"Підготовка до ЗНО. Типи та види речень Пунктуація". Тест.

Про матеріал
Тест передбачає завдання на вибір однієї правильної відповіді та на відповідність. Перевірці підлягають знання видів односкладних речень, підрядних частин в складнопідрядному реченні, типів складних речень та правил пунктуації простого та складного речення.
Перегляд файлу

 

Тест на визначення типів і видів речень та пунктуацію.

1.  Приєднайте до частини речення «Сучасні пристрої мають допомагати користувачеві…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.


Фрагмент речення

1 оскільки були створені власне для цього.

2 й полегшувати життя в інформаційному світі.

3  але надмірна залежність від них є небезпечною.

4 їхня важлива функція – пошук інформації.

Тип речення

А просте з однорідними членами

Б просте з відокремленими членами

В складнопідрядне

Г складносурядне

Д складне безсполучникове


2. Начало формыДоберіть приклад до кожного типу односкладного речення.


   Тип односкладного речення

1означено-особове

2 неозначено-особове

3 безособове

4 називне

 

 

 

 

 

       Приклад речення

А У королівстві дзеркал – лабіринт аватарів.

Б І дороги вперед тут тобі не підкажуть.

В Тут ні вітру, ні променів сонця нема.

Г Упізнаєш себе у віддзеркаленій парі.

Д Дивовижної казки мудрі слова.


Конец формы3. Синонімічними до простого речення «Через постійне плазування в тіні ви позбавляєте себе можливості знайти сонце» є всі наведені складні речення, ОКРІМ

А  Ви не зможете знайти сонце, якщо виберете плазування в тіні.

Б  Ви не зможете знайти сонце, бо вибрали плазування в тіні.

В  Ви не зможете знайти сонце, тому що вибираєте плазування в тіні

Г Ви не зможете знайти сонце, оскільки вибираєте плазування в тіні.

Д Ви не зможете знайти сонце, адже вибрали плазування в тіні.

        4. 


Начало формыДоберіть приклад до кожного типу складного речення.


Тип складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку

  

 

 

 

 

 

   Приклад речення

А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.

Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає), а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.

В  Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.

Г  Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.

Д  Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя.


Конец формы


5. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

А коми 1 і 2 — при відокремленій обставині

Б кома 3 — між частинами складносурядного речення

В коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці

Г коми 6 і 7 — при вставному слові

Д кома 8 і 9 – при однорідних членах речення

6. З’ясуйте, який вид підрядної частини відповідає кожному фрагменту складного речення.


Фрагмент речення

1 Назавжди в пам’яті день, коли …

2 Коли їхали автострадою, …

3 Із розкладу учні дізналися, коли …

4 Коли хочеш поваги до себе, …

 

    Вид підрядної частини

А обставинна причини

Б означальна

В з’ясувальна

Г обставинна умови

Д обставинна часу


 

 

7. Двокрапку треба поставити, якщо до частини речення «Завжди уважно й зацікавлено слухаю кожного співрозмовника…» додати фрагмент

А який по-новому оцінює давно відомі історичні факти.

Б потім ставлю йому питання, аналізую почуте.

В саме так можна «побачити» його інтелектуальний рівень.

Г потенційного натхненника моїх креативних рішень.

Д і саме це допомагає мені більше дізнатися про нього.


 

docx
Додано
18 червня 2020
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку