Підсумкова контрольна робота з української мови за І семестр (5 клас )

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота для 5 класу за програмою НУШ містить 22 тестових завдання та завдання на практичне застосування вмінь і навичок. Можна використати для перевірки знань учнів, що перебувають на сімейній формі навчання. Допоможе вчителю при підготовці до уроків.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота

Українська мова

5 клас

І семестр

 

1. Лексичне значення слова – це:

 а) те, що слово означає;

 б) належність слова до певної частини мови;

 в) те ж, що й граматичне значення.

 

2. Виберіть рядок, у якому всі слова  вжиті в прямому значенні:

 а) білий сніг, білий голуб, біла заздрість;

 б) тепле слово, добре серце, гострий ніж;

 в) солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;

 г) срібна трава,  гострий кут,  холодний розум.

 

3.  Синоніми – це слова

а) що мають протилежне значення;
б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;
в) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням;

г) що вживають мешканці певного регіону.

 

4. Позначте пару слів, що є антонімами:

а)  велетень - гігант;                      

б) мужній - сміливий;

в) силач -  велетень;                      

г)  велетень - карлик.

 

5. Омоніми — це слова, що:

а) вживають мешканці певного регіону;

б) протилежні за значенням;

в) близькі за значенням, але різні за формою; 

г) однаково пишуться й читаються, але мають різне значення. 

 

6. Багатозначними називають слова, що:
а) позначають велику кількість одних і тих самих предметів, явищ;
б) позначають великі за розміром предмети, явища;
в) мають кілька лексичних значень;              

г)  мають синоніми.

 

7. Нульове закінчення мають усі слова в рядку

А ніч, лінь, плащ

Б квітка, насолода, цукерка

В несуть, несеш, несемо

Г тепло, швидко, влітку

 

 

8. Формами одного слова є всі слова в рядку

А день, денний, щоденник

Б літо, літа, літом

В нога, ніжка, підніжка

Г сніг, сніжка, засніжений

 

9. Спільнокореневими є всі слова в рядку

А гора, горіти, горе

Б слід, сліди, сліду

В книжковий, книжечка, книжник

Г ніжка, ніж, ніжність

 

10. Префікс пре- є в слові

А пр..клеїти             

Б пр..добрий             

В пр..лягти

Г пр..шкільний

 

11. Букву и треба писати на місці пропуску в кожному слові рядка

А пр..холодний, пр..бігти, пр..нести

Б пр..світлий, пр..лізти, пр..чорноморський

В пр..крутити, пр..їхати, пр..ховати

Г пр..гасити, пр..солити, пр..чистий

 

12. Префікс с- потрібно писати в усіх словах рядка

А ..піймати, ..крутити, ..ховати

Б ..ловити, ..мити, ..фотографувати

В ..ростити, ..читати, ..топтати

Г ..різати, ..копати, ..лити

 

13. Префікс з- потрібно писати в усіх словах рядка

А ..в’язати, ..ліпити, ..чесати

Б ..бити, ..пити, ..варити

В ..малювати, ..ходити, ..пекти

Г ..клеїти, ..робити, ..полоти

 

14. Закінчення немає в обох словах рядка

А фіалка, дощик

Б поле, філе

В близенько, вікно

Г кіно, рано

 

15. Орфографічну помилку допущено в слові

А скривитися                      

В присісти

Б зцілення                           

Г роскрити

 

16. Схемі   відповідає  будова слова

А безлад                      

Б доріжка

В приморський                         

Г сонячний 

 

17. Укажіть пару слів, у яких усі приголосні тверді:

А книга, сонце

Б буряк, дощ

В поліно, п’ять

Г любисток, добро

 

18. Позначте рядок, у якому слова правильно поділені для пере­носу:

А мі-сто, ліс-ок;

Б ход-жу, від-дзвеніти;

В о-рел, мільй-он;

Г буль-йон, ку-ку-ру-дза.

 

19. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв однакова:

А ясність;

Б яблуко;

В джерельний;

Г олень.

 

20. Укажіть рядок, у якому слова записано за алфавітом

А Європа, євробачення, єнот, Єрусалим

Б джерельний, пейзаж, рельєф, капуста

В дочка, земля, сяйво, таловина

Г рибка, радість, сонцепоклонник, осока.

 

21. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:

А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;

Б малювати, п’єса, куля, м’ята;

В юрта, в’язати, зяблик, віяло;

       Г їдальня, м’ясо, заєць, кар’єра.

 

22.  Позначте правильний фонетичний запис: (0,5 бала)

А щасливий [шчасли'вией];

Б береговий [беирегови'й];

В пісня [пі'с’на’];

Г учишся [у'чес':а].

 

23. Складіть речення зі словами рідкий і  рідкісний.                  (1 бал)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петренко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Bovsunivska Larisa
Додано
9 лютого
Переглядів
594
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку