Підготувала вчитель початкових класів
Бабаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя
Радянського Союзу Потапенка П.О.
Харківської районної ради Харківської області
Каленик Надія Григорівна
Мета: познайомитися з учнями; створити позитивний настрій, розвивати мовлення, пам'ять, пізнавальний інтерес, бажання вчитися в школі, вчити дітей любити оточуючий світ, те місце де ти живеш, виховувати у дітей бажання рости гідними громадянами України.
Обладнання. Презентація «Державні символи України», карта України, фігурки українця і українки, відеозаписи Гімну України і українських пісень.
Хід уроку
І. Ранкове коло (вступ до теми, знайомство)
1. Оголошення теми дня
Добрий день, діти! Нарешті ви прийшли до школи. Цілих шість, а декотрих діток навіть сім років, ми чекали. Чекали, доки ви подорослішаєте, увійдете до цього класу і сядете за парти. Ось ми і зустрілися! Скажу відверто, мені дуже приємно! І вам, напевно, теж. Сьогодні ми з вами познайомимося і дізнаємося про деякі правила поведінки у школі. Вітаю всіх вас із Новим Учбовим роком! Право на освіту записано в ст. 53 Основного Закону нашої держави, який прийнято 28 червня 1996 року. Цей Основний закон називається Конституція України. (Слайд 1)
2. Вправа на знайомство.
Давайте станемо всі у коло. Ви сьогодні прийшли до школи, де будете дізнаватися багато нового і цікавого. Тут ви зустрінете друзів. Подивіться довкола, як багато діток сьогодні. Можливо, ви ще не всі знаєте один одного. А спілкуватися з людиною, коли не знаєш імені, дуже важко. Отже нам треба познайомитися.
Кожен з дітей виходить в центр кола, називає своє ім’я, а всі інші разом
повторюють ім’я дитини та кажуть:
«Ласкаво просимо до школи!»
3. Отже, ми познайомилися. А тепер послухайте пісеньку про школу, можна співати, можна танцювати.
Звучить 1 куплет пісні Наталії Май «Школа»
4. Створення позитивного настрою
Давайте усміхнемося один одному, бо усмішка може творити справжні дива. Погляньте, від ваших усмішок розпустилася квітка. (Слайд 2)
5. Вправа «Очікування»
Оберіть настрій, з яким ви прийшли до школи
ІІ. Основна частина
1. Складання асоціативного куща.
Сьогодні ми з вами і будемо говорити про нашу країну, її народ.
Звучить пісня «Моя Україна»
https://www.youtube.com/watch?v=uhbh4Gje3E8
– Ми з вами живемо в красивому, щедрому рідному краю.
Діти, а як же називається наш край, наша держава? (Відповіді дітей)
(Вивішується карта України)
Які слова вам хочеться сказати разом зі словом «Україна»? (Відповіді дітей)
(Учні, підготовлені заздалегідь, декламують вірші)
1 уч. Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина…
В даль пісня лине –
То Україна моя.
2 уч. Є у всіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
3 уч. Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це - незалежна моя Україна!
Тут гори Карпати, степи і ліси.
2. Бесіда про нашу державу і її народ
Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови.
Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.
– Як називається народ, який живе в Україні? (Відповіді дітей)
– Як називають хлопців, дівчаток? Так, ми всі – це народ України.
Вчитель. На фігурках українців написані ваші прізвища та імена. Я їх називатиму, а ви підходьте до мене, беріть фігурку і прикріплюйте її на карту України. Нехай кожен з вас покаже, що він українець і живе в Україні.
(Вчитель по черзі називає – діти кріплять на дошці біля карти України)
Ось такі ви – маленькі українці.
3. Знайомство з символами держави
Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції, має також неповторні державні символи.
Послухайте, будь ласка, легенду.
Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли вони і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди.
- Як його назвали? Чи здогадались ви? Тризуб. (Слайд 3)
Це Герб нашої країни.
Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами прославляв він свою матір.
- Яке ім’я одержав середній син? Прапор. (Слайд 4)
А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я Гімн.
- Як треба слухати Гімн? (Відповіді дітей)
(Слухання Гімну України)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=ZQRYPtrSQVQ&feature=emb_logo
Крім державних символів, Україна має ще й національні символи.
Верба, калина, лелека, рушник, писанка, вишиванка (Слайди 5-10)
Це обереги українського народу. Подивимось відео про деякі з них.
https://www.youtube.com/watch?v=ahqQCzpHpeg
Ми - українці, єдина нація. Ми теж можемо оберегти свою рідну Україну своїми ручками.
Пропоную намалювати картину дружби, єдності, любові, поваги колективу нашого класу, і цим показати, що ми бажаємо мира і злагоди в нашому спільному домі – Україні.
(Вчитель пропонує дітям обвести по контуру свою долоньку на кольоровому папері і вирізати. Потім діти підходять до дошки і прикріплюють навколо карти з фігурками українців).
Візьміть свої долоньки і приклейте навколо карти. Подивіться на неї, майбутнє нашої країни у ваших руках. Ми теж можемо оберігати свою рідну Україну своїми маленькими рученятами.
4 уч. І хоч я малий ще нині,
Але вірний син Вкраїни,
І віддам свої всі сили
Україні моїй милій.
5 уч. Ми всі – діти українські,
Український славний рід.
Дбаєм, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.
6 уч. Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе,
Рідна мова, рідна віра,
Рідний край наш – над усе.
Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.
Пісня «Це моя Україна»
https://www.youtube.com/watch?v=QQcDtMGBwOw&list=RDyopdQA_5e0w&index=4
4. Гра «Мікрофон»
Закриємо оченята і подумаємо, що кожен може зробити для щасливого життя в Україні? (Через хвилину діти розповідають, за бажанням)
Ваші мрії про щасливе життя обов’язково здійсняться, якщо ви будете цього всім серцем і душею бажати і не чинити так, щоб комусь приносити смуток, а намагатися робити добрі справи.
V. Підсумок уроку
Сьогодні дітки народився наш клас. А без чого не буває дня народження?
Правильно, без подарунків.
Вручення цукерок «Золотий ключик».
Ці цукерки незвичайні. Вони чарівні. Їх чарівна сила допоможе вам стати гарними школярами, відкрити двері до Країни знань.
Я сподіваюся, що вам буде тепло і затишно в шкільній родині, яку ми будемо разом з вами створювати. Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б’ється чистою джерельною водою.
Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів.
(Вручення дітям посвідчень першокласників)
ДОДАТКИ
Посвідчення першокласників
Для вчителя
Для дівчаток Для хлопчиків
1