Перспективний план роботи практичного психолога на 2018-2019 начальний рік . Розроблено відповідно новим вимогам та рекомендаціям Міністерства освіти і науки України .
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗОШ
____ ______________2018р.
Перспективний план роботи
практичного психолога
Психологічна служба закладу складається з: практичного психолога та соціального педагога. У своїй роботі керуюся : посадовою інструкцією, етичним кодексом психолога, Законом України «Про освіту», Положенням про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337), відповідно до пункту 2.4 наказу Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2017 року № 1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року»
Тема методичного об’єднання працівників психологічної служби
у 2018-2019 н. р.: «Створення сприятливого соціально-психологічного клімату в закладі освіти та оптимізація змісту і форм психологічної просвіти педагогічних працівників і батьків»
Тема роботи навчального закладу:
«Якісна освіта – запорука самореалізації особистості».
Тема роботи практичного психолога : «Проведення просвітницької та профілактичної роботи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, злочинності, алкоголізму, наркоманії».
Аналізуючи роботу практичного психолога, можна сказати, що протягом 2017-2018 н. р. здійснювалася діяльність за наступними напрямками: діагностична робота, профілактична робота, корекційна робота, просвітницька робота, консультаційна робота, організаційна робота та зв’язки з громадськістю. Протягом навчального року надавалися консультації педагогічним працівникам, учням школи та їхнім батькам.
№ п\ п |
Напрямки діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. |
Діагностика |
||
1.1 |
Діагностування учнів 5-х класів з метою визначення особливостей адаптації до середньої ланки школи : -Методика «Незакінчене речення «; -Методика визначення особистісної адаптованості школяра до зовнішнього та внутрішнього світу (Фурмана) -Соціометричне дослідження ( Дж.Морено )( на визначення взаємовідносин між учнями в класі , визначення симпатій- антипатій та статусу кожного в класі) |
вересень –жовтень |
учні 5-х класів |
1.2 |
Діагностика адаптації учнів 1-х класів до навчання у початковій школі . ( спостереження) |
вересень –жовтень |
учні 1-х класів |
1.3 |
Вхідне діагностування дітей з ООП . ( за потреби) |
вересень 1-2 тиждень |
Учні школи ООП |
1.4 |
Діагностика визначення рівня шкільної тривожності (Б.М.Філіпс) . ( за запитом ) |
вересень –жовтень |
Учні школи
|
1.5 |
Анкетування , щодо обізнаності дітей у проблемі « Торгівля людьми ». |
листопад |
учні 6-9 класів |
1.6 |
Моніторинг з теми: « Здоровий спосіб життя » серед учнів 7-8 класів в рамках реалізації програми « Сімейна розмова». |
листопад |
учні 7-8 класів |
1.7 |
Моніторинг « Насилля в сучасному суспільстві» |
грудень |
Учні школи 8-9класів |
1.8 |
Дослідження серед учасників освітнього процесу (за запитами адміністрації). |
Протягом навч. року |
Учні школи 1-11 класів |
1.9 |
Дослідження індивідуальних особливостей поведінки учнів «групи ризику « (за запитом учасників освітнього процесу). |
Протягом навч. року |
Учні школи 5-11 класів |
1.10 |
Діагностика агресивності дітей молодшого шкільного віку .(за запитом учасників освітнього процесу). |
Протягом навч. року |
Учні школи 1-4 класів |
1.11 |
Діагностика агресивності дітей підліткового віку (за запитом учасників освітнього просесу). |
Протягом навч. року |
Учні школи 5-11 класів |
1.12 |
Діагностика професійних схильностей та інтересів учнів : -Методика самооцінки схильності до різних типів професійної діяльності ( за методикою Є.Клімова ) |
лютий |
Учні школи 9 та 11 класів |
1.13 |
Дослідження психологічної готовності учнів початкової ланки до переходу до навчання в середню ланку . |
березень – квітень |
Учні школи 4-х класів |
2. |
Профілактика |
||
2.1 |
Здійснювати контроль за відвідуванням занять учнями школи з метою профілактики пропусків уроків без поважних причин, бродяжництва, ігроманії та комп’ютероманії. |
Протягом навч. року (кожної середи) |
Кл.керівники 1-11 класів спільно з ЗДНВР, соц. педагогом |
2.2 |
Відвідування проблемних дітей з неблагополучних сімей вдома. |
Протягом навч. року |
Класні кер. 1-11 класів, соц. педагогом |
2.3 |
Участь в організації та проведенні рад профілактики. |
Протягом навч. року |
Спільно з ЗДНВР, кл.кер. 1-11 класів, соц. педагогом |
2.4 |
Здійснення психологічного супроводу сімей, що потрапили в складні життєві обставини. |
Протягом навч. року |
Спільно з кл. кер. 1-11кл. |
2.5 |
Проведення занять з елементами тренінгу щодо формування здорового способу життя та правового виховання учнів, протидії торгівлі людьми, насильства в сім’ї (по запиту) . |
Протягом навч. року |
Спільно з Соц. педагогом, учні 9-11 кл |
2.6 |
Посилення профілактичної роботи щодо протидії торгівлі людьми(в рамках декади профілактики негативних проявів) . |
Листопад/ квітень |
Спільно з Соц. педагогом |
2.7 |
Проведення профілактичної роботи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, злочинності, алкоголізму, наркоманії. |
24.11.18 – 11.12.18 |
Спільно з кл. кер. 1-11кл. Соц. педагогом |
3. |
Корекція |
||
3.1 |
Індивідуальні та групові заняття щодо подолання проявів дезадаптації учнів 1-5 –х класів . ( за потребою)
|
жовтень – листопад |
Учні школи 1-х та 5 -х класів |
3.2 |
Проведення заняття з елементами тренінгу на тему : «Наш дружній п’ятий клас». |
листопад |
Учні 5-х класів |
3.3 |
Заняття з елементами тренінгу на тему : « Подолай свій гнів ». |
грудень |
Учні 5-х класів |
3.4 |
Заняття з елементами тренінгу на тему : « Шлях який обераєш ти». |
березень |
Учні 9-х та 11-х класів |
3.5 |
Індивідуальна робота з ВПО та дітьми , батьки яких є учасниками АТО. |
Протягом навч. року |
Учні ВПО та АТО |
3.6 |
Проведення групової та індивідуальної корекційної роботи за результатами психодіагностики . ( за запитом) |
Протягом навч. року |
учителі, батьки ,учні |
3.7 |
Корекційно-розвивальна робота з дітьми , які потребують корекції фізичного та розумового розвитку . |
Протягом навч. року |
діти з ООП |
4. |
Навчальна діяльність |
||
5. |
Консультування |
||
5.1 |
Індивідуальне консультування батьків , учителів з питань адаптації учнів . |
Протягом навч. року |
Кл.керівники 1-5 –х класів \ батьки1-5-х класів |
5.2 |
Індивідуальне консультування : « Мистецтво спілкування батьків і дітей ». |
Протягом навч. року |
батьки і учні школи |
5.3 |
Надання рекомендацій педпрацівникам , батькам у вихованні дітей та підлітків , які схильні до агресивної поведінки . |
Протягом навч. року |
вчителі \ батьки |
5.4 |
Надання рекомендацій педпрацівникам , батькам у вихованні гіперактивних дітей . |
Протягом навч. року |
вчителі \ батьки |
5.5 |
Надання рекомендацій педпрацівникам , батькам у подоланні « важкого» характеру підлітків . |
Протягом навч. року |
вчителі \ батьки |
5.6 |
Надання консультацій для батьків щодо подолання стресу , психологічної травми у дітей. |
Протягом навч. року |
вчителі \ батьки |
5.7 |
Індивідуальні та групові консультації за запитом учнів , батьків , вчителів та адміністрації школи . |
Протягом навч. року |
вчителі \ батьки \учні\ адміністрація школи |
5.8 |
Інша тематика консультацій за результатами психодіагностики . |
Протягом навч. року |
вчителі \ батьки \учні\ адміністрація школи |
5.9 |
Профконсультації для випускників . |
квітень – травень |
учні 9-11 класів |
6. |
Просвіта |
||
6.1 |
Проведення заходів просвітницького спрямування в рамках « Години психолога» на теми : - Рівні можливості для всіх
|
протягом навчального року |
учні школи |
6.2 |
Виступи з питань психолого- педагогічної просвіти для учнів на теми :
|
протягом навчального року |
учні школи |
6.3 |
Проведення занять просвітницького спрямування « Правила безпеки та можливості отримання допомоги в Україні ». |
Грудень |
учні 7-8 класів |
6.4 |
Виступ перед батьками майбутніх першокласників на тему : « Адаптація дитини до навчання у школі ». ( за запитом) |
ІІІ субота лютого |
Батьки майб. Першо- класників |
6.5 |
Участь у спільних заходах з ЦСССМ:
|
Жовтень листопад грудень травень червень |
Класні кер. 1-11 класів, батьки, діти |
6.6 |
Проведення просвітницької роботи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, злочинності, алкоголізму, наркоманії. |
24.11.18 – 11.12.18 |
Спільно з кл. кер. 1-11кл. \ соціальним педагогом |
6.7 |
Участь в організації та проведенні «Тижня Толерантності» |
13.11.18 -17.11.18 |
Спільно з Соц. педагогом |
6.8 |
Участь в організації та проведенні Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля!» |
24.11.18 – 11.12.18 |
Спільно з Соц. педагог. |
6.9 |
Проведення заходів з психологічної просвіти в рамках «Тижня психології» |
23.04.19 -27.04.19 |
Соц. педагогом |
6.10 |
Виступи на педагогічних радах .(за запитом)
|
Серпень, січень |
Педагогічні працівники |
7. |
Організаційно – методична робота |
|
|
7.1 |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів (по запиту) |
Протягом навч. року |
Практичний психолог |
7.2 |
Участь у навчально-методичних семінарах та Інтернет – конференціях працівників психологічної служби міста. |
За планом відділу освіти |
Практичний психолог |
7.3 |
Оформлення та поновлення даних для стендів соціально-психологічної служби |
Двічі на рік |
Спільно з соц. педагог. |
7.4 |
Складання плану роботи практичного психолога на 2019-2020 н. р. |
Червень-серпень |
Практичний психолог |
7.5 |
Організація надання психологічної допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і сім’ям учасників АТО. |
Протягом навч. року |
Практичний психолог |
7.6 |
Контроль за поведінкою учнів на перервах в шкільній їдальні (чергування) |
понеділок- п’ятниця |
Практичний психолог |
7.7 |
Оформлення наочностей та роздаткового матеріалу для проведення заходів профілактичного та просвітницького характеру |
Протягом навч. року |
Спільно з соціальним педагогом |
7.8 |
Підготовка та презентація авторських проектів, розробок, творчих робіт. |
Протягом навч. року |
Практичний психолог |
8. |
Зв’язки з громадськістю |
||
8.1 |
Відвідування вдома, обстеження житлово-побутових умов проживання дітей пільгового контингенту. |
Тричі на рік |
Класні кер. 1-11 класів, соц.педагог |
8.2 |
Співпраця з громадськими організаціями та державними установами : УДПУ ім.П.Тичини , КДМ , УГПК ім.Т.Г.Шевченка , CCД. |
Протягом навч. року |
громадські організації та державні установи |