Підсумкова контрольна робота
Українська мова
5 клас
І семестр
1. Лексичне значення слова – це:
а) те, що слово означає;
б) належність слова до певної частини мови;
в) те ж, що й граматичне значення.
2. Виберіть рядок, у якому всі слова вжиті в прямому значенні:
а) білий сніг, білий голуб, біла заздрість;
б) тепле слово, добре серце, гострий ніж;
в) солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;
г) срібна трава, гострий кут, холодний розум.
3. Синоніми – це слова
а) що мають протилежне значення;
б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням;
г) що вживають мешканці певного регіону.
4. Позначте пару слів, що є антонімами:
а) велетень - гігант;
б) мужній - сміливий;
в) силач - велетень;
г) велетень - карлик.
5. Омоніми — це слова, що:
а) вживають мешканці певного регіону;
б) протилежні за значенням;
в) близькі за значенням, але різні за формою;
г) однаково пишуться й читаються, але мають різне значення.
6. Багатозначними називають слова, що:
а) позначають велику кількість одних і тих самих предметів, явищ;
б) позначають великі за розміром предмети, явища;
в) мають кілька лексичних значень;
г) мають синоніми.
7. Нульове закінчення мають усі слова в рядку
А ніч, лінь, плащ
Б квітка, насолода, цукерка
В несуть, несеш, несемо
Г тепло, швидко, влітку
8. Формами одного слова є всі слова в рядку
А день, денний, щоденник
Б літо, літа, літом
В нога, ніжка, підніжка
Г сніг, сніжка, засніжений
9. Спільнокореневими є всі слова в рядку
А гора, горіти, горе
Б слід, сліди, сліду
В книжковий, книжечка, книжник
Г ніжка, ніж, ніжність
10. Префікс пре- є в слові
А пр..клеїти
Б пр..добрий
В пр..лягти
Г пр..шкільний
11. Букву и треба писати на місці пропуску в кожному слові рядка
А пр..холодний, пр..бігти, пр..нести
Б пр..світлий, пр..лізти, пр..чорноморський
В пр..крутити, пр..їхати, пр..ховати
Г пр..гасити, пр..солити, пр..чистий
12. Префікс с- потрібно писати в усіх словах рядка
А ..піймати, ..крутити, ..ховати
Б ..ловити, ..мити, ..фотографувати
В ..ростити, ..читати, ..топтати
Г ..різати, ..копати, ..лити
13. Префікс з- потрібно писати в усіх словах рядка
А ..в’язати, ..ліпити, ..чесати
Б ..бити, ..пити, ..варити
В ..малювати, ..ходити, ..пекти
Г ..клеїти, ..робити, ..полоти
14. Закінчення немає в обох словах рядка
А фіалка, дощик
Б поле, філе
В близенько, вікно
Г кіно, рано
15. Орфографічну помилку допущено в слові
А скривитися
В присісти
Б зцілення
Г роскрити
16. Схемі відповідає будова слова
А безлад
Б доріжка
В приморський
Г сонячний
17. Укажіть пару слів, у яких усі приголосні тверді:
А книга, сонце
Б буряк, дощ
В поліно, п’ять
Г любисток, добро
18. Позначте рядок, у якому слова правильно поділені для переносу:
А мі-сто, ліс-ок;
Б ход-жу, від-дзвеніти;
В о-рел, мільй-он;
Г буль-йон, ку-ку-ру-дза.
19. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність;
Б яблуко;
В джерельний;
Г олень.
20. Укажіть рядок, у якому слова записано за алфавітом
А Європа, євробачення, єнот, Єрусалим
Б джерельний, пейзаж, рельєф, капуста
В дочка, земля, сяйво, таловина
Г рибка, радість, сонцепоклонник, осока.
21. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:
А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;
Б малювати, п’єса, куля, м’ята;
В юрта, в’язати, зяблик, віяло;
Г їдальня, м’ясо, заєць, кар’єра.
22. Позначте правильний фонетичний запис: (0,5 бала)
А щасливий [шчасли'вией];
Б береговий [беирегови'й];
В пісня [пі'с’на’];
Г учишся [у'чес':а].
23. Складіть речення зі словами рідкий і рідкісний. (1 бал)