"ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ПЕРШООСНОВ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ"

Про матеріал
Практичне значення одержаних результатів засноване на тому, що матеріали, які представлені в роботі можуть бути використані вчителями початкових класів, студентами, які навчаються за спеціалізацією " дошкільна та початкова освіта".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Педагогічні умови забезпечення спадкоємності дошкільної і початкової ланок освіти у формуванні соціальної компетентності дитини

Номер слайду 2

Актуальність теми дослідження. Соціалізація особистості - складний тривалий процес, що протікає протягом усього життя людини. Існують різні підходи до виділення етапів соціалізації: відносно ведучого виду діяльності, що веде інституту соціалізації, вікової періодизації тощо. При проведенні дослідження ми спиралися на вікову періодизацію, згідно з якою етапи соціалізації співвідносяться з віковими стадіями життя людини, і розглядали дошкільне дитинство (3-6 років) і молодший шкільний вік (6-10 років) тощо. Соціалізація здійснюється через ряд універсальних соціально-психологічних механізмів і різних соціальних інститутів, які виступають в ролі механізмів соціалізації (сім'я, ДЗО, школа).

Номер слайду 3

Мета та завдання дослідження. Мета роботи – теоретично обґрунтувати та дослідити педагогічні умови забезпечення спадкоємності дошкільної і початкової ланок освіти у формуванні соціальної компетентності дитини. Завдання дослідження: привести характеристику поняття «спадкоємність» («наступність»); визначити забезпечення наступності в освіті; розглянути педагогічні умови забезпечення наступності дошкільної і початкової ланок освіти; привести загальну характеристику поняття «соціальна компетентність»; розглянути особливості формування соціальної компетентності дитини при переході від дошкільної до початкової ланок освіти; дослідити аспекти формування соціальної компетентності дитини на початковому етапі дослідження; впровадити заходи з метою формування соціальної компетентності дитини при переході від дошкільної до початкової ланок освіти; визначити рівень формування соціальної компетентності дитини на кінцевому етапі дослідження.

Номер слайду 4

Об'єкт, предмет, гіпотеза дослідження. Об’єкт дослідження – спадкоємність дошкільної та початкової ланок освіти. Предмет дослідження – забезпечення спадкоємності дошкільної і початкової ланок освіти у формуванні соціальної компетентності дитини. Гіпотеза дослідження полягає у твердженні, що при систематичній роботі з забезпечення спадкоємності при переході дитини з ДЗО до школи можна домогтися високого рівня соціалізації.

Номер слайду 5

Теоретичні аспекти дослідження поняття «спадкоємність» («наступність»), Щоб вирішити проблему наступності потрібно практикувати таку форму як співпраця вчителів початкової та середньої ланки, адміністрації установи. Зміст і напрямки діяльності по реалізації спільної взаємодії дитячого садка та початкової школи, перебуваючи в контексті вирішення стратегічних завдань цільової програми розвитку освіти, забезпечують умови для створення та розвитку системи безперервної освіти в конкретних соціально-економічних умовах муніципального освіти

Номер слайду 6

Теоретичне обґрунтування процесу формування соціальної компетентності дитини при переході від дошкільної до початкової ланок освітидослідження співвідношення наукових теорій сутності поняття «соціальна компетентність» показує, що вони багато в чому збігаються, але разом з тим мають суттєві відмінностіспадкоємність може бути представлена ​​як закономірність освітнього процесу, оскільки зв'язок подальшого навчання з попереднім відображає найбільш міцні, істотні, загальні, необхідні, повторювані об'єктивні зв'язки і відносини, що виникають і проявляються в ході даного процесу.у світовій практиці основна увага приділяється погодженням програм педагогічної діяльності в передшкільний і початковий шкільний період, забезпечення зв'язків з підготовки дітей до життя в суспільстві, розвитку їх компетенцій.

Номер слайду 7

База дослідження та контингент опитуваних. У якості бази дослідження виступила загальноосвітня школа №8 І-ІІІ ступенів м. Ізмаїла. У дослідженні прийняли участь учні першого класу. Учнів першокласників ми розподілили на експериментальну групу (ЕГ). А інша частина класу – це контрольна група (КГ).

Номер слайду 8

Етапи дослідженняна першому етапі будуть проведені діагностичні методики з учнями обох класів, з метою визначення їх рівня соціальної компетентності;на другому етапі будуть впроваджені в ЕГ заходи з метою формування соціальної компетентності дитини при переході від дошкільної до початкової ланок освіти;на третьому етапі будуть вдруге проведені діагностичні методики з учнями обох класів, з метою визначення їх рівня соціальної компетентності.

Номер слайду 9

Порівняльний аналіз двох групи (категорія: впоралися самостійно)

Номер слайду 10

Результати діагностики першої і другої контрольних груп (має уявлення про розмаїття соціальних ролей, виконуваних дорослими)КГЕГЗмогли відповісти. Не змогли відповісти. Змогли відповісти. Не змогли відповісти. Питання №1. Де працюють твої батьки?4143 Питання №2. Ти знаєш, чим займаються твої батьки на своїй роботі?3243 Питання №3. Чим мама любить займатися у вільний час?4161

Номер слайду 11

Результати діагностики КГ і другої ЕГ (має уявлення про культурні традиції своєї сім'ї)КГЕГЛегко вступають в діалог. Вступають невимушено. Легко вступають в діалог. Вступають невимушено4152

Номер слайду 12

Результати діагностики першої і другої контрольних груп (дізнається і називає різні емоційні стани дорослого по міміці, жестах, позі) КГЕГВизначили стан, «оживили» картину. Визначили стан, «оживили» картину. Картина №1 «Злість»46 Картина №2 «Радість»57 Картина №3 «Сміх»57 Картина №4 «Плач»57 Картина №5 «Роздум»35

Номер слайду 13

Впровадження заходів з метою формування соціальної компетентності дитини при переході від дошкільної до початкової ланок освіти. Мета програми - розвиток соціального інтелекту і емоційно-особистісної сфери дітей старшого дошкільного віку, корекція порушень розвитку системи особистісних відносин на рівні базових і соціальних емоцій, формування навичок позитивного міжособистісного спілкування. Дана програма спрямована на роботу з дітьми 6-7 років. Термін реалізації програми - 1 рік. Заняття проводяться 1 раз на тиждень у формі міні-тренінгів тривалістю 30-40 хвилин. Оптимальна кількість дітей в групі - 10-15 осіб.

Номер слайду 14

Порівняльний аналіз двох контрольних груп (правильно розуміє слова, що виражають моральну оцінку якостей

Номер слайду 15

Результати діагностики дітей обох груп (має уявлення про розмаїття народів світу, деякі особливості зовнішнього вигляду, національного одягу) КГЕГНазиває п'ять і більше країн світу40%71%Має уявлення про розмаїття народів світу40%85%Має уявлення особливості зовнішнього вигляду, національного одягу.60%100%

Номер слайду 16

Результати діагностики КГ та ЕГ (має уявлення про деякі характерні особливості дітей різного віку і статі, деяких особливостях їх зовнішнього вигляду, улюблених заняттях) КГЕГСправилися із завданням46 Не справилися із завданням11

Номер слайду 17

Порівняльний аналіз двох груп

Номер слайду 18

Результати досліджень за напрямком «Ставлення дитини до самого себе»Дитина знає своє: КГЕГІм'я, прізвище, по батькові47 Вік57 Дату і рік народження36 Номер телефону45 ПІБ батьків45 Місце роботи батьків34

Номер слайду 19

Загальні висновки. Виявили, що проведений нами аналіз наукових публікацій і результатів досліджень свідчить про те, що спадкоємність може бути представлена ​​як закономірність освітнього процесу, оскільки зв'язок подальшого навчання з попереднім відображає найбільш міцні, істотні, загальні, необхідні, повторювані об'єктивні зв'язки і відносини, що виникають і проявляються в ході даного процесу. Дійшли висновку, що наступність між дошкільною та початковою етапами навчання активно вивчається в останні роки в зарубіжній і вітчизняній педагогіці. У світовій практиці основна увага приділяється погодженням програм педагогічної діяльності в передшкільний і початковий шкільний період, забезпечення зв'язків з підготовки дітей до життя в суспільстві, розвитку їх компетенцій.можемо стверджувати, що рівень показників та результатів ЕГ значно виріс, та в порівнянні з даними по КГ значно вищий. Все це свідчить про те, що проведена нами робота на формуючому етапі емпіричного дослідження є ефективною

Номер слайду 20

Дякуємо за увагу

pptx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку