«Малі жанри фольклору та літератури (прислів’я, приказки, загадки). Народні та літературні казки»

Про матеріал
Діагностична робота за темою «Малі жанри фольклору та літератури (прислів’я, приказки, загадки).Народні та літературні казки». 5 клас. НУШ. Містить тестові завдання, відповіді на запитання, встановлення відповідності між персонажами творів та їхнім описом, творче завдання(написання есе)
Перегляд файлу

Діагностична робота № 1. 

«Малі жанри фольклору та літератури (прислів’я, приказки, загадки).

Народні та літературні казки»

5 клас

1.  До якого жанру належить вислів «Життя прожити – не поле перейти»?             

А  загадка

Б  прислів’я

В  приказка

Г  міф

 

2. Малий жанр фольклору, дотепне запитання, часто у віршовій формі , що потребує відповіді, називається…                                                                                                      

А  прислів’я

Б  загадка

В  приказка

Г  легенда.

 

3. Через що посварилися миша і жайворонок (казка «Яйце-райце»)?                         

А  через яйце

Б  через знайдену хлібину

В  через посіяну на полі пшеницю

 

4. Лис Микита з однойменної казки І. Франка стверджував, що                                  

А  архангели подарували йому блакитну шерсть аби навести лад у лісі 

Б  святий Миколай виліпив його з небесної глини для справедливого царювання

В  Дажбог виліпив його із небесної блакиті для справедливого суду

 

5. Чому бідкалися квіти у панському садочку (казка «Лелія» Лесі Українки)?        

А  за ними погано доглядали;       

Б  їх зрізали й ставили у воду в палаці;   

В  на них не звертала уваги панночка.

 

6. Чому Чорний Птах не зміг перемогти Золотокосу(казка «Чотири сестри»

В. Шевчука)?                                                                                                                                  

А  Золотокоса прийшла звільнити свою сестру з добром

Б  Золотокоса була занадто сильною чаклункою   

В  Чорному Птаху вже обридло жити в холоді і він здався

 

7. Які елементи фантастичного використала Леся Українка у казці «Лелія»?          

8. Чого навчає казка «Фарбований Лис» Івана Франка?                                                

9. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:                      

1. «…нечуваний синій звір, увесь у колючках та гудзах і з таким здоровенним, мов із міді вилитим, хвостом»    

                              

2. «..дівчинка така гарнесенька: очиці ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білих, прозорих шатах, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має хороші та барвисті, як у метелика, так і міняться різними барвами, немов тая веселка»

 

3.  «Над головою пишні зелені коси у вінок складалися, чоло було біле і чисте, очі — величезні, і в них мінилося-променилося зелене сяйво, носик тоненький і прямий, а вуста повні й червоні. І цвіло на кожній щоці по яскравому серпику, начебто місяці зійшли з одного й другого боку»

 

4. «…дівчинонька щовечора і щорана квіти підливає, поле, доглядає, ще сонце не сходить, а вже  з хати виходить, ухопить відерце, біжить до криниці, набере водиці, щоби було чим поливати в квітниці…»

 

А  Лис  із казки «Лис Микита» Івана Франка             

Б  Мар’яна із казки «Лелія» Лесі Українки

В  Ельфа  із казки «Лелія» Лесі Українки

Г  Весна із казки «Чотири сестри» Валерія Шевчука   

 

 

10. Напишіть есе на тему (на вибір):                                                                           

«Роль квітів у житті людини» (за твором Лесі Українки «Лелія»)

«Чи легко продовжувати любити навіть жорстоку людину?» (за твором В.Шевчука «Чотири сестри»)

docx
Додано
7 грудня 2023
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку