ПЕРЕВІРКА КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ. Рей Дуглас Бредбері «Усмішка» (зарубіжна література, 6 клас)

Про матеріал

Завдання щодо перевірки компетентностей із зарубіжної літератури розроблені відповідно до чинної Програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04. 2018 № 405; зі змінами -- наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698.

Перегляд файлу

Великоновосілківська гімназія з загальноосвітньою школою І ступеня

Волноваського району Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЄКТ

 

 

 

ПЕРЕВІРКА КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ.

Рей Дуглас Бредбері «Усмішка» (зарубіжна література, 6 клас)
 

 

 

 

Проєкт розробила:

Лєвтєрова Марина Дмитрівна

(ПІБ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023 р.

 

 

 

 

 

 

Анотація

 

 

 

Завдання щодо перевірки компетентностей із зарубіжної  літератури розроблені відповідно до  чинної Програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04. 2018 № 405; зі змінами -- наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698.

Відповідно до Рекомендацій Європейської Ради засобами предмета «Зарубіжна література» мають бути сформовані такі ключові компетентності: 1) спілкування державною мовою; 2) спілкування іноземними мовами; 3) математична компетентність; 4) компетентності в природничих науках і технологіях; 5) інформаційно-цифрова компетентність; 6) уміння вчитися; 7) ініціативність і підприємливість; 8) соціальна та громадянська компетентності; 9) обізнаність та самовираження у сфері культури; 10) екологічна грамотність і здорове життя.

Розроблені завдання з теми «Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка» допоможуть сформувати та перевірити такі ключові компетентності: 1) спілкування державною мовою; 2) спілкування іноземними мовами; 3) математична компетентність; 4) компетентності в природничих науках і технологіях; 5) інформаційно-цифрова компетентність; 6) уміння вчитися; 7) ініціативність і підприємливість; 8) соціальна та громадянська компетентності; 9) обізнаність та самовираження у сфері культури;                     10) екологічна грамотність і здорове життя;

Предметні компетентності: 1) знаннєвий компонент; 2) діяльнісний компонент; 3) ціннісний компонент.

Ключові компетентності

 

Спілкування державною мовою

1. Що таке новела?

2. Які твори називають фантастичними?

3. Розтлумачте значення слів «цивілізація», «технократичне суспільство»?

4. Згадайте, навіщо люди зібралися так рано на міському майдані? Чому мешканці так ненавидять минуле?

Спілкування іноземними мовами

5. Для тих, хто володіє англійською  мовою: прочитайте уривок (на вибір) із новели Р. Бредбері «Усмішка» в оригіналі. Зробіть буквальний (дослівний) переклад. Порівняйте з художнім перекладом .

6. Перегляньте кінофільм режисера М. Раля «Усмішка» за твором Р.Бредбері. Стисло напишіть про свої враження від нього.

Математична компетентність

7. Запишіть цитати, в яких описується, як виглядають люди і місто майбутнього?

 

 

 

8. Визначте риси характеру Тома. Ілюструйте їх прикладами з тексту. Спостереження узагальніть у вигляді кластера.

 

 

 

 

9. Образ Тома в оповіданні «Усмішка» подано в розвитку. Дослідіть, які етапи долає герой на шляху духовного відродження, і наведіть відповідні цитати з твору.

 

Етапи розвитку образу Тома

Цитати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Компетентності у природничих науках і технологіях

10. Критично оцініть результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у творі Р.Бредбері «Усмішка». Запишіть плюси та мінуси цивілізації.

 

+

-

1.

1.

2.

2.

3.

3.

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційно-цифрова компетентність

11. Створіть електронну продукцію (презентацію, постер, буктрейлер тощо) для популяризації новели Р.Бредбері «Усмішка».

12. Створіть сторінку комп’ютерної публікації, у якій опишіть свої враження від прочитаного твору.

13. За матеріалами підручника й онлайн-додатка складіть повідомлення за темою «Сторінки життя та творчості Р.Бредбері».

 

Уміння вчитися

14. Чому  письменник-фантаст Р.Бредбері назвав свій твір «Усмішка»? Передбачте, про що буде розповідатися в новелі?

15. Яким же бачить майбутнє автор новели?

16. Де й коли відбуваються події новели? Чи можна визначити країну, рік, пору року?

17.  Що відбувається у святкові та базарні дні у містах?

18. Чому люди так рано шикуються в чергу? За чим?

19. Яке свято зібрало тепер людей на майдані? Що збираються святкувати люди, які стоять у черзі?

20. Як ви вважаєте, чому автор не пояснює суті свята на початку новели?

21. Чи знає Том, що тут має відбуватися?

22. Герої новели намагаються  не допустити повторення цивілізації. Як вони це роблять? 

23. На кого схожі ці люди  на святах?

24. Том бував на  святах. А чи брав він участь у цих актах вандалізму?

25. Хто, на думку Грігзбі, може змінити їхнє порожнє існування?

26. Чому ж завмер Том, побачивши картину?

27. Чому він ховає відірваний шматок, притискаючи до грудей?

28. Що ж побачив Том на клаптику полотна Леонардо да Вінчі?

29. Чому, заховавши Усмішку, заплющивши очі, засинаючи, він бачить ії?

30. Що дозволяє нам зрозуміти, що Том і є тією «тямовитою людиною», «людиною з душею», «людиною, в якої душа горнеться до гарного»?

31. Чому новела закінчується  ранком?

32. Чи збулося ваше передбачення щодо змісту твору?

33. Чому головний персонаж твору - Усмішка?

34. Чи залишає автор надію на щасливе майбутнє?

Ініціативність і підприємливість

35. Журналістам запросити до імпровізованої студії «Зустріч зі знаменитостями» письменника-фантаста Р.Бредбері, взяти у нього інтерв’ю.

36. Підготувати для передачі «Очевидно-неймовірно» телевізійний репортаж з місця події, використовуючи зміст твору Р. Бредбері  «Усмішка» до моменту глуму над витвором мистецтва.

 

 

Соціальна та громадянська компетентності

37. Дайте визначення поняття «конфлікт».

38. У творі декілька конфліктів: між Томом і натовпом, між людиною і суспільством, між красою і вандалізмом. Запропонуйте шляхи виходу із цих конфліктів.

39. Якою була б ваша життєва позиція, якщо б ви жили в той час?

Обізнаність та самовираження у сфері культури

40. Підготуйте розповідь про Леонардо да Вінчі.

41. Опишіть картину знаменитого художника «Мона Ліза» (образ жінки - ії обличчя, одяг, поставу - та пейзаж).

42. Уявіть себе мистецтвознавцем/мистецтвознавицею. Визначте точки дотику між полотном Леонардо да Вінчі та твором   Р. Бредбері «Усмішка».

43. Зробіть власні  ілюстрації до новели.

Екологічна грамотність і здорове життя.

44. Які події у світі змусили автора змалювати саме таку картину майбутнього?

45. Чи можна запобігти катастрофі, що зображена в новелі «Усмішка»?

46. Яким буде майбутнє планети та чи буде воно взагалі?

47. Складіть пам’ятку «Будуймо світле майбутнє разом».

 

Предметні компетентності

 

Знаннєвий компонент

48. Доведіть, що твір Р.Бредбері «Усмішка» є новелою.

 

 

Діяльнісний компонент

49. Зазирніть у майбутнє… Якби була машина часу, вдалося б подивитися, як житимуть ваші однолітки років через сто. Поміркуйте, що в майбутньому нас чекає багато хорошого?

50. Придумайте продовження історії Тома й напишіть фанфік.

 

 

Ціннісний компонент

51. Створіть асоціативні  кущі до слів «мистецтво», «шедевр», «духовність». Як впливає мистецтво на людей?

 

 

 

 

 

 

52. Прочитайте вірш української поетеси Л. Костенко «Вже почалось, мабуть, майбутнє...» Про які вічні духовні цінності нагадує поетеса?

* * *

Вже почалось, мабуть, майбутнє.

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабутнє,

воно вже інеєм взялось!

І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі.

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі!

Минають фронди і жиронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине!

Любіть травинку, і тваринку,

і сонце завтрашнього дня,

вечірню в попелі жаринку,

шляхетну інохідь коня.

Згадайте в поспіху вагона,

в невідворотності зникань,

як рафаелівська Мадонна

у вічі дивиться вікам!

В епоху спорту і синтетики

людей велика ряснота.

Нехай тендітні пальці етики

торкнуть вам серце і вуста.

Л. Костенко

53. Як ви гадаєте, чи потрібна людям краса? Чи може час зруйнувати красу?

 

docx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку