Перезентація "Роль учителя у створенні психологічно безпечного середовища

Про матеріал
Дана презентація розроблена до доповіді "Роль учителя у створенні психологічно безпечного середовища
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 «Створення педагогічних впливів для забезпечення психологічного комфорту як умова ефективної соціалізації здобувачів освіти загальної освіти»

Номер слайду 2

Демократичні перетворення в Україні обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності. Сьогодні завдання навчальних закладів – виховання громадянина з високим рівнем громадянської свідомості, патріотизму, активності, поваги до прав і свобод демократичного суспільства. ВСТУП

Номер слайду 3

«Роль учителя у формуванні психологічно безпечного середовища»

Номер слайду 4

Жив мудрець, який знав усе на світі. Ось одна людина і захотіла довести, що він не все знає. Затиснувши у долонях метелика, вона запитала: - скажи, мудрець, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий? А сам думає: «скаже живий – я метелика умертвлю, скаже мертвий - випущу». Мудрець, подумавши, відповів: - усе у твоїх руках, людино!

Номер слайду 5

У наших руках можливість створити у навчальному закладі таку атмосферу, в якій усі будуть почувати себе «як удома», атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і доброзичливості, адже кожен вчитель – це держава, яка може бути або демократичною, або ліберальною, або авторитарною.

Номер слайду 6

СОЦІАЛІЗАЦІЯ Поняття «соціалізація» (від лат. socialis – суспільний) дедалі активніше використовується як наукова категорія представниками широкого спектра наук – філософії, соціології, психології, політології, педагогіки та ін. Соціалізація – це прийняття індивідом групових норм, прийняття особистістю переконань, цінностей і норм вищого чи нижчого статусу, характерних для груп, членства в яких особистість домагається.

Номер слайду 7

Підготовка до суспільного життя. СКЛАДОВІ ПРОЦЕСУ СОЦІАЛІЗАЦІЇ Оволодіння загальнолюдською і національною культурою. Соціально-професійна орієнтація. Соціально-політична адаптація

Номер слайду 8

Комфорт – це умова життя, перебування, обставини, що забезпечують зручність, спокій і затишок. Тлумачний словник С.І. Ожегова

Номер слайду 9

Психологічний комфорт – умови життя, при яких людина почуває себе спокійно, немає необхідності захищатися.

Номер слайду 10

КОМФОРТНІСТЬ Благополуччя Задоволення Затишок Спокій Приємне спілкування Доброзичливість

Номер слайду 11

ПСИХОЛОГІЧНА КОМФОРТНІСТЬІНТЕЛЕКТУАЛЬНА КОМФОРТНІСТЬ ФІЗИЧНА КОМФОРТНІСТЬ Комфортне навчання та виховання складається з таких структурних компонентів:

Номер слайду 12

Психологічна комфортність – це такий стан, який виникає в процесі життєдіяльності дитини, вказує на радість, задоволення, отримані в навчальному закладі; це умова життя, за якої учень спокійний та немає потреби від будь-кого захищатися. Але ще в 1941 році психолог Р. А. Джонсон ввів термін «шкільна фобія» - це не просто небажання дитини відвідувати школу, а невротичний стан, який характеризується розладом сну, підвищеною тривожністю, енурезом, загостренням хронічних хвороб (гастрит, виразка, астма).

Номер слайду 13

Вправа «Закінчи речення» Закінчити вислови славетних педагогів: В. Сухомлинський: «Дитяча довіра до вчителя – це крапля чистої води на квітці троянди, треба так зрізати цю квітку,…щоб не струсити цю краплю. К. Ушинський: «На жаль, дітей здебільшого карають за те, за що слід було б карати… їхніх батьків та вихователів. Ш. Амонашвілі: «Частіше запрошуйте на урок Момуса – бога сміху й жартів, щоб прогнати з уроку … Морфея – бога сну.

Номер слайду 14

зміни у шкільній успішності; вживання алкоголю або наркотиків; зміни у режимі сну або харчування; часті скарги на фізичний стан; одержимість питанням своєї ваги: невиправданий страх перед ожирінням; затяжна депресія, зниження апетиту, песимізм, меланхолія, думки про смерть;часті прояви агресії або жорстокості;замкнутість. ПСИХОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ СТРЕСУ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ТА СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Номер слайду 15

Тому, щоб уникати стресових, дискомфортних ситуацій із учнями, я використовую: прохання замість вимог; методи словесного переконання; компромісний розв’язок питань, які створили стресову ситуацію; чітку, продуману організацію уроку; уникнення образливих та принизливих для учня слів; методи емоційного розвантаження.

Номер слайду 16

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА КОМФОРТНІСТЬ Інтелектуальна комфортність – це задоволеність дитини своєю розумовою діяльністю, її результатами на уроках, а також задоволення потреби в отриманні нової інформації.

Номер слайду 17

Щоб досягти мети навчання, я використовую:зовнішню та внутрішню мотивацію; створення ситуації успіху; зміну видів навчальної діяльності під час уроку; словесний, наочний, аудіовізуальний методи, що чергуються протягом уроку;роботу в парах, групах та індивідуальну роботу; рольові ігри, дискусії, семінари; фізкультхвилинки та релаксаційні паузи; варіативну систему оцінювання.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Фізична комфортність учня - це відповідність між його тілесними, соматичними потребами та предметно-просторовими умовами навчального середовища. Ця потреба тісно пов’язана із сенсорними процесами, що характеризують зорові, слухові та тактильні відчуття. Стан фізичного комфорту несе з собою відчуття задоволеності власною діяльністю, позитивні мотиви до її продовження, що веде до індивідуального росту учня. ФІЗИЧНА КОМФОРТНІСТЬ

Номер слайду 22

Умови фізичного комфорту у ЗЗСО :організація гарячого харчування учнів;дотримання гігієнічних умов щодо температурного режиму, освітлення, провітрювання приміщеньстворення таких комфортних умов навчання, які виключають будь-які зовнішні подразники.

Номер слайду 23

Не забороняти, а направляти, Не керувати, а співкерувати, Не примушувати, а переконувати, Не командувати, а організовувати.

Номер слайду 24

Дякую за увагу!

pptx
Додано
3 грудня 2021
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку