Урок "Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками."

Про матеріал

Поглибити знання учнів про змінювання прикметників за числами, уміння правильно визначати число прикметників; розвивати мовлення учнів; виховувати бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема. Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками.

Мета: Поглибити знання учнів про змінювання прикметників за числами, уміння правильно визначати число прикметників; розвивати мовлення учнів; виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: презентація, наочні матеріали, підручник.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда з учнями.

- На які питання відповідають прикметники?

- Що вони означають?

2. Робота з віршем.

Гляньте, яка Україна чарівна,

Гарна, немов би казкова царівна!

Гори, гаї, голубі небеса, -

Глибинна, бентежна, велична краса!

- Яку картину ви б намалювали після почутого твору?

- Чи любить поет Україну? Чи любите її ви?

- Який би ви дібрали заголовок?

- Назвіть іменники.

- У якому числі вони виражені?

- За чим змінюються іменники?

- Які прикметники відносяться до іменників?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Оголошення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вирішувати питання: «Чи змінюються прикметники за числами?»

 2. Попрацюймо разом!(впр.100)

- Спишіть сполучені іменники з прикметниками. Позначте закінчення прикметників.

- Спробуйте зробити висновок про змінювання прикметників в однині та множині. Зіставте свої висновки з правилом.

3. Ознайомлення з правилом (с.44)

- Які закінчення мають прикметники у множині?

4. Фізхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з текстом (впр.101)

Прочитайте текст

  • Яка мета цього тексту?
  • Підберіть до нього заголовок. Знайдіть прикметники.
  • У якому числі вони вжиті?
  • Як ви визначили число прикметників?
  • Випишіть сполучення іменників з прикметниками,ставлячи питання до прикметників. Позначте їх закінчення.
  • Визначте число прикметників.
  1. Порівняй! (впр.102)
  • Розгляньте малюнок та прочитайте опис весняної пори.
  • Порівняйте опис природи з малюнком.
  • Чи співпадають вони?
  • Знайдіть слова вжиті у переносному значенні. Поясніть, як ви їх розумієте.

 

V. Підсумок уроку.

1.Бесіда

- Чого ви навчилися сьогодні на уроці?

- Чого нового дізналися про прикметник?

- Які закінчення мають прикметники у множині?

2. Домашнє завдання.

- Вправа 102 (завд. 3)

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
1989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку