Прізвище, Ім’я, № групи (ДРУКОВАНИМИ ЛІТЕРАМИ)
Тест на визначення рівня знань з тем «Синтаксис» та «Фонетика»
-
Лише словосполучення у рядку:
-
Цукерки «Білочка», мама й тато, любий друг, все затихло
-
Лити як з відра, йшов дощ, лапатий сніг, дуже холодно
-
Плисти брасом, читати книжку, голосно співати, святкова сукня
-
Переходити дорогу, суворий міліціонер, на дорозі, пішоходи й водії
-
На дворі тепло, вікно запотіло, холодна роса, тривалі заморозки
-
Простим є речення:
-
Сонце блищить, а мороз тріщить.
-
І шумить діброва, і синіє шлях, і дзвенить дніпрова хвиля у дротах.
-
Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю.
-
Та пітьма не так уже мучила Соломію, але холод проймав її наскрізь.
-
Прилинув вітер, і в нічній хатині він про весняну волю заспівав.
-
Двоскладним є речення:
-
Людей питай, а свій розум май!
-
Не бажай синові багатства, а бажай розуму!
-
Розумну річ приємно й слухать.
-
У сусіда ума не позичиш.
-
Без діла слабіє сила.
-
Речення зі складеним іменним присудком:
-
Земля почала зеленіти тендітною травою.
-
Буду я навчатись мови золотої у трави-веснянки, у гори крутої.
-
Він завжди лишався непомітним.
-
Почав жевріти схід сонця.
-
Без води й борщу не звариш.
-
Граматичний зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні:
-
Двадцять юних музикантів самовіддано дули у труби.
-
А зосталося оце чимало там і трав сухих, і пелюстків рожевих.
-
І ввижається мені три тополі в орнім полі.
-
Більшість абітурієнтів буде зарахована на платну форму навчання.
-
Тире між підметом і присудком слід ставити у реченні:
-
Старість не радість.
-
Земля мов казка
-
Відчувати в окопі живу душу біля себе це справжнє щастя.
-
Ти між зірками одна.
-
День довгий, безконечний, тривожний.
-
Прикладка є в реченні:
-
Кремезна Варвара здивовано підняла на неї своє широке, землистого кольору обличчя.
-
Плив корабель, роздираючи хвилі.
-
Та, може, вітер, трубадур осінній, від поля співом мудрим пропливе.
-
Я знаю: мова мамина – свята.
-
А в серденьку твоєму цвіт весняний, то білий, то рожевий, то червоний, віночком зацвіте.
-
Встанови відповідність:
-
підмет
|
-
Вітер вив і сипав холодним дощем.
|
-
Присудок
|
-
Увійшла жінка років тридцяти.
|
-
Означення
|
-
Жнива закінчились.
|
-
додаток
|
-
Зорі тихо тремтять угорі.
|
-
Пригнічена такими думками, ходила Олена як побита.
|
-
Встанови відповідність:
-
Означено-особове
|
-
Відпочити б з дороги.
|
-
Неозначено-особове
|
-
Вчись не до старості, а до смерті.
|
-
Узагальнено-особове
|
-
Стою над урвищем у ночі на краю.
|
-
Безособове
|
-
Після цієї розмови діждали неділі.
|
-
називне
|
-
Ось ранок. Ясний та погожий ранок.
|
-
Виділені означення є однорідними в реченні:
а) Займався пишний січневий ранок.
b) Берези милі білокорі чекають райдугу свою.
c) Гарячою осінньою барвою горить на сонці ячмінь.
d) Залитий сонцем рівний степ одразу принишк.
е) Маленька червона стежка заблищала десь далеко на морі під самим місяцем.
-
Перед однорідними членами речення слід ставити двокрапку, а після них – тире в реченні:
-
Усе одбивається в пісні, як в морі рожева зоря й червона кров і темна ненависть і ясна любов.
-
Папери були скрізь і на столі і на полицях.
-
Він мав обрати величний спосіб життя і дотримуватися його в усьому в поведінці в мові в одязі в умінні прийняти простого втікача і великого князя суздальського.
-
Все і дзвінке повітря і дзвінкі гори і ліси починало від кожного слова бриніти як грандіозна мембрана.
-
Все буває у серці людському тихий смуток і гордий гнів п’яне щастя і просто втома чорний розпач і світлий порив.
-
Правильно вжите звертання у реченні (Кл. в.):
-
Мова рідна, слово рідне, хто вас забуває, той у грудях не серденько, але камінь має.
-
Моя Україна, як я тебе любив, твої луги, твої степи розлогі!
-
Співай же, Десно, у весняних просторах, ростіть, будови, гомоніть, мости.
-
Як хороше жити, мій любий друг, мій брат, коли тобі йде дев’ятнадцятий рік!
-
Встанови відповідність:
1.Упевненість, невпевненість
|
a) Небо таке, знаєш, особливе.
|
2. Емоційний стан
|
b) І, справді, світало вже, а в нього ще не було ніякого пристановища.
|
3. Джерело повідомлення
|
c) Не можна, кажуть, людині помолодшати.
|
4.Зв’язок думок
|
d) Як на зло, чудес на світі не буває.
|
5.Привернення уваги
|
e) Крокуси, наприклад, квіти весняні.
|
-
Поширене означення не відокремлюється комами у реченні:
-
Лукаш зачарований музикою лісу зупинився на галявині.
-
Осінній ліс осяяний вранішніми променями сонця здавався казковим.
-
Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.
-
Налита сонцем і вітрами хлюпоче веслами весна.
-
І дощами вмиті журавлі в блакиті відлітають у тривожний дальній шлях.
-
Встанови відповідність:
1.складносурядне
|
a) Коли почалась гроза, гра припинилася і діти кинулись бігти додому.
|
2. складнопідрядне
|
b) Лиш той творити може, хто любить свій народ.
|
3. безсполучникове
|
c) Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.
|
4.складне речення з різними видами зв’язку
|
d) На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули, замовкло поле стоголосе в обіймах золотої мли.
|
е) Мені бачиться школа в селі.
|
-
Постав розділові знаки:
Все, все ми віддаємо тобі Батьківщино промовив він раптом якимось дивним голосом ні до кого Все! Навіть наші серця!
-
В усіх словах приголосні лише дзвінкі:
-
Цирк, плащ, голос
-
Вітер, сон, суша
-
Доза, дзьоб, дуб
-
Зірка, холод, кістка
-
Місто, школа, сестра.
-
В алфавітному порядку записані всі слова рядка:
-
Надія, врода, концерт, приміщення, янтар
-
Радість, рикошет, риска, рослина, ртуть
-
Око, бавовна, турист, знання, кресляр
-
Гвинт, ласун, пиріг, армія, кіно
-
Трибуна, фонтан, ліхтар, гриб, щастя
-
Спрощення груп приголосних не відбувається в усіх словах рядка:
-
Плюс_нути, контрас_ний, безчес_ність, артис_ці
-
Шіс_надцять, хворос_няк, балас_ний, студен_ці
-
Кріпосн_ний, с_кляний, свис_нути, невіс_ці
-
Капос_ний, гіган_ський, безвиїз_ний, зап’яс_ний
-
Перехрес_ний, журналіс_ці, міс_ький, тос_но
-
В усіх випадках слід уживати прийменник в у рядку:
-
Ніжитися _ хвилях, базар _ Одесі, жити _ своєму будинку
-
Десь _ хлібах, займатися _ формі, сидіти _ вагоні
-
Жив _ Львові, день _ день, дивитися _ вікно
-
Прочитала _ журналі, росла _ лісі, жити _ Ужгороді
-
_ формі, _ двадцятому сторіччі, пішла _ садок