Педагогічний проект “Зимова казка” . Створення медіа продукту з дітьми старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення.

Про матеріал

ОСВІТНЬО-ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ «ЗИМОВА КАЗКА». СТВОРЕННЯ МЕДІА ПРОДУКТУ З ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ.

Перегляд файлу

http://moziru.com/images/wallpaper-clipart-winter-wonderland-11.jpg 

Управління освіти міської ради м. Костянтинівка

Міський методичний кабінет управління освіти міської ради м. Костянтинівка

ЗДО № 8 «Півник» управління освіти міської ради м. Костянтинівка

 

 

 

 

 

Педагогічний проект

 

“ЗИМОВА КАЗКА”

 

Створення медіа продукту з дітьми старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Костянтинівка

Укладач:

Єропсанова Світлана Олександрівна - вчитель-логопед ЗДО № 8 м. Костянтинівка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСВІТНЬО-ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ «ЗИМОВА КАЗКА».

СТВОРЕННЯ МЕДІА ПРОДУКТУ З ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ.

 

Актуальність проекту.

 

Сучасна освіта має на меті формування у дітей комунікативної компетентності - вміння вступати в комунікацію з метою бути зрозумілим, володіння вмінням спілкування. Важливо навчити дітей отримувати необхідну інформацію, представляти і цивілізовано відстоювати свою точку зору в діалозі і публічному виступі на основі визнання різноманітності позиції і шанобливого ставлення до цінностей інших людей.

Мультимедійний простір став сьогодні для дитини одним з основних носіїв і трансляторів уявлень про світ, про відносини між людьми і норми  їхньої поведінки. Перед нами постало важливе питання, як же зацікавити дитину будь-якою корисною для неї діяльністю? Як мотивувати її?

Процес застосування більш ефективних способів передачі знань, інформації, як способу посилення наочності і підвищення усвідомленості сприйманого матеріалу, дозволяє підвищити пізнавальну мотивацію та сприятиме  розвитку зв’язного мовлення дошкільників з ЗНМ. Займаючись з дитиною, ми створюємо умови для висування на перше місце в психічному розвитку дитини предметних дій, значно розширюємо коло предметів і явищ, з якими він знайомиться, розвиваємо його психічні процеси (сприйняття, увага, пам'ять, мислення, уява), розвиваємо розуміння мови і формуємо навички активного використання в комунікативних цілях. У процесі створення мультфільмів, слайд-презентацій, фото колажів стираються кордони між окремими видами діяльності, в результаті чого у дітей формуються особистісні якості: ініціатива, наполегливість, працьовитість, відповідальність, комунікабельність. Адже спілкування з оточуючими дорослими і однолітками є найважливішим фактором розвитку і становлення особистості.

Пропонований проект спрямований на розвиток зв’язного мовлення та комунікативних навичок у дітей старшого  віку за допомогою використання інформаційно-комунікаційних технологій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТА ПРОЕКТУ

 

Назва проекту

Створення медіа продукту з дітьми старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення.

Характеристика проекту

За домінуючою діяльністю — творчий;

за кількістю учасників — колективний;

за характером контактів — у межах групи.

База проекту

Заклад дошкільної освіти № 8 “Півник” компенсуючого типу, старша група № 1 “Посмішка”

Учасники проекту

Діти старшої групи № 1 «Посмішка», вчитель-логопед, вихователь, батьки

Часовий формат

Короткостроковий (з 15.01. – 02.02.)

Автор

Вчитель-логопед Єропсанова С.О.

Мета

Підвищити якість освіти шляхом створення медіа продукту з використанням інформаційних і комунікаційних технологій.

Завдання проекту

- створити умови для отримання медіа продукту;

- підвищення пізнавальної  мотивації, розвиток зв’язного мовлення та комунікативних навичок;

- навчання дітей старшого дошкільного віку навичок мультиплікації та анімації;

- розвиток у дітей просторового і наочно-образного мислення, творчої уяви і здатності генерувати ідеї;

- розвиток навичок співпраці, самоконтролю, дисциплінованості;

- сприяти успішному переходу дітей до наступного ступеня освіти.

Гіпотеза

Якщо створити для дитини нове творче середовище, яке стане цікавим і привабливим, стимулюватиме до пізнавальної діяльності, то це відкриває широкі можливості для гри та спілкування, вираження емоцій і розвитку мовлення, сприяє невимушеній взаємодії з однолітками і змістовному спілкуванню з дорослим.

Очікуваний результат

- придбання дітьми досвіду продуктивної взаємодії один з одним, вміння слухати товариша;

- підвищення пізнавальної активності;

- засвоєння необхідних знань по темі «Зима»;

- формування стійкого інтересу до спостережень за явищами в природі;

- зацікавленість і співпраця батьків як учасників педагогічного процесу.

Ресурси

Комп’ютер, фотоапарат, комп’ютерні програми для створення фільмів (слайд-шоу)

Перспективи

- використання мультимедійних матеріалів з метою підвищення ефективності корекційно-розвиткової роботи з розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ.

-  створення банку мультимедійного супроводу освітнього процесу (освітні фільми, мультфільми, слайд-шоу)

 

 

 

 

 

 

 

ПОЕТАПНЕ ПЛАНУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Етапи

Основний зміст

Форма організації

Очікуваний результат

ПІДГОТОВЧИЙ

 Створення мотиву, постановка проблеми

Добір методик та прийомів.

Батьківський тренінг «Комп’ютер і малюк».

Формування в учасників проекту чіткої мотивації, активної позиції в створенні медіа продукту.

Планування

Складання тематичного планування з лексичної теми «Зима», розробка сценарію фільму.

 

Створення умов

Підбір ігор: дидактичних, сюжетно-рольових, проблемних ситуацій. Виготовлення малюнків, добір фото, музики.

 

ОСНОВНИЙ

Створення медіа продукту – освітнього фільму

Згідно плану роботи за проектом

Придбання і збагачення практичного досвіду по створенню медіа продукту з використанням інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗАК

ЛЮЧ

НИЙ

Презентація авторського освітнього фільму серед дітей ДНЗ, батьків.

АНАЛІТИЧ

НИЙ

Підведення підсумків реалізації проекту, аналіз ефективності роботи

 

Створення стійкої мотивації до створення власного медіа продукту

 

I ЕТАП – ПІДГОТОВЧИЙ, АБО МОТИВАЦІЙНИЙ «ЧИ ПОДОБАЄТЬСЯ ТОБІ ЗИМА?».

Виявлення суб'єктивного досвіду.

Збираємо «Корзину ідей і понять» - «Що ми знаємо про зиму?»

Мозковий штурм:

«Навіщо взимку сніг?».

«Звідки береться сніг і лід?».

«Куди йде Дід Мороз».

«Чому взимку деревам тепло?» .

«Чи потрібно допомагати пташкам взимку?».

«Чому в лісі не зустрінеш ведмедя?».

«Що буде, якщо після осені зразу настане весна?»

«Яке улюблене зимове свято у дітей та дорослих?».

Постановка проблемного питання: «Зима – це добре чи погано?».

  • Де ми можемо знайти інформацію?

(Знайти в комп'ютері, по телевізору, в планшеті, в книжках, від батьків, від вихователів).

  • Що ви можете зробити з батьками, щоб не забути того, що дізнаємося?
  • Як ми можемо поділитися з іншими дітьми своїми знаннями?

Створення дерева цілей «Знімаємо освітній фільм «Зимові пригоди»».

  • обмірковування ідей – про що ми хочемо розповісти (прикмети, зміни в житті птахів, тварин, людей);
  • визначення аудиторії – (визначаємо стиль фільму);
  • постановка проблеми – (розробка сценарію);
  • пошук шляхів розв’язання проблеми.

Організація діяльності дітей, вчителя-логопеда та вихователя.

Перегляд презентацій: «Подорож в зимовий ліс», «Життя диких тварин взимку».

Бесіди і вільне спілкування: «Як живуть птахи взимку», «Де народжується сніг і іній», «Зима в нашому краї».

Дидактичні ігри: «Знайдіть і погодуйте зимуючих птахів», «Коли це буває», «Що спочатку, що потім».

Дослідницька діяльність: проведення дослідів та експериментів зі снігом.

Бесіди-міркування: «Як звірі до зими готуються», «Зимуючі та перелітні птахи», «З ким ялинка дружить», «Снігова ковдра для землі».

Дидактичні ігри: «Де чий хвіст», «Де чий будиночок», «До названого дереву біжи», «З якою гілки дітки».

Зв’язне мовлення: розглядання картин про зиму та складання по ним описових розповідей. Складання описової розповіді на тему «Зима», розповіді на тему «Ігри взимку» на основі особистого досвіду».

Граматична будова: Д\ігри «Який, яка, які?», «З чого - якою» (гірка зі снігу-сніжна і т.д.), «Скажи навпаки».

Бесіди: «Як ми зустріли Новий рік», «Чим запам'яталося свято».

Сюжетно-рольові ігри: «У нас гості», «Влаштуємо концерт для ялинки», «Прощання з ялинкою до наступного року», «Цирк».

Дидактичні ігри «Пори року», «Дізнайся за описом», «Зимові запаси».

Перегляд мультфільмів: «Сніговик - поштар»,  «Снігова королева», «Зимові казки», «Дванадцять місяців», «Лускунчик».

Малювання: «Заставка до фільму», «Головна героїня - Зима», «Подарунки на Новий рік»,  виставка дитячих малюнків за проектом.

Організація діяльності дітей і батьків.

- визначення напрямів пошукової та практичної діяльності дітей і батьків.

Співпраця з батьками:

         Спільний пошук інформації, фото та створення малюнків за пропонованою темою;

  • Добірка віршів для розучування з дітьми вдома;
  • Участь в акції «Допоможемо птахам взимку»;
  • Консультація «Одяг дитини на зимовій прогулянці»;

       Бесіди з батьками про необхідність участі їх у проекті, про серйозне ставлення до освітнього процесу в ДНЗ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II ЕТАП – ОСНОВНИЙ, АБО ПРАКТИЧНИЙ.  «ТИХО! ЙДЕ ЗЙОМКА».

Створення продукту (освітнього фільму).

Етапи створення фільму:

 

 

 


1. Планування:

• створення розкадровки;

• складання покадрового листа;

• організація файлів.

 

2. Продакшн:

• збір медіа;

• зйомки;

3. Постпродакшн:

• редагування медіа;

• озвучування відеоматеріалу;

• додавання звуку і музики.

 

4. Критика і перегляд.

• Спільний перегляд фільму, його обговорення та аналіз.


• монтаж фільму.

 

 

 

 

III ЕТАП – ЗАКЛЮЧНИЙ. «ПРЕМ'ЄРА».

Показ авторського медіа в інших групах ДНЗ, розповсюдження серед батьків копій фільму для домашнього перегляду.

 

IV ЕТАП – АНАЛІТИЧНИЙ, АБО РЕФЛЕКСИВНО  ОЦІНЮВАЛЬНИЙ. «МИ МОЛОДЦІ!».

«Дерево знань»

  • З чого все почалося?
  • Як виникла ідея?
  • Завдяки чому ми змогли реалізувати свій задум?
  • Чого навчилися за цей час?
  • Що нового дізналися?
  • Хто нам допомагав? Кому дякуємо за допомогу?
  • Що далося легко? Важко? Чому?
  • Що найбільше сподобалось?

«Зірки мудрих істин»

Діти прикріплюють до дошки зірки із отриманими істинами/враженнями.

 

 

 

 

ПРОГНОЗ МОЖЛИВИХ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ТА СПОСОБИ ЇХ КОРЕКЦІЇ

 

Негативні наслідки

Способи корекції

Втрата інтересу до проекту безпосередніх учасників проекту -дітей.

Презентація дітьми свого медіа  продукту перед дітьми і батьками ДНЗ; участь в конкурсах, створення здоров’язбережувального середовища (мотивація та ситуації успіху)

Пасивна позиція соціальних партнерів - батьків до реалізації проекту.

Батьківське консультування, активна робота сайту ДНЗ, система ознайомлювальних заходів, оформлення стендів, буклетів, участь у виставках і конкурсах.

Брак досвіду в роботі з спеціальними комп’ютерними програмами (відео редактор)

Консультування з спеціалістами в сфері ІКТ серед батьків та колег, самоосвіта.

 

 

 

 

 

 

 

Розкадровка та озвучування фільму.

Передмова перед фільмом: кожна дитина – його фото з’являється на екрані – говорить віршований рядок.

К нам пришло
Письмо одно,
Было странное оно.
Вместо марок –
Три снежинки,
А конверт –
Из чистой льдинки,
А письмо не на листке,
А на беленьком снежке:
- Скоро, скоро
К вам примчу
На метели прилечу,
Запляшу и закружу,
Снегом землю наряжу,
И деревья, и дома …–
И подписано:
"Зима"

 

 

 

Актор

Репліка

Автор

Жила собі Зима. Була вона завжди зайнята справами. То дороги застеляла білою ковдрою, то на дерева та будинки надягала  снігові шапки. Всі річки та водойми  морозила  вона міцним льодом. А ще час від часу дмухала хуртовиною, лякала сильними морозами. Та ось одного разу вирішила Зима обійти всі свої володіння. Вирушила Зима в дорогу і зустріла на своєму шляху дерева:

Валерія

«Чи добре вам дерева взимку, чи погано?»

Автор

Дерева  відповіли:

Поліна С.

«Добре нам. Ми зимою спимо. А до зими ми приготувалися – восени все листя з себе скинули. Опале листя на землі лягло як тепла ковдра і захищає наше коріння від вимерзання - зігріває його.

Матвій

А найкращий захист від морозів - пухнасте снігове покривало,  як не лютуй мороз не - страшна нам ніяка холоднеча.

Мирон

Так що ти Зима засипай нас побільше снігом».

Автор

Зима зраділа, й пішла далі. Вирішила розпитати птахів, чи добре їм взимку. Зустріла вона горобців, голубів та синичок та спитала:

Поліна М.

«Чи добре вам пташки взимку, чи погано?»

Автор

Птахи відповіли:

 

Ілля

«Холодно нам взимку, та ще й важко знайти корм, а без корму ми можемо загинути швидше, ніж від морозу.

Олег

Добре що люди піклуються про нас, розвішують скрізь годівнички та підгодовують нас насінням, крупою, салом та крихтами».

Автор

Засумувала Зима, бо скрутно пташкам взимку. Зустріла Зима на своєму шляху тварин:

Єліна П.

«Чи добре вам лісові звірі взимку, чи погано?»

Валерія

Заєць відповів: я одягнений в теплу білу шубу  і корму мені вистачає, але й мені не солодко. Коли сніг глибокий, рятуватися від переслідувачів важко, та й сліди видають косого. А ворогів у мене взимку хоч відбавляй: лисиця, вовк, і рись.

Марія

Їжачок та борсук занурилися в зимовий солодкий сон. Бурі ведмеді, нагулявши жир, дрімають в барлогу.

Ганна

Особливо злими стали вовки, ще з осені вовчі виводки нишпорять в пошуках поживи. За ніч зграя часом робить перехід в кілька десятків кілометрів.

Женя

Та й лисичка далеко чує здобич, полює на польових мишей.

Еліна С.

Білка в холоди менше вискакує з гнізда. Провідає рано - вранці кормові запаси, поснідає, і знову в теплу спальню. Ніякої холод її не пробере, була б лише ситою».

Автор

Ще сильніше засумувала Зима, і звірям скрутно в морози. І, нарешті, Зима зустріла людину:

Злата

«Зима – це добре, чи погано?»

Автор

Людина відповіла Зимі:

Іван

«Добре взимку - це знають діти і дорослі. Як навкруги красиво: Білі, вкриті снігом дороги, закутані в серпанок будинки,  під ногами скрипить білий сніжок, на вікнах мороз малює неповторні візерунки.

Данило

Дітям взимку роздолля – катаються на санках, лижах, ковзанах, летять вниз з снігових гірок. А ще можна пограти в сніжки, зліпити сніговита.

Іван

Зимою приходить найулюбленіше свято всіх дітей та дорослих – Новий рік, всі діти чекають від Діда Мороза подарунків, готують віршики та карнавальні костюми для виступу. Ми дуже любимо Зиму.»

Автор

І Зима посміхнулася.

Титри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вивташ Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
2693
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку