Перший урок у 5 класі "Україна - європейська країна, а ми - найдружніший клас"

Про матеріал
Пропоную до Вашої уваги перший урок у 5 класі "Україна - європейська країна, а ми - найдружніший клас". Мета : учити дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати в дітей правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, зробити крок для створення міцного, згуртованого колективу; познайомити учнів із новоприбулими школярами, створити ситуацію успіху та єдності колективу; виховувати риси патріота, громадянина, культурної , толерантної особистості.
Перегляд файлу

 Мета:

  • учити дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них;
  •  виховувати у дітей правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»;
  • розвивати в учнів загальнолюдські чесноти,  зробити крок для створення міцного, згуртованого колективу;
  •  розширювати і поглиблювати  у п’ятикласників поняття громадянськості;
  • познайомити учнів із новоприбулими  школярами, створити ситуацію успіху та єдності колективу;
  • Виховувати риси патріота, громадянина, культурної , толерантної особистості.

 

Обладнання:  карта, ватмани, дерево життя 5 класу, листочки,маркери, малюнки, презентація «Фотовікторина».

 

Дорогі діти, гості та батьки!

Я рада, що ви сьогодні до нас прийшли.

Дозвольте з Днем знань Вас привітати,

Здоров’я, щастя, миру побажати.

Бажаю терпіння і порозуміння,

Нехай поруч з вами завжди буде везіння,

Нехай в родині буде злагода й любов,

А в Україну прийде мир і спокій  знов.

 

«Вітання ».

Я рада всіх вас бачити й вітати! Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре відношення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитесь з оточуючими.

Тема сьогоднішнього першого уроку була обрана  мною не випадково, адже сьогодні святкує своє народження новий колектив. Мені б хотілося, щоб це був колектив однодумців. Де панувала б атмосфера злагоди, порозуміння, толерантності, взаємопідтримки.

Мабуть, всі розуміють , що це клопітка праця . Адже ми повинні будемо перш за все побачити себе очима своїх товаришів, допомогти один одному змінитись, навчитись поважати думки інших, і при всьому цьому залишитись самим собою.

Так як ми з вами сьогодні зустрічаємось  вперше  разом, у нас новий колектив,нові учні, нова класна кімната  і для того, щоб ми з вами стали ще й однією сім’ю, нам потрібно познайомитися.

 

Описание: EL-02-01-1000003757.jpgПропоную таку вправу – гру «Дерево 5 класу », кожен по черзі називає своє ім’я, та рису характеру або особливість свою, яка допоможе і принесе користь нашому класу у створені єдиного колективу. Тому кріпимо наші листочки на ось таке велике дерево життя 5 класу.  Розпочинаємо фразою (на дошці надруковані….)   Мене звати ……… Моя краща подруга  (друг)  про мене сказала б……   Почну я першою .  Мене звати Олена Анатоліївна.  Моя б краща подруга про мене б сказала, що я активна, творча, терпляча, добра.  (Вчитель кріпить листочки до дерева. Діти по черзі називають та кріплять до стовбура.)  Отже, ми з вами такі неповторні, особливі, всі маємо гарні здібності, та вдало можемо об’єднатися і принести користь нашому класу у досягненні мети. Отож у нашій школі народилася нова сімя,яка стане найкращим колективом  і я в цьому впевнена.

 

Вчитель.  Клас - це маленька родина. І хотілося б, щоб у нашій сім'ї панував спокій, мир , повага і взаєморозуміння. Що ж для цього потрібно. Прослухайте притчу , і ви все зрозумієте, та дасте відповідь що ж потрібно для створення єдиного колективу, тобто для єдності?

 

Мотивація  Притча « Гарна сімя»

 «Жила − була на світі сімя. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій родині. І займала вона ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом. Ви скажіть : ну і що, хіба мало великих сімей на світі. Але справа в тому , що була ця сім'я особлива - мир і лад панували в цій родині. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар . Дійшов слух про цю сім'ю до самого владики держави. І він вирішив перевірити , чи правду говорять люди. Прибув він в село, і душа його зраділа : кругом чистота , краса , достаток і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села домоглися такого ладу, прийшов до глави сімейства : розкажи, мовляв, як ти досягаєш такої згоди і миру в своїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго, видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав лист владики. Той узяв папір і почав розбирати каракулі старого. Розібрав з великими зусиллями і здивувався. Три слова були написані на папері:

 

Питання дітям: Як ви гадаєте які саме слова?  (декілька учнів називають варіанти, а потім вчитель кріпить ці слова на корінні дерева.)

Любов

Прощення

Терпіння
І в кінці листа: 100 раз любов, 100 раз прощення, 100 раз терпіння . Почесав  владика, за вухом і запитав: «І все?». «Так, - відповів старий , - це і є основа життя всякої хорошої сім'ї . І світу теж » Зверніть увагу що я прикріпила ці три магічні слова на корінні,бо саме від них залежить які ми з вами матимемо листочки, чи це будуть зелені, чи жовті, чи сухі листки. Якщо і ви будите використовувати у своєму житі ці слова, то ми  станемо єдиним колективом. 

 

Я пропоную вам, діти розробити «Золоті правила класу»

  1. Будь завжди чесним та відвертим.
  2. Як що хочеш сказати, підніми руку.
  3. Не говори неправди.
  1.        Будь увічливим.
  2.        Поважай старших.
  3.        Умій відстояти свою думку.
  4.        Завжди будь вірним собі.
  5.        Ніколи не гудь інших, дивись за собою.
  6.        Не «закладай» товаришів.
  7.    Не ображай слабшого.
  1.    Завжди підставляй своє плече товаришу.
  2.    Будь толерантним.
  3.    Умій слухати — і тебе почують.
  4.    Не волай, умій говорити так, щоб тебе слухали.
  5.    Пам'ятай про свій зовнішній вигляд.

 

Піктограма «Смайл»

З давніх-давен люди, вдивляючись в обличчя один одного, намагалися збагнути настрій, наміри, характер людини.

Зараз з вами за піктограмами ми спробуємо розпізнати настрій людини.

                    Пригадайте ситуації, в яких відчували ці емоції.

 

 «Мімічна гімнастика».

Мета гри — вивчення міміки обличчя і пов'язаного з ним емоційного стану людину, тренування виразної міміки.

Дітям пропонується виконати ряд вправ для мімічних м'язів обличчя.

Давайте зараз разом з вами спробуємо зобразити

  •                             Наморщити лоба, підняти брови — подив.
  •                             Звести брови, насупити — сердитий.
  •                      Розширити очі, рот відкритий, руки стиснуті в кулаки, все тіло напружене — жах.
  •                             Усміхнутися, підморгнути — весело.

 Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.

Сидіти і мріяти про краще можна, але у такому разі воно не настане. Можна любити Україну і втікати за кордон. Але чого варта така любов?

Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави.

Тому я вірю.

Я вірю, Вкраїно, ти станеш на ноги, 
Махнуть золотистим крилом рушники, 
І щастя затмить всі печалі й тривоги 
На вічні роки і прийдешні віки!

Я бачу квітучу, щасливу країну,

Де кожна людина працює, творить,

Де можна навчатись, кохати, радіти,

Де кожна хвилина — то святості мить.

Діти читають поезії


1. Ми – українці,

 Ми – горді і смілі,

         Ми впевнено йдемо

  До великої цілі.

 

 

2.   Ми – європейці,

  Ми – сильна держава,

  Від людей

  Нам повага і слава.

 У центрі Європи

Знаходиться наша держава .


 

Вчитель

Україна, одна з найбільших країн Європи - це наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею і талановитими дітьми.

Перегляд кліпу Світлана Весна «Діти України» https://www.youtube.com/watch?v=f8gPUJ7tHN4

 

Чи знаєте ви свою країну допоможе нам перевірити вікторина.

 

Вікторина «Я люблю Україну»

  1. Легендарний засновник Києва. (Кий.)
  2. Кольори нашого Державного прапора України. (Синій і жовтий.)
  3. Назвіть рослинні символи України. (верба, калина)
  4. Кущ, оспіваний в українських народних піс­нях, символ дівочої вроди. (Калина.)
  5. Дерево, яке освячують у церкві перед Велико­днем. Воно охороняє від злих сил. (Верба.)
  6. Дерево-символ, з яким в українських народ­них піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (Тополя.)
  7. Український народний духовий інструмент із дерева або очерету, що має форму трубки з отворами. (Сопілка.)
  8. Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок.)

Молодці!

Україна розташована на величезній рівнині, що простяглася від Карпатських до Кавказьких гір. Наша держава межує з європейськими країнами: Польщею, Словаччиною, Румунією, Угорщиною, Молдовою, Білорусією, Росією. На її території розташовані Карпатські та Кримські гори. Найвища вершина – це… Молодці, Говерла! Найбільша річка України – так саме  Дніпро. 

Наша держава відома  європейцям також своїми визначними пам’ятками.

І зараз я вас запрошую взяти участь у грі «Соняшник знань». Соняшник є народним символом України. Це – символ Сонця,  праці й достатку, сили і добробуту. Хай ваші знання про Україну осяють наш клас, а ваша працелюбність допоможе вам у   фотовікторині.

Презентація «Моя Україна» (фотовікторина)

Молодці! Ми повинні бути  добрими, толерантними, ввічливими, щирими та щедрими на добрі вчинки та слова. Пам’ятаймо, що шлях до успіху лежить через знання, а їх ми можемо отримати,  якщо будемо працелюбними та наполегливими у досягненні своєї мети.

Наша мандрівка закінчується. Вам ще рости й рости! І ман­друвати по світу, дбати про добробут своєї Батьківщини. Україна має всі пе­редумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами, бо ми не є сусідами Європи, ми є її цен­тром . Європа змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою. Тому кожен із нас може з гордістю сказати: «Я – європеєць!» Будьте ж патріотами своєї Вітчизни. Любіть і шануйте свою Україну! Не забуваймо, що ми – українці. Бережімо рідну землю, національну гідність, дбаймо про її розквіт і збагачення.

Звучить фонограма  Анатолія Матвійчука «Я люблю Україну свою»,  батьки ділять коровай

doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку