«Створення педагогічних впливів для забезпечення психологічного комфорту як умова ефективної соціалізації здобувачів освіти загальної освіти»
Номер слайду 2
Демократичні перетворення в Україні обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності. Сьогодні завдання навчальних закладів – виховання громадянина з високим рівнем громадянської свідомості, патріотизму, активності, поваги до прав і свобод демократичного суспільства. ВСТУП
Номер слайду 3
«Роль учителя у формуванні психологічно безпечного середовища»
Номер слайду 4
Жив мудрець, який знав усе на світі. Ось одна людина і захотіла довести, що він не все знає. Затиснувши у долонях метелика, вона запитала: - скажи, мудрець, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий? А сам думає: «скаже живий – я метелика умертвлю, скаже мертвий - випущу». Мудрець, подумавши, відповів: - усе у твоїх руках, людино!
Номер слайду 5
У наших руках можливість створити у навчальному закладі таку атмосферу, в якій усі будуть почувати себе «як удома», атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і доброзичливості, адже кожен вчитель – це держава, яка може бути або демократичною, або ліберальною, або авторитарною.
Номер слайду 6
СОЦІАЛІЗАЦІЯ Поняття «соціалізація» (від лат. socialis – суспільний) дедалі активніше використовується як наукова категорія представниками широкого спектра наук – філософії, соціології, психології, політології, педагогіки та ін. Соціалізація – це прийняття індивідом групових норм, прийняття особистістю переконань, цінностей і норм вищого чи нижчого статусу, характерних для груп, членства в яких особистість домагається.
Номер слайду 7
Підготовка до суспільного життя. СКЛАДОВІ ПРОЦЕСУ СОЦІАЛІЗАЦІЇ Оволодіння загальнолюдською і національною культурою. Соціально-професійна орієнтація. Соціально-політична адаптація
Номер слайду 8
Комфорт – це умова життя, перебування, обставини, що забезпечують зручність, спокій і затишок. Тлумачний словник С.І. Ожегова
Номер слайду 9
Психологічний комфорт – умови життя, при яких людина почуває себе спокійно, немає необхідності захищатися.
ПСИХОЛОГІЧНА КОМФОРТНІСТЬІНТЕЛЕКТУАЛЬНА КОМФОРТНІСТЬ ФІЗИЧНА КОМФОРТНІСТЬ Комфортне навчання та виховання складається з таких структурних компонентів:
Номер слайду 12
Психологічна комфортність – це такий стан, який виникає в процесі життєдіяльності дитини, вказує на радість, задоволення, отримані в навчальному закладі; це умова життя, за якої учень спокійний та немає потреби від будь-кого захищатися. Але ще в 1941 році психолог Р. А. Джонсон ввів термін «шкільна фобія» - це не просто небажання дитини відвідувати школу, а невротичний стан, який характеризується розладом сну, підвищеною тривожністю, енурезом, загостренням хронічних хвороб (гастрит, виразка, астма).
Номер слайду 13
Вправа «Закінчи речення» Закінчити вислови славетних педагогів: В. Сухомлинський: «Дитяча довіра до вчителя – це крапля чистої води на квітці троянди, треба так зрізати цю квітку,…щоб не струсити цю краплю. К. Ушинський: «На жаль, дітей здебільшого карають за те, за що слід було б карати… їхніх батьків та вихователів. Ш. Амонашвілі: «Частіше запрошуйте на урок Момуса – бога сміху й жартів, щоб прогнати з уроку … Морфея – бога сну.
Номер слайду 14
зміни у шкільній успішності; вживання алкоголю або наркотиків; зміни у режимі сну або харчування; часті скарги на фізичний стан; одержимість питанням своєї ваги: невиправданий страх перед ожирінням; затяжна депресія, зниження апетиту, песимізм, меланхолія, думки про смерть;часті прояви агресії або жорстокості;замкнутість. ПСИХОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ СТРЕСУ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ТА СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
Номер слайду 15
Тому, щоб уникати стресових, дискомфортних ситуацій із учнями, я використовую: прохання замість вимог; методи словесного переконання; компромісний розв’язок питань, які створили стресову ситуацію; чітку, продуману організацію уроку; уникнення образливих та принизливих для учня слів; методи емоційного розвантаження.
Номер слайду 16
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА КОМФОРТНІСТЬ Інтелектуальна комфортність – це задоволеність дитини своєю розумовою діяльністю, її результатами на уроках, а також задоволення потреби в отриманні нової інформації.
Номер слайду 17
Щоб досягти мети навчання, я використовую:зовнішню та внутрішню мотивацію; створення ситуації успіху; зміну видів навчальної діяльності під час уроку; словесний, наочний, аудіовізуальний методи, що чергуються протягом уроку;роботу в парах, групах та індивідуальну роботу; рольові ігри, дискусії, семінари; фізкультхвилинки та релаксаційні паузи; варіативну систему оцінювання.
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Фізична комфортність учня - це відповідність між його тілесними, соматичними потребами та предметно-просторовими умовами навчального середовища. Ця потреба тісно пов’язана із сенсорними процесами, що характеризують зорові, слухові та тактильні відчуття. Стан фізичного комфорту несе з собою відчуття задоволеності власною діяльністю, позитивні мотиви до її продовження, що веде до індивідуального росту учня. ФІЗИЧНА КОМФОРТНІСТЬ
Номер слайду 22
Умови фізичного комфорту у ЗЗСО :організація гарячого харчування учнів;дотримання гігієнічних умов щодо температурного режиму, освітлення, провітрювання приміщеньстворення таких комфортних умов навчання, які виключають будь-які зовнішні подразники.
Номер слайду 23
Не забороняти, а направляти, Не керувати, а співкерувати, Не примушувати, а переконувати, Не командувати, а організовувати.