Матеріал містить різноманітні усні та письмові завдання за творчістю та біографією Т. Шевченка.
Завдання за біографією та творчістю Тараса Шевченка
Завдання «Так чи ні?»
Проводиться фронтально, з усім класом. Використовується для бліц-перевірки знань. Учитель читає питання, дає декілька секунд подумати. Потім за командою вчителя діти піднімають руку, якщо «так» (або сидять нерухомо, якщо «ні»).
Бліц-контрольна за біографією
Варіант 1
Хто ці люди і як вони пов’язані з життям Т.Шевченка?
Енгельгардт, Є.Гребінка, К.Брюллов, В.Жуковський.
Варіант 2.
Як ці географічні назви пов’язані з Т. Шевченком?
Моринці, Петербург, Оренбург, Мангишлак, Канів.
Варіант 3.
Як ці дати пов’язані з життям Т. Шевченка?
1814, 1840, 1847 – 1857, 1861.
Завдання «Закінчи речення»
(Шевченко-художник)
Завдання «Закінчи речення»
(Поема «Сон» Т.Г. Шевченка).
Завдання «Дві правди – одна брехня»
(за біографією Т. Шевченка)
Питання роздруковуються на листочках. Тривалість виконання – до 5 хвилин.
Кожна трійка речень має одне хибне твердження.
З кожної трійки речень випишіть тільки правильні твердження.
Перший варіант (для 6-8 класів)
Другий варіант (для 9 класу)
2 правди – 1 брехня:
1. На засланні Шевченкові заборонили писати й малювати.
2. Повість Т.Г. Шевченка «Художник» написана російською мовою.
3. Сибірські морози підірвали здоров’я Тараса.
2 правди – 1 брехня:
1. Головна книга Т. Шевченка – «Кобзар».
2. Тарас все життя пробув у кріпацтві.
3. Шевченко вчився в Академії мистецтв.
2 правди – 1 брехня:
1. Т. Шевченко прекрасно грав на кобзі.
2. Шевченко працював художником.
3. Тарас навчався у Петербурзі.
Перевірочна робота за творчістю Т.Г. Шевченка (9 клас)
З якого твору:
В сем’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом.
Та не однаково мені,
Як Україну злії люде
Присплять, лукаві, і в огні
Її, окраденую, збудять…
Ох, не однаково мені.
3. Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
В якому творі:
4. герой може літати, робитись невидимим, переноситись на великі відстані, заходити в царський палац?
5. зображена завойовницька, колонізаторська війна царизму?
6. головна героїня не може сказати синові, що вона його мати?
Чому?
7. Чому і як змінився характер творчості Т. Шевченка у 1843 – 1845 рр після поїздки на Україну?
8. Чому у 1850 – 1857 рр Шевченком написаний всього 1 вірш?
9. Чому свою статтю про поеми «Сон» і «Кавказ» І. Франко назвав «Темне царство»?
Визначити
10. основні думки поеми «І мертвим, і живим…»;
11. основну ідею вірша «Я не нездужаю, нівроку»;
12. основні мотиви «невольничої поезії».