Перший урок. "Я - п'ятикласник! Я - українець!"

Про матеріал
Перший урок для 5 класу. Урок складається з двох частин - знайомтво з учнями та відзначення 30-річчя Незалежності.
Перегляд файлу

Перший урок-2021

для

5-А класу

 

 

 

«Япятикласник! Яукраїнець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила:

Класний керівник,

Учителька української мови та літератури

ЗЗСО І-ІІІ ст. с.Вашківці

Іващук Ольга Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вашківці, 2021

 Тема: Я – п’ятикласник! Я – українець!

Мета: : познайомити учнів із класним керівником, із новими предметами; визначити мотивації до навчання; адаптувати п'ятикласників до нової системи навчання; створити сприятливу атмосферу в класі; з’ясувати, як пов’язані сім’я, школа та Батьківщина; виховувати патріотичні почуття та громадянську свідомість; поглибити знання учнів про Україну, відзначити 30-ліття Незалежності України

Обладнання:

а) кленові листочки та символи України

б) скринька із загадками;

в) картки із запитаннями (для гри «Мікрофон»);

г) мікрофон (іграшковий);

д) посвідчення п’ятикласника;

е) жовто-сині бантики для учнів;                  

є) ватман, клей, вирізані сердечка

ж) роздатковий матеріал

Святково прикрашена класна кімната:

державна та народна символіка України;

 жовто-сині квіти та кульки,

План першого уроку (45хв)

  1. Вступне слово. (2хв.)
  2. Вручення посвідчень п’ятикласника (2хв.)

2. Прес-конференція класного керівника. (5хв.)

3. Гра «Мікрофон». (5-хв.)

4. Гра «Подорож Планетою Знань». (5хв.)

5. Написання листа собі у майбутнє (5хв.)

6. відзначення 30-ліття Незалежності України (10хв.)

- вступне слово

- ігри

- створення карти побажань Україні (5хв.)

7. Підбиття підсумків (рефлексія) (3хв.) (+2хв.зап)

8. фотосесія (поза уроком)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вступне слово

Класний керівник. Дорогі діти! Сьогодні вся наша країна відзначає День знань. Для вас – це незвичайний день, тому що сьогодні ви вперше переступили поріг основної школи. П'ятий клас – це найперша її сходинка, але поступово, піднімаючись зі сходинки на сходинку, ви станете випускниками. Знання, отримані в школі, допоможуть вам обрати професію, стати поважними людьми, принести користь нашій країні.

5 клас принесе багато нового і незвичайного у ваше життя: це і нові предмети, нові вчителі, нові проблеми, але я сподіваюся, що всі проблеми ми з вами подолаємо, бо будемо вирішувати їх спільно, допомагати один одному. Спробуємо зробити так, щоб всім у нашому класі було добре, як у великій і дружній родині.

Та щоб підтвердити статус п’ятикласників потрібен певний документ. Тому сьогодні я вручу вам посвідчення. (класний керівник вручає посвідчення)

 

  1. Прес-конференція класного керівника.

А тепер дозвольте відрекомендуватися: я ваш класний керівник Іващук Ольга Михайлівна. І я починаю свою прес-конференцію. У ролі журналістів будете виступати ви. Ви можете задати мені якесь запитання, якщо хочете дізнатися про мене більше.

Тільки спершу назвіть, будь ласка, свої ім'я та прізвище.

Приблизні запитання дітей:

- Скільки вам років?

- Де ви живете?

- Який предмет ви ведете?

- Чи є у вас діти?

- Чи є у вас домашні тварини?

- Чим ви захоплюєтеся?

Класний керівник. На цьому моя прес-конференція закінчена. Дякую за запитання, сподіваюся, що я задовольнила вашу цікавість. Але ж умене до вас теж є запитання.

  1. Гра «Мікрофон»

Ну що, продовжимо наше знайомство?  Діти, я в свою чергу хочу дізнатися про вас більше. Я пропоную, вам пограти в  гру "Мікрофон". Я проходитиму між рядями з магічною коробочкою. Для кожного учня там є запитання, ви повинні витягнути картку із запитанням і відповісти на нього. 

 

1. Яке морозиво ви любите?

2. Яка квітка вам найбільше подобається?

3. Ваш улюблений колір. Чому?

4. Коли ваш сусід святкуватиме день народження?

5. Який подарунок ви хотіли б отримати від ваших друзів?

6. Хто сидить на третій парті біля вікна?

7. Скільки учнів  у нашому класі?

8. Ваш улюблений день тижня?

9. Який шкільний предмет вам більше подобається?

10. Який шкільний предмет найбільше не подобається?

11. Найбільш цікава подія, яка вам запам'яталася у четвертому класі.

12. Скільки хлопчиків у нашому класі?

13. Скільки дівчаток у класі?

14. Головний документ школяра?

15. Ваш кращий друг?

16. Тварина, яку ти хотів б мати удома? Або яка є?

17. Як звали учителем у початковій школі?

18. Найбільш важкий день тижня?

19. Ваша улюблена книга?

20. Ваше захоплення.

21. Як ви проводите вільний час?

22. Чим ви займалися цього літа?

23. Коли  ваш день народження?

24. Ваша улюблена їжа?

25. Чи подобається вам ваше ім’я?

26. Чи є у вас брати/ сестри?

27. Чи любите ви хворіти?

28. Якого кольору у вас очі?

29. На якій вулиці ви живете?

30. Чи є у вас бабусі/ дідусі? Як часто ви їх відвідуєте?

 

Класний керівник. У нас із вами ще все попереду, щоб краще дізнатися один про одного, про школу. Але ми будемо не просто знайомитися зі школою, а подорожувати Планетою Знань. Зіграємо гру, відгадаймо загадки про шкільні предмети!

  1. Гра «Подорож Планетою Знань»

Класний керівник. Зараз ми проведемо уявну подорож по всіх континентах Планети Знань. Але назви континентів, на які ми вирушимо, зашифровані в загадках. Загадки лежать ось у цій скриньці (Показує коробку, куди складені записки з загадками).

Загадки про шкільні предмети (для карток):

Я читаю загадки , а ви відгадуєте, який предмет, Загадки про шкільні предмети:

1. Потрібна наука, для розуму гімнастика,

Нас навчить думати... (математика).

2. Грамотним бути має кожен,

Тому ми вивчаємо (українську мову).

3. Усі діти кричать «Ура!»,

Якщо у розкладі ... (фізкультура).

4. Вміти вирішувати практичні завдання -

Нас навчать уроки... (трудового навчання).

5. Далеке минуле, стародавні території -

Це вивчає наука... (історія).

6. У світ комп'ютерної граматики

Нас ведуть уроки... (інформатики).

Класний керівник: Молодці! Ось така загадкова подорож у нас вийшла. Кожен предмет – ніби окрема частина Світу!   А тепер, будь ласка, дайте відповідь на питання: «Навіщо потрібно вивчати шкільні предмети, ходити до школи?»

Діти по черзі вимовляють по 1 пропозиції.

Зразкові відповіді дітей:

- Щоб розвивати свої здібності і таланти.

- Щоб знати, як поводитися в важких ситуаціях.

- Щоб знати, як жили люди у стародавні часи, і не повторювати їхніх помилок сьогодні.

- Щоб розкрити таємниці природи та використовувати їх з користю для всього людства.

- Щоб створити розумні машини, які полегшать людям їхню працю.

- Щоб зробити наукові відкриття, стати Нобелівськими лауреатами і прославити свою країну.

- Щоб бути розумним, навчитися міркувати і не робити дурних учинків.

- Щоб зібрати всі знання і передати їх нашим нащадкам.

- Щоб отримати знання і принести користь своїй країні.

Класний керівник. Мені здається, що всі ви відповіли коротко і переконливо. Молодці!

 

  1. Написання листа собі у майбутнє.

Класний керівник: Учні, пропоную вам написати короткого листа собі у майбутнє, в якому напишіть або свою мрію, або побажання собі, або якийсь свій секрет. Лист ми поставимо у конверт, підпишемо його, та відкриємо по закінченню школи. (діти пишуть лист)

 

6. Відзначення 30-ліття Незалежності України

- вступне слово

 Наша країна – Україна, цього року святкує день народження!

30 років тому нездійснена мрія багатьох поколінь втілилася в життя: Ми стали вільною та незалежною Україною!

Здавна українці боронили свої свободи та права, повсякчас стикаючись із зовнішнім опором та внутрішніми незгодами. У боротьбі народилася i загартувалася єдина нація сміливих та щирих людей, що живе у прекрасній країні!

Україна – це краплина сонця на карті світу. Вона осяяна багатовіковими традиціями, піснями, історією. Наша земля наділена неоціненними скарбами та багатствами родючих земель та повноводних рік.

Україна – наш спільний дім. Тож ми маємо дбати, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне – це не тільки хата й подвір’я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Гірким і тернистим був шлях України у боротьбі за волю та незалежність.

  • Ігри

Сьогодні ви перевірите, що  знаєте про нашу Батьківщину та дізнаєтесь щось нове. Починаймо!

  1. Локація «Видатні люди»

Назвіть, чий портрет зображено на купюрі номіналом:

20 грн – ___________________________________________

50 грн – ______________________________________________

100 грн – ____________________________________________

200 грн – _______________________________________________

500 грн – ______________________________________________

Відповіді: 20 Іван Франко,  50 Михайло Грушевський, 100 Тарас Шевченко,  200Леся Українка, 500 Григорій Сковорода

 

  1. Локація «Наша мова калинова»

1. Здійсніть подорож містами України і  запишіть, хто вас зустріне:

(наприклад:  у Києві – киянин)

у Харкові ____________________;

у Чернівцях ____________________;

в Одесі ________________;

у Полтаві _______________;

 

  1. Локація «Народні символи»

Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує народ. Їх вишивають на полотні, про них складають вірші, пісні, легенди, використовують у звичаях і обрядах.

1. Символ кохання, краси, щастя. Навесні  вкривається білим цвітом і стоїть, як наречена у білому вбранні. Її ягодами уквітчують весільний коровай, оселю, печуть смачні пироги, лікуються. Народ склав про неї багато легенд та пісень. Це….

2. Символ віри у свої сили,  символ кохання, вірної і взаємної любові, краси, пам'яті.  Це трав'яниста вічнозелена рослина, що зеленіє навіть під снігом. Нею прикрашають весільний коровай,  садять біля хати,  вплітають дівчата у віночок.

3. Немає України без білої хати і квіток, які милують око до сивих морозів. Для матерів вони – символ синівської чоловічої сили, святості, чистоти, хлоп’ячої краси й добра. Діти ж пов’язують ці квіти з образом матері,  для них це символ отчого дому, материнської любові, Батьківщини. Це …

4. Стародавній оберіг дому, символ щасливої долі, злагоди і подружньої вірності, чистоти почуттів і найщиріших побажань.__________________

5. Ритуальний священний хліб, символ багатства, котрий завжди має художньо виконану і естетично оздоблену круглу, тобто сонячну форму.

6.  Символ здоров'я, краси, щасливої долі, родової пам'яті, порядності, чесності, любові, святковості; оберіг. Виготовляється з лляного чи конопляного полотна домашньої роботи.

 

- створення карти побажань Україні

Учні, створимо карту побажань нашій країні. У нас є прикріплений на дошці ватман та у кожного на парті є сердечко. Напишіть на цьому сердечку побажання в день народження нашій Україні та приклейте їх на ватман.

7. Підбиття підсумків (рефлексія)

Класний керівник. Отже, діти, наш перший урок закінчений. Що ви дізналися під час нього, що вам найбільше запам’яталося?

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Мікрофон»

 

  1. Яке морозиво ви любите?

 

  1. Яка квітка вам найбільше подобається?

 

  1. Ваш улюблений колір. Чому?

 

  1. Коли ваш сусід святкуватиме день народження?

 

  1. Який подарунок ви хотіли б отримати від ваших друзів?

 

  1. Хто сидить на третій парті біля вікна?

 

  1. Скільки учнів  у нашому класі?

 

  1. Ваш улюблений день тижня?

 

  1. Який шкільний предмет вам більше подобається?

 

  1. Який шкільний предмет найбільше не подобається?

 

  1. Найбільш цікава подія, яка вам запам'яталася у четвертому класі.

 

  1. Скільки хлопчиків у нашому класі?

 

  1. Скільки дівчаток у класі?

 

  1. Головний документ школяра?

 

  1. Ваш кращий друг?

 

  1. Тварина, яку ти хотів б мати удома? Або яка є?

 

  1. Як звали учителем у початковій школі?

 

  1. Найбільш важкий день тижня?

 

  1. Ваша улюблена книга?

 

  1. Ваше захоплення.

 

  1. Як ви проводите вільний час?

 

  1. Чим ви займалися цього літа?

 

  1. Коли  ваш день народження?

 

  1. Ваша улюблена їжа?

 

  1. Чи подобається вам ваше ім’я?

 

  1. Чи є у вас брати/ сестри?

 

  1. Чи любите ви хворіти?

 

  1. Якого кольору у вас очі?

 

  1. На якій вулиці ви живете?

 

  1. Чи є у вас бабусі/ дідусі? Як часто ви їх відвідуєте?

 

 

 

Гра «Подорож Планетою Знань»

 

1. Потрібна наука, для розуму гімнастика,

Нас навчить думати... (математика).

 

2. Грамотним бути має кожен,

Тому ми вивчаємо (українську мову).

 

3. Усі діти кричать «Ура!»,

Якщо у розкладі ... (фізкультура).

 

4. Вміти вирішувати практичні завдання -

Нас навчать уроки... (трудового навчання).

 

5. Далеке минуле, стародавні території -

Це вивчає наука... (історія).

 

6. У світ комп'ютерної граматики

Нас ведуть уроки... (інформатики).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 вересня 2021
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку