Перший урок та презентація на тему ТЕМА: Я – громадянин України – європейської країни

Про матеріал

МЕТА: розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей та європейського громадянства, формувати усвідомлення власної долі й значення в житті суспільства, розширювати знання учнів про європейський союз; розвивати пізнавальні здібності, правознавчий світогляд; виховувати справжніх громадян

ОБЛАДНАННЯ: презентація, глобуси, прапор України та Євросоюзу, плакат.

Перегляд файлу

Перший урок 2017-2018 н.р.

ТЕМА: Я – громадянин України – європейської країни

МЕТА: розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей та європейського громадянства, формувати усвідомлення власної долі й значення в житті суспільства, розширювати знання учнів про європейський союз; розвивати пізнавальні здібності, правознавчий світогляд;  виховувати справжніх громадян

ОБЛАДНАННЯ: презентація, глобуси, прапор України та Євросоюзу, плакат.

Привітання вчителя. Слайд 1 (на фоні музики)

 Вчитель. Дорогі діти, вітаємо  вас з початком  нового навчального року, бажаємо міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!  

(Вітання учнями один одного)

Вчитель.Привітайте один одного зі святом знань , посміхніться, скажіть своєму сусідові комплімент, потисніть йому руку.

Вступне слово вчителя.

Вчитель.Швидко промайнуло тепле літечко і ось вже першовересень покликав вас до школи. За літо ви набралися сил,  подорослішали. Нас чекає цікава і напружена робота, пізнавальні уроки, цікаві заходи та свята.

Вчитель.Слайд 2.А на нашому найпершому уроці ми поговоримо про ті найважливіші речі, без яких не може існувати кожна людина. Як ви думаєте, про що буде йти мова сьогодні на уроці?

(Учні називають найважливіші для людини речі (про маму, рідну землю, здоров’я і т. д.)

Вчитель.Тема нашого сьогоднішнього уроку «Я – громадянин України – європейської країни».Слайд 3.  На перший погляд – нічого нового для нас. Адже наша Батьківщина розташована в основному на південному заході Східноєвропейської рівнини, у Центральній та Південно-Східній Європі, тобто за своїм географічним розташуванням  Україна – звичайно ж держава європейська. Навіть географічний центр Європи знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області. Слайд 4

Вчитель.Слайд 5Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, завжди хоче розповісти про неї найкраще.  Ми щасливі, що народилися на чудовій, багатій, мальовничій землі – в нашій Україні. Тут жили наші діди й прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського. Де б ми не були, ми завжди будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися,  і мамині очі, і вірних друзів, з якими ділили і радощі, і горе, і ще багато-багато речей, які ми пам’ятаємо і любимо ще з дитинства. 

Слайд 6.Виходять двоє дітей з глобусами в руках

Єднає нас, людей, планета,

Яка у Всесвіті одна,

І той, хто близько чи далеко,

Тобі мов брат або сестра.

Нам разом на землі цій жити,

Любить і мріять, будувать, творить,

Щоб зберегти її, ми мусим щось робити,

Ми мусим діяти-не тільки говорить.

Що можу я? Одна - мізерно мало,

Та разом – сила чимала.

Від кожного залежить, щоб не стала

Вже завтра гіршою земля.

Всесвіт, суспільство, людина...

Це те, заради чого ми живем і творимо.

 

Я не бував за дальніми морями,

 Чужих доріг ніколи не топтав

 В своїм краю під буйними вітрами

 Щасливим я і вільним виростав.

Мене ліси здоров'ям напували,

 Коли бродив у їхній гущині, 

Мені поля задумливо шептали 

Свої ніким не співані пісні.

Коли не вмів ще й букваря читати,

Ходив, як кажуть, пішки під столом, 

Любить людей мене навчила мати

 І рідну землю, що б там не було.

Чужих країв ніколи я не бачив,

 Принад не знаю їхніх і окрас, 

Та вірю серцем щирим і гарячим:

 Нема землі такої, як у нас.            

      Василь Симоненко

Вчитель.Слайд 7.Україна – одна з найбільших держав Європи.

Довжина кордону становить 7700 км. Наша Батьківщина межує з сімома країнами. Назвіть ці країни.

А зараз давайте перевіримо чи вірно ви назвали ці країни. (Росія, Білорусія, Польща. Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова).

Південну частину омивають води Чорного і Азовського морів, де проходять водні кордони з азіатськими країнами.

Україна  - єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів.

Отже, майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу.

Вчитель.Слайд 8. Що таке Європа? Де вона знаходиться? І що ж це за Європейський союз, куди прагнуть вступити багато країн, серед яких є наша Україна?

Учень.У Давній Греції жила молода дівчина на ім’я Європа. Вона була дочкою фінікійського царя Агенора і чарувала всіх своєю красою. Бог Зевс викрав її, перетворившись на бика та відвіз на острів Крит, де Європа народила сина – Міноса, котрий потім побудував лабіринт з мінотавром.

Учениця.Європа – це і назва одного зі супутників планети Юпітер. Він був відкритий Г. Галілеєм у 1610 році.

Вчитель.Також Європа – це частина світу розташована на заході Євразійського материка. Вона має площу 10,5 млн. кв. км, 730 млн. населення. На такій маленькій території існують 48 держав, економіка й культура яких тісно переплелася між собою. Європа – це один із головних центрів сучасної науки, техніки та технології. На долю європейців припадає більше половини світового національного доходу та більша половина промислового виробництва. Європа – найцінніша скарбниця досягнень та пам’ятників культури.

Вчитель.Європейський Союз (ЄС) – це сім’я демократичних європейських країн, що спільно працюють задля миру та процвітання. Це – не держава, що має замінити існуючі держави, але це і більше, ніж будь-яка міжнародна організація. ЄС – дійсно унікальне явище.

Національні держави, що входять до його складу, разом з тим, залишаються незалежними та суверенними.

А зараз до вашої уваги пропонуємо переглянути відео про те, як був створений ЄС.

Відео «Історія створення ЄС»Слайд 9. https://www.youtube.com/watch?v=UJhr4iZlW5g

Вчитель.Слайд 10. Кожна країна має свою державну символіку. Пропонуємо вам уважно переглянути відео про символи ЄС, дізнатися про те, як вони утворилися, а потім сказати, які ж відмінності існують між символікою України і ЄС. (ЄС немає герба, у гімні відсутні слова).

Відео «Символіка ЄС» Слайд 11.

https://youtu.be/IWD1t2h07F8

(під час відео вчитель озвучує зображений текст)

Вчитель. - Історія створення прапора починається у 1955 році.

- Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання вугілля та сталі, до якого входило шість країн.

- Однак існувала окрема організація з ширшим представництвом – Рада Європи.

- У той час Рада Європи підбирала собі емблему.

- Після активних обговорень було прийнято нинішній варіант прапора – коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі.

- Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації.

- В різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість.

- Так народився європейський прапор, який представляє ідеал об’єднання народів Європи.

- На ньому сяє 12 зірок, як символ довершеності, повноти та єдності.

- Європейський прапор – це єдина емблема Європейської Комісії виконавчого органу ЄС.

Вчитель.

  •                   Гімн. У широкому значенні  - це гімн не лише ЄС, але й усієї Європи.
  •                   Музика гімну взята з Дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році.
  •                   У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику слова «Оди радості» , написаної у 1785 році Фрідріхом фон Шиллером.
  •                   У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему « Оди радості» як свій гімн.
  •                   Без слів, універсальною мовою музики, гімн виражає ідеали свободи, миру та солідарності, на яких тримається Європа.
  •                   Гімн ЄС – це утвердження спільних цінностей та їх єднання в усьому розмаїтті національних відмінностей.

Вчитель.Слайд 12.Європейський Союз був створений у 1992 році. До нього входять 28 європейських держав з населенням понад 507 млн. людей. Країни-члени Європейського Союзу – це країни, що приєднались до Європейської економічної спільноти, починаючи з 1958 року.

Спершу Європейський Союз був заснований шістьма країнами (Франція, Італія, Німеччина, Бельгія, Нідерланди, Люксембург)

(на карті по черзі з’являються ці 6 країн).

 Але після цього відбулось сім етапів послідовного розширення ЄС, що наразі нараховує 28 членів.

Хронологія вступу країн до ЄС:

(Вчитель зачитує рік і країну – слайд)

1973 рік: Великобританія, Данія, Ірландія;

1981 рік: Греція;

1986 рік: Португалія, Іспанія;

 1995 рік: Австрія, Фінляндія, Швеція;

2004 рік: Латвія, Литва, Естонія, Мальта, Польща, Словаччина, Словенія, Чехія, Угорщина, Кіпр;

2007 рік: Болгарія, Румунія;

2013 рік: Хорватія.

Вчитель. Щойно ви ознайомилися з назвами країн, які входять до складу ЄС. А тепер пропонуємо вам пограти в гру «Столиці ЄС». Назву країни ви знаєте, а як знаєте її столицю ми зараз побачимо.

ГРА «Столиці ЄС»

(Слайд 13-40)

Назвіть столиці країн ЄС.


Бельгія – Брюссель,

Німеччина – Берлін,

Франція - Париж,

Італія - Рим,

Люксембург - Люксембург, Нідерланди – Амстердам,

Данія - Копенгаген,

Ірландія - Дублін,

Греція - Афіни,

Іспанія - Мадрид,

Португалія - Лісабон,

Австрія - Відень,

Фінляндія - Гельсінкі,

Швеція - Стокгольм,

Естонія – Таллінн,

Литва - Вільнюс,

Латвія - Рига,

Польща - Варшава,

Чехія - Прага,

Словаччина - Братислава, Угорщина - Будапешт,

 Словенія - Любляна,

Мальта - Валлетта,

Кіпр - Нікосія,

Великобританія - Лондон, Болгарія – Софія,

Румунія - Бухарест


Вчитель.На даний момент три країни мають статус кандидатів на вступ до ЄС: Македонія, Туреччина, Чорногорія.

  •                   На вашу думку,Слайд 41більше ніяка країна не претендує на вступ до ЄС?     (Україна).
  •                   Що потрібно, щоб країна набула членства в Євроспільноті?

Слайд 42. Учениця читає вимоги

Головні вимоги до країн-кандидатів на вступ до ЄС:

  •                 Бути географічно європейською державою.
  •                 Прагнути до членства в ЄС.
  •                 Бути країною з усталеною демократією.
  •                 Мати ефективну ринкову економіку.
  •                 Бути згідним та спроможним перейняти весь нормативно-правовий доробок Співтовариства.
  •                 Отримати згоду Спільноти на приєднання.

Вчитель.Слайд 43. Україна бажає стати повноправним мешканцем давньоєвропейського дому, справедливо вважає, що має на це право. У 2005 році затверджено План дій “Україна – Європейський Союз”. Українська держава, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу. Ми – європейці настільки, наскільки ми – українці; і лише відчувши себе справжнім українцем, можна збудувати свій український дім за європейськими стандартами.

Вчитель. Слайд 44-45

  •                   Чи любите ви подорожувати?
  •                   До якої країни , яка вже є членом ЄС ви хотіли б потрапити?
  •                   А чи знаєте ви, що має бути в громадянина України, щоб перетнути кордон?
  •                   (В’їжджаючи до країн ЄС без візи дозволяється виключно з біометричним паспортом);слайд 46
  •                   Обгрунтувати мету та умови свого перебування ;
  •                   Не перебувати у переліку осіб, яким заборонений в’їзд до ЄС;
  •                   Не становити загрозу для громадського порядку та міжнародних відносин;
  •                   Правило 90/180: якщо ви їдете відпочивати, то вам дозволяється перебувати в країні 90 днів.
  •                   Мати певну суму коштів, але для кожної країни вона різна. Цифра коливатиметься, залежно від того, з якою метою і на який термін ви вирішили відвідати країну євросоюзу.
  •                   Євро  € - це  єдина валюта Європейського Союзу, запроваджена в 12-х з 28 його країн-членів, які складають Єврозону ЄС. Три країни – Велика Британія, Данія та Швеція – не погодилися вводити євро в 1999 році.

Гра «Валютна біржа»

Слайд 47

Вчитель.Діти, які грошові одиниці Європи ви знаєте чи, можливо, чули про них. (відповіді дітей) Я бачу, що ви компетентні в цьому питанні... Тож пропоную вам відкрити  нашу «Валютну біржу»і пограти в гру. Слайд 48-54

- За які гроші ви купите яблуко, наприклад у Латвії (лат)

- А якщо я запропоную вам придбати мовою оригіналу казки братів Грімм (марка)

- Магазини Нідерландів вас приваблюють чарівнимитюльпанами. Які гроші вам потрібно мати в цій країні? ( гульден)

- Великою популярністю в Італії користуються страви з   макаронів. За які гроші ви зможете їх купити? ( ліра)

- Якщо у вас з’явиться бажання подивитись фестиваль в Юрмалі, то вам для подорожі необхідно запастися якими банкнотами? (лат)

- Мальта - країна сонця. Багатьох туристів з Північної Європи приваблює природа цієї країни. Чимало іноземців купують тут дачі та вілли. За яку валюти ви це можете зробити?(мальтійська ліра)

   - Яка валюта нашої країни? (гривня)

Вчитель.Слайд 55. Отож, країни, які входять до складу ЄС та їхні столиці ви знаєте; яку грошову одиницю має кожна країна теж знаєте. А от який самий популярний вид спорту в кожній з країн  - хто знає? 

Наприклад, в хокей полюбляють грати в Бельгії, Латвії,  Словаччині, Чехії, Швеції.В баскетбол грають в Греції. Латвії, Литві, Словенії, Хорватії.Велоспорту  віддають перевагу в Данії, Естонії, Словенії.У регбі грають у Великобританії, Італії, Мальті, Польщі.У волейбол – Мальті, Нідерландах, Словенії.У гольф – в Італії, Великобританії.

  •                   А от в такий вид спорту як футбол як ви гадаєте в якій країні грають найбільше? (у футбол грають в усіх країнах).
  •                   А ви полюбляєте грати у футбол?
  •                   Пропоную вам це зробити.

ГРА «Футбольні фанати»

Вчитель.Слайд 56-63Демонструються герби, емблеми європейських футбольних клубів, які потрібно швидко назвати, вказати країну та колір форми.

  1.   Футбольний клуб - «Інтер» Мілан, Італія, чорно-сині.
  2.   «Барселона», Барселона Іспанія, синьо-гранатові.
  3.   «Манчестер Юнайтед», Манчестер, Велика Британія, червоно-біла.
  4.   «Реал» Мадрид, Іспанія, білі, вершкові.
  5.   «Мілан» Мілан, Італія, червоно-чорні.
  6.   «Марсель» Марсель, Франція, біло-блакитна.
  7.   «Збірна України», Україна, жовто-блакитна.

Вчитель.Слайд 64.Ми живемо в унісон з Європою, мислимо по-європейськи,співаємо одні пісні, радіємо одній весні, у нас спільні ідеали. Тепер би ще діяти як європейці: творити Європу у власній державі.Україна географічно в Європі, отже має всі шанси вступити до ЄС.

Слайд 65.

 Пісня Н.Бучинська «Європа і Україна»

https://www.youtube.com/watch?v=UnwzmI5nsdE

Вчитель.Слайд 66. Дякуємо за увагу! На все добре, до побачення.

 


Список використаних джерел

1. Відеоматеріали: 1) https://www.youtube.com/watch?v=UnwzmI5nsdE

2) https://www.youtube.com/watch?v=UJhr4iZlW5g

3) https://youtu.be/IWD1t2h07F8

2. Наочне зображення: 1)https://www.google.com.ua/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0+%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%8E%D0%B7%D1%83&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMreqjpc3YAhXDiCwKHUGxCl8Q_AUICigB&biw=1366&bih=662

2)https://www.google.com.ua/search?biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei=4PhVWomTGMehsgGp-IGQAg&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8+%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%B

3)https://www.google.com.ua/search?biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei=K_pVWuybK4WNsAHklIvQBA&q=%D1%84%D1%83%D1%82%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96+%D0%BA%D0%BB%D1%83%D0%B1%D0%B8+%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B8&oq=%D1%84%D1%83%D1%82%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96+%D0%BA%D0%BB%D1%83%D0%B1%D0%B8+%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B8&gs_l=psy-ab.3..0i24k1.8685.13892.0.15099.7.2.0.5.5.0.454.901.4-2.2.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.7.919...0j0i30k1j0i5i30k1.0.ifz9Xyf0e74

4)https://www.google.com.ua/search?biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei=P_pVWp_PD8iNsgGE7Yh4&q=%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D1%82%D0%B0&oq=%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D1%82%D0%B0&gs_l=psy-ab.3..0l10.77187.81343.0.84322.6.6.0.0.0.0.729.1360.2-1j1j6-1.3.0....0...1c.1.64.psy-ab..3.3.1358....0.NbgHISyY9CQ

5)https://www.google.com.ua/search?biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei=mPpVWvagHcOcsAHZ_L3gDg&q=%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%BD%D1%96+%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%86%D1%8F+%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B8&oq=%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%BD%D1%96+%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%86%D1%8F+%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B8&gs_l=psy-ab.3..0j0i24k1.76570.90062.0.91621.23.15.1.7.8.0.737.3220.2-1j4j2j0j1.8.0....0...1c.1.64.psy-ab..7.15.2907....0.IrAdhSf4m0E

3. Поезії В. Симоненка.

 


 

docx
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
2556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку