Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на тему "Подорож Україною".

Про матеріал
Мета: збагачувати знання учнів про Україну, історичні та культурні символи українського народу; познайомити учнів з видатними місцями України; сприяти формуванню національної свідомості; розвивати пізнавальний інтерес до історії рідного краю, мислення, пам’ять; виховувати любов до рідної Землі, почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину, бажання вивчати культуру рідного краю та берегти її.
Перегляд файлу

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

                                    1 клас

       

 

Тема. Подорож Україною.

Мета: збагачувати знання учнів про Україну, історичні та культурні символи українського народу; познайомити учнів з видатними місцями України; сприяти формуванню національної свідомості; розвивати пізнавальний інтерес до історії рідного краю, мислення, пам’ять; виховувати любов до рідної Землі, почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину,  бажання вивчати культуру рідного краю та берегти її.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Вид уроку: інтегрований.

Освітні галузі: громадянська та історична, природнича, мовно-літературна, мистецька.

Обладнання:  комп’ютер, презентація «Подорож Україною», конверти з пазлами, відеоролик, загадки, мікрофон, малюнки, роздатковий матеріал, карта України, фарби, папір, вірші українських поетів «Моя Батьківщина – Україна».

                                                  Хід уроку

І.  Вступна частина

1. Привітання

Добрий день, малята,

Хлопчики і дівчата.

З давніх пір і понині

Кажуть в нас в Україні

Здоровенькі були!

2. Емоційне налаштування

Наше коло, мов сім’я, друзі ми і ти, і я.

Посміхнись сусіду зліва, посміхнись сусіду справа-

Ми одна сім’я.

3. Очікувані результати

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Яким він буде?

- Цей урок нехай принесе вам задоволення і чудовий настрій.

4. Мотивація навчальної діяльності

Гра «Три слова»  Слайд 2

Діти діляться на дві групи.

Вчитель кожній групі надає по три слова:

    І-ша група: автобус, мапа, сумка.

              ІІ-га  група: літак, компас, квитки…

- Для чого потрібні нам ці предмети, та вид транспорту? (Для подорожей, мандрів).

- Сьогодні у нас буде незвичайний урок, а урок-подорож. А по якій країні ми будемо подорожувати?

 Вправа «Відгадай» Слайд 3

- Ми дізнаємося розташувавши цифри з буквами у порядку зростання

Н

Ї

У

А

К

А

Р

6

5

1

4

2

7

3

 

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» Слайд 4

- Діти, які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово Україна? (Діти називають асоціації, а вчитель записує).

                    Батьківщина               Вітчизна       рідний край

 

        

      родина                УКРАЇНА                   мова          

 

                           калина              рідна хата         соловейко     

 

(Для мене Україна – це рідний край, де я народилася, живу, де живуть і працюють мої батьки. Це земля, на якій народився видатний український поет і художник Т.Г. Шевченко, це ліси та парки, гори, ріки і степи. Це вулиця, на якій я живу, школа, мої друзі, це моя родина: тато, мама, рідна домівка).

 5.  Повідомлення теми і мети уроку

- Тема нашого уроку «Подорож Україною». Сьогодні  урок буде присвячений дорогій Батьківщині. Ми здійснимо захоплюючу мандрівку нашою чудовою, мальовничою  Україною, щоб більше дізнатися про свою країну, побачити її неймовірну красу.

Гра «Склади рюкзак»   Слайд 5

- Що  ми беремо у подорож із собою? (Рюкзак)

- Так,  рюкзак з речами. Розгляньте картки на парті і назвіть, які потрібно покласти у рюкзак речі, вкрай необхідні для подорожі, що  мають у своїй назві букву «ер».

- То ж ми рюкзак склали і вирушимо в  захопливу подорож. А чим будемо мандрувати? Слайд 6

Пасажирський чи товарний,

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах (потяг)

 - Так, саме поїздом ми будемо подорожувати.

Маршрут подорожі  Слайд 7

- Але спочатку треба скласти маршрут подорожі.

І зупинка «Україна на карті»

ІІ зупинка «Перлини України»

ІІІ зупинка «Поетична»

IV зупинка «Мальовничий край»

- Усі готові? Тоді поїхали! Слайд 8

ІІ. Основна частина

  1. Вивчення нового матеріалу

Перша наша зупинка «Україна на карті» Слайд 9

Робота в парах

- Я пропоную вам із пазлів скласти карту України (діти отримує конверт із пазлами) https://jmil.com.ua/2015-1/coverpic

Поки  учні виконують завдання, звучить пісня про Україну  Слайд 10 https://www.youtube.com/watch?v=9j56sjyxODM

- Так, чудово уже всі впоралися з завданням.

Бесіда за картою

- Розгляньте карту України.

- Відшукайте на ній столицю нашої держави.

- Яку назву має це місто?

- Чи були ви у  Києві?

Інформаційне повідомлення Слайди 11 - 14

- Київ – столиця України та одне з найстаріших міст Європи. Побудовано його на схилах живописної річки Дніпро. Головна вулиця столиці – Хрещатик. Вона проходить через Майдан Незалежності - центральну площу Києва.

З часів правління Ярослава Мудрого прекрасно зберігся архітектурний та історичний пам'ятник — Золоті Ворота. Він може розповісти найцікавіші факти про оборонну архітектуру того часу.

Софійський собор, заснований у 1037 році, – чудовий приклад мистецтва й архітектури часів Київської русі, що зберігся до наших днів.

Робота в парах Слайд 15

- Прочитайте один одному текст про Київ.

Фізкультхвилинка Слайд 16

Ми крокуєм, ми крокуєм

Україною мандруєм.

Ось побачили Карпати,

Як вершини нам дістати?

Заглядаємо в озерця,

Не торкнутися нам денця.

Далі ми йдемо поважно,

Сіли й слухаєм уважно.

Робота з картою Слайд 17

 - Знайдіть на карті свій рідний край – свою малу батьківщину.

 - Як називається область у якій ми живемо. ( Донецька)

- Чим славиться наша Донецька область? (Відповіді дітей)

- Перлиною Донбасу, Донецькою Швейцарією називають Святогір’я. На берегах Сіверського Дінця розташувався природний парк «Святі гори». На території колишнього Свято-Успенського монастиря був заснований Святогірський історико-архітектурний заповідник.

    Соляні шахти Соледара, що поблизу Бахмута – одні з найчистіших родовищ солі у світі та найбільші в Європі.

    І саме на Донеччині зосереджені найбільші запаси кам’яного вугілля. Ось, який багатий наш край.

- Чи далеко наша область від Києва? Спробуйте показати це на карті.

- Назвіть найбільші міста. Знайдіть їх на карті України. ( Київ, Харків, Донецьк, Дніпро, Запоріжжя, Тернопіль, Львів, Житомир, Одеса, Суми…)

- Отже, ми розглянули карту України, відвідали Київ, Донеччину. Наша Батьківщина – чудова, мальовнича та найдорожча.

2. Самостійне застосування учнями знань

Друга наша зупинка «Перлини України» Слайд 18

- І зараз ми здійснимо віртуальну мандрівку Україною літаком.

- Пристебнули ремені, полетіли!

https://www.youtube.com/watch?v=o1kRNXRINTY   Слайд 19

- Я вражена, яка гарна наша Батьківщина! А ви?

Вправа «Дослідники» Слайд 20

- Де ви б хотіли побувати?

- Так,  ось ми у горах. Діти, а ви знаєте що верхівки Карпатських гір більшу частину року вкриті снігом. Проте життя у горах триває. Визначте за слідами, які тварини живуть у Карпатах. З’єднайте фото тварини з його слідами. Слайд 21

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Давайте перевіримо. Подивіться на екран.

- Україна неймовірна, треба тільки придивитися. Це був тільки маленький перелік її перлин. Полетіли далі.

  Фізкультхвилинка  «Україно, ми твоя надія» Слайд 22

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

Третя наша зупинка «Поетична» Слайд 23

- Україна – це рідна мова, чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі славною багатовіковою історією, оспівана поетами і возвеличина художниками.

- Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз ми  спробуємо  доповнити вірш, вставляючи певні слова.

Ми дуже любим весь наш край,

І любим   (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну  (калину).

Там соловейко навесні

Співає між  (гілками),

Та й ми співаємо  (пісні) –

Змагається він з нами!

Гра «Впізнай символ» Слайд 24

- Діти, назвіть державні символи України. (Прапор - синьо-жовтий, герб – тризуб, гімн - пісня «Ще не вмерла України і слава, і воля»)

- А  які ви ще знаєте символи України? (Верба, калина, мак, волошки, мальви, соняхи, вишиванка, віночок, коровай, рушник вишитий…)

- Учора я намалювала символи нашої країни, але вранці потрапила під сильний дощ і фарби потекли. Давайте спробуємо впізнати, що саме я намалювала?

Результат пошуку зображень за запитом "символи україни пнг"Результат пошуку зображень за запитом "символи україни пнг"

 

 

 

 

 

- Подорожуємо далі. Завели мотори і полетіли.

Наступна зупинка «Мальовничий край» Слайд 25

Фарби я візьму у руки ,

Намалюю рідні луки.

Намалюю рідний край –

Дім в селі, ставок і гай,

Намалюю небо.

Намалюю крила.

Полечу до тебе,

Україно мила.

Інструктаж до роботи

- Запрошую вас намалювати символ України – калину у техніці петриківського розпису. Малювати ягідки будемо пальчиками, а листочки – пензлем.

Практична робота  Слайд 26

(Учитель показує дітям на дошці) Учні виконують завдання під пісню Н. Май «Червона калина») https://www.youtube.com/watch?v=h5RTnAjWVgM

Виставка робіт

ІІІ. Заключна частина

1. Рефлексія  «Любов у серці»

- Сядьте вільно, розслабтесь, закрийте очі. Уявіть себе в нашому чарівному літаку. Ви сидите, вас ніхто не тривожить, вам зручно, спокійно, затишно і тільки звуки двигуна чути.  Ваше серце сповнюється любов’ю і добротою. А за віконцем пропливають чудові картинки природи нашої рідної Батьківщини.

- Відкрийте очі, ось ми й повернулися із мандрівки у  наш клас.

2. Технологія «Мікрофон»

- Наша подорож скінчилась.

 - Що вам найбільше сподобалося?

 - Як називається наша Батьківщина?

 - Як називається головне місто нашої держави?

- Які державні символи ви запам’ятали?

 - Які ще символи має наша країна? Назвіть їх.

3. Технологія «Крісло автора»

- Які прекрасні місця України ви б хотіли відвідати?

- На ваших партах є сердечка.  Давайте розмістимо їх на карті України, щоб наша Батьківщина була захищена теплом наших сердець. Слайд 27

(Дії учні супроводжують побажаннями для рідної Вітчизни, наприклад: «Я бажаю любій Україні добра, радості, миру, безпеки, процвітання, щастя, мудрих людей, щирості, доброзичливості, краси, спокою, здобутків тощо»).

- Чи справдилися ваші очікування?

- Я бажаю вам, щоб всі ваші мрії здійснилися! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветься Україною. Любіть Батьківщину. Вона у вас єдина. Слайд 28 - 29

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Свобода Ольга Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коломієць Катерина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
3768
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку