Перший урок "Україна - єдина країна"

Про матеріал

Перший урок – це урок патріотизму, єдності українського народу тема якого «Україна – єдина країна». Дана розробк спрямована розширити поняття учнів про єдність, незалежність і суверенність нашої держави; усвідомити себе українцем; виховувати почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Перший урок. Шостий клас)

 


 

 

 

 

 

                 Підготувала та провела

                                                                                               вчитель  образотворчого мистецтва                                                                                                                               

                                                                                              Поліщук Наталя Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Україна – єдина країна   

 

 Мета уроку: 

  •  розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави ;
  • формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
  •  виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну;
  • формувати почуття патріотизму та національної свідомості, виховувати любов до Батьківщини; розвивати мовлення та мислення,  вміння працювати в групах.

 

 Обладнання: пазли «Карта України», прапори з афоризмами відомих людей про патріотизм і єдність, плакати «Прапор України», «Гімн України», «Герб України», презентація «Моя країна», класна кімната прикрашена повітряними кульками, елементами народної символіки; відеоролик «Ми українці»Н. Бучинська, «Лиш у нас на Україні», «Моя Україна» Родини Май.

 Моя батьківщина – то прадідів слава,

                                                                     єдина родина, єдина держава.

                                                                                                            Ю. Музиченко

 

Хід уроку

  1.   Організаційна частина.

  Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас на Україні».

 

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів.

  Оголошення теми уроку.

Учитель:  Доброго дня!

                  Сьогодні свято завітало в школу,

                  Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

                  Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

                  Ми розпочнемо Перший наш урок.

 

    Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.

 

 

 

 

Моя Україна

Учень 

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася,

мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося її здобула

Звитяжна моя Україна.

 

Учениця

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси,

Пісенна моя Україна.

 

Учень 

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

 

Учениця

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

 

ІІІ. Основна частина

    Відео «Моя Україна» виконує пісню Н.Бучинська

 1. Слово вчителя. (Слайд 1)

    Вишита колоссям і калиною,

    Вигойдана співом солов’я,

    Зветься величаво – Україною,

    Земле зачарована моя.

 

   Діти, тема нашого першого уроку «Україна – єдина країна»

   Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Материнський образ України встає з полинових степів і глибинної чорноземної скиби, як барва зоріє із зажури поліських озер, що чистими очима довірливо дивляться на світ, виростає недосяжно на повен зріст із карпатських верховин. Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка вічна на цій землі.

 

Вчитель.

Діти, а хто мені скаже, що таке Україна для вас?

 

1 Учень.

Україна – рідний край!

Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти

Тут живемо я і ти.

 

2 Учень.

  Україна – це наша земля, рідний край, де ми народилися. Її багатства – це     хліб і цукор, сталь і вугілля, літаки і комп`ютери.

 

3 Учень.

А ще тихі озера, калинові гаї, народні пісні, наша рідна домівка.

 

4 Учень.

Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади.  Це

гори Карпати і шахти Донбасу.

 

5 Учень.

Україна – це розкішний вінок із калини, барвінку і м`яти. Україна – це пам`ять про минуле і сучасне.

 

6 Учень.

Україна – це земля, де ми живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки.

 

7 Учень. 

Україна... рідний край, золота чарівна сторона.

Україна – це велика держава.

Вона в усьому, що оточує нас: у місяці, у зорях, стежці,

якою ми йдемо до школи.

 

 

8 Учень. 

Україна – це древній Київ і широкий Дніпро – Славутич, що несе свої води у Чорне море.

2. Мотиваційний аспект. (Слайд 2)

Учень           На землі великій є одна країна

   Гарна, неповторна, красна, як калина.

   І живуть тут люди добрі, працьовиті.

   І скажу, до речі, ще й талановиті.

Учень  Землю засівають і пісень співають,

   На бандурі грають і вірші складають

   Про ліси і гори, і про синє море,

   Про людей і квіти...

Учитель           То скажіть же, діти,

   Що це за країна?

Учні  (хором) Це наша славна Україна!

 

    Учитель: Сьогодні наш урок – це урок патріотизму, єдності українського народу тема якого «Україна – єдина країна».

    Мати Україно! Берегине долі народної! Це ти в часи лихоліть підносила дух дітей своїх, сповнюючи їх гордістю і повагою. Це твої згорьовані очі йшли за нами всіма великотрудними дорогами, не давали забути, хто ми є, чиї ми діти. 

    Тому тема нашого першого уроку:   «Україна – єдина країна» (Слайд 3 )

(Учень декламує вірш Олега Колібаби)

Учень             

Лиш у єдності, знаємо, треба нам йти,

      Щоб нове будувати майбутнє.

      Не діліться по вірі і мові, брати!

 І тоді буде вдача супутня.

 Ми єдині в думках і ми вільні у них.

      Не керуйтесь «совковим диктатом»!

 Що збудуємо ми, не збудують вони,

 Лиш єдину мету треба мати.

   Україна – це щедра земля під волошковим небом, це задумливі степи,широкі поля, густі  ліси та гірські вершини. Це сині озера й річки, калина край вікна, журавель у небі і соловей у лузі. Це рідний дім, дорога в школу, це рідна мова й пісня колискова, це мама й тато й вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна. (Слайд 4)

(Учень декламує вірш «Україна») 

                                             Україна

Україно моя, для мене ти єдина,
Як рідна мати, що дала життя.
І щастя дні і в лиховісні днини
До тебе повертаю звіддаля.
Вклоняюся рідним вербам і тополям
І припаду до рідної землі.
Що маю я таку щасливу долю,
Великий Боже, дякую тобі.

 

Учитель: А зараз пропоную вам відчути себе знавцями нашої культури.

1. Кольори нашого державного прапора (жовтий і синій) (Слайд 5)

2. Розкажіть перші стрічки національного Гімну (…)(Слайд 6)

3. Президент України (Петро Порошенко) (Слайд 7)

4. Дерево, яке  освячується  в  церкві  перед Пасхою.   Воно охороняє    від      злих сил.  (верба) (Слайд 8)

5. Старовинний обряд славлення різдвяних свят піснями (коляда) (Слайд 9)

6.  Кущ оспіваний  в  українських  народних  піснях, символ дівочої вроди. (калина) (Слайд 10)

7. Дерево-символ, з  яким  в  українських  народних  піснях  і  переказах порівнюють струнких дівчат.(тополя) (Слайд 11)

8. Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка) (Слайд 12)

9. Чим прикрашають голову українські дівчата. (вінок) (Слайд 13)

10.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник) (Слайд 14) 

 

IV . Слово вчителя: екскурс у минуле

     Учитель: Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради, довгої вікової героїчної боротьби за волю. Шлях України позначений високими степовими могилами, руїнами та прекрасними місцями. (Слайд 15)

                     (Учениця декламує вірш «Рідний край»)

 

 

Учениця

                 «Рідний край»

   Є щось святе в словах мій рідний край

   Для мене – це матусі ніжна пісня

   І рідний сад, від квіту білосніжний

   І той калиновий у тихім лузі гай.

   Його історія…. В ній стільки гіркоти!

   І тим рідніш мені ти, краю рідний,

   Що вже назад поламані мости,

   І день встає, як райдуга, погідний.

 

Учитель:   Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням. А згадаємо її історичне минуле – безмежна боротьба, величний порив волі, вічна сутичка з людьми, котрі бажали розділити землю на якій жили наші предки і житимуть наші діти. (Слайд 16)

Не оминають нашої пам’яті величні походи князів за часів Київської Русі, набіги на татар козаків під супроводом гетьманів, бунти під проводом Олекси Довбуша та Максима Залізняка, захист загальнонаціональних прав під час Першої і Другої Світових Воєн, від’єднання від СРСР  утворення самостійної держави. Люди боролися тому, що відчували себе частиною одного цілого, розуміли, що за них самих ніхто не побудує їхнього майбутнього.  Нас роками відучували від мови, традицій, культури і навіть історії. Нас хотіли знищити, як націю.

 

 Учениця:   

 Протягом багатьох століть українці мріяли про незалежну державу. У середині 1980-х років XX століття знову розпочалась боротьби українського народу за незалежність.

 24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України.

 Цей документ припинив існування Української Радянської Соціалістичної Республіки і проголосив створення незалежної держави — України. День прийняття цього Акту є національним святом.

  З того часу на території України мають чинність виключно Конституція і закони України.  Щоб упевнитись у підтримці населення, Верховна Рада України закликала всіх громадян підтвердити своє рішення голосуванням — 1 грудня 1991 року під час референдуму за незалежність України

  Проголошення незалежності України відкрило нову сторінку в її історії.

  За п’ять років після здобуття незалежності 28 червня 1996 року Верховна Рада України утвердила Конституцію України.

Столиця України - місто Київ.

  

     Учень

      Ми – патріоти -  дочки і сини

Для твого блага все в житті здолаєм!

Бо ти  найкращий, краю мій ясний,

Вітчизну й матір ми не вибираєм! (Слайд 17)

 

Учитель: Звертаючись до історичного минулого української нації, осмислюючи його духовні цінності, ми бачимо кращі риси наших предків: патріотизм, волелюбність, повага до своєї нації. Але чи легко бути патріотом? Чи вважаєте ви себе патріотами своєї держави? Чому?

 

Учитель: Зверніть увагу на ці прапорці. На кожному з них написані слова відомих людей про любов до  Батьківщини, патріотизм та єдність народу. А як ви розумієте ці афоризми?

 

Афоризми

Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя. (Сенека)
    Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може. (Д. Байрон)
    Забудеш рідний край — твоє всохне коріння. (П. Тичина)
   Патріотизм — це не любов до ідеї, а любов до вітчизни. (В. Распутін)
  Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом. (Ч. Айтматов)

  Вітчизна — це не хтось і десь, Я — теж Вітчизна. (І. Світличний)
Українському народу не потрібно співчуття – потрібні патріоти. Потрібен ти! (І. Олійник) 

Учитель:  Батьківщина кожної людини починається з рідного міста чи села і об’єднує зовсім різних людей, які є патріотами своєї держави. І в подарунок нашом гостям  пісня у виконанні наших шестикласників!

(учні виконують пісню «Пісня про добро» ) 

 

 

 

 

V. Робота в групах.

Учитель:  Щоб зрозуміти Україну треба побачити її красу, відчути  велич її історії, доторкнутись до її культури, звичаїв і традицій, познайомитись з її щедрими, трудолюбивими людьми, які люблять свою країну усім серцем. Як казав В’ячеслав Липинський: «Без традиції нема культури, без культури нема нації». І сьогодні у нас буде чудова нагода позмагатися і пригадати що ми вже знаємо про рідну неньку Україну.    (Слайд 18)

Завдання:

  1.            Розказати вірш українського поета
  2.            Назвати прізвище та ім’я людини на фото 
  3.            Заспівати українську пісню
  4.            Назвати визначне місце на фото
  5.            Продовжити прислів’я
  •                1) Вченому світ, а невченому…..тьма
  •                2) Гарно того вчити, хто хоче….. все знати.
  •                3)  Голова не на те, щоб тільки …кашкета носити.
  •                4) Книга вчить як на …… світі жить.
  •                5) Людей питай, а свій розум …. май.
  •                6) Добрий початок, половина ….. діла.
  •                7)  Маленька праця краща за велике …… безділля.
  •                8)  Бджола мала, а й та …… працює.
  •                9) Вік живи – вік … учись.

 

Учитель:  Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти,  внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які цієї зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін.  Ми серцем і душею з тими, хто й ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. Давайте прочитаємо «Молитву за Україну» разом з Русланою…  (Слайд 19)

 

VI. Інтерактивна вправа «З теплом у серці»  (Побажання Україні)

Учитель:  Дуже хочеться щоб в нашій країні панував мир…. А що б побажали ви? Напишіть свої думки на аркушах паперу та приклейте до нашої карти. Хто бажає зачитати? 

 

VII. Підсумок

 

Учитель:  Пам’ятайте, діти, ви   майбутнє  України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте  гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть  волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову.  Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете  іншими. (Слайд 20)

(учениця виконує пісню «Україна» Родини Май)

Учень

Єдина Україна

Нехай ніхто не половинить

Твоїх земель, не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

Одна від Заходу й до Сходу,

Володарка земель і вод –

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

І козаки, й стрільці січові

За тебе гинули в полях.

У небесах сузір’я Лева

Нам світить на Чумацький Шлях.

Стражденна чаєчко-небого,

Єдині два твої крила.

Виходим, нене, у дорогу,

Аби ти вільною була.

Нехай ніхто не половинить

Твоїх земель, не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на світі в нас одна.

              Д. Чередниченко

 

Ці вірші написані не тепер, але, на жаль, залишаються актуальними й досі, бо в усі часи були ті, хто ділив наші землі і наш народ. Якщо перший вірш висловлює бажання, то другий є відповіддю, як те бажання реалізувати і захиститися од "юрб заздрих, ницих та облесних".

 

 

 

 

Учениця

     За Україну молюся

За соборну вільну Україну

Аз молюся, Боже мій, до тебе.

Україну, мову солов’їну,

Край пшеничний під блакитним небом,

Ріки збережи й сади веселі,

Ароматами медів залиті,

Їх дари солодкі, соковиті;

Низпошли нам злагоди в оселі,

У Твоїй руці – Твої ми діти;

Миру, ласки дай містам і селам,

Огради од фарисейства й злоби;

Лихо одверни, тяжкі хвороби,

Юрби заздрих, ницих та облесних;

Сподоби розквітнуть на просторах

Яко на земних, так і небесних.

                                  Д. Білоус

 

 

VIІІ. Флеш-моб «Коло єднання».

  •      Україна потребує вашої енергії та молодечого запалу, вашої праці і любові. Сьогодні ви – ще школярі, але вже у цю мить ви є громадяни, які не байдужі до всього, що відбувається в рідній домівці, громаді, Батьківщині. Для вияву вашої громадянської позиції пропоную взяти участь у флеш-мобі «Коло єднання (Учні, вчителі, батьки, гості утворюють спільне коло, виголошуючи гасло уроку

  «Моя батьківщина – то прадідів слава, єдина родина, єдина держава».

Учитель: 

    Моя молитва лине в Небеса! Стою я перед Богом на колiнах:  «Дай, Отче, миру, спокою в серця». Тебе благає щиро Україна!!

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку