Перший урок 5 клас " Дії з натуральними числами"

Про матеріал
Пригадати як читаються та записуються багатоцифрові числа; повторити вивчені в початкових класах арифметичні дії та їх компоненти; повторити правила знаходження невідомих компонентів цих дій; через гру розвивати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок №1 « Дії з натуральними числами»

Мета:

1. Навчальна:  пригадати  як читаються та записуються багатоцифрові числа; повторити вивчені в початкових класах арифметичні дії та їх компоненти; повторити правила знаходження невідомих компонентів цих дій; через гру розвивати інтерес до математики.

2. Розвивальна: активізувати пізнавальну діяльність, розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення.

3. Виховна: позитивне ставлення до навчання, висловлювати власну думку та вміти слухати іншу.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань та вмінь набутих в      початкових класах.

Хід уроку:

I. Організаційний етап

1. Дати роз’яснення навчального змісту  математики 5 класу, вимог до уроків та оцінювання.

2. Ознайомити з особливостями роботи з підручником.

II. Подорож до міста Математичних Знань

РІВЕНЬ 1. « КМІТЛИВА ВІКТОРИНА »

  1. Форму якої геометричної фігури був колобок? (куля)
  2. Під яким деревом сидів Ньютон, коли на нього впало яблуко? (яблуня)
  3. Тіло, кинуте під кутом до горизонту, розбило вікно і приземлилося в учительській. До чийого кабінету здійснить переміщення юний футболіст? (до кабінету директора)
  4. Чому дорівнює 2:0 ? (На нуль ділити не можна)
  5. На порозі сиділо три мишки, кицька зїла одну мишку. Скільки залишилося мишок сидіти на порозі? (жодної, по решта повтікає)
  6.  Хлібину розрізали на 3 части. Скільки зробили надрізів? (2) 
  7. Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)
  8. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? (Кут)
  9. Півень на одній нозі важить 4 кг, а на двух?
  10.  В сім’ї 5 синів і у кожного є сестра. Скільки дітей в цій сім’ї?
  11.  На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (на дубі яблука не ростуть)
  12.   Коли ми дивимося  на цифру 2, а говоримо14? (Коли бачимо 2 на годинниках). 

РІВЕНЬ 2. «ЦІКАВА УКРАЇНА»

До дошки виходять 5 бажаючих учнів, до одежі їм кріпляться цифри ( на спину та спереду). Вчитель зачитує цікаві факти, а учні складають ті числа які почують.

  1. Загальна площа України становить 603628 км2
  2. Площа виключної (морської) економічної зони України становить 72658 км2.
  3. Автор першої у світі Конституції — українець Пилип Орлик. 5 квітня 1710 році  його обрали гетьманом запорізького війська. Цього ж дня він оголосив «Конституцію прав і свобод війська Запорізького».
  4. Станція метро «Арсенальна» у Києві — найглибша у світі. Вона проходить під землею на глибині 105 м. Станцію біля будівлі парламенту побудували у 1960 році, однією з перших.
  5. Найдовша печера в Україні має назву «Оптимістична» й розташована вона на Поділлі, ця гіпсова  печера тягнеться на 216 км. 
  6. Найбільша гора в Україні –  Говерла, 2061 м
  7. Найстаріша  фісташка  росте в Нікітському ботсаду, Крим. Обхват стовбура 1032 см.

 

РІВЕНЬ 3.  ПЕРЕЛИВАШКИ .

Математичний диктант (Вчитель читає задачу, а учні записують розв’язок цієї задачи виразом):

1.   В одному ведрі 8 л води, а в другому – на 2 л менше. Скільки літрів води в другому ведрі?  (8 – 2 = 6).

2.   В одному ведрі 8 л води, а в другому – на 2 л більше. Скільки літрів води в обох ведрах? ((8 + 2) + 8 = 18).

3.   у відрі було 12 л води. З нього відлили спочатку 2 л, а потім ще 4 л. Скільки літрів води залишилося в відрі? (12 – 2 – 4 = 6).

4.   З ведра відлили 4 л води, а потім ще 3 л. Після цього в ньому залишилося 2 л. Скільки води було в відрі спочатку? ( 4 + 3 + 2 = 9).

5.   В одному відрі було 10 л води, а в другому 8 л. З них для поливу взяли 6 л. Скільки води залишилося в ведрах? ((10 + 8) – 6 = 12).

 

РІВЕНЬ 4.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

 

РІВЕНЬ 5  РОБОТА В ПАРАХ.

Учні розв’язують задачі в парі з сусідом за партою, та пара, яка перша розв’яже задачу демонструє свою роботу на дошці.

Пара 1:

  • Хлопчик спіймав 5 карасів, окунів на 4 більше, ніж карасів, а щук на 6 менше, ніж окунів. Скільки всього риб спіймав хлопчик?

 

  • На присадибну ділянку привезли 12 810 кг землі на 3 машинах. На першій та другій машині було 8000 кг землі, а на другій та третій – 5 797 кг. Скіліки землі привезли на кожній машині?

 

Пара 2:

  • Зі складу відправили до магазину 22 ящики абрикосів і 32 ящики слив. Скільки ящиків було на складі спочатку, якщо там залишилось 29 ящиків?
  • У коробці 17 червоних кульок, зелених на 6 менше ніж червоних, а білих на 12 більше ніж зелених та червоних кульок разом. Скільки всього кульок в коробці?

 

Пара 3:

  • Купили 39 зошитів. Із них 18 зошитів у клітинку, а решта у лінійку. На скільки менше купили зошитів у клітинку, ніж у лінійку?

 

  • Сосна вища за тополю на 5 м, а тополя вища за дуб на 3 м. Висота дуба 14 м. Знайдіть висоту сосни.

 

РІВЕНЬ 6  ПІДСУМОК УРОКУ.

 

 

 

https://cf.ppt-online.org/files/slide/k/kK2S0FsjeBLtC7QlmVPvgcMbXEq4NozIyaAYxU/slide-17.jpg

У трьох відрах 24 л молока. Скільки молока у 9 таких самих ведрах?

 

 

 Арифметический диктант.

 

       Додайте: 58 і 9;   7 і 19;   45 і 24;   62 і 39

      Відніміть: 7 від 15;   від 42 число 9;   6 від 22;   від 46 число 7 .

 Правила общения пар:

    1) смотри на собеседника во время разговора;

     2) говори тихо, чтобы не мешать другим;

     3) выслушай внимательно ответ и только потом исправляй, дополняй;

     4) работаем вместе;

     5) оцениваем работу, благодарим друг друга.

 

   Бажаю  всім доброго ранку, гарного настрою, і вдалого дня 

 

 

 С летописи известно, что зимой 401 года Черное море покрылось льдом. Такое явление повторилось через 610 лет, а потом еще через 609 лет. Вычислите, в которые именно годы имели место эти необычайные явления природы и сколько времени прошло после последнего из них.

 

docx
Додано
1 вересня 2019
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку