Урок – гра «Математичне поле чудес» у 8 класі

Про матеріал
Урок – гра «Математичне поле чудес» у 8 класі Мета: сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; підвищувати інтерес до математики та історії її розвитку; формувати активну життєву позицію, уміння відстоювати свою точку зору; створювати умови для самореалізаціі учнів у процесі підготовки до гри; розвивати інтелектуальний рівень; дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування.
Перегляд файлу

 

Урок – гра «Математичне поле чудес» у 8 класі

Мета: сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; підвищувати інтерес до математики та історії її розвитку; формувати активну життєву позицію, умін­ня відстоювати свою точку зору; створювати умови для самореалізаціі учнів у процесі підготовки до гри; розвивати інтелектуальний рівень; дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування.

 Обладнання: табло зі словами, які потрібно відгадати; барабан зі стріл­кою, що обертається, на якому є числа — кількість очок; літера «П» приз; літера «Б» бан­крут; знак «+» подвоєння очок; мікрофон; магнітофон; касета або диск із музикою з гри «Поле чудес», скринька, призи; жетони з кольорового паперу для глядачів.

 Методичні рекомендації

  1. За тиждень до гри варто запропонувати восьмикласникам ознайомитися з додатковою літературою з історії математики.

     Потрібно звернути увагу учнів на прізвища відомих учених-математиків, на честь    

     яких названо відомі теореми, формули. Запропонувати вигадати призи для гри й 

     суперприз.

2. Ведучому — учневі 9 класу — спід обов'язково зібрати ін­формацію про учасників 

    гри: клас, хобі тощо. Це потрібно для рекомендування гравців.

3. Розрекламуйте гру , щоб у ній брали участь як глядачі не лише восьмикласники.

4. За правилами гри кожний учасник може передати привіт дру­гові, учителю, батькам у   

    будь-якій формі. Тобто це може бути або пісня, або загадка для вчителя, або вірш  

    тощо. Зрозуміло, що учасників попереджають про це заздалегідь.

5.На початку гри повідомте гравцям, що за три поспіль відга­дані букви вони 

    отримують можливість вибрати одну з двох скриньок: одна з призом — календарик, 

    цукерка; друга — по­рожня.

 

Ведучий запрошує на сцену першу трійку учасників, які під музику займають місця біля барабана. Після презентації учасники одержують завдання.

 

Завдання для першої трійки

Один із перших учених-математиків, який жив у VI столітті до нашої ери в Стародавній Греції. У молодості він багато подо­рожував, відвідав Єгипет і Вавилон. Саме він відкрив властивості кутів рівнобедреного трикутника, установив, що діаметр поділяє коло на дві рівні частини. Він є автором добре відомої вам теореми.

Його ім'я складається з п'яти літер.

 

Ф

А

Л

Е

С

 

 

 

 

(Відповідь: Фалес.)

 

Гравці відгадують букви й слово так, як це відбувається у ві­домій грі «Поле чудес».

Після того як визначився переможець першої трійки й усі чле­ни трійки зайняли свої місця в залі, ведучий пропонує глядачам узяти участь у грі й теж отримати приз, якщо їхня активність буде гідна винагороди.

 

Гра з глядачами

Пропонуємо глядачам відповісти на такі запитання.

  1. На уроці фізкультури учні вишикувались з інтервалом в 1 метр в одну шеренгу завдовжки 25 м. Скільки було учнів?  (Відповідь: 26 чоловік).
  1. За три роки хлопчик буде вдвічі старшим, ніж він був три
    роки тому. Скільки йому зараз років? (Відповідь: 9 років.)
  2. Назвіть найбільше чотирицифрове число, сума цифр якого
    дорівнює трьом. (Відповідь: 3000.)

4.              Чому в поїздах стоп-крани червоні, а в літаках — блакитні:
(Відповідь: у літаках їх немає.)

 

 

 

Ведучий запрошує вийти на сцену другу трійку гравців і відре­комендовує їх.

 

Завдання для другої трійки

Цього чоловіка називають батьком алгебри, хоч він був також непоганим адвокатом. Він жив у XVIXVII століттях і уперше увів буквений коефіцієнт. Його ім'ям названо добре відому вам теорему. Хто він? Його прізвище складається з 4 літер.

(Відповідь: Вієт.)

В

І

Є

Т

 

 

 

Гра другої й третьої трійки проходить за аналогією до гри першої трійки.

 Гра з глядачами

  1.    Обчисліть 99-97 + 95-93 + ...+ 3-1. (Відповідь: 50.)
  2.    Чому дорівнює 1 дюйм? (Відповідь: 2,54 см.)
  3. Три різних числа спочатку склали, а потім перемножили. Сума
    цих чисел дорівнює їх добутку. Які це числа? (Відповідь: 1,
    2 і 3.)
  4.    Якщо третя частина числа дорівнює половині, то яке це число?

(Відповідь: 3/2.)

 

Завдання для третьої трійки

Книги цієї людини мали трохи менший наклад, ніж Біблія. Довгий час її праці були майже єдиним шкільним посібником одного з розділів математики. Це вона мала сміливість відповісти цареві: «У математики немає царського шляху». Хто ця людина? Її ім'я складається із 6 літер.

(Відповідь: Евклід.)                                                                                                                                               

 

Е

В

К

Л

І

Д

 

Гра з глядачами

 

1.   Спочатку запропонуйте глядачам пограти в гру «Не скажу». Ведучий і кілька глядачів (за бажанням) по черзі називають числа від 1 до 30. При цьому числа, які закінчуються на «З» або на кратне числам, називати не можна. Замість них слід вимовляти «не скажу». Той, хто помиляється, вибуває. Пере­магає останній гравець, який залишився у грі.

 2.   Пропонуємо глядачам узяти участь у грі «Кожній руці — своє діло»: правою рукою слід малювати цифру 9, а лівою водно­час — 6. Один із глядачів виконує це завдання біля дошки.

Фінальна гра

Для участі у фінальній грі ведучий запрошує на сцену трьох фіналістів.

 

Завдання для фінальної гри

Це математичне поняття дуже шанували піфагорійці. З ним вони пов'язували поняття про красу й гармонію.

Його широко використовують не лише в математиці, а й в ар­хітектурі, оскільки воно є необхідною умовою для правильної й красивої побудови.

Основну властивість цього поняття довів Евклід. Сучасний запис визначення цього поняття за допомогою математичних зна­ків увів відомий німецький математик               Г. Лейбніц. Цим поняттям користувалися для розв'язання задач і в прадавні часи, і в середні віки, і зараз; з його допомогою можна швидко й легко розв'язу­вати різні задачі. Про яке математичне поняття йдеться? Назва поняття складається з 9 літер.

 

(Відповідь: пропорція.)

П

Р

О

П

О

Р

Ц

І

Я

 

 Гра з глядачами

Пропонуємо глядачам задачі на кмітливість та винахідливість.

 

 

 

1.Жінка, ідучи до Києва, зустріла трьох чоловік. Кожний із них ніс мішок, а в   

кожному мішку — по коту. Скільки живих іс­тот ішло до Києва? {Відповідь:   

       тільки  жінка.)

  1.  Де «народились» арабські цифри? (Відповідь: в Індії.)
  2.  Трійка коней проїхала за годину 15 км. З якою швидкістю скакав кожний кінь? (Відповідь: 15 км/год.)

    4.    У людини спитали, скільки їй років. Вона відповіла, що їй сто років і кілька   

          місяців, але днів народження у неї було лише 25. Як таке могло статися? (Відповідь:  

          людина народи­лася 29 лютого і день народження святкує один раз на чотири роки.)

 

Ведучий пропонує переможцеві взяти участь у супергрі. На цьому етапі гри можна розіграти книгу з математики, будильник,

    мікрокалькулятор, відеокасету та заохочувальний приз — шоко­ладну плитку.

 

Завдання для супергри

 

Ця людина народилася у Тверській губернії. На її могильному камені написано, що «...науки вивчав у дивний і неймовірний спосіб...».

У 1700 році Петро І дарував йому чин учителя математики для російського шляхетного юнацтва. Він - творець першого російського підручника з математики, який   М. В. Ломоносов на­звав  "воротами вченості".

На знак визнання переваг математики Петро І подарував йому ще й інше прізвище, намагаючись підкреслити, що жвавий розум і знання привертають до цієї людини інших людей.

Хто цей великий математик? Його прізвище складається з 10 літер.

 

(Відповідь: Магніцький.)

 

М

А

Г

Н

І

Ц

Ь

К

И

Й

   Дозволяється відкрити три букви. На обмірковування дається 1 хвилина.

 

 

 

Підбиття підсумків гри «Математичне поле чудес»,

 

  1.    Привітання переможця.
  2.    Вручення призів.
  3. Визначення й вітання переможців серед уболівальників — за кількістю очок на зароблених жетонах. Нагороджуються гля­дачі, які посіли 1—3 місця.

 

 

Ведучий нагадує про те, як багато цікавого й нового учні дізна­лися сьогодні з історії математики. Він дякує всім учасникам гри за активність і висловлює сподівання, що зустріч була цікавою, а також пропонує провести в майбутньому ще одну гру.

 

 

 

doc
Додано
7 жовтня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку