Цікавий пізнавальний перший тематичний урок "З Україною в серці". Використані на уроці мільтфільм "Це наше і це твоє" пісня Тіни Кароль, розроблена перезентація. За потреби скину на ел. адресу ці матеріали.
Перший урок-подорож «З Україною в серці»
Мета: викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками; розвивати інтерес до навчання; прищеплювати бажання добре вчитися, повагу до школи та її правил, виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.
Обладнання: презентація, фонограми до пісень, уривки мультфільмів.
Хід уроку
I.Організація класу
1.Гра «Клубочок компліментів»
- Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 3 клас,
Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.
(Діти говорять один одному гарні компліменти).
2.Привітання вчителя:
Є багато країн на землі, в них – озера, річки і долини.
Є країни великі й малі, та найкраща завжди Батьківщина.
II.Актуалізація опорних знань учнів
1. «Мозкова атака»
-Як відпочили? Чим віддячите за чудовий літній відпочинок батькам та Батьківщині?
-А ще… чудовими мріями! От скажіть, про що ви зараз мрієте?
-А я найбільше мрію про мир на Україні! Тому і почала сьогодні розмову про Батьківщину. Не всюди зараз мирне небо, не всюди дітки прийшли в світлий клас на нашій землі, на Україні…
- А для вас що таке Батьківщина? (Гра «Магніт»)
Калина Хліб Київ Дніпро Школа
Родина Батьківщина Соловейко Мій дім Україна
Хмельницький Степ Верба Рідна стежка Поле Батьки
- А ще любити означає знати. Чи добре ви знаєте нашу Україну?
- А хочете ще більше знати? Тоді я вас запрошую на урок-квест.
III.Колективне визначення теми і мети уроку
-Але що ж означає слово квест?
- Квест, - це командна гра-пригода. Що очікуєте від такого уроку?
- Якими будете сьогодні на уроці? Придумайте слова, які б підходили. Використовуючи букви слова.
(К – кмітливими, красивими, корисними, красномовними….
В – веселими, …., ….
Е – енергійними, …., ….
С – старанними, …., …
Т – творчими, …., ….).
IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу
1.Ознайомлення з основними правилами квесту
- Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).
- Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.
- Які правила хочете запропонувати самі?
- Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості та спостережливості.
-Щоб маршрутний лист прочитати, треба анаграми знати.
Пункт 1. Робю докзнахі (Бюро знахідок)
Пункт5. Ривіктона «Ми - паторіти» (Вікторина «Ми – патріоти»)
Пункт 2. Лябі тикар (Біля карти)
Знайти і показати на карті Дніпро, Київ, Хмельницький, Карпати, Чорне море, Азовське море, Донецьк, Львів, Південний Буг.
Пункт 3.Басибуна ньскрика (Бабусина скринька)
Пункт 4 Вореде ньзна (Дерево знань)
- Прочитайте розірвані прислів’я і поясніть їх.
а рідний край - якій своє гніздо н
За рідний край - якій своє гніздо не миле.
Україна - рідний край, де мати народила.
Та земля мила, життя віддай.
Погана та пташка, про її добробут дбай.
Пункт 5. Им євройціпе (Ми – європейці)
Пункт 6. Им аріптоти (Ми патріоти)
(Звучить пісня Тіни Кароль «Україна – це я».Учні прикріплюють на дошці квітки, супроводжуючи побажанням рідній Вітчизні (добра, миру, безпеки, процвітання тощо) і висловлюванням про свої вчинки (посадимо сад, будемо гарно навчатись, створимо не один цікавий проект і т. д. )).
V. Підсумок, рефлексія.
- Чи сподобався вам наш квест? Чим саме?
- Що запам’яталось?
- Що сподобалось найбільше?