Урок геометрії у 7 класі на тему "Види кутів"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знання учнів про види кутів.
Перегляд файлу

Урок геометрії в 7 класі

 

Тема:  ВИДИ КУТІВ

 

Мета: Повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про види

           кутів.

           Розвивати уважність, кмітливість,  математичну культуру, логічне

           мислення;  

          виховувати інтерес   до предмета, показати важливість кутів в житті .

Наочність і обладнання:

  1. Набір демонстраційного креслярського приладдя,
  2. Наочні схеми

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

 

Хід уроку

 

І.  Мотивація навчальної діяльності учнів. Формування мети і завдання уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фронтальне опитування:
  1. Назвіть основні геометричні фігури.
  2. Дайте означення кута. Як позначають кути?
  3. Сформулюйте аксіоми вимірювання та відкладання кутів.
  4. Назвіть одиницю вимірювання кутів. Яким приладом вимірюють кути?
  5. Назвіть види кутів.
  6. Дайте означення суміжних кутів.
  7. Сформулюйте теорему про суміжні кути.
  8. Дайте означення вертикальних кутів
  9. Назвіть властивість вертикальних кутів.
  10. Дайте означення перпендикулярних прямих.
  11. Дайте означення паралельних прямих.
  1. Виконання усних вправ.

Назвіть кути зображенні на дошці:

а) тупі,     б) гострі,     в) прямі,       г)розгорнуті.

 

 3)  Робота з циферблатом годинника

 4) «А знаєте ви що…»

Термін градус – латинського походження, означає крок, ступінь. Поділ   градуса на 60 мінут, а мінути на 60 секунд дістали у спадок від стародавніх вавілонян.

    Цікаво, що журавлинний ключ будується так, що його сторони утворюють кут, близький до110°, отже, лінія, що визначає напрям польоту, і одна із сторін ключа утворюють приблизно кут у 55°. Приблизно такий самий кут  утворюють грані кристалів алмазу.

Кожна «нога» Ейфелевої башти в Парижі спрямована до горизонту знову таки під кутом 54°

 

 ІІІ. Виконання письмових робіт.

  1. При перетині двох прямих утворився кут 125°. Знайдіть градусні міри інших кутів.
  2. Сума даного кута  і двох суміжних з ним дорівнює 290°. Яки кут більший даний чи суміжний з ним?
  3.  

Фізкультхвилинка. Я називаю кут, якщо він прямий – руки догори, розгорнутий - в сторони, гострий – до вікна, тупий – до дверей.

 

  1. Сума двох кутів дорівнює розгорнутому куту. Чи будуть ці кути суміжні.
  2. Чи можуть два гострі кути бути рівними, якщо у них одна сторона спільна, а дві інші перпендикулярні
  3. Визначити на око (наближено) градусну величину різних кутів. Це задача на окомірне вимірювання. Хороший окомір потрібен розвіднику, водію і взагалі кожній людині.

 

  1. Математичний диктант

 

  1. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 340?
  2. У двох кутів спільна вершина, кожен з них має градусну міру 600. Чи обов’язково ці кути вертикальні?
  3. Один з 4-х кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 1400. Яку градусну міру має кожен з решти кутів?
  4. Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо їх сума більша за 1800?
  5. Сформулюйте твердження, яке протилежне даному: дві прямі мають спільну точку
  1. Практичне завдання.

    Перегинаючи аркуші паперу, зробіть моделі кутів, міри яких дорівнюють 1800,  900,  450, 300, 600.

 

VІ. Підсумок уроку.

Чи дізнались ви сьогодні щось нове?

Чи сподобався (не сподобався) сьогодні урок? Чим?

 

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити «Геометричні фігури, їх властивості».

 

 

 

 

 

 

  Чи можуть два тупі кути бути рівними, якщо у них одна сторона спільна, а дві інші перпендикулярні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок геометрії в 7 класі

 

Тема:   ВИДИ КУТІВ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ

 

Мета: Повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про види

           кутів.

           Розвивати уважність, кмітливість,  математичну культуру, логічне

            мислення;  

            виховувати інтерес   до предмета, показати важливість кутів в житті .

Наочність і обладнання:

  1.  Набір демонстраційного креслярського приладдя,
  2. Наочні схеми

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

 

Хід уроку

 

І.  Мотивація навчальної діяльності учнів. Формування мети і завдання уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фронтальне опитування:

   1.  Що таке геометрія?

  1. Назвіть основні геометричні фігури.
  2. Дайте означення кута. Як позначають кути?
  3. Сформулюйте аксіоми вимірювання та відкладання кутів.
  4. Назвіть одиницю вимірювання кутів. (градуси, мінути, секунди, румби, радіани)
  5.  Яким приладом вимірюють кути?( транспортир, астролябія, теодоліт та інші кутомірні прилади)
  6. Назвіть види кутів.
  7. Дайте означення суміжних кутів.
  8. Сформулюйте теорему про суміжні кути.
  9. Дайте означення вертикальних кутів
  10. Назвіть властивість вертикальних кутів.

                    2) Виконання усних вправ.

  1. Який кут опише хвилинна стрілка годинника за 20 хв.?
  2. Чи збільшиться даний кут, якщо його сторони продовжити?
  3. Чому дорівнюватиме градусна міра кута 20°, якщо його розглядати під лупу, яка збільшує в 4 рази?
  4. Обчислити:

 

 

Звернути увагу на задачу 4  (Якщо на уроках фізкультури ви метаєте м’ячики, то найдальше відлетить у того, хто метнув під кутом  45° до горизонту)

              3)   «А знаєте ви що…»

 

    Цікаво, що журавлинний ключ будується так, що його сторони утворюють кут, близький до 110°, отже, лінія, що визначає напрям польоту, і одна із сторін ключа утворюють приблизно кут у 55°. Приблизно такий самий кут  утворюють грані кристалів алмазу.

 

Кожна «нога» Ейфелевої вежі в Парижі спрямована до горизонту під кутом 54°. Величину кута підказали міркування, пов’язані із завданням надати цій споруді найбільшої міцності і стійкості.

 

       4) Задачі на окомірне вимірювання

 

Визначити на око (наближено) градусну величину різних кутів. Це задача на окомірне вимірювання. Хороший окомір потрібен розвіднику, водію і взагалі кожній людині.

 

     ІІ. Робота в групах (по парах)

 

  1. Чи можуть два гострі кути бути рівними, якщо у них одна сторона спільна, а дві інші перпендикулярні?
  2. Два кути із спільною вершиною дорівнюють по 60° кожен. Чи будуть вони вертикальні?
  3. Сума двох кутів дорівнює 180°. Чи будуть ці кути суміжними?

 

ІІІ. Математичний диктант

 

1. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 34°?

  1. Сума двох кутів дорівнює 200°. Чи суміжні ці кути?
  2. Один з суміжних кутів прямий. Яким є другий кут?
  3. Один з 4-х кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140°. Яку градусну міру має кожен з решти кутів?
  4. Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо їх сума більша за 180°?
  5. Сформулюйте твердження, яке протилежне даному: дві прямі мають спільну точку.
  6. Закінчіть речення: «Якщо кути суміжні, то їх сума дорівнює..»
  7. Один з кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 70°. Чи перпендикулярні ці прямі?

 

 

VI. Практичне завдання.

   

 

Лист паперу прямокутної форми зігнули і наклали одну частину на іншу так, як показано на рисунку. Кут 1=120°. Обчисліть градусну міру кута 2.

 

У народі кажуть «обминати гострі кути». На вашу думку, що це означає?

(уникати суперечок, сварки, неприємностей)

 

Фізкульт хвилинка. Я називаю кут, якщо він прямий – руки догори, розгорнутий - в сторони, гострий – до вікна, тупий – до дверей.

 

 V. Виконання письмових завдань.

 

  1. Промінь ОС ділить  АОВ=80°  на два кути так, що один з них у три рази більший за другий. Знайти АОС, ВОС
  2. Промінь АК ділить розгорнутий кут  ВАС на два кути  так, що ВАК: КАС=2:7. Знайдіть  ВАК і КАС.
  3. Накреслити за допомогою транспортира  (ас)=50°. Побудувати суміжний із ним кут (ас1) і обчислити його градусну міру.

 

VІ. Підсумок уроку.(Мікрофон)

Чи дізнались ви сьогодні щось нове?

Чи сподобався (не сподобався) сьогодні урок? Чим?

 

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити Геометричні фігури, їх властивості.

 

 

 

 

 

 

  .

 

 Математичний диктант

 

1. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 34°?

  1. Сума двох кутів дорівнює 200°. Чи суміжні ці кути?
  2. Один з суміжних кутів прямий. Яким є другий кут?
  3. Один з 4-х кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140°. Яку градусну міру має кожен з решти кутів?
  4. Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо їх сума більша за 180°?
  5. Сформулюйте твердження, яке протилежне даному: дві прямі мають спільну точку.
  6. Закінчіть речення: «Якщо кути суміжні, то їх сума дорівнює..»
  7. Один з кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 70°. Чи перпендикулярні ці прямі?

 

Математичний диктант

 

1. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 34°?

  1. Сума двох кутів дорівнює 200°. Чи суміжні ці кути?
  2. Один з суміжних кутів прямий. Яким є другий кут?
  3. Один з 4-х кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140°. Яку градусну міру має кожен з решти кутів?
  4. Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо їх сума більша за 180°?
  5. Сформулюйте твердження, яке протилежне даному: дві прямі мають спільну точку.
  6. Закінчіть речення: «Якщо кути суміжні, то їх сума дорівнює..»
  7. Один з кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 70°. Чи перпендикулярні ці прямі?

 

 Математичний диктант

 

1. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 34°?

  1. Сума двох кутів дорівнює 200°. Чи суміжні ці кути?
  2. Один з суміжних кутів прямий. Яким є другий кут?
  3. Один з 4-х кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140°. Яку градусну міру має кожен з решти кутів?
  4. Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо їх сума більша за 180°?
  5. Сформулюйте твердження, яке протилежне даному: дві прямі мають спільну точку.
  6. Закінчіть речення: «Якщо кути суміжні, то їх сума дорівнює..»
  7. Один з кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 70°. Чи перпендикулярні ці прямі?

 

Математичний диктант

 

1. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 34°?

  1. Сума двох кутів дорівнює 200°. Чи суміжні ці кути?
  2. Один з суміжних кутів прямий. Яким є другий кут?
  3. Один з 4-х кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140°. Яку градусну міру має кожен з решти кутів?
  4. Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо їх сума більша за 180°?
  5. Сформулюйте твердження, яке протилежне даному: дві прямі мають спільну точку.
  6. Закінчіть речення: «Якщо кути суміжні, то їх сума дорівнює..»
  7. Один з кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 70°. Чи перпендикулярні ці прямі?
  1. Чи можуть два гострі кути бути рівними, якщо у них одна сторона спільна, а дві інші перпендикулярні?

 

  1. Два кути із спільною вершиною дорівнюють по 60° кожен. Чи будуть вони вертикальні?

 

 

  1. Сума двох кутів дорівнює 180°. Чи будуть ці кути суміжними?

 

 

 

 

doc
Додано
31 березня 2019
Переглядів
2337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку