Урок №1 « Дії з натуральними числами»
Мета:
1. Навчальна: пригадати як читаються та записуються багатоцифрові числа; повторити вивчені в початкових класах арифметичні дії та їх компоненти; повторити правила знаходження невідомих компонентів цих дій; через гру розвивати інтерес до математики.
2. Розвивальна: активізувати пізнавальну діяльність, розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення.
3. Виховна: позитивне ставлення до навчання, висловлювати власну думку та вміти слухати іншу.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань та вмінь набутих в початкових класах.
Хід уроку:
I. Організаційний етап
1. Дати роз’яснення навчального змісту математики 5 класу, вимог до уроків та оцінювання.
2. Ознайомити з особливостями роботи з підручником.
II. Подорож до міста Математичних Знань
РІВЕНЬ 1. « КМІТЛИВА ВІКТОРИНА »
РІВЕНЬ 2. «ЦІКАВА УКРАЇНА»
До дошки виходять 5 бажаючих учнів, до одежі їм кріпляться цифри ( на спину та спереду). Вчитель зачитує цікаві факти, а учні складають ті числа які почують.
РІВЕНЬ 3. ПЕРЕЛИВАШКИ .
Математичний диктант (Вчитель читає задачу, а учні записують розв’язок цієї задачи виразом):
1. В одному ведрі 8 л води, а в другому – на 2 л менше. Скільки літрів води в другому ведрі? (8 – 2 = 6).
2. В одному ведрі 8 л води, а в другому – на 2 л більше. Скільки літрів води в обох ведрах? ((8 + 2) + 8 = 18).
3. у відрі було 12 л води. З нього відлили спочатку 2 л, а потім ще 4 л. Скільки літрів води залишилося в відрі? (12 – 2 – 4 = 6).
4. З ведра відлили 4 л води, а потім ще 3 л. Після цього в ньому залишилося 2 л. Скільки води було в відрі спочатку? ( 4 + 3 + 2 = 9).
5. В одному відрі було 10 л води, а в другому 8 л. З них для поливу взяли 6 л. Скільки води залишилося в ведрах? ((10 + 8) – 6 = 12).
РІВЕНЬ 4. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
РІВЕНЬ 5 РОБОТА В ПАРАХ.
Учні розв’язують задачі в парі з сусідом за партою, та пара, яка перша розв’яже задачу демонструє свою роботу на дошці.
Пара 1:
Пара 2:
Пара 3:
РІВЕНЬ 6 ПІДСУМОК УРОКУ.
У трьох відрах 24 л молока. Скільки молока у 9 таких самих ведрах?
Арифметический диктант.
Додайте: 58 і 9; 7 і 19; 45 і 24; 62 і 39
Відніміть: 7 від 15; від 42 число 9; 6 від 22; від 46 число 7 .
Правила общения пар:
1) смотри на собеседника во время разговора;
2) говори тихо, чтобы не мешать другим;
3) выслушай внимательно ответ и только потом исправляй, дополняй;
4) работаем вместе;
5) оцениваем работу, благодарим друг друга.
Бажаю всім доброго ранку, гарного настрою, і вдалого дня
С летописи известно, что зимой 401 года Черное море покрылось льдом. Такое явление повторилось через 610 лет, а потом еще через 609 лет. Вычислите, в которые именно годы имели место эти необычайные явления природы и сколько времени прошло после последнего из них.