Перший урок."Ми нація - єдина!"

Про матеріал
Мета: формування в учнів розуміння цілісності й соборності України, усвідомлення особистої відповідальності за долю держави, українського народу та процеси становлення України як єдиної політичної нації, формування мовленнєвої культури; сприяння усвідомленню школярами спільних цінностей української нації: державного суверенітету, незалежності, територіальної цілісності й демократичних засад державного устрою; виховання людяності, гідності, справедливості, толерантності, відповідальності – основних моральних цінностей, що визначають ставлення до людей і сприяють єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні.
Перегляд файлу

Скадовська района державна адміністрація

Відділ освіти, молоді та спорту

Комунальна установа

«Скадовський районий методичний кабінет»

Новомиколаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Скадовської районної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ми – нація єдина!

5 клас

 

 

 

 

 

 

Класний керівник

Дудченко Т.М.

вчитель фізики

та астрономії

 

 

 

 

 

 

Мета: формування в учнів розуміння цілісності й соборності України, усвідомлення особистої відповідальності за долю держави, українського народу та процеси становлення України як єдиної політичної нації, формування мовленнєвої культури; сприяння усвідомленню школярами спільних цінностей української нації: державного суверенітету, незалежності, територіальної цілісності й демократичних засад державного устрою; виховання людяності, гідності, справедливості, толерантності, відповідальності – основних моральних цінностей, що визначають ставлення до людей і сприяють єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні.

Обладнання: національними символами України, національні костюми,  прапор України,  комп’ютер, записи музики, записи фільму, екран, мультимедійна презентація, відеоролики.

Хід уроку

Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі. Тут жили наші прадіди, діди. Тут живуть наші батьки - тут корінь нашого українського роду, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо по­клик рідної землі. Кожний народ створив десятки тисяч слів для позначення різних об'єктів та явищ. Одні з них звучать вагомо і довгий час існу­ють у мові, інші поступово зникають. Але є слова, які можуть зникнути лише тоді, коли зникне сам народ, що створив їх. Одне з них - Батьківщина.

D:\Фото\10.09.16\IMG_3601.JPG

(Діти дають відповіді на запитання вчителя).

  • Як ви розумієте значення слова Батьківщина?
  • Що воно означає для вас?
  • Що або кого ви собі уявляєте, коли чуєте сло­во Батьківщина?

Батьківщина - це отча земля, наш рідний край, місце, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мо­ву, відчули любов і ласку. Вона для кожного з нас одна, як і мама,

 Ми з гордістю та радістю можемо зая­вити всьому світові, що засяяла веселка над на­шою землею, нашою державою: Україна здобула волю і незалежність. Перед світом постала держа­ва з давньою історією, національною духовною культурою,  працьовитим миролюбним народом. Тут наші державні корені, тут наша земля, яка дала нам горде ім'я - українці. Всіх нас з'єднало одне слово - Україна!.. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе.

 


  1. Учениця

Моя Україна

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ, Прекрасна моя Україно!
2. Учениця

Я - українка! 
Горджуся й радію, 
Що рідною мовою 
Я володію, 
Шевченковим словом 
Умію писати ,
Слова мелодійні 
І вірші складати.  
3. Учениця

 Я - українка! 
Живу в Україні, 
на вільній, єдиній 
Моїй Батьківщині, 
Де все мені в радість: 
Ліси і садки. 
Озера й річки, 
І глибокі ставки, 
Лани неосяжні, 
І гори, й долини, 
Цвіт білосніжний 
У лузі калини. 
В душі моїй солодко 
Грає сопілка, 
Бо я з України, 
Бо я - українка!


 

Звучить Красивий кліп про Україну

https://www.youtube.com/watch?v=fxUDAikvoog

Учитель: Кожен народ має свої священні символи, які уособлюють його самобутність, національну єдність. Вони покликані підносити дух нації у боротьбі за свободу, самоутвердження, за власну самостійну державу.

Непростою була доля українських символів: їх забороняли й відтворювали, обожнювали й люто ненавиділи. Українські патріоти йшли на смерть заради того, щоб сьогодні ми мали державний гімн, прапор і герб.          

Відповідно до статті 20 КонституціїУкраїни (1996р.) державними символами України є Державний герб України, Державний прапор України і Державний гімн України.

4.Учень

Прапор — це державний символ,

він є в кожної держави;

це для всіх ознака сили,

це для всіх — ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє небо, жовте  жито;

прапор свій оберігаєм,

він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

ми навіки вже є народом,

українським в Україні. 

5. Учень  Державний Прапор України - стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Верхня смуга - синього кольору, нижня -жовтого. Співвідношення ширини прапора до його довжини - 2:3.

Ці кольори вперше з’явилися в 1410 р.на корогвах Галицько-Волинського князівства: на синьому полі був зображений золотий лев. 

6. Учень  Великого розквіту набуло українське прапорництво у героїчну козацьку добу. Тоді з’явився новий прапор – малинового кольору, який став основним у козаків. Сині і жовті барви використовувалися під час війни під проводом Б.Хмельницького. Потім їх почали використовувати Українські Січові стрільці та Українська Повстанська Армія. Вибір кольорів був умотивований такими міркуваннями. 

7. Учень  Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Блакитний, синій колір - це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще - це колір миру. 

Учитель 4 вересня 1991 р. над будинком Верховної Ради України з’явився національний синьо-жовтий прапор. Такий же стяг піднімався під час візиту Голови Верховної Ради України Л.М.Кравчука до США і Канади у вересні – жовтні 1991р..

           28 січня 1992р. Верховна Рада України затвердила синьо-жовтий прапор Державним прапором.

8. Учень 

Наш герб – тризуб,

Це воля, слава й сила;

Наш герб – тризуб.

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Несемо ми людям.

9. Учень  Герб - це символ влади. Золотий тризуб на синьому тлі – дуже давній знак. Він зустрічається ще за часів Князівської України, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого. Отже, нашому гербу – понад тисячу років!

10. Учень  Багато істориків висловлюють свій погляд на історію походження тризуба. Одні вважають його зображенням церковного світильника або якоря; інші – голуба. Є думка, що князівський знак-тризуб символізує місто Київ, яке виникло на трьох пагорбах: Старокиївському, Щекавиці, Хоревиці.

Учитель Є й інші погляди. Число "три" завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.

11. Учень  


Слова палкі,

Мелодія врочиста, -

Державний Гімн

Ми знаємо усі.

Для кожного села,

Містечка, міста –

Це клич один

З мільйонів голосів.

Це наша клятва,

Заповідь священна,

Хай чують

Друзі й вороги,

Що Україна вічна,

Незнищенна,

Від неї  лине

Світло навкруги. 


12 Учень   Слово « гімн» грецького походження (похвальна пісня) – урочиста пісня, прийнята як символ державної національної єдності. Гімн - це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку. 

Слова Національного Гімну «Ще не вмерла України…» написав у 60-х роках ХІХ століття відомий український поет Павло Чубинський. Музику - західноукраїнський композитор Михайло Вербицький.

Із гімну починають надзвичайні масові події, урочисті збори. Слухають і виконують гімн стоячи.

Презентація про символи

Учитель: 

Наші пращури дуже любили природу і вірили в існування добрих і злих сил у ній. Щоб захиститись від них, люди створювали обереги.

Я дарую тобі оберіг
Не на згадку  - на радість і долю!
Хай зігріє він сонцем поріг,
Хай врятує він душу від болю.

13 Учень   У кожного народу є свої національні здобутки. Вишивка є одним з найдавніших способів оздоблення. Придивіться уважніше і Ви побачите вишиванку хрестиком в інтер'єрі, вишиті сорочки часто можна побачити в гардеробах відомих акторів, телеведучих, спортсменів.

14 Учень Вважається, що основне призначення вишивки — прикрашання одягу та насправді вишивка несла і несе більш окультний характер. Вишивки — це в першу чергу обереги від усього поганого, а саме: від блискавки, від бездітності, від неврожайності, від нещастя та інших чар зловмисних людей. Кожен колір несе своє значення, свою ауру, свою енергетику. 

15 Учень
Одна Батьківщина, і двох не буває, 
Місця, де родилися, завжди святі. 
Хто рідну оселю свою забуває, 
Той долі не знайде в житті. 

16 Учень
  У рідному краї і серце співає, 
Лелеки здалека нам весни несуть. 
У рідному краї і небо безкрає, 
Потоки, потоки, мов струни, течуть.   
17 Учень

Тут мамина пісня лунає і нині, 
Її підхопили поля і гаї. 
Її вечорами по всій Україні 
Співають в садах солов'ї.   
18 Учень

І я припадаю до неї устами, 
І серцем вбираю, мов спраглий води. 
Без рідної мови, без пісні, 
Без мами збідніє, збідніє земля назавжди.

М. Бакая

Учитель Але не всі діти України сьогодні можуть переступити поріг школи. Тому що на Україні йде війна.

Події в Україні починаючи з листопада минулого року тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Ми живемо у непростий час – час змін.

Революція, яка відбулася нещодавно у Києві, довела, що український народ єдиний. Тепер маємо і в нашій історії такі події, що перед усім світом засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого життя.

19 Учень Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові. Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова – його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці.

Учитель Пригадаймо слова Панаса Мирного: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це мова. Ота жива схованка людського

духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої

сподіванки, і розум, і досвід». Якщо в народу відібрати його мову, він зникне, втративши культуру та історію. Ось як про це свого часу сказала Ліна Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирають мову».

Ми з нею відомі усюди,

Усе, що треба, нам є

А хто свою мову забуде,

Той серце забуде своє.

Вона, як зоря пурпурова,

Що сяє з небесних висот.

І там, де звучить рідна мова,

Живе український народ.   В. Сосюра

Учитель

Слава країни – це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.

20 Учень

Тарас Григорович Шевченко – український поет, філософ, письменник,

графік, художник, політик, громадський діяч, і, як кажуть самі українці,

духовний батько сучасного українського народу.

Григорій Сковорода – педагог, поет, просвітитель, філософ, автор

трактатів, байок, пісень.

Микола Лисенко, український композитор, автор опер «Тарас Бульба»,

«Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет.

Михайло Грушевський – історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.
 У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні

цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість – як бути Людиною.

«Без верби і калини…» (немає України), «Людина без рідної землі…» (як соловей без гнізда), «За рідний край…» (життя віддай), «Та земля мила…» (де мати народила), «За народ і волю…» (віддамо життя і долю), «Жити – …» (Вітчизні служити), «Нема на світі другої України…» (немає другого Дніпра).
Відеокліп "Ми єдина Україна" https://www.youtube.com/watch?v=NIUmr2yznCo

Продовж речення

Моя Батьківщина – _________________________________________

Бути справжнім українцем – значить, _____________________________

Патріотом називають людину, яка _________________________________

Громадянин України – це той, хто _____________________________________

Я хотів би бачити свою Батьківщину________________________________

День незалежності України ____________________________________________

Найбільші міста України ______________________________________________

Найбільші ріки України ______________________________________________

Найбільші озера України_________________________________________

Що ти можеш зробити для того, щоб зберегти багатство і красу нашої Вітчизни?

Якими народними промислами займалися Українці у давнину?_____________

Заключне слово вчителя.

Бажаю усім вам щастя, здоров'я, злагоди у родинах! Сподіваюся, що в нашій шкільній родині теж завжди па­нуватимуть щирість і взаєморозуміння, а у великій усена­родній родині — мир!

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Установлене державною владою загальне, для всіх обов'язкове правило, що має найвищу силу. (Закон.)             
  2.   Символічний знак держави, міста чи роду, зображу­ваний на прапорі, монетах, печатках. (Герб.)
  3.   Полотнище одного або кількох кольорів, яке є симво­лом держави, організації. (Прапор.)
  4.   Назва головного міста нашої держави, де міститься уряд та урядові установи. (Київ.)
  5.   Урочиста пісня, що є символом державної єдності.(Гімн.)

6.Місцевість,  де людина народилася,  рідний край.(Батьківщина.)

Ключове слово кросворда — «Країна». Яку літеру треба дописати, щоб виникла назва твоєї країни? (літеру «У», «Україна».)

Висновок 

Виховна година сформована таким чином, що формує пізнавальний інтерес до історії нашої держави, її традицій, національної символіки, визначних постатей, а також до актуальних подій сьогодення.

Захід спрямований на виховання патріотизму, любові до своєї батьківщини, її мови та культури, усвідомлення власної значущості в ході історії держави.

Відповідна організаційна форма сприяла формуванню пізнавального інтересу, розширенню кругозору учнів, вміння самостійно знаходити інформацію, працювати в команді, творчо підходити до досягнення поставленої мети.

Підсумком заходу є виховання любові до своєї Батьківщини, піднесення патріотичного духу серед підлітків, бажання кожного учня до нових звершень, самоствердження, самореалізації, вміння приходити на допомогу товаришам у потрібний момент. Розвиваючи власні здібності учні краще і швидше адаптуються до сучасності у всіх її проявах.

docx
Додано
1 травня 2019
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку