Перевірочні завдання до біографії та творчості Т.Г.Шевченка

Про матеріал

Матеріал містить різноманітні усні та письмові завдання за творчістю та біографією Т. Шевченка.

Перегляд файлу

Завдання за біографією та творчістю Тараса Шевченка

Завдання «Так чи ні?»

Проводиться фронтально, з усім класом. Використовується для бліц-перевірки знань. Учитель читає питання, дає декілька секунд подумати. Потім за командою вчителя діти піднімають руку, якщо «так» (або сидять нерухомо, якщо «ні»).

  1. Тільки Брюллов викупив Шевченка з кріпацтва. (ні)
  2. Варвара Репніна – друг Тараса Григоровича. (так)
  3. 1840 рік - вихід збірки «Кобзар». (так)
  4. Ширяєв – друг Шевченка. (ні)
  5. Шевченко був членом Кирило-Мефодіївського товариства. (ні)
  6. «У казематі» - цикл віршів Шевченка. (так)
  7. «Живописна Україна» - альбом картин Тараса Григоровича. (так)
  8. В Академію мистецтв його відправив Енгельгардт. (ні)

 

Бліц-контрольна за біографією

Варіант 1

Хто ці люди і як вони пов’язані з життям Т.Шевченка?

Енгельгардт, Є.Гребінка, К.Брюллов, В.Жуковський.

 

Варіант 2.

Як ці географічні назви пов’язані з Т. Шевченком?

Моринці, Петербург, Оренбург, Мангишлак, Канів.

 

Варіант 3.

Як ці дати пов’язані з життям Т. Шевченка?

1814, 1840, 1847 – 1857, 1861.

 

 

Завдання «Закінчи речення»

(Шевченко-художник)

  1. Після викупу з кріпацтва Шевченко навчався в …
  2. Картини Шевченка відносяться до стилю …
  3. «Живописна Україна» - це…
  4. У 1845 – 1847 рр Шевченко малював картини на такі теми: …
  5. Скільки років перебував поет на засланні? Де?
  6. У цей час Шевченко малював … (теми).
  7. Казахи вважають Шевченка своїм художником, тому що…
  8. На засланні Шевченко намалював серію картин під назвою «Притча про блудного сина». Які теми цих картин?
  9. Після заслання Шевченко захопився ..
  10. За це йому присвоїли звання …

 

 

Завдання «Закінчи речення»

(Поема «Сон» Т.Г. Шевченка).

  1. Шевченко обрав для поеми форму сну, тому що…
  2. Поема «Сон» має такі частини: …
  3. Перед кожною частиною міститься …
  4. Першою після вступу іде картина України, тому що…
  5. Другою іде картина Сибіру, бо Сибір уособлював…
  6. Кульмінацією поеми є картина…
  7. Чому це кульмінація?
  8. У палаці царя відбувається «генеральне мордобітіє». Ця сцена означає…
  9. В образі ведмедя Шевченко висміяв…
  10. Чому саме за цю поему Шевченка відправили на заслання?
     

 

Завдання «Дві правди – одна брехня»
(за біографією Т. Шевченка)

Питання роздруковуються на листочках. Тривалість виконання – до 5 хвилин.
Кожна трійка речень має одне хибне твердження.

З кожної трійки речень випишіть тільки правильні твердження.

Перший варіант (для 6-8 класів)

  1. Шевченко не навчався у школі.
  2. Перша книга віршів називалася «Кобзар»
  3. Шевченко був на засланні 10 років.
     
  1. Шевченко навчався в Академії мистецтв
  2. Він похований у Києві на Аскольдовій горі.
  3. Тарас був кріпаком пана Енгельгардта.

 

  1. Шевченко був на засланні в Сибіру.
  2. Діячі російської культури викупили Тараса з кріпацтва.
  3. Останньою книгою Шевченка був «Буквар».
     
  1. Тарас був у своїх батьків четвертою дитиною.
  2. Професія, яку отримав Шевченко в Академії мистецтв – письменник.
  3. Поет похований на Чернечій горі.

Другий варіант (для 9 класу)

2 правди – 1 брехня:

1. На засланні Шевченкові заборонили писати й малювати.

2. Повість Т.Г. Шевченка «Художник» написана російською мовою.

3. Сибірські морози підірвали здоров’я Тараса.

 

2 правди – 1 брехня:

1. Головна книга Т. Шевченка – «Кобзар».

2. Тарас все життя пробув у кріпацтві.

3. Шевченко вчився в Академії мистецтв.

 

2 правди – 1 брехня:

1. Т. Шевченко прекрасно грав на кобзі.

2. Шевченко працював художником.

3. Тарас навчався у Петербурзі.

 

 

Перевірочна робота за творчістю Т.Г. Шевченка (9 клас)

З якого твору:

  1. І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом.

  1.  

       Та не однаково мені,
Як Україну злії люде
Присплять, лукаві, і в огні
Її, окраденую, збудять…
Ох, не однаково мені.

 

3.     Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.

В якому творі:

4.   герой може літати, робитись невидимим, переноситись на великі відстані, заходити в царський палац?

5.  зображена завойовницька, колонізаторська війна царизму?

6.  головна героїня не може сказати синові, що вона його мати?

Чому?

7.  Чому і як змінився характер творчості Т. Шевченка у 1843 – 1845 рр після поїздки на Україну?

8.  Чому  у 1850 – 1857 рр Шевченком написаний всього 1 вірш?

9.  Чому свою статтю про поеми «Сон» і «Кавказ» І. Франко назвав «Темне царство»?

Визначити

10.  основні думки поеми «І мертвим, і живим…»;

11.  основну ідею вірша «Я не нездужаю, нівроку»;

12.  основні мотиви «невольничої поезії».

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку