Перелік
психодіагностичних методик та методик для соціально-психологічних досліджень, що використовуються в роботі практичного психолога Новопетрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Великомихайлівського району Одеської області
Райковською Вікторією Миколаївною
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Рішенням обласної експертної комісії
Одеського обласного центру
Практичної психології і соціальної
роботи ООІУВ
від ________ р. протокол № ________
голова обласної експертної комісії
___________ С.В.Витупоренко
Перелік
психодіагностичних методик та методик для соціально-психологічних досліджень, що використовуються в роботі практичного психолога Новопетрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Великомихайлівського району Одеської області
Райковською Вікторією Миколаївною
№ п/п |
Назва методики, автор,
|
Джерело |
Для рішення якого завдання використовується |
Для якого віку |
1. ГОТОВНІСТЬ ДО ШКОЛИ |
||||
1. |
Методика Л.А. Венгера |
Л.А. Венгер. Диагностика умственного развити дошкольников. – М., 2001 |
Дослідження рівня розумового розвитку |
Дошкільники
|
2. |
Діагностика готовності до школи (для вступу в средні школи) |
Институт стандартизации психологического инструментария «ИМАТОН» |
Дослідження рівня розумового розвитку |
Діти від 5 до 8 років |
3. |
Методика з визначення домінування пізнавального чи ігрового мотивів в афективно-потребнісній сфері дитини |
Н.И. Гуткина. Психологическая готовность к школе. – М., 1993 |
Визначення домінування пізнавального чи ігрового мотивів в афективно-потребнісній сфері дитини |
Дошкільники |
4. |
Методика виявлення сформованості «внутрішньої позиції школяра» |
Н.И. Гуткина. Психологическая готовность к школе. – М., 1993 |
Виявлення сформованості «внутрішньої позиції школяра» |
Дошкільники |
5. |
Методика «Будиночок» |
Н.И. Гуткина. Психологическая готовность к школе. – М., 1993 |
Діагностика особливостей довільної уваги, сенсомоторики, вміння працювати за зразком |
Дошкільники |
6. |
Методика «Так та ні» |
Н.И. Гуткина. Психологическая готовность к школе. – М., 1993 |
Дагностика вміння дитини працювати за інструкцією |
Дошкільники |
7. |
Методика «Чобітки» |
Н.И. Гуткина. Психологическая готовность к школе. – М., 1993 |
Діагностика вміння дитини користуватися правилом для рішення задачи; особливостей процесу узагальнення |
Дошкільники |
8. |
Методика «Послідовність подій» |
Н.И. Гуткина. Психологическая готовность к школе. – М., 1993 |
Вивчення особливостей розвитку логічного мислення, мовлення, здатності до узагальнення |
Дошкільники |
2. ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ |
||||
2.1.Дослідження адаптації до школи учнів 1-4 класів: |
||||
9. |
Панченко С. Методика «Школа звірів» |
Лескова А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. – Одесса, 2003. - С. 36-38 |
Вивчення рівня шкільної адаптації |
6-9 років |
10. |
Методика «Сходинки» |
Альманах психологических тестов. – М., Изд-во КСП, 1995 |
Дослідження рівня адаптованості дитини до школи, шкільного колективу |
6-7 років
|
11. |
Методика «Що мені подобається у школі?» |
Лескова А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. – Одесса, 2003. - С. 34-35 |
Вивчення рівня шкільної адаптації |
6-7 років |
12. |
Методика «Мій клас» |
Лескова А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. – Одесса, 2003. - С. 35-36 |
Вивчення рівня шкільної адаптації |
6-9 років |
13. |
Карта адаптації першокласників
|
Лескова А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. – Одесса, 2003. - С. 51 |
Вивчення особливостей адаптації дітей до школи шляхом експертної оцінки вчителя |
Педагоги
|
14. |
Анкета для батьків учнів 1-х класів |
Лескова А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. – Одесса, 2003. - С. 49 |
Виявлення ознак дезадаптації у дітей |
Батьки учнів-першокласників |
2.2. Дослідження адаптації учнів до нових умов навчання в середній школі: |
||||
15. |
Методика діагностики соціально-психологічної адаптованості К. Роджерса та Р. Даймонда |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001 |
Дослідження соціально-психологічної адаптованості підлітків |
Від 10 років
|
16. |
Еткінд А.М.Кольровий тест стосунків |
Лескова А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. – Одесса, 2003. - С. 38-40 |
Дослідження особливостей емоційного стану учня на окремих уроках і у школі взагалі |
6-10 років |
3. ДОСЛІДЖЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ СФЕРИ |
||||
3.2. Дослідження сприймання: |
||||
17. |
Методика «Чого не вистачає на малюнках?» |
Немов Р.С. Психология: учеб. Пособие для студ. Высш. Пед. Учеб заведений: 3-я книга. – 4-е изд-е. – М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001. – 640 с. |
Дослідження сприймання |
5-7 років
|
18. |
Методика «Розуміння тексту» |
Тихомирова, Басова. Развиваем познавательную сферу ребёнка – Ярославль: академия |
Дослідження слухового сприйняття |
5-7 років |
3.3. Дослідження уваги: |
||||
19. |
«Коректурна проба» тест Бурдона Б. |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст)/ (уклад.: М.В.Лемак, В.Ю. Петрище). – Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2011. – 616 с. : іл. |
Оцінка рівня стійкості та ступеню концентрації уваги |
З 6-и років |
20. |
Методика Мюнстерберга |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст)/ (уклад.: М.В.Лемак, В.Ю. Петрище). – Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2011. – 616 с. : іл. |
Вивчення продуктивності та рівня стійкості уваги |
З 9-и років |
21. |
Методика «Червоно-чорна таблиця» Шульте-Горбова |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст)/ (уклад.: М.В.Лемак, В.Ю. Петрище). – Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2011. – 616 с. : іл. |
Діагностика переключення уваги |
З 10-и років |
22. |
Методика «Таблиці Шульте» |
Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.44-45 |
Визначення обсягу, переключення і стійкості уваги |
З 10-и років |
3.4. Дослідження пам'яті: |
||||
23. |
Методика «Запам’ятай картинки» |
Тихомирова, Басова. Развиваем познавательную сферу ребёнка – Ярославль: академия развития, 1996 |
Дослідження образної пам’яті |
4-6 років
|
24. |
«10 слов» Методика Лурії А.Р. |
Альманах психологических тестов. – М.: КСП, 1996 |
Дослідження слухової пам’яті (короткочасної) |
З 5-и років |
25. |
Методика «Пам’ять на числа» |
Сб. психологических тестов. Часть II: Пособие/сост. Миронова Е.Е..- Мн.: женский институт, ЭНВИЛА, 2006. – 146 с. |
Оцінка короткочасної пам’яті, її об’єму та точності |
Від 7-и років |
26. |
Методика «Довготривала пам’ять» |
Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.46-47 |
Вивчення короткочасної та довготривалої пам’яті |
З 9-и років |
27. |
Істоміна З.М. «10 слів» |
Барташникова И.А. Учись играя. – Харьков, 1997 |
Дослідження пам’яті |
Старші дошкільники (5-6 років) |
28. |
Методика «Запам’ятай та розставь крапки» |
Немов Р.С. Психология: учеб. Пособие для студ. Высш. Пед. Учеб заведений: 3-я книга. – 4-е изд-е. – М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001. – 640 с. (С. 81-83) |
Вивчення рівня короткочасної пам’яті |
З 6-и років |
3.5. Дослідження мислення: |
||||
29. |
Методика «Виділення суттєвих ознак» |
Сб. психологических тестов. Часть II: Пособие/сост. Миронова Е.Е..- Мн.: женский институт, ЭНВИЛА, 2006. – 146 с. |
Дослідження логічного мислення |
Застосовується для дослідження дітей та дорослиї будь-якого освітнього рівня. Проте для дослідження дітей дошкільного віку та малописемних дорослих потрібно виключити частину карток. Досліди можна проводити з досліджуємими, які мають освіту не менше 5-и класів |
30. |
Методика «Аналогії» |
Сб. психологических тестов. Часть II: Пособие/сост. Миронова Е.Е..- Мн.: женский институт, ЭНВИЛА, 2006. – 146 с. Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.59-60 |
Вивчення рівня розвитку аналітичного мислення |
З 6-и років |
31. |
Методика «Складні аналогії» (Е.А. Коробкова) |
Сб. психологических тестов. Часть II: Пособие/сост. Миронова Е.Е..- Мн.: женский институт, ЭНВИЛА, 2006. – 146 с. |
Вивчення ступеню розуміння респондентом складних логічних відносин та абстрактних зв’язків |
Досліди можна проводити з досліджуємими, які мають освіту не менше 7-и класів (частіше використовується в роботі з дорослими, які мають вищу освіту) |
32. |
Методика «Виключення зайвого» |
Сб. психологических тестов. Часть II: Пособие/сост. Миронова Е.Е..- Мн.: женский институт, ЭНВИЛА, 2006. – 146 с. |
Вивчення розвитку логічного мислення |
З 9-и років |
33. |
Методика «Порівняння понять» |
Сб. психологических тестов. Часть II: Пособие/сост. Миронова Е.Е..- Мн.: женский институт, ЭНВИЛА, 2006. – 146 с. |
Дослідження аналізу і синтезу мислення |
Методика застосовується у роботі з дітьми та дорослими різного освітнього рівня |
34. |
Прогресивні матриці Равена |
Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник (Текст)/ (уклад.: М.В.Лемак, В.Ю. Петрище). – Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2011. – 616 с. : іл. |
Оцінювання наочно-образного мислення |
5-11 років (кольоровий варіант) 8-14 років (чорно-білий варіант)
|
35. |
Методика «Послідовність подій» (Бернштейн) |
Дубровина И.В. Гтовность к школе. – М., 2002 |
Дослідження образно-логічного мислення |
5-7 років
|
36. |
Методика «Пори року», «Нісенітниці», «Що тут зайве» |
Немов Р.С. Психология: учеб. Пособие для студ. Высш. Пед. Учеб заведений: 3-я книга. – 4-е изд-е. – М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001. – 640 с. |
Дослідження образно-логічного мислення |
4-6 років |
|
3.6. Дослідження уяви: |
|||
37. |
Тест «Склади казку» |
Готовність дитини до навчання/ Упоряд.: С.Максименко, К. Максименко, О.Главник.-К.: Мікрос-СВС, 2003 .- С.86 |
Дослідження рівня уяви
|
5-7 років
|
38. |
Тест «Особливості творчого уявлення» |
Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.66 |
Виявлення особливостей творчої уяви |
З 6-и років |
3.7. Дослідження рівня інтелектуального розвитку: |
||||
39. |
Тест Векслера |
Психологическая диагностика. Учебное пособие/ Под ред. К.М. Гуревича и Е.М. Борисовой. – М.: изд-во УРАО, 1997 |
Оцінка рівня розумового розвитку |
Від 7-и років
|
40. |
Методика Л.А. Венгера |
Л.А. Венгер.Диагностика умственного развития дошкольников. – М., 2001 |
Оцінка рівня розумового розвитку |
Дошкільники |
41. |
Тест «ШТРР» (К.М. Гуревич, м.К. Акімова та ін.) |
Психологическая коррекция умственного развития учащихся/Под ред. К.М. Гуревича, И.В. Дубровиной. – М., 1990. С.33-35; 115-117 |
Діагностика розумового розвитку підлітків |
Учні 6-8-х класів |
42. |
Тест структури інтелекту Р. Амтхауера |
Тест структуры интеллекта: рук-во к применению теста структуры интеллекта Р. Амтхауэра/Под ред. М.К. Акимовой, В.Т. Козловой. – Обнинск, 1993 |
Дослідження інтелекту |
Від 13-61 років |
43. |
Тест Айзенка (IQ) |
Практикум по психодиагностике. Конкретные психодиагностичес кие методики/Под ред. А.Г. Шмелёва, В.В. Столина. – М., 1989 |
Дослідження інтелекту |
Підлітковий, юнацький вік |
44. |
Тест А. Біне-Симона |
Психологическая коррекция умственного развития учащихся/Под ред. К.М. Гуревича, И.В. Дубровиной. – М., 1990. С.33-35; 115-117 |
Виявлення розумового віку дитини |
3-11 років |
3.8. Вивчення здібностей, обдарованості: |
||||
45. |
Тест Торренса |
//Практична психологія і соціальна робота № 1, 2003. С. 25-37 |
Діагностика невербальної креативності |
5-7 років
|
46. |
Тест Торренса |
Исследование творческой одарённости с использованием тестов П. Торренса у младших школьников//Вопр. Психол.1991. № 1. С.27-32 |
Діагностика творчої обдарованості |
Молодші школяри |
4. ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНОЇ СФЕРИ |
||||
4.1. Комплексне дослідження особистості: |
||||
47. |
Проективна методика «Будинок- дерево-людина» (Дж. Бук) |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С. 35-59 |
Дослідження особливостей особистості |
5-18 років |
48. |
Методика багатофакторного дослідження особистості Р. Кетелла (модиф. Е.М. Александровою, І.Н. Гільяшовою) |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С. 192-239 |
Дослідження особливостей особистості (всебічне вивченя) |
З 15-и років
|
49. |
Методика «Автопортрет» |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. – М.: ВЛАДОС, 2001.-Кн.1.-С. 286-292 |
Визначення типу особистості |
З 15-и років |
4.2. Дослідження темпераменту: |
||||
50. |
Методика діагностики темпераменту Я.Стреляу |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001 Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.183-189 |
Виявлення типу темпераменту |
З 13-и років |
51. |
Особистісний опитувальник Г.Айзенка-ЕПІ, адаптований А.Г. Шмельовим |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001 С. 133-141 |
Виявленння типу темпераменту |
З 14-и років |
52. |
Методика Г. Айзенка-EPQ |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001 С.121-132 |
Виявлення типу темпераменту. Екстраверсії, інтроверсії, емоційної стабільності |
З 13-и років |
4.3. Дослідження характеру: |
||||
53. |
Проективна методика «Неіснуюча тварина» |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.110-117 |
Вивчення особистісних рис |
5-18 років |
4.4. Дослідження емоційно-вольової сфери: |
||||
54. |
Дитячий тест тривожності Р. Теммл, М. Дорки, В. Амен |
Немов Р.С. Психология: учеб. Пособие для студ. Высш. Пед. Учеб заведений: 3-я книга. – 4-е изд-е. – М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001. – 640 с. С.131-143 |
Оцінювання тривожності дитини у типових ситуаціях |
4-7 років
|
55. |
Тест шкільної тривожності Філіпса |
Адаптація дитини до школи/Упоряд.: С. Максименко, К. Максименко, О. Главник. – К.:Мікрос-СВС, 2003.-С. 23-27 |
Оцінка рівня шкільної тривожності |
З 9-и років |
56. |
Методика діагностики показників і форм агресії А. Басса та А. Дарки (адаптація А.К. Осницького) |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.174-180 |
Виявлення форм агресії |
З 11-и років
|
57. |
Діагностика самооцінки (Ч.Д. Спілберг, Ю.Л. Ханін) |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.59-63 |
Виявлення рівня реактивної та особистісної тривожності |
З 14-и років |
58. |
Методика визначення рівня нервово-психічної стійкості «Прогноз», адаптація Санкт-Петербурзької військово-медичної академії |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.544-548 |
Діагностика нервово-психічної стійкості особистості в екстремальних і стресових ситуаціях |
З 15-и років |
4.5. Дослідження мотивації: |
||||
59. |
Методика дослідження мотивації у першоклсників. Гінзбург М.Р. |
Лескова А.А. Проблема адаптации первоклассников к школе. – Одесса, 2003. - С. 38-40 |
Виявлення рівня мотивації дитини до навчання |
Від 6-7-и років |
5. ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКІВ ТА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ: |
||||
5.1. В сім’ї: |
||||
60. |
Проективний тест Г.Т. Хоментаускаса «Малюнок сім’ї» |
Шевандрин Н.И. психодиагностика, коррекция и развитие личности. – М.: ВЛАДОС, 2001.-С.470-473 |
Визначення особливостей стосунків в сім’ї |
З 6-и років
|
61. |
Методика незакінчених речень |
Шевандрин Н.И. психодиагностика, коррекция и развитие личности. – М.: ВЛАДОС, 2001.-С.474-475 |
Вивчення системи відносин членів сім’ї |
З 14-и років |
62. |
Методика діагностики батьківського ставлення до дітей А.Я. Варга, В.В. Століна |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.544-548 |
Вивчення ставлення батьків до дитини |
Батьки |
5.2. В навчальному колективі: |
||||
63. |
Морено Дж. Методика діагностики міжособистісних стосунків (соціометрія) |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.476-486 |
Вивчення стосунків у групі |
7-17 років
|
64. |
Методика діагностики міжособистсних стосунків Т. Лірі |
Основы психологии: Практикум/Ред.- сост. Л.Д.Столяренко. – 3-е изд., доп. И переработ.- Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – С.632-641 |
Виявлення відношення до людей |
З 12-и років |
5.3. В педагогічному колективі: |
||||
65. |
Тест «Оцінка свого стилю керівництва колективом» |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога.-М.:ВЛАДОС, 2001.-Кн. 2.-С.232-240 |
Визначення стилю керування трудовим колективом |
Адміністрація
|
66. |
Методика вивчення взаємовідносин між адміністрацією та педагогічним колективом |
Управлінські та організаційні аспекти взаємодії психолога з адміністрацією та педагогічним колективом/Автор-упор. З.Ф. сіверс.-К.: КМІУВ ім. Б.Д. Грінченка, 2001.- С.3-9 |
Діагностика характеру взаємовідносин між адміністрацією та педагогічним колективом |
Педагоги, адміністрація |
6. ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ, СХИЛЬНОСТЕЙ УЧНІВ |
||||
67. |
Климов Е.А. Методика «Диференційно-діагностичний опитувальник» (ДДО) |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.569-573 |
Діагностика профорієнтаційних типів |
З 14-и років
|
68. |
Методика «Карта інтересів» |
Райгородский Д.Я./ Ред.-сост. Практическая психодиагностика Методика и тесты. Уч. Пособие. – Самара: издат. Дом «Бахрах-М», 2001. С.573-580 |
Діагностика інтересів (профорієнтація) |
З 14-и років |
69. |
Тест Я. Голанда для визначення оптимального типу професії |
Баріхашвілі І.І., Ворона М.П., Старіков І.М. психологічні основи профорієнтації і професійного самовизначення. Навчально-методичний посібник. – Миколаїв: «Атол», 2006. С.196-199 |
Виявлення професійного типу особистості |
З 14-и років |
70. |
Методика «КОС-1», «КОС-2» |
Баріхашвілі І.І., Ворона М.П., Старіков І.М. психологічні основи профорієнтації і професійного самовизначення. Навчально-методичний посібник. – Миколаїв: «Атол», 2006. С.207-211 |
Оцінка рівня розвитку комунікативних і організаційних схильностей особистості |
З 14-и років |
7. ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ |
||||
71. |
Юсупов І.М. Методика «Здатність педагога до емпатії» |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога.-М.:ВЛАДОС, 2001.-Кн. 2.-С.48-52 |
Виявлення рвня здатності особистості до емпатії |
Педагоги
|
72. |
Тест «Готовність до керівної діяльності» |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога.-М.:ВЛАДОС, 2001.-Кн. 2.-С.48-52 |
Визначеня рівня готовності до керування трудовим колективом |
Адміністрація |
73. |
Тест «Оцінка свого стилю керівництва колективом» |
Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога.-М.:ВЛАДОС, 2001.-Кн. 2.-С.232-240 |
Визначення стилю керування трудовим колективом |
Адміністрація |
74. |
Оцінка рівня комунікативності учителя. Ряховський В.Ф. |
Рогов Е.И. Учитель как объект психологического исследования: Пособие для школьных психологов по работе с учителем и педагогическим коллективом.-М.:ВЛАДОС, 1998.-С. 17-21 |
Визначення рівня комунікативності учителя |
Педагоги |
|
Фарнберг І., Зарг Х., Гампел Р. Модифікований Фрайбурзький особистісний опитувальник |
Рогов Е.И. Учитель как объект психологического исследования: Пособие для школьных психологов по работе с учителем и педагогическим коллективом.-М.:ВЛАДОС, 1998.-С. 23-25 |
Діагностика невротичності, агресивнсті, депресивності тощо |
Педагоги |