Підбірка граматичних ігор для учнів 5-7 класів

Про матеріал
Дана підбірка вміщує граматичні ігри для формування рецептивних граматичних навичок та продуктивних граматичних навичок говоріння. Збірка допоможе вчителям урізноманітнити уроки, зробити процес опанування граматикою англійської мови більш цікавим та захоплюючим.
Перегляд файлу

 

                         ПІДБІРКА

граматичних ігор

для учнів 5-7 класів

 

I.Формування рецептивних граматичних навичок

EXPLANATION   GAMES

1.Учням пропонується прочитати вірш і пояснити вживання артиклів (введений раніше матеріал представлений у новому контексті):
Go to the East or go to the West -
Your home is always the best!
(The East and the West - частини світу, home - вживається з присвійним займенником "your", the best - чудова ступінь прикметника "good".)


2. Учням дається завдання вставити апострофи ('або' s) там, де необхідно, і пояснити чому так, а не інакше:
My father name is Sam,
My mother name is Ann,
My brother name is James,
My sister name is Jane.
My aunts names are Polly and Mary,
My uncles names are Paul and Harry,
My grandparents names are Tom and Kelly
And my name is Helen.
Who am I? 17
Im Sam and Ann daughter,
Tom and Kelly granddaughter,
James and Jane sister,
Polly, Mary, Paul and Harry niece.

UNSCRAMBLING, , GROUPING, MATCHING

  ( логічне угрупування)
а) На картці написана перша рядок вірша, наприклад, при вивченні модальних дієслів - I mustn't eat much chocolate.

Учні збирають розрізані рядки таким чином, щоб вийшла рима - unscrambling. Потім вийшло вірш зачитується цілком і порівнюється з оригіналом.
У даному випадку підказкою для учнів могли стати особисті займенники. Поставивши їх у правильній послідовності по обличчях і числах, можна  швидко впоратися з поставленим завданням.
Якщо в групах з високим рівнем мовної підготовки попросити учнів розширити дані висловлювання (expansion), пояснивши, чому не можна щось робити (наприклад: I mustn't eat much chocolate because it is bad for my teeth. You mustn't smoke cigars because it's harmful. She mustn't feed the fish because mother has just done it. Etc.), то це вже буде перехід до формування продуктивних граматичних навичок говоріння, тобто вмінню комбінувати новий матеріал з раніше вивченими структурами.


б) Якщо в арсеналі вчителя є кольорові ілюстрації або малюнки в стилі кроки, що зображують різні дії в сьогоденні тривалому часі, можна запропонувати учням підібрати картинки до вірша і розкласти їх у міру появи в тексті - grouping.
однина
(Singular):
Jane is sweeping the floor.
Kate is washing the door.
Ann is feeding her cat.
Mag is brushing her hat.
множина
(Plural):
The cats are sleeping,
The mice are eating,
The birds are singing,
The ducks are swimming.


c) Учням роздаються відповіді на питання: He's not at home. I thought you knew. He bought a pie. I don't know. He said 'OK!' He ate a sweet. Почувши запитання, учні мають правильно знайти відповідь і прочитати його - matching.
Можна попросити учнів вибрати всі неправильні дієслова в даних фразах (be, know, think, eat, buy, say) і назвати всі основні форми - the Infinitive, Past Simple, Past Participle, Present Participle.


d) Учням дається завдання відтворити текст вірша, збудувавши в логічній послідовності дані  слова  так, щоб вийшла рима - jumbling:
Word Order in Questions
you, have, tonsils, had, out, your?
school, you, do, to, go?
by the Willow Pool, you, that, there, know, frogs, down, do, are?
at, are, you, cricket, good?
a, cat, got, you, have?
to feed, do, the, white, proper, know, a, rat, you, way?
apple, there, apples, on, are, your, tree, any?
ask, mother, do, your, will, you, me, in, to tea, think?

IDENTIFICATION, COMPARISON
( ідентифікація / порівняння )

Вправа, в якій учні повинні, спираючись на дії ідентифікації, порівняння, усвідомити приналежність граматичних мовних одиниць до певного класу, вибрати і видалити один зайвий елемент, що не належить до цього класу - Odd One Out or Misfits.


а) При вивченні ступенів порівняння прикметників можна запропонувати наступний вірш:
Honey is sweeter than sugar,
Coffee is stronger than tea.
Juice is better than water,
You can't be smarter than me.
Juice is better than water - зайве: у всіх інших пропозиціях використані прикметники утворюють порівняльну ступінь за допомогою суфікса-er, а "better" - слово-виключення; цю ж рядок зі словом "better" деякі учні можуть виключити і за іншою ознакою: всі інші прикметники починаються на букву "s".
b) Відпрацьовуючи Past Simple на прикладі наступного вірша, можна видалити два різних елементи: I didn't miss my chance - негативне пропозицію, всі інші - позитивні; Last month I went to Rome - використаний неправильний дієслово "to go", в той час як всі інші - правильні дієслова:
I didn't miss my chance:
Last year I visited France ,
Last month I went to Rome ,
Last week I stayed at home.

Гра «In a drawer…»

Мета: тренування у вживанні структури there is/there are …

Клас ділиться на дві команди. Учитель пише на дошці:

There is a (an) _____________ in a drawer.

Перший учень першої команди називає будь-яку літеру, наприклад «е». Перший учень другої команди має закінчити речення, назвавши слово, що починається з цієї літери, наприклад: There is an eraser in the drawer.

За доречно вжите слово друга команда дістає очко. Якщо допущено помилку, наприклад: There is an elephant in the drawer або учень другої команди не може пригадати слово, то право заповнити пропуск надається першій команді, і за правильну відповідь їй присуджується очко. Потім літеру пропонує друга команда і гра триває. Учитель стежить, щоб літери не повторювались.

Можливі варіанти речень, в які підставляють назви предметів:

There is a (an) _____________ in the kitchen (garden, classroom, street).

Тривалість гри може бути 10-15 хвилин. Перемагає команда з більшою кількістю очок.

 

 Гра «What is he doing?»

Мета: навчання вживати Present Continuous Tense.

Учитель заздалегідь готує картки за кількістю учнів у класі. На кожній картці англійською мовою написана дія, яку учень повинен показати за допомогою пантоміми. Наприклад: You are watching a football match on TV.

You are playing with a dog.

You are dressing a child.

На уроці кожен учень витягує картку і тримає її в секреті від інших. Далі клас ділиться на дві команди. Перший учень першої команди виходить до дошки і демонструє свою пантоміму. Перший учень другої команди повинен прокоментувати її (He/she is playing volleyball). За відгадану дію команді зараховується двоє очок. Учень, який не може відгадати пантоміму, просить повторити її і радиться зі своєю командою. Якщо після цього він коментує дію правильно, команді зараховується одне очко.

Далі пантоміму демонструє перший учень другої команди, а перший учень першої команди має відгадати її. Всі учні по черзі показують свої пантоміми, а учні протилежної команди намагаються їх відгадати. Виграє та команда, яка відгадає найбільше пантомім з першої спроби.

 

 Гра «What can you do?»

Мета: тренувати вміння використовувати питальну, заперечну та стверджувальну форми модального дієслова CAN.

Клас ділять на дві команди. Одна команда задумує будь-яке речення з дієсловом сan ( наприклад: “We can write”). Гравці іншої команди повинні відгадати це речення, ставлячи запитання: “Can you read?”, “Can you speak English?” тощо. На ці запитання перша команда відповідає “No, we can’t” або “Yes, we can”. Якщо речення відгадано, команди міняються місцями.

 

 Гра «Memory game (Present Perfect)»

Мета: закріпити навички правильного вживання Present Perfect Tense.

1 варіант

Учитель забирає зі столу деякі предмети, додає нові чи змінює їх розташування на столі після того, як учень, якого викликали, відвернувся, а потім запитує:

Учитель:What has changed on the table

Учень: You have taken the pen off the table.

You have put a watch on the table.

You have written a word on the paper.

Для закріплення можна запропонувати такі дієслова: to drink, to eat, to tear, to break, to open, to close, to cut тощо.

 

2 варіант

Один учень виходить з класу і щось змінює у своєму зовнішньому вигляді. Потім, повернувшись до класу, він запитує: “What have I done?”

Можливі варіанти відповідей:

You have taken off you tie.

You have combed your hair.

 

Гра «Who has the best memory? »

Мета: активізувати вживання присвійного відмінка в усному мовленні.

Учням роздають іграшки. Вчитель пропонує дітям уважно подивитись і запам’ятати, у кого яка іграшка. Потім він забирає їх і по одній показує гравцям, запитуючи: “Whose toy is it?” Відповідає той, хто перший підняв руку: “This is Ann’s toy”. Перемагає гравець, який дав найбільше правильних відповідей. Можна клас поділити на дві команди, і тоді переможцем буде не один учень, а вся команда.

 

 Гра «Do not laugh»

Мета: тренування учнів у вживанні спеціальних питань.

Кожний учень загадує будь-який предмет. Ведучий підходить до дітей і ставить спеціальні питання типу:

               What do (did, will, does) you (your friend) eat (for dinner)?

               Where do you usually sleep?

               Who is your best friend?

               Who has helped you?

    Учні відповідають за допомогою задуманого слова, намагаючись не посміхатися: “I ate (eat) a dog.” “A ball is my best friend.” Той, хто засміється, стає ведучим і продовжує ставити запитання, намагаючись не повторювати їх. У цій грі можна відпрацьовувати практично усі граматичні теми, але варто робити перерву, щоб у дітей не виникло звикання.

 

II. Формування продуктивних граматичних навичок  говоріння


SUBSTITUTION EXERCISES
а) На картці написана тільки кінцева частина пропозиції. Учням пропонується правильно вжити виразу "How much" / "How many":
(How much) _________ milk can you drink?
(How many) _________ pears can you eat?
(How many) _________ journals have you read?
(How much) _________ money have you saved?


b) На дошці вивішується плакат з виразом There is nothing to do ... Всім учням роздають картки з римуються дієсловами, наприклад, в такій послідовності: walk, talk, think, drink, ride, hide, choose, use, lend, send, stay, pay. Вчитель пояснює, що учні будуть складати власні пропозиції, використовуючи вираз на дошці, додаючи до нього "but" та відповідний дієслово.
There is nothing to do but walk.
There is nothing to do but choose.
There is nothing to do but talk.
There is nothing to do but use.
There is nothing to do but think.
There is nothing to do but lend.
There is nothing to do but drink.
There is nothing to do but send.
There is nothing to do but ride.
There is nothing to do but stay.
There is nothing to do but hide.
There is nothing to do but pay.
Після складання вірша вчителю необхідно пояснити, як переводяться подібні пропозиції на російську мову.

 Далі можна попросити учнів:
- Дати так званий "зворотній переклад", коли учням пред'являються висловлювання рідною мовою (What is the English for ...?)
- Прочитати вірш по пам'яті (можна за принципом "снігової кулі");
- На наступному уроці можна організувати змагання по командах (по рядах), запропонувавши учням самим підбирати римуються дієслова до тих, які називає команда суперників.
* Багаторазове обговорювання учнями структури "There is nothing to do but ...", безумовно, забезпечить її міцне запам'ятовування, і учні зможуть в подальшому без праці включити її у власні висловлювання (expansion), наприклад:
- There is nothing to do but go to the shop, because the fridge is empty.
- There is nothing to do but sleep, because the weather is nasty. It has been raining since morning. Еtc.
• вправи на відновлення (reconstruction / restoration) - реконструкція навмисно деформованого тексту

RECONSTRUCTION  EXERCISES

Error Correction  ( Виправлення помилок )
а) Учні намагаються знайти в поетичному тексті навмисно допущені помилки (spelling, grammar, vocabulary) і, усуваючи їх відповідно до норм англійської мови, відтворюють текст вірша в його первісному вигляді:
If I have a crocodil,
I would taught it to play guitar.
I will give it jeens and sandals,
And we had travell in a car!
• трансформаційні вправи (transformation exercises)


b) Учням пропонується замінити займенника в запропонованому вірші, і, відповідно, Проспрягай дієслово-зв'язку "to be":
I'm afraid of dogs,
I'm afraid of frogs,
I'm afraid of tigers.
I'm afraid of spiders,
(She is afraid of _____; We are afraid of _____)

 

ASKING- ANSWERING QUESTIONS
Зміст вірша може стати основою для питально-відповідної роботи, причому питання можуть як бути спрямовані на перевірку розуміння прочитаного або почутого, так і торкатися життєвий досвід учнів, їх інтереси.
Наприклад, для відпрацювання цього невизначеного часу можна запропонувати наступний вірш:
I have a cat, his name is Pit.
And by the fire he likes to sit.
Each day I bring him a dish of milk.
And smooth his coat that shines like silk.
And on my knee he likes to sit.
For Pit loves me and I love Pit.
Можливі питання:
- What pet has the girl got?
- What is the cat's name?
- Where does the cat like to sit? Why?
- What does Pit like to drink?
- How does the girl take care of Pit?
- Do they spend much time together? Why do you think so?
- What pets have you got? How old is (are) it (they)? How did it (they) join in your family and when?
- Would you like to have any pets? Why?
- What does your pet like to do? Is there anything he hates?
- Who looks after your pet? What are you responsible for?
 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку