Періодична система (урок-квест для учнів 8-х класів)

Про матеріал
Мета: підвищити навички роботи учнів з сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, мережею Інтернет тощо; підвищити знання всіх учасників про безпечний Інтернет; розвивати в учнів пізнавальний інтерес до предмету, використовувати знання з хімії на практиці, виховувати почуття здорового суперництва та взаємодопомоги в процесі гри. Учасники: учні 8-х класів Тип заходу: гра-квест подорож різними станціями, на яких необхідно виконати певне завдання. В завданнях міститься підказка, куди рухатися . Станції обрані для нашої школи. Час і місце проведення: 60 хвилин, приміщення школи. Обладнання: конверти із завданням; мультимедійне обладнання, смартфони або планшети в учнів з програмою для читання QR-кодів і підтримкою Інтернет; картки із QR-кодами; історичні довідки
Перегляд файлу

Періодична система (урок-квест для учнів 8-х класів)

Мета: підвищити навички роботи учнів з сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, мережею Інтернет тощо; підвищити знання всіх учасників про безпечний Інтернет; розвивати в учнів пізнавальний інтерес до предмету, використовувати знання з хімії на практиці, виховувати почуття здорового суперництва та взаємодопомоги в процесі гри.

Учасники: учні 8-х класів

Тип заходу: гра-квест подорож різними станціями, на яких необхідно виконати певне завдання. В завданнях міститься підказка, куди рухатися . Станції обрані для нашої школи.

Час і місце проведення: 60 хвилин, приміщення школи.

Обладнання: конверти із завданням; мультимедійне обладнання, смартфони або планшети в учнів з програмою для читання QR-кодів і підтримкою Інтернет; картки із QR-кодами; історичні довідки

Хід квесту

Локація. Старт

Вчитель: Сьогодні ми знову зустрічаємося з учасниками змагань в рамках Тижня природничих наук. У вас є чудова можливість переконатися в тому, що хімія - прекрасна наука. У нас є дві команди.

Правила квесту: Зараз кожна команда отримує по конверту з інструкцією про подальшу дію. В конвертах буде маршрут руху команд. В кожній локації ви виконуєте завдання. Тільки після цього отримуєте наступний конверт. За проходження кожної локації отримуються жетони. Хто в кінці гри збере найбільшу кількість жетонів, вважається переможцем.

Перехід: Щоб дістатися до потрібної локації відскануйте QR-CODE (Додаток 1)

Локація. «Веселі загадки»

(Хол школи)

Щоб отримати жетон вам потрібно дати відповідь на 8 запитань. Щоб отримати два жетони вам потрібно дати відповідь на всі запитання. (Додаток 2)

Перехід. Шановні гравці, для того, аби отримати перше завдання,необхідно перейти до кабінету, де можна подивитися на старовинні документи (кабінет № 2).

Локація. Анаграми

Кабінет № 2 (Історії)

Анаграма – це слово, де порядок букв переставлений, для кращого відгадування пропоную переглянути картки (Додаток 3). Всього за завдання ви зможете отримати 2 жетони.

Відповіді: залізо, кисень, платина, срібло, кремній, ртуть

Перехід. Шановні гравці, для того, аби отримати наступне завдання, необхідно перейти в кабінет, де можна подивитися на Кобзаря (кабінет № 11).

Локація. Хімічна загадка

Кабінет № 11 (Української мови і літератури)

Відгадайте речовину та отримайте жетон. (Додаток 4)

Відповідь: NaCl.

Перехід. А зараз ви маєте піти в кабінет, де є вчений, що створив теорію еволюції людини.

Локація. Хімічні прислів’я

Кабінет № 10 (Біології)

Перекладіть з хімічної мови наступні фрази та отримайте 2 жетони (3 фрази – 1 жетон) (Додаток 5).

Відповіді:

1. Не все те золото, що блищить   2. Залізний характер

3. Слово – срібло, а мовчання – золото  4. Багато води утекло з тих пір

5. Йде як вода в пісок     6. Білий, як крейда

Перехід. Щоб дізнатися розташування наступної локації відскануйте QR-CODE (Додаток 6)

Локація. Хімічний тайнопис.

