Урок до Дня української писемності і мови для учнів 3 класів
Мета:
Хід уроку
І . Організація класу
Ніжна, мила, світанкова,
Ясна, чиста, колискова,
Мелодійна, дзвінкотюча,
Дивна, радісна, співуча,
Лагідна, жива, казкова,
Красна, чарівна, шовкова,
Найдорожча, добра, власна,
Мудра, сонячна, прекрасна,
Солов’їна, барвінкова,
Українська мова!
1-й учень
Яка ж багата рідна мова!
Увесь чарівний світ у ній!
Вона барвиста і чудова,
І нищити її не смій!
2-й учень
Вона про все тобі розкаже,
Чарівних слів тебе навчить,
Усе розкриє і покаже,
Як правильно у світі жить.
3-й учень
В ній стільки слів, що й не збагнути!
І приказок, і порівнянь.
А мову знаючи, здобути
Ти зможеш просто безліч знань.
4-й учень
То ж мову вчи і прислухайся
До того, як вона звучить.
І розмовляти так старайся,
Щоб всім її хотілось вчить.
писемності та мови. Ми виконуватимемо цікаві завдання. Для цього нам потрібно 4 групи.
ІІ. Проведення конкурсів
1. Алфавітний калейдоскоп
Розстав слова – картинки в алфавітному порядку
1-ша група
Абрикос, равлик, телефон, дерево, чайник, яблуко.
2-га група
Апельсин, дельфін, книга, ведмідь, помідор,фламінго.
3-тя група
Білка, відро, черепаха, морж ,корова, ніс.
4-та група
Верблюд, шапка, перець, синичка,акваріум, груша .
2. «Віднови фразеологізми» (Додаток 2)
Замість крапок встав відповідну картинку
1-ша група
Взяти … на плечі.
… до Києва доведе.
П’яте … до воза.
Купити … в мішку.
2-га група
Як … на голову.
…. носа не підточить.
Води в … набрати.
Зарубай собі на … .
3-тя група
Обвести навколо … .
Цідити крізь … .
Аж іскри з … летять.
Як …. наплакав .
4-та група
Покласти … на полицю.
Я грім серед ясного … .
Як … боятися.
… ніде впасти .
3. « Шифрувальники»
Розшифруйте прислів’я, використовуючи алфавіт
Слово до слова – зложиться мова.
22, 16, 19, 3, 19 6, 19 22, 16, 19, 3, 1 - 10, 16, 19, 9, 11, 23, 31, 33
17, 19, 3, 1 .
Людину пізнають по мові.
16, 32, 6, 11, 18, 24 20, 12, 10, 18, 1, 32, 23, 31 20, 19 17, 19, 3, 12.
Гостре словечко коле сердечко.
4, 19, 22, 23, 21, 7 22, 16, 19, 3, 7, 28, 15, 19 15, 19, 16, 7
22, 7, 21, 6, 7, 28, 15, 19.
Будь господарем свого слова.
2, 24, 6, 31 4, 19, 22, 20, 19, 6,1, 21, 7, 17 22, 3, 19, 4, 19 22, 16, 19, 3, 1 .
4 . Гра – пазли « Відгадай букву»
Скласти речення в якому всі слова розпочиналися на відгадану літеру.
5. «Мозковий штурм»
Відповідає кожна команда на 5 запитань швидко
1-ша група
2-га група
3-тя група
1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
2. Частина мови, що означає предмет (іменник)
3. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)
4. Речення, в якому є спонукання до дії (спонукальне)
5. Остання літера алфавіту (я)
4-та група
Запитання
« Червона цеглинка» - іменники
« Синя цеглинка»- прикметники
«Зелена цеглинка» - дієслова
( Мова, парта, пишаюся, мелодійна, співуча, працює, читає, книга, цікава, українська, прапор, співають, весела, калина, Микола,розмовляють.)
ІІІ. Підсумок уроку
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
1