Мета:
Обладнання: карта, ватмани, дерево життя 5 класу, листочки,маркери, малюнки, презентація «Фотовікторина».
Дорогі діти, гості та батьки!
Я рада, що ви сьогодні до нас прийшли.
Дозвольте з Днем знань Вас привітати,
Здоров’я, щастя, миру побажати.
Бажаю терпіння і порозуміння,
Нехай поруч з вами завжди буде везіння,
Нехай в родині буде злагода й любов,
А в Україну прийде мир і спокій знов.
«Вітання ».
Я рада всіх вас бачити й вітати! Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре відношення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитесь з оточуючими.
Тема сьогоднішнього першого уроку була обрана мною не випадково, адже сьогодні святкує своє народження новий колектив. Мені б хотілося, щоб це був колектив однодумців. Де панувала б атмосфера злагоди, порозуміння, толерантності, взаємопідтримки.
Мабуть, всі розуміють , що це клопітка праця . Адже ми повинні будемо перш за все побачити себе очима своїх товаришів, допомогти один одному змінитись, навчитись поважати думки інших, і при всьому цьому залишитись самим собою.
Так як ми з вами сьогодні зустрічаємось вперше разом, у нас новий колектив,нові учні, нова класна кімната і для того, щоб ми з вами стали ще й однією сім’ю, нам потрібно познайомитися.
Пропоную таку вправу – гру «Дерево 5 класу », кожен по черзі називає своє ім’я, та рису характеру або особливість свою, яка допоможе і принесе користь нашому класу у створені єдиного колективу. Тому кріпимо наші листочки на ось таке велике дерево життя 5 класу. Розпочинаємо фразою (на дошці надруковані….) Мене звати ……… Моя краща подруга (друг) про мене сказала б…… Почну я першою . Мене звати Олена Анатоліївна. Моя б краща подруга про мене б сказала, що я активна, творча, терпляча, добра. (Вчитель кріпить листочки до дерева. Діти по черзі називають та кріплять до стовбура.) Отже, ми з вами такі неповторні, особливі, всі маємо гарні здібності, та вдало можемо об’єднатися і принести користь нашому класу у досягненні мети. Отож у нашій школі народилася нова сім’я,яка стане найкращим колективом і я в цьому впевнена.
Вчитель. Клас - це маленька родина. І хотілося б, щоб у нашій сім'ї панував спокій, мир , повага і взаєморозуміння. Що ж для цього потрібно. Прослухайте притчу , і ви все зрозумієте, та дасте відповідь що ж потрібно для створення єдиного колективу, тобто для єдності?
Мотивація Притча « Гарна сім’я»
«Жила − була на світі сім’я. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій родині. І займала вона ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом. Ви скажіть : ну і що, хіба мало великих сімей на світі. Але справа в тому , що була ця сім'я особлива - мир і лад панували в цій родині. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар . Дійшов слух про цю сім'ю до самого владики держави. І він вирішив перевірити , чи правду говорять люди. Прибув він в село, і душа його зраділа : кругом чистота , краса , достаток і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села домоглися такого ладу, прийшов до глави сімейства : розкажи, мовляв, як ти досягаєш такої згоди і миру в своїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго, видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав лист владики. Той узяв папір і почав розбирати каракулі старого. Розібрав з великими зусиллями і здивувався. Три слова були написані на папері:
Питання дітям: Як ви гадаєте які саме слова? (декілька учнів називають варіанти, а потім вчитель кріпить ці слова на корінні дерева.)
Любов
Прощення
Терпіння
І в кінці листа: 100 раз любов, 100 раз прощення, 100 раз терпіння . Почесав владика, за вухом і запитав: «І все?». «Так, - відповів старий , - це і є основа життя всякої хорошої сім'ї . І світу теж » Зверніть увагу що я прикріпила ці три магічні слова на корінні,бо саме від них залежить які ми з вами матимемо листочки, чи це будуть зелені, чи жовті, чи сухі листки. Якщо і ви будите використовувати у своєму житі ці слова, то ми станемо єдиним колективом.
Я пропоную вам, діти розробити «Золоті правила класу»
Піктограма «Смайл»
З давніх-давен люди, вдивляючись в обличчя один одного, намагалися збагнути настрій, наміри, характер людини.
Зараз з вами за піктограмами ми спробуємо розпізнати настрій людини.
Пригадайте ситуації, в яких відчували ці емоції.
«Мімічна гімнастика».
Мета гри — вивчення міміки обличчя і пов'язаного з ним емоційного стану людину, тренування виразної міміки.
Дітям пропонується виконати ряд вправ для мімічних м'язів обличчя.
Давайте зараз разом з вами спробуємо зобразити
Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.
Сидіти і мріяти про краще можна, але у такому разі воно не настане. Можна любити Україну і втікати за кордон. Але чого варта така любов?
Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави.
Тому я вірю.
Я вірю, Вкраїно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя затмить всі печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!
Я бачу квітучу, щасливу країну,
Де кожна людина працює, творить,
Де можна навчатись, кохати, радіти,
Де кожна хвилина — то святості мить.
Діти читають поезії
1. Ми – українці,
Ми – горді і смілі,
Ми впевнено йдемо
До великої цілі.
2. Ми – європейці,
Ми – сильна держава,
Від людей
Нам повага і слава.
У центрі Європи
Знаходиться наша держава .
Вчитель
Україна, одна з найбільших країн Європи - це наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею і талановитими дітьми.
Перегляд кліпу Світлана Весна «Діти України» https://www.youtube.com/watch?v=f8gPUJ7tHN4
Чи знаєте ви свою країну допоможе нам перевірити вікторина.
Вікторина «Я люблю Україну»
Молодці!
Україна розташована на величезній рівнині, що простяглася від Карпатських до Кавказьких гір. Наша держава межує з європейськими країнами: Польщею, Словаччиною, Румунією, Угорщиною, Молдовою, Білорусією, Росією. На її території розташовані Карпатські та Кримські гори. Найвища вершина – це… Молодці, Говерла! Найбільша річка України – так саме Дніпро.
Наша держава відома європейцям також своїми визначними пам’ятками.
І зараз я вас запрошую взяти участь у грі «Соняшник знань». Соняшник є народним символом України. Це – символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту. Хай ваші знання про Україну осяють наш клас, а ваша працелюбність допоможе вам у фотовікторині.
Презентація «Моя Україна» (фотовікторина)
Молодці! Ми повинні бути добрими, толерантними, ввічливими, щирими та щедрими на добрі вчинки та слова. Пам’ятаймо, що шлях до успіху лежить через знання, а їх ми можемо отримати, якщо будемо працелюбними та наполегливими у досягненні своєї мети.
Наша мандрівка закінчується. Вам ще рости й рости! І мандрувати по світу, дбати про добробут своєї Батьківщини. Україна має всі передумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами, бо ми не є сусідами Європи, ми є її центром . Європа змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою. Тому кожен із нас може з гордістю сказати: «Я – європеєць!» Будьте ж патріотами своєї Вітчизни. Любіть і шануйте свою Україну! Не забуваймо, що ми – українці. Бережімо рідну землю, національну гідність, дбаймо про її розквіт і збагачення.
Звучить фонограма Анатолія Матвійчука «Я люблю Україну свою», батьки ділять коровай