Тема: Подорож до країни «П’ятьландія».
Мета: створити атмосферу доброзичливості та співпраці; розвивати вміння домовлятися, згуртувати колектив, покращити емоційний стан учнів.
Обладнання: правила роботи в класі, корабель, квитки на корабель, стікери, маркери, бейджики з іменами дітей, штурвали, емблеми.
Хід заняття:
Доброго дня, діти! Сьогодні ви зробили перший крок у середню школу. Сьогодні у нас перший урок після канікул. Ви вже п’ятикласники. Розпочинається нова сторінка вашого шкільного життя. Тож нам потрібно налаштуватися на плідну роботу. Для цього ви зараз повернетеся до свого сусіда по парті, посміхнетеся і побажаєте один одному успіхів в новому навчальному році.
Сьогодні з вами, ми розпочнемо подорож до цікавої, чарівної країни під назвою «П’ятьландія». Подорожувати ми будемо за допомогою чарівного корабля.
Вже дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
Заглянуло сонечко на мить,
Дуже швидко час біжить.
До подорожі кличе нас
Дружній, веселий клас!
Ось наш корабель, він дуже великий, і найголовнішою ознакою його є дружні, довірливі взаємини всіх членів екіпажу. Недаремно говорять, що як корабель назвеш, так він і попливе. Давайте поміркуємо, яку ж назву нам дати нашому кораблю? Діти пропонують свої варіанти.
Щоб потрапити на корабель і подорожувати слід прийняти правила, так званий Кодекс, якого дотримуються на борту корабля. Ось послухайте, які ж ці правила. Обговорення правил.
Слабших буду захищати, старших буду поважати!
Ну що, приймаємо правила? Всі, хто погоджується на запропоновані правила, отримує КВИТОК на наш корабель (Додаток 1).
Як вітаються на кораблі, ви не знаєте? Діти по можливості говорять привітання. Але нам слід познайомитися. Кожен з вас розповість про себе своїм однокласникам. Наприклад, я почну з себе: Я – Тетяна Миколаївна, ваш новий класний керівник, люблю подорожувати.
Після розповіді кожного учня, всі аплодують.
Для того щоб нам було цікавіше й легше подорожувати нашою країною, я пропоную нам об’єднатися в один екіпаж, під назвою «5-В клас» й вести наш корабель, долаючи шторми й випробування, і тільки якщо ми з вами будемо діяти злагоджено, згуртовано, творчо ставитиметься до виконання завдань, зможемо прийти у порт на 90-денний відпочинок 31 травня 2021 року, де на нас чекатиме сюрприз. Не забувайте, що успішність нашої команди, певною мірою, залежить від вашої вправності.
У кожного з вас є свої мрії та побажання на цей навчальний рік. У кожного з вас, на парті лежить ШТУРВАЛ (Додаток 1), на якому ви маєте можливість написати свою мрію і прикріпити до нашого корабля.
- Діти, хто нагадає, яку роль виконує штурвал на кораблі? Вітрила корабля будуть мчати нас дуже швидко, вітер попутний нам допоможе в цьому. Діти пишуть свої мрії і прикріплюють до вітрил корабля, озвучуючи.
- Ось ми і опинилися в країні «П’ятьландія», тож давайте привітаємо один одного. Усі діти встають. Наприклад, я почну з себе: Я вас вітаю і побажаю вам успіхів (прикріплюю свою долоню до мапи країни «П’ятьландія», яка намальована на дошці). Кожен учень по черзі махає ДОЛОНЕЮ сусіду (Додаток 2), вітаючи його, (я вітаю тебе та бажаю тобі…) та говорить побажання йому і також йде та прикріплює свою долоню.
Що вам сподобалося на сьогоднішньому занятті?
Всі члени нашої команди отримують на згадку про подорож невеличкі ЕМБЛЕМИ нашого екіпажу під назвою «5-В клас» (Додаток 1). Коли стане вам сумно, подивіться на неї і пригадайте нашу подорож. Корабель з мріями залишається у нас. Ми всі унікальні і неповторні, потрібні один одному, адже без друзів і міцної родини, людина почуває себе бідною. Подорожуючи до країни «П’ятьландія», ми дізналися один про одного дуже багато, не загубіть ці знання. І даріть свою посмішку всім людям!
ДОДАТОК 1
Квиток Штурвал мрій та побажань
Емблема екіпажу «5-B»
ДОДАТОК 2