Кабінет № 9 (Хімії)

Необхідно перевести фразу з хімічної мови на українську. За першими літерами назв хімічних елементів потрібно скласти відоме прислів’я (Додаток 7)

Відповідь:Знання – сила

За правильну відповідь 1 жетон.

Перехід. Шановні учні, аби отримати наступний жетон вам необхідно перейти в наступний кабінет. Номер кабінету необхідно розрахувати: молекулярну масу нітратної кислоти, а потім відняти порядковий номер олова.

Відповідь: 13.

Локація. Портрет з підказкою.

Кабінет №13 (Фізики)

Підійдіть до учня з портретом вченого, який відкрив закон збереження маси речовини. Він вам скаже номер наступного кабінету (№ 15). Виконання завдання з першої спроби – 1 жетон.

Локація. Історична загадка

Кабінет № 15

Відгадайте загадку. Це дуже рідкісний і дуже розсіяний у природі елемент, у вигляді домішок він присутній скрізь. До 1914 р. в Україні ця речовина не вироблялася, а закупалася в Чилі. Під час світової війни 1914-1918 рр. через блокаду Німеччиною морських шляхів всі запаси цієї речовини закінчилися, а лазарети, шпиталі і лікарні потребували його у великих кількостях. Саме тоді й згадали, що деякі водорості, містять його. Перший в Україні завод по виробництву цієї речовини було запущено в 1915 р. в Єкатеринославлі (Дніпро). Цей завод дав країні 200 кг. речовини, отриманого із золи чорноморської водорості філофори. Яка це речовина?

Відповідь: йод

Підбиття підсумків .

Визначення переможців.


Додаток 1

C:\Users\User\Downloads\завантаження (1).png


Додаток 2

Локація. «Веселі загадки»

(хол школи)

1. Який елемент не має постійної «прописки» в періодичній системі хімічних елементів? (водень)

2. Який елемент завжди радіє? (радій)

3. Який газ стверджує, що він – це не він? (неон)

4. Який неметал є лісом? (бор)

5. Який хімічний елемент складається з двох тварин? (миш’як)

6. Який елемент обертається навколо Сонця? (уран)

 7. Який елемент  справжній гігант? (титан)

8. Який благородний метал складається з болотних водоростей? (платина)

9. До складу двох хімічних елементів входить напій морських піратів. Які це елементи? (бром, хром)

10. Назва якого металу несе в собі чарівника? (Магній – маг)

11. В кінці періоду стоїть, в ньому вода і та горить? (Фтор)

 

 

Додаток 3

Локація. Анаграми

Кабінет № 2 (Історії)

ЗІЛОЗА – без цього елемента ви не відріжете і шматка хліба

СЕНЬКИ – а без цього не проживете і 10 хвилин

НАПЛИТА – блищить, та не золото

ОЛРБІС – молодший брат НАПЛИТИ

МНІКРЕЙ – є і в запальничці і серед каміння

ТУТРЬ – рідкий метал


Додаток 4

Локація. Хімічна загадка

Кабінет № 11 (Української мови і літератури)

Відгадайте речовину.

Два елемента, окремо один від одного ,згубно діють на організм людини, а от коли вони утворюють одну речовину,то це та речовина, без якого не може жити людина. Ця речовина забезпечує постійний осмотичний тиск крові і створює умови для існування червоних кров’яних тілець еритроцитів. Також ця речовина необхідна для процесу травлення. Запаси цієї речовини практично невичерпні. А використовують її щорічно всі люди а також і  дикі і домашні тварини.

 

 

 

Додаток 5

Локація. Хімічні прислів’я

Кабінет № 10 (Біології)

Перекладіть з хімічної мови наступні фрази

1. Не все те аурум, що блищить

 2. Ферумний характер

3. Слово аргентум, а мовчання аурум

 4. Багато оксиду гідрогену утекло з тих пір

5. Йде як  аш-два-о в оксид кремнію

6. Білий як карбонат кальцію

 


Додаток 6

C:\Users\User\Downloads\завантаження.png

 

 

 

Додаток 7

Локація. Хімічний тайнопис.

Кабінет №9 (хімії)

Необхідно перевести фразу з хімічної мови на українську. За першими літерами назв хімічних елементів потрібно скласти відоме прислів’я:

Au, Nd, N, Na, Na, Y, Eu, S, In, Li, N2.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку