Урок Тренувальні вправи. Склад. Основні правила переносу. Наголос.

Про матеріал
Урок поглиблення знань учнів про склад і наголос, формування вмінь ділити слова на склади, визначати відкриті й закриті, наголошені й ненаголошені, вироблення навичок поділу слів для переносу, удосконалення вмінь ставити логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням; формування ключових компетентностей; виховування бережного ставлення до мови; до традицій своєї країни.
Перегляд файлу

ТЕМА: Тренувальні вправи. Склад. Основні правила переносу. Наголос.

МЕТА:  поглибити знання учнів про склад і наголос, формувати вміння ділити слова на склади, визначати відкриті й закриті, наголошені й ненаголошені, виробляти навички поділу слів для переносу; вчити розрізняти значення слова за допомогою наголосу; удосконалювати вміння ставити логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням, виховувати почуття дружби, взаємодопомоги; розвивати увагу, логічне мислення ; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності, математичну, соціокультурну, підприємливість; виховувати повагу до рідної мови, виховувати бережне ставлення до мови;  до традицій своєї країни.

Хід уроку

І Організація класу до роботи.

Вітання зі святом.

Сьогодні ми відзначаємо свято. Чи можете сказати яке? (Андрія). Чи знаєте особливості його?

Можливо, дівчата готові влаштувати вечорниці, бо в давнину цього дня дуже чекали. Ворожили.

Слайд  (тема)

Як ви думаєте, що ми сьогодні будемо робити на уроці? Чого очікуєте?

ІІ Оголошення теми, мети, завдань уроку

ІІІ Актуалізація опорних знань.

Перш ніж перейти до практичних завдань, відновимо теоретичні знання.

ІV Виконання тренувальних вправ

І блок (поглиблення знань про склад, правила переносу)

Слайд Продовж речення

  1. Склад – це…
  2. Склад утворюється з…
  3. Склади, що закінчуються голосним називаються …
  4. Склади, що закінчуються приголосним називаються …
  5. Кількість складів у слові залежить…

Підсумки за озвученими відповідями.

Закріпимо знання на практиці. Працюємо в парах. Пригадаємо правила роботи в парах: працюємо злагоджено, радимося, допомагаємо сусідові, працюємо на результат і на швидкість). Робота вважається виконаною, якщо обидва учасники пари записали та звірили результат.

 

Слайд  Гра «Для допитливих»
Розподіліть слова в колонки:
1 –односкладові; 2 –двоскладові; 3- трискладові; 4 -чотирискладові

Ерудит, шістнадцятий, дослід, нуль, етажерка, озеро, навушники, життєвий, ему

Якщо ви правильно розташували слова, то з перших літер прочитаєте закінчення прислів’я

«На годину спізнишся – за рік …»

Зачитайте закінчення прислів’я.

Чи можете пояснити лексичне значення слова «етажерка» (конструкція з поличок)

Назвіть слово, де всі склади відкриті.

Назвіть слова, що закінчуються на закритий склад.

Підсумок роботи

Прислів’я закликає нас не зволікати, поспішаймо далі.

Справді, добре працювати в гурті. Не всім так таланить.

Слайд   Допоможи  Андрійкові.

П’ятикласник Андрійко дуже засмучений. Він  неправильно переніс слова. «Як же так? - дивувався хлопець. - Адже я вивчив правила, де вказано, що слова переносяться за складами, що не можна переносити однієї букви.  Допоможіть Андрійкові виправити помилки, зробіть правильно переноси, обґрунтуйте свій вибір.  Попрацюйте в парах, бо ж гуртом легше впоратися із завданням.

Скористайтеся таблицею на ст. 88 вашого підручника.

Запис і пояснення біля дошки. «Упiймай помилку»

Май-оріти, поль-овий, подз-вонити, виход-жу, ансам-бль,  ро-звиток, білос-ніжний.

Підсумок за завданнями першого блоку.

ІІ блок (поглиблення знань про наголос)

Слайд  Дайте відповіді на запитання

- Що таке наголос?

- Як називаються склади, на які падає наголос?

- Що таке логічний наголос?

Слайд  РОБОТА З ТЕКСТОМ

Гроші вважають одним із найдавніших і найзагадковіших винаходів людства за всю історію його розвитку. Вони пройшли складний шлях від украй простих форм до сучасних видів їх.

У Київській Русі ще за часів Володимира Великого почали карбувати золоті та срібні монети. На таких монетах обов’язково зображували князя, а з іншого боку – княжий герб, тризуб. Ці гроші згодом стали називати гривнями. Тож наші сучасні гривні мають тривалу й цікаву історію! (з інтернету)

 

-         Прочитайте текст, подумайте , до якого типу мовлення вiн належить.

-         Визначте тему. Дайте заголовок, запишіть його, поставте наголоси у словах. 

-         Виразно прочитайте речення І абзацу, запишіть  . Визначте слова, на які падає логічний наголос.

Слайд перевiрмо

-         Запишіть фонетичною транскрипцією слово вИнаходів

 

Пригадайте, коли, де і як ми використовуємо гроші.

Поміркуйте, звідки в дорослих беруться гроші. А в дітей?

Чи потрібно заощаджувати гроші? Чому? Як саме?

Яка наука вчить нас вести обрахунки?

 Слайд  (У Миколи) Розв’яжімо задачу

ДобУток – це яка математична дія?

Розв’яжемо життєву задача. Пятикласники готують подарунки для наших захисникiв.

Прочитайте задачу, правильно наголошуючи слова.

11 хлопчиків та 14 дівчаток для виготовлення  сувенірів придбали по 200 см атлАсної стрічки. Скільки метрів стрічки  придбали діти?  (50м)

Знайдімо рішення задачі (за потреби звертається увага на те, що необхідно сантиметри перевести в метри).

-Що можна купити за гроші, а що ні?  

V Підведення підсумків

Ми гарно попрацювали, хоч і не бездоганно, бо не помиляється лише той, хто нічого не робить.

Слайд

Той, хто робить помилки, - попереду того, хто не робить нічого. Помилки, якщо їх визнавати, обертаються з утрат на здобутки.
           М. Дочинець

VI Рефлексія

Слайд  Оцiни свою роботу

VII Слайд  Домашнє задання

Повторити правила ст.87-93,
виконати вправу 226 або написати висловлювання (5-7 речень) Чого не можна купити за гроші.

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку