Урок - конкурс до Дня української писемності і мови " Рідна мова моя солов*їна"

Про матеріал
Урок до Дня української писемності і мови для учнів 3 класів Мета: • формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; • розширювати знання про красу і багатство української мови; • виховувати любов до рідної мови, рідного краю, бажання розмовляти рідною мовою. Хід уроку І . Організація класу Ніжна, мила, світанкова, Ясна, чиста, колискова, Мелодійна, дзвінкотюча, Дивна, радісна, співуча, Лагідна, жива, казкова, Красна, чарівна, шовкова, Найдорожча, добра, власна, Мудра, сонячна, прекрасна, Солов’їна, барвінкова, Українська мова! 1-й учень Яка ж багата рідна мова! Увесь чарівний світ у ній! Вона барвиста і чудова, І нищити її не смій! 2-й учень Вона про все тобі розкаже, Чарівних слів тебе навчить, Усе розкриє і покаже, Як правильно у світі жить. 3-й учень В ній стільки слів, що й не збагнути! І приказок, і порівнянь. А мову знаючи, здобути Ти зможеш просто безліч знань. 4-й учень То ж мову вчи і прислухайся До того, як вона звучить. І розмовляти так старайся, Щоб всім її хотілось вчить. - Сьогодні у нас незвичайний урок. Він присвячений Дню української писемності та мови. Ми виконуватимемо цікаві завдання. Для цього нам потрібно 4 групи. ІІ. Проведення конкурсів 1. Алфавітний калейдоскоп Розстав слова – картинки в алфавітному порядку 1-ша група Абрикос, равлик, телефон, дерево, чайник, яблуко. 2-га група Апельсин, дельфін, книга, ведмідь, помідор,фламінго. 3-тя група Білка, відро, черепаха, морж ,корова, ніс. 4-та група Верблюд, шапка, перець, синичка,акваріум, груша . 2. «Віднови фразеологізми» (Додаток 2) Замість крапок встав відповідну картинку 1-ша група Взяти … на плечі. … до Києва доведе. П’яте … до воза. Купити … в мішку. 2-га група Як … на голову. …. носа не підточить. Води в … набрати. Зарубай собі на … . 3-тя група Обвести навколо … . Цідити крізь … . Аж іскри з … летять. Як …. наплакав . 4-та група Покласти … на полицю. Я грім серед ясного … . Як … боятися. … ніде впасти . 3. « Шифрувальники» Розшифруйте прислів’я, використовуючи алфавіт Слово до слова – зложиться мова. 22, 16, 19, 3, 19 6, 19 22, 16, 19, 3, 1 - 10, 16, 19, 9, 11, 23, 31, 33 17, 19, 3, 1 . Людину пізнають по мові. 16, 32, 6, 11, 18, 24 20, 12, 10, 18, 1, 32, 23, 31 20, 19 17, 19, 3, 12. Гостре словечко коле сердечко. 4, 19, 22, 23, 21, 7 22, 16, 19, 3, 7, 28, 15, 19 15, 19, 16, 7 22, 7, 21, 6, 7, 28, 15, 19. Будь господарем свого слова. 2, 24, 6, 31 4, 19, 22, 20, 19, 6,1, 21, 7, 17 22, 3, 19, 4, 19 22, 16, 19, 3, 1 . 4 . Гра – пазли « Відгадай букву» Скласти речення в якому всі слова розпочиналися на відгадану літеру. 5. «Мозковий штурм» Відповідає кожна команда на 5 запитань швидко 1-ша група 1. Державна мова України (українська) 2. Частина мови, яка називає ознаку (прикметник) 3. Слова з протилежним значенням (антоніми) 4. Головні члени речення (підмет, присудок) 5. Список літер встановленого порядку ( алфавіт) 2-га група 1. Що ми чуємо і вимовляємо? (звуки) 2. Частина мови, що означає дію предмета (дієслово) 3. Який знак ставиться у кінці розповідного речення (крапка) 4. Розмова двох осіб (діалог) 5. Слова, близькі за значенням (синоніми) 3-тя група 1. Скільки літер в українському алфавіті? (33) 2. Частина мови, що означає предмет (іменник) 3. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь) 4. Речення, в якому є спонукання до дії (спонукальне) 5. Остання літера алфавіту (я) 4-та група 1. Речення , яке містить питання (питальне) 2. Кількість голосних звуків в українській мові (6) 3. Крім головних членів речення,є ще… (другорядні) 4. Четверта літера алфавіту (г) 5. Буква, з якої ніколи не починаються слова (ь) 6. Креативне письмо Запитання - Хто? - Де? - Коли? - Куди? - Навіщо? - Що робив? - Чим все закінчилося? 7. Гра з лего « Частини мови» « Червона цеглинка» - іменники « Синя цеглинка»- прикметники «Зелена цеглинка» - дієслова ( Мова, парта, пишаюся, мелодійна, співуча, працює, читає, книга, цікава, українська, прапор, співають, весела, калина, Микола,розмовляють.) ІІІ. Підсумок уроку Мова — краса спілкування, Мова — як сонце ясне, Мова — то предків надбання, Мова — багатство моє. - Сьогодні ви всі гарно працювали – показали свою кмітливість,вміння працювати в групах. - Тож давайте будемо берегти свою мову та пишатися нею!
Перегляд файлу

Урок  до Дня  української писемності  і  мови для учнів 3 класів

Мета:

  • формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава;
  • розширювати знання про красу і багатство української мови;
  • виховувати любов до рідної мови, рідного краю,  бажання розмовляти рідною мовою.

Хід уроку

І . Організація класу

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова,

Українська мова!

1-й учень
Яка ж багата рідна мова!
Увесь чарівний світ у ній!
Вона барвиста і чудова,
І нищити її не смій!
2-й учень
Вона про все тобі розкаже,
Чарівних слів тебе навчить,
Усе розкриє і покаже,
Як правильно у світі жить.
3-й учень
В ній стільки слів, що й не збагнути!
І приказок, і порівнянь.
А мову знаючи, здобути
Ти зможеш просто безліч знань.
4-й учень
То ж мову вчи і прислухайся
До того, як вона звучить.
І розмовляти так старайся,
Щоб всім її хотілось вчить.

  • Сьогодні  у нас незвичайний урок.  Він присвячений Дню української

писемності та мови. Ми виконуватимемо цікаві завдання. Для цього нам потрібно 4 групи.

ІІ. Проведення конкурсів

1. Алфавітний калейдоскоп 

Розстав слова – картинки  в алфавітному порядку

1-ша група

Абрикос, равлик, телефон, дерево, чайник, яблуко.

2-га група

Апельсин, дельфін, книга, ведмідь, помідор,фламінго.

3-тя група

Білка, відро, черепаха, морж ,корова, ніс.

4-та група

Верблюд, шапка, перець, синичка,акваріум, груша .

2. «Віднови фразеологізми»   (Додаток 2)

Замість крапок  встав відповідну картинку

1-ша група

Взяти     на   плечі.

   до   Києва  доведе.

П’яте        до   воза.

Купити       в   мішку.

2-га група

Як       на    голову.

….   носа  не  підточить.

Води  в     набрати.

Зарубай   собі   на     .

3-тя група

Обвести   навколо     .

Цідити    крізь         .

Аж іскри з       летять.

Як    ….    наплакав .

4-та група

Покласти …   на полицю.

Я  грім серед ясного …  .

Як       боятися.

                ніде     впасти .

3.  « Шифрувальники»

Розшифруйте прислів’я, використовуючи алфавіт

Слово до слова – зложиться мова.

22, 16, 19, 3, 19        6, 19    22, 16, 19, 3, 1  -  10, 16, 19, 9, 11, 23, 31, 33    

17, 19, 3, 1   .

          Людину  пізнають по мові.

16, 32, 6, 11, 18, 24     20, 12, 10, 18, 1, 32, 23, 31    20, 19        17, 19, 3, 12.

Гостре словечко   коле сердечко.

4, 19, 22, 23, 21, 7     22, 16, 19, 3, 7, 28, 15, 19       15, 19, 16, 7      

 22, 7, 21, 6, 7, 28, 15, 19.

Будь господарем свого слова.

2, 24, 6, 31      4, 19, 22, 20, 19, 6,1, 21, 7, 17    22, 3, 19, 4, 19   22, 16, 19, 3, 1 .

4 .  Гра – пазли « Відгадай букву»

Скласти речення в якому всі слова розпочиналися на відгадану літеру.

5. «Мозковий штурм»

Відповідає кожна команда на 5 запитань швидко

  1-ша група

  1. Державна  мова  України  (українська)
  2. Частина  мови, яка  називає  ознаку (прикметник)
  3. Слова з  протилежним  значенням  (антоніми)
  4. Головні  члени  речення  (підмет,  присудок)
  5. Список  літер  встановленого  порядку ( алфавіт)

2-га група

  1. Що ми чуємо і вимовляємо? (звуки)
  2. Частина мови, що означає дію предмета  (дієслово)
  3. Який знак ставиться у кінці розповідного речення (крапка)
  4. Розмова  двох  осіб  (діалог)
  5. Слова,  близькі  за  значенням  (синоніми)

3-тя група

     1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)

     2. Частина мови, що означає предмет  (іменник)

     3. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)

     4.  Речення, в якому є спонукання до дії (спонукальне)

     5. Остання  літера  алфавіту  (я)

4-та група

  1. Речення , яке містить питання (питальне)
  2. Кількість голосних звуків в українській мові (6)
  3. Крім головних членів речення,є ще… (другорядні)
  4. Четверта літера алфавіту (г)
  5. Буква, з якої ніколи не починаються слова (ь)
  6. Креативне письмо

Запитання

  • Хто?
  • Де?
  • Коли?
  • Куди?
  • Навіщо?
  • Що робив?
  • Чим все закінчилося?
  1. Гра  з  лего « Частини мови»

« Червона цеглинка» - іменники

« Синя цеглинка»- прикметники

«Зелена цеглинка» - дієслова

( Мова, парта, пишаюся, мелодійна, співуча, працює, читає, книга, цікава, українська, прапор, співають, весела, калина, Микола,розмовляють.)

ІІІ. Підсумок уроку

Мова — краса спілкування,

Мова — як сонце ясне,

Мова — то предків надбання,

Мова — багатство моє.

  • Сьогодні ви всі гарно працювали – показали свою кмітливість,вміння працювати в групах.
  •  Тож давайте будемо берегти свою мову та пишатися нею!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 червня 2020
Переглядів
2125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку