Геометрія –7клас. УРОК № 7.
Тема. Перша і друга ознаки рівності трикутників . Самостійна робота.
Формування компетентностей:
Математична компетентність :удосконалити вміння розв’язувати задачі застосовуючи першу і другу ознаки рівності трикутників; виробити вміння добирати аргументацію і доводити рівність трикутників із використанням першої і другої ознак рівності трикутників, а також використовувати доведення рівності трикутників для доведення рівності відрізків, кутів і для доведення паралельності прямих.
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою – уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;
Інформаційно-цифрова компетентність – уміння доводити істинність тверджень;
Уміння вчитися впродовж життя – організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання: підручник, набір демонстраційного креслярського приладдя,роздавальні матеріали
.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
-
Самоперевірка за записами на дошці.
-
Математичний диктант
Варіант 1 [2]
-
У трикутниках KNO і PQT [ABC і DEF] рівні сторони KN [АВ] і PQ [DE] і кути К [А] і Р [D]. Яка ще умова має виконуватися, щоб ці трикутники були рівні за першою ознакою?
-
У трикутниках ABC і DEF [MPQ і KLT] сторони АВ і ВС [MP і PQ] дорівнюють відповідно сторонам DE і EF [KL і LT]. Трикутники ці не рівні. Що можна сказати про кути В і Е [Р і L]?
-
Доведіть рівність трикутників ABC і МКС (рис. 74) [ABC і DBF (рис. 75)].
-
У трикутниках BCD і MPQ [MPQ і KLT] кути В і D [М і Q] рівні відповідно кутам М і Q [К і Т]. Трикутники не рівні. Що випливає звідси відповідно до другої ознаки рівності трикутників?
-
Доведіть рівність трикутників ABC і МКС (рис. 76) [ABC і МВК (рис. 77)].
III. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
Спираючись на аналіз результатів перевірки домашнього завдання, формулюється дидактичну мета уроку.
IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Усні вправи
-
Відомо, що пари трикутників на рис. 78 рівні. Запишіть відповідні рівності.
Рис. 78
-
Які елементи трикутників MNK і DEF мають бути рівними, щоб виконувалася рівність трикутників за першою ознакою?
-
Знайдіть на рис. 79 пари рівних відрізків або кутів, використовуючи вивчені властивості найпростіших геометричних фігур.
а) О — середина АВ;
|
б) AC = DB;
|
в) AD = ВС;
|
г) ОА — бісектриса - COD;
|
д)
|
є) 1 = 7;
|
ж) а b.
|
|
|
|
|
Рис. 79
-
Доведіть рівність трикутників за другою ознакою (рис. 80, а).
-
Дано: AD = CF, 1 = 2, 3 = 4 (рис. 80, б). Доведіть рівність трикутників за другою ознакою.
Рис. 80
V. Удосконалення знань і вмінь.
Письмові вправи
-
Відомо, що трикутники ABC і НТО рівні. На сторонах АВ і НТ відкладено рівні відрізки АК і НМ відповідно. Доведіть рівність трикутників АСК та НОМ.
-
У трикутнику ABC A = C. На сторонах АВ і АС відкладено рівні відрізки AM і СК відповідно. Знайдіть довжину відрізка АК, якщо CM = = 14 см.
-
У трикутнику ABC AB = BC. Бісектриса кута В перетинає сторону АС у точці К. Знайдіть кут між прямими АС і ВК.
-
У трикутниках ABC і АКС 1 =2, 3 =4. Знайдіть кут К, якщо B = = 110° (рис. 81).
Рис. 81
-
На рис. 82 A = F, 1 = 2, AD = FC. Доведіть рівність трикутників ABC і FED.
Рис. 82
-
У трикутнику ABC на рівних сторонах АС і ВС позначено точки М і Е відповідно, причому CAE = CBM. Доведіть, що АЕ = ВМ .
-
На рис. 83 трикутники ABC і КСВ рівні. Доведіть рівність трикутників АОВ і КОС.
Рис. 83
-
Самостійна робота.(на картках)
VI. Підсумки уроку
VIII. Домашнє завдання . Повторити теоретичний матеріал.