. Словом можна висловити, що завгодно: про що думаєш, чого хочеш. Треба тільки міти правильно ним користуватися щоб тебе зрозуміли і не образились.
Слово – це справжнє чудо!
Ви вірите діти? Слово може бути другом а може бути ворогом. Наш народ склав дуже мудрі прислів´я про слово але вони розсипались спробуємо їх зібрати.
Робота в групах.
- Добре слово і залізні ворота відкриває.
-Тепле слово і в мороз зігріє.
- Добре слово людині що дощ в посуху.
- Слово – ключ яким відкривають серця.
Людина не може жити одна.
Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.
До всіх сердець як до дверей
Є ключики малі.
І кожен легко підбере
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам´ятати неважко –
Маленькі ключики твої –
«Спасибі» і «Будь ласка».
Зеленіє навіть пень
Як почує «Добрий день».
Коли згасає сонце у росі
й зоря лягає лагідно на плечі,
серед знайомих рідних голосів
ми чуємо привітне «Добрий вечір».
Щоб знову зустрітись в годину призначену
Щиро кажу я усім: «До побачення».
Будь ласка, спасибі і Будьте здорові-
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома,
Від мами, учителя й просто знайомих.
Тож радьмо частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій.
Саме ці чарівні слова роблять людину ввічливою, привітною і доброзичливою. Сказавши їх – радієш іншому, бажаєш добра ближньому.
Тож не забувайте їх щодня промовляти.
Пошук добрих слів
- А зараз спробуємо відшукати добрі слова. Щоб знайти вихід з будь-якої ситуації.
1.Оленка робила подарунок для мами. Братик побіг і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплатити, але братик сказав чарівне слово. Яке?
Оленка посміхнулась і сказала братику…
2.Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…
3.До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така! Взявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». (Як вона мала вчинити?)
4. Тарасові на день народження батько подарував велосипед. Хлопчик був радий. Як він міг виразити свою радість?)
- Діти, а чи чули ви про лицарів? Яку людину ми називаємо лицарем?
(Лицарем називають людину, котра здатна на подвиг заради іншої людини)
Лицар той. Хто вміє дотримуватись даного слова, хто ввічливий, правдивий, хто заступається за молодших, слабших і кидається на допомогу людині, яка потрапила в біду.
Лицар той, кого не лякає важка праця, хто уважний до своїх близьких, у кого в грудях б´ється благородне серце.
Лицарями в нашому класі є хлопчики. Це вони – захисники нашої Вітчизни. Тому батьки і вчителі плекають надію, що вони виростуть вірними, достойними синами нашої Батьківщини.
Клянемось лицарями бути,
А отже, доброті служити
За слабих заступитися і дарма не битися.
(ввічливим, уважним, не обманювати товаришів, не ображати, завжди приходити на допомогу, бути подільчивим, добрим)
У кожного з вас є друзі. Ось послухайте поради, якими ви повинні користуватися. Розкажуть вам Саша і Ліза.
Ні, не потрібна. Добрий чарівник завжди дарує радість іншим.
Ось і в нас є добрі чарівники. Хочете їх послухати?
Вірш «Я чарівник»
А ще учні нашого класу створили скарбничку добрих справ: написали твори про доброту. Кращі з них пропонуємо вашій увазі. (Зачитують твори). Нарешті прийшов час заспівати.
Пісня «Доброта»
Ставлення людини до природи
Милосердного, доброго ставлення потребують до себе не тільки люди, а й увесь оточуючий світ.
Кожна, навіть найменша комашка, найтонша билинка здатні відчувати біль.
Тому ми повинні любити та піклуватися про природу.
Метелика вловити я не хочу:
Він – квітка неба, хай живе собі!
Щоб радісно було мені й тобі.
І квітку лісову не стану рвати,
Й додому я її не понесу,
Бо вдома їй джмеля не погойдати,
І не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку чи травинку
Я не ображу - це смертельний гріх!
Бо в кожнім з них живе тремка жевинка,
Що світиться довірою до всіх.
Учень: Людина чуйна
І та не вижене із двору,
Коли проживає десяток - другий літ,
Охороняючи садок його й комору,
Притулок дасть, поїсти дасть, як слід.
Вчитель: Наш український народ склав вислови про важливу цінність людини, яка має бути девізом для кожного. Які прислів´я ви знаєте?
Зле слово ранить, а добре – лікує.
Доброму всюди добре.
Життя дано на добрі справи.
Добро довго пам´ятається.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Перший крок до добра – не роби зла.
Ситуація із творів Сухомлинського
І нарешті настав час говорити про людину, яка все своє життя присвятила дітям. Сам був доброю людиною і хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними, працьовитими, любили маму, тата, свою рідну домівку і нашу велику прекрасну Батьківщину.
Написав для вас, діти, дуже багато повчальних оповідань і казок. Над деякими ми з вами і попрацюємо в групах.
1 група: Назвати з якого твору ці рядки?
(Степанко знайшов на шкільному подвір´ї 20 копійок.)
2 група: З якого твору ці рядки? (щодня приходить дід Іван до школи по воду… )
Діти, а в яких творах ще висвітлюється така риса як милосердя, добро.
«Наш тато одужав»
А пригадаємо оповідання «Добре слово»
Продовжувачем ідей Сухомлинського є Заслужений вчитель України . Основними завданнями своєї педагогічної діяльності він вважав формування у підростаючого покоління загальнолюдських цінностей. Звернемо увагу на окремі поради – роздуми народного вчителя і послухаємо короткі виступи учнів.
Скромність Порядність
Толерантність Совість
Саме такі поняття роблять людину вихованою, доброю. Тож вчіться на життєвих прикладах цих відомих людей, які залишили після себе добрий слід на землі.
Анкета для хлопчиків
1.Кого в класі ти можеш назвати принцесою?
2.Кому присвоїш ім´я «добра фея»?
3.Хто схожий на Попелюшку?
4.З ким ти хочеш подружитися?
5.Хто нагадує тобі Еллі зі Смарагдового міста?
Анкета для дівчат 1.Кого в класі назвеш принцом?
2.Кого відзначиш «Орденом доброго серця?»
3.Кого назвеш лицарем?
4.Для кого б віддала свої улюблені речі?
5.Ідеальний хлопчик. Який він є?
Звучить пісня «Добра посмішка»
Вчитель:
Будьте добрими, чуйними. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомагати і словом і ділом. А допоможуть вам вчитися батьки, вчителі
Від рідної хати дитину
Веде у широкий світ
Ота єдина стежина,
Що дарує красу і цвіт.
Іди по тій стежці дитино,
Даруй любов і тепло,
І пам´ятай: ти Людина!
Вчись, думай і твори Добро!
(Розквітає квітка, на пелюстках якої розквітають добрі і корисні справи).
Вислови, які стали крилатими
ДОДАТКИ
ПРО ВИХОВАННЯ
ПРО ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
ПРО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ
МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ
ПРО ВИХОВАННЯ СЛОВОМ
ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Цікаві види роботи над змістом прочитаних оповідань
В. О. Сухомлинського
1. Чи ти вважаєш, що це оповідання має цікаве закінчення? Чому?
2. Випиши 10 найважливіших подій у прочитаному творі.
3. Напиши 5, з яких тобі подобається або не подобається прочитане оповідання.
4. Вибери з прочитаного оповідання місця, де перебування було дуже незручним. чому ти так думаєш?
5. Уяви, що ти є автором прочитаної книжки. Підготуй її презентацію. Чому ти обрав саме цю тему?
6. Яку пісню нагадує тобі прочитаний твір? Чому?
7. Зроби список п'яти найважливіших подій у прочитаному творі.
8. Випиши з прочитаного твору речення, які показують, що головний герой був задоволений, сумний, засоромлений, щасливий, здивований, сердитий, пихатий.
9. Напиши за алфавітним порядком 10 слів з прочитаного твору. Всі ці слова повинні бути пов'язані між собою (дієслова, іменники, прикметники, нові слова, фантазійні слова)
10. Випиши з оповідання 10 речень на окремих смужках. переріж їх наполовину. Попроси товариша скласти речення.
11. Склади 10 запитань до прочитаного твору.
12. Уяви, що ти є героєм прочитаного твору. Відтоді минуло 20 років. Розкажи, чим ти займаєшся тепер.
13. Які думки і почуття хотів викликати у читача автор твору?
Види завдань за прочитаними оповіданнями В. О. Сухомлинського
Пізнавального характеру:
На розуміння:
Оціночного плану:
Синтетичного характеру:
Аналітичного характеру:
ВИСНОВКИ Розвиток особистості дитини стає основним завданням нової української школи. Тому постає питання про пошук таких форм і методів організації навчально-виховного процесу школярів, які б найбільшою міро забезпечували б цей розвиток через досягнення кожною особистістю власного успіху, віри в свої сили.
Співробітництво вчителя та учня, їхня співдружність і співтворчість значною мірою забезпечують створення "ситуації успіху", сприятливих умов для розкриття творчих можливостей дітей, ведуть до істотної гуманізації освіти.
Розпочинаючи свій день повторюємо: "Усміхайся власному Я! Усміхайся кожному! Усміхайся дітям, людям! Усміхайся Творцеві! Усмішка – це особлива мудрість!". "В усмішці – сила і мудрість учителя", - зазначав В. Сухомлинський..
Протягом тижня початкової школи в учнів виховуються найкращі духовні людські цінності. Діти вчаться відрізняти добро від зла, брати приклад для наслідування, бачити красу в природі, у взаєминах між людьми, формувати власну життєву позицію.
Проводячи уроки, години спілкування, виховні заходи, слід донести до дітей силу і велич Всесвіту та його Небесного Творця, любові, доброти, благородства, сердечності, щирості, краси життя.
Проведення таких тижнів чи не найкраще допомагають у відчутті кожної особистості, її значущості, створенні її особистого успіху, а результатом проведеної роботи є, власне, задоволення учнів, який виражається у піднесеному настрої дітей, батьків, друзів, вчителів.
Тиждень початкової школи пробуджує в дітей творчість і пізнання, розвиток компетенцій, інтересів та бажання вчитися.
"Учителю! Будь сонцем, яке випромінює людське тепло. Будь підґрунтям, збагаченим ферментами людськими, і сій знання не тільки в пам'яті й свідомості своїх учнів, а й у думках і серцях!"
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
№5-6.
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………..3
План проведення тижня початкової школи присвячений річниці від дня народження В.О.Сухомлинського……………………………………………….5
I. Понеділок. Я у світі……………………………………………………………..7
1. Урок пам’яті «Учитель добра і краси»…………………………………….8
II. Вівторок. День творчості…………………………………………………….16
1. Урок-подорож «Людина починається з добра»…………………………..17
III. Середа. День природи та здоров’я…………………………………………24
1. Екологічно класно-родинна гра «Ми всі: батьки і діти-природу дуже любим і друзями їй будем»……………………………………………………...25
IV. Четвер. День рідної мови……………………………………………….…..32
1. Година спілкування «Добро й краса врятують світ»…………………….33
V. П’ятниця. День мистецтва………………………………………………….40
1. Виховна година «Людина народжується, щоб по собі лишити слід вічний»…………………………………………………………………………...41
VI. ДОДАТКИ…………………………………………………………………..48 VII. ВИСНОВКИ………………………………………………………………...58
VIII. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………….59
1