Перша і друга ознаки рівності трикутників . Самостійна робота.

Про матеріал
Математична компетентність: удосконалити вміння розв’язувати задачі застосовуючи першу і другу ознаки рівності трикутників; виробити вміння добирати аргументацію і доводити рівність трикутників із вико¬ристанням першої і другої ознак рівності трикутників, а також використовувати доведення рівності трикутників для доведення рівності відрізків, кутів і для доведення паралельності прямих.
Перегляд файлу

 Геометрія –7клас. УРОК № 7.                    

Тема. Перша і друга ознаки рівності трикутників . Самостійна робота.

Формування  компетентностей:

Математична компетентність :удосконалити вміння розв’язувати задачі застосовуючи  першу і другу ознаки рівності трикутників; виробити вміння добирати аргументацію і доводити рівність трикутників із вико­ристанням першої і другої ознак рівності трикутників, а також використовувати доведення рівності трикутників для доведення рівності відрізків, кутів і для доведення паралельності прямих.

 Ключові компетентності: Спілкування державною мовою – уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;

Інформаційно-цифрова компетентність – уміння доводити істинність тверджень;

Уміння вчитися впродовж життя ­­­– організовувати та планувати свою навчальну діяльність; 

Тип уроку: удосконалення  знань і вмінь.

Обладнання: підручник, набір демонстраційного креслярського приладдя,роздавальні матеріали

.

Хід уроку

І. Організаційний етап    

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання    

  1. Самоперевірка за записами на дошці.
  2.  Математичний   диктант  

 

Варіант 1 [2]

  1. У трикутниках KNO і PQT [ABC і DEF] рівні сторони KN [АВ] і PQ [DE] і кути К [А] і Р [D]. Яка ще умо­ва має виконуватися, щоб ці трикутники були рівні за першою ознакою?
  2. У трикутниках ABC і DEF [MPQ і KLT] сторони АВ і ВС [MP і PQ] дорівнюють відповідно сторонам DE і EF [KL і LT]. Трикутники ці не рівні. Що можна сказати про кути В і Е [Р і L]?
  3. Доведіть рівність трикутників ABC і МКС (рис. 74) [ABC і DBF (рис. 75)].

 

  1. У трикутниках BCD і MPQ [MPQ і KLT] кути В і D [М і Q] рівні відповідно кутам М і Q [К і Т]. Трикут­ники не рівні. Що випливає звідси відповідно до другої ознаки рівності трикутників?
  2. Доведіть рівність трикутників ABC і МКС (рис. 76) [ABC і МВК (рис. 77)].

  

III. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів   

Спираючись на аналіз результатів перевірки домашнього завдання, формулюється дидактичну мета уроку.

 

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Усні   вправи

  1. Відомо, що пари трикутників на рис. 78 рівні. Запишіть відповідні рівності.

         

Рис. 78

 

  1. Які елементи трикутників MNK і DEF мають бути рів­ними, щоб виконувалася рівність трикутників за першою ознакою?
  2. Знайдіть на рис. 79 пари рівних відрізків або кутів, використовуючи вивчені властивості найпростіших гео­метричних фігур.

а) О — середина АВ;

б) AC = DB;

в) AD = ВС;

г) ОА — бісектриса - COD;

д)

є) 1 = 7;

ж) а b.

Рис. 79

  1. Доведіть рівність трикутників за другою ознакою (рис. 80, а).
  2. Дано: AD = CF, 1 = 2, 3 = 4 (рис. 80, б). Доведіть рівність трикутників за другою ознакою.

 

Рис. 80

V. Удосконалення знань і вмінь.

Письмові   вправи

  1. Відомо, що трикутники ABC і НТО рівні. На сторонах АВ і НТ відкладено рівні відрізки АК і НМ відповідно. Доведіть рівність трикутників АСК та НОМ.
  2. У трикутнику ABC A = C. На сторонах АВ і АС від­кладено рівні відрізки AM і СК відповідно. Знайдіть довжину відрізка АК, якщо CM =   = 14 см.
  3. У трикутнику ABC AB = BC. Бісектриса кута В перетинає сторону АС у точці К. Знайдіть кут між прямими АС і ВК.
  4. У трикутниках ABC і АКС 1 =2, 3 =4. Знайдіть кут К, якщо B = = 110°  (рис. 81).

Рис. 81

  1. На рис. 82 A = F, 1 = 2, AD = FC. Доведіть рів­ність трикутників ABC і FED.

Рис. 82

  1. У трикутнику ABC на рівних сторонах АС і ВС позна­чено точки М і Е відповідно, причому CAE = CBM. Доведіть, що  АЕ = ВМ .
  2. На рис. 83 трикутники ABC і КСВ рівні. Доведіть рів­ність трикутників АОВ і КОС.

Рис. 83

  1. Самостійна робота.(на картках)

VI. Підсумки уроку

 

 

VIII. Домашнє завдання .    Повторити теоретичний матеріал.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2019
Переглядів
14162
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку