ОСВІТНЬО-ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ «ЗИМОВА КАЗКА». СТВОРЕННЯ МЕДІА ПРОДУКТУ З ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ.
Управління освіти міської ради м. Костянтинівка
Міський методичний кабінет управління освіти міської ради м. Костянтинівка
ЗДО № 8 «Півник» управління освіти міської ради м. Костянтинівка
Педагогічний проект
“ЗИМОВА КАЗКА”
Створення медіа продукту з дітьми старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення.
м. Костянтинівка
Укладач:
Єропсанова Світлана Олександрівна - вчитель-логопед ЗДО № 8 м. Костянтинівка
ОСВІТНЬО-ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ «ЗИМОВА КАЗКА».
СТВОРЕННЯ МЕДІА ПРОДУКТУ З ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ.
Актуальність проекту.
Сучасна освіта має на меті формування у дітей комунікативної компетентності - вміння вступати в комунікацію з метою бути зрозумілим, володіння вмінням спілкування. Важливо навчити дітей отримувати необхідну інформацію, представляти і цивілізовано відстоювати свою точку зору в діалозі і публічному виступі на основі визнання різноманітності позиції і шанобливого ставлення до цінностей інших людей.
Мультимедійний простір став сьогодні для дитини одним з основних носіїв і трансляторів уявлень про світ, про відносини між людьми і норми їхньої поведінки. Перед нами постало важливе питання, як же зацікавити дитину будь-якою корисною для неї діяльністю? Як мотивувати її?
Процес застосування більш ефективних способів передачі знань, інформації, як способу посилення наочності і підвищення усвідомленості сприйманого матеріалу, дозволяє підвищити пізнавальну мотивацію та сприятиме розвитку зв’язного мовлення дошкільників з ЗНМ. Займаючись з дитиною, ми створюємо умови для висування на перше місце в психічному розвитку дитини предметних дій, значно розширюємо коло предметів і явищ, з якими він знайомиться, розвиваємо його психічні процеси (сприйняття, увага, пам'ять, мислення, уява), розвиваємо розуміння мови і формуємо навички активного використання в комунікативних цілях. У процесі створення мультфільмів, слайд-презентацій, фото колажів стираються кордони між окремими видами діяльності, в результаті чого у дітей формуються особистісні якості: ініціатива, наполегливість, працьовитість, відповідальність, комунікабельність. Адже спілкування з оточуючими дорослими і однолітками є найважливішим фактором розвитку і становлення особистості.
Пропонований проект спрямований на розвиток зв’язного мовлення та комунікативних навичок у дітей старшого віку за допомогою використання інформаційно-комунікаційних технологій.
ІНФОРМАЦІЙНА КАРТА ПРОЕКТУ
Назва проекту |
Створення медіа продукту з дітьми старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення. |
Характеристика проекту |
За домінуючою діяльністю — творчий; за кількістю учасників — колективний; за характером контактів — у межах групи. |
База проекту |
Заклад дошкільної освіти № 8 “Півник” компенсуючого типу, старша група № 1 “Посмішка” |
Учасники проекту |
Діти старшої групи № 1 «Посмішка», вчитель-логопед, вихователь, батьки |
Часовий формат |
Короткостроковий (з 15.01. – 02.02.) |
Автор |
Вчитель-логопед Єропсанова С.О. |
Мета |
Підвищити якість освіти шляхом створення медіа продукту з використанням інформаційних і комунікаційних технологій. |
Завдання проекту |
- створити умови для отримання медіа продукту; - підвищення пізнавальної мотивації, розвиток зв’язного мовлення та комунікативних навичок; - навчання дітей старшого дошкільного віку навичок мультиплікації та анімації; - розвиток у дітей просторового і наочно-образного мислення, творчої уяви і здатності генерувати ідеї; - розвиток навичок співпраці, самоконтролю, дисциплінованості; - сприяти успішному переходу дітей до наступного ступеня освіти. |
Гіпотеза |
Якщо створити для дитини нове творче середовище, яке стане цікавим і привабливим, стимулюватиме до пізнавальної діяльності, то це відкриває широкі можливості для гри та спілкування, вираження емоцій і розвитку мовлення, сприяє невимушеній взаємодії з однолітками і змістовному спілкуванню з дорослим. |
Очікуваний результат |
- придбання дітьми досвіду продуктивної взаємодії один з одним, вміння слухати товариша; - підвищення пізнавальної активності; - засвоєння необхідних знань по темі «Зима»; - формування стійкого інтересу до спостережень за явищами в природі; - зацікавленість і співпраця батьків як учасників педагогічного процесу. |
Ресурси |
Комп’ютер, фотоапарат, комп’ютерні програми для створення фільмів (слайд-шоу) |
Перспективи |
- використання мультимедійних матеріалів з метою підвищення ефективності корекційно-розвиткової роботи з розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ. - створення банку мультимедійного супроводу освітнього процесу (освітні фільми, мультфільми, слайд-шоу) |
ПОЕТАПНЕ ПЛАНУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Етапи |
Основний зміст |
Форма організації |
Очікуваний результат |
ПІДГОТОВЧИЙ |
Створення мотиву, постановка проблеми |
Добір методик та прийомів. Батьківський тренінг «Комп’ютер і малюк». |
Формування в учасників проекту чіткої мотивації, активної позиції в створенні медіа продукту. |
Планування |
Складання тематичного планування з лексичної теми «Зима», розробка сценарію фільму. |
|
|
Створення умов |
Підбір ігор: дидактичних, сюжетно-рольових, проблемних ситуацій. Виготовлення малюнків, добір фото, музики. |
|
|
ОСНОВНИЙ |
Створення медіа продукту – освітнього фільму |
Згідно плану роботи за проектом |
Придбання і збагачення практичного досвіду по створенню медіа продукту з використанням інформаційних і комунікаційних технологій. |
ЗАК ЛЮЧ НИЙ |
Презентація авторського освітнього фільму серед дітей ДНЗ, батьків. |
||
АНАЛІТИЧ НИЙ |
Підведення підсумків реалізації проекту, аналіз ефективності роботи |
|
Створення стійкої мотивації до створення власного медіа продукту |
I ЕТАП – ПІДГОТОВЧИЙ, АБО МОТИВАЦІЙНИЙ «ЧИ ПОДОБАЄТЬСЯ ТОБІ ЗИМА?».
Виявлення суб'єктивного досвіду.
Збираємо «Корзину ідей і понять» - «Що ми знаємо про зиму?»
Мозковий штурм:
«Навіщо взимку сніг?».
«Звідки береться сніг і лід?».
«Куди йде Дід Мороз».
«Чому взимку деревам тепло?» .
«Чи потрібно допомагати пташкам взимку?».
«Чому в лісі не зустрінеш ведмедя?».
«Що буде, якщо після осені зразу настане весна?»
«Яке улюблене зимове свято у дітей та дорослих?».
Постановка проблемного питання: «Зима – це добре чи погано?».
(Знайти в комп'ютері, по телевізору, в планшеті, в книжках, від батьків, від вихователів).
Створення дерева цілей «Знімаємо освітній фільм «Зимові пригоди»».
Організація діяльності дітей, вчителя-логопеда та вихователя.
Перегляд презентацій: «Подорож в зимовий ліс», «Життя диких тварин взимку».
Бесіди і вільне спілкування: «Як живуть птахи взимку», «Де народжується сніг і іній», «Зима в нашому краї».
Дидактичні ігри: «Знайдіть і погодуйте зимуючих птахів», «Коли це буває», «Що спочатку, що потім».
Дослідницька діяльність: проведення дослідів та експериментів зі снігом.
Бесіди-міркування: «Як звірі до зими готуються», «Зимуючі та перелітні птахи», «З ким ялинка дружить», «Снігова ковдра для землі».
Дидактичні ігри: «Де чий хвіст», «Де чий будиночок», «До названого дереву біжи», «З якою гілки дітки».
Зв’язне мовлення: розглядання картин про зиму та складання по ним описових розповідей. Складання описової розповіді на тему «Зима», розповіді на тему «Ігри взимку» на основі особистого досвіду».
Граматична будова: Д\ігри «Який, яка, які?», «З чого - якою» (гірка зі снігу-сніжна і т.д.), «Скажи навпаки».
Бесіди: «Як ми зустріли Новий рік», «Чим запам'яталося свято».
Сюжетно-рольові ігри: «У нас гості», «Влаштуємо концерт для ялинки», «Прощання з ялинкою до наступного року», «Цирк».
Дидактичні ігри «Пори року», «Дізнайся за описом», «Зимові запаси».
Перегляд мультфільмів: «Сніговик - поштар», «Снігова королева», «Зимові казки», «Дванадцять місяців», «Лускунчик».
Малювання: «Заставка до фільму», «Головна героїня - Зима», «Подарунки на Новий рік», виставка дитячих малюнків за проектом.
Організація діяльності дітей і батьків.
- визначення напрямів пошукової та практичної діяльності дітей і батьків.
Співпраця з батьками:
• Спільний пошук інформації, фото та створення малюнків за пропонованою темою;
• Бесіди з батьками про необхідність участі їх у проекті, про серйозне ставлення до освітнього процесу в ДНЗ.
II ЕТАП – ОСНОВНИЙ, АБО ПРАКТИЧНИЙ. «ТИХО! ЙДЕ ЗЙОМКА».
Створення продукту (освітнього фільму).
Етапи створення фільму:
1. Планування:
• створення розкадровки;
• складання покадрового листа;
• організація файлів.
2. Продакшн:
• збір медіа;
• зйомки;
3. Постпродакшн:
• редагування медіа;
• озвучування відеоматеріалу;
• додавання звуку і музики.
4. Критика і перегляд.
• Спільний перегляд фільму, його обговорення та аналіз.
• монтаж фільму.
III ЕТАП – ЗАКЛЮЧНИЙ. «ПРЕМ'ЄРА».
Показ авторського медіа в інших групах ДНЗ, розповсюдження серед батьків копій фільму для домашнього перегляду.
IV ЕТАП – АНАЛІТИЧНИЙ, АБО РЕФЛЕКСИВНО ОЦІНЮВАЛЬНИЙ. «МИ МОЛОДЦІ!».
«Дерево знань»
«Зірки мудрих істин»
Діти прикріплюють до дошки зірки із отриманими істинами/враженнями.
ПРОГНОЗ МОЖЛИВИХ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ТА СПОСОБИ ЇХ КОРЕКЦІЇ
Негативні наслідки |
Способи корекції |
Втрата інтересу до проекту безпосередніх учасників проекту -дітей. |
Презентація дітьми свого медіа продукту перед дітьми і батьками ДНЗ; участь в конкурсах, створення здоров’язбережувального середовища (мотивація та ситуації успіху) |
Пасивна позиція соціальних партнерів - батьків до реалізації проекту. |
Батьківське консультування, активна робота сайту ДНЗ, система ознайомлювальних заходів, оформлення стендів, буклетів, участь у виставках і конкурсах. |
Брак досвіду в роботі з спеціальними комп’ютерними програмами (відео редактор) |
Консультування з спеціалістами в сфері ІКТ серед батьків та колег, самоосвіта. |
Розкадровка та озвучування фільму.
Передмова перед фільмом: кожна дитина – його фото з’являється на екрані – говорить віршований рядок.
К нам пришло
Письмо одно,
Было странное оно.
Вместо марок –
Три снежинки,
А конверт –
Из чистой льдинки,
А письмо не на листке,
А на беленьком снежке:
- Скоро, скоро
К вам примчу
На метели прилечу,
Запляшу и закружу,
Снегом землю наряжу,
И деревья, и дома …–
И подписано:
"Зима"
Актор |
Репліка |
Автор |
Жила собі Зима. Була вона завжди зайнята справами. То дороги застеляла білою ковдрою, то на дерева та будинки надягала снігові шапки. Всі річки та водойми морозила вона міцним льодом. А ще час від часу дмухала хуртовиною, лякала сильними морозами. Та ось одного разу вирішила Зима обійти всі свої володіння. Вирушила Зима в дорогу і зустріла на своєму шляху дерева: |
Валерія |
«Чи добре вам дерева взимку, чи погано?» |
Автор |
Дерева відповіли: |
Поліна С. |
«Добре нам. Ми зимою спимо. А до зими ми приготувалися – восени все листя з себе скинули. Опале листя на землі лягло як тепла ковдра і захищає наше коріння від вимерзання - зігріває його. |
Матвій |
А найкращий захист від морозів - пухнасте снігове покривало, як не лютуй мороз не - страшна нам ніяка холоднеча. |
Мирон |
Так що ти Зима засипай нас побільше снігом». |
Автор |
Зима зраділа, й пішла далі. Вирішила розпитати птахів, чи добре їм взимку. Зустріла вона горобців, голубів та синичок та спитала: |
Поліна М. |
«Чи добре вам пташки взимку, чи погано?» |
Автор |
Птахи відповіли:
|
Ілля |
«Холодно нам взимку, та ще й важко знайти корм, а без корму ми можемо загинути швидше, ніж від морозу. |
Олег |
Добре що люди піклуються про нас, розвішують скрізь годівнички та підгодовують нас насінням, крупою, салом та крихтами». |
Автор |
Засумувала Зима, бо скрутно пташкам взимку. Зустріла Зима на своєму шляху тварин: |
Єліна П. |
«Чи добре вам лісові звірі взимку, чи погано?» |
Валерія |
Заєць відповів: я одягнений в теплу білу шубу і корму мені вистачає, але й мені не солодко. Коли сніг глибокий, рятуватися від переслідувачів важко, та й сліди видають косого. А ворогів у мене взимку хоч відбавляй: лисиця, вовк, і рись. |
Марія |
Їжачок та борсук занурилися в зимовий солодкий сон. Бурі ведмеді, нагулявши жир, дрімають в барлогу. |
Ганна |
Особливо злими стали вовки, ще з осені вовчі виводки нишпорять в пошуках поживи. За ніч зграя часом робить перехід в кілька десятків кілометрів. |
Женя |
Та й лисичка далеко чує здобич, полює на польових мишей. |
Еліна С. |
Білка в холоди менше вискакує з гнізда. Провідає рано - вранці кормові запаси, поснідає, і знову в теплу спальню. Ніякої холод її не пробере, була б лише ситою». |
Автор |
Ще сильніше засумувала Зима, і звірям скрутно в морози. І, нарешті, Зима зустріла людину: |
Злата |
«Зима – це добре, чи погано?» |
Автор |
Людина відповіла Зимі: |
Іван |
«Добре взимку - це знають діти і дорослі. Як навкруги красиво: Білі, вкриті снігом дороги, закутані в серпанок будинки, під ногами скрипить білий сніжок, на вікнах мороз малює неповторні візерунки. |
Данило |
Дітям взимку роздолля – катаються на санках, лижах, ковзанах, летять вниз з снігових гірок. А ще можна пограти в сніжки, зліпити сніговита. |
Іван |
Зимою приходить найулюбленіше свято всіх дітей та дорослих – Новий рік, всі діти чекають від Діда Мороза подарунків, готують віршики та карнавальні костюми для виступу. Ми дуже любимо Зиму.» |
Автор |
І Зима посміхнулася. |
Титри |
|