Підсумкова контрольна робота за 2 семестр

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота для 5 класу за другий семестр. Містить у собі завдання з тем: спрощення приголосних, правила вживання знака м'якшення та апострофа, правила милозвучності, словосполучення, складне речення, головні та другорядні члени речення, звертання, вставні слова та однорідні члени речення.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з української мови за ІІ семестр

І варіант

1-10 завдання містить чотири варіанти відповіді, з яких ЛИШЕ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0,5 б.

1. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення у групах приголосних, що позначається на письмі

А   тиж..невий, шіс..надцять                   Б   нещас..ний, кіс..лявий

В   контрас..ний, швидкіс..ний               Г   капос..ний, радіс..ний

2. Зі знаком м'якшення всі слова пишуться в рядку

А бояз..кий, дон..ці, лял..чин  

Б громадян..ство, вишен..ці, мен..ші

В ніжніст.., таріл..ці, всер..йоз  

Г скрин..ці, дон..ці, бал..зам

3. Усі слова пишуться з апострофом у рядку

А Св…тослав, В…чеслав, дзв...якнути

Б багр...янець, мавп ...ячий,   тьм...яний

В возз...єднання, невід...ємний, довір...я

Г моркв…яний, узгір...я, пор...ядок

4. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку

А …складних випадках          Б побувати … Одесі

В …світлі  ліхтарів          Г жити…твоєму домі

5. Словосполучення  є в рядку

А дорослі й діти           Б перед будинком

В сміятися дзвінко          Г листя кружляє

6. Словосполучення  НЕМА в рядку 

А пташиний спів   Б  збирати ягоди

В  намисто  з горобини   Г  на столі

7. Помилку допущено в рядку

А  честний,  корисний                                 Б   проїзний, пізній 

В  радісний, скніти                                      Г перехресний, корисний

8. Усі слова написані правильно в рядку

А мільйон, різкий, голці                              Б Харків, тоньший, радість

В кавказкий, вишень,  донецький               Г їдальня, різбяр, станьте

9. Помилку допущено в рядку

А між’ярусний, розм’якнути   Б без’ядерний, риб'ячий

В духмяний,   прим’ятий  Г п’янко, дзв’якнути

10. Помилку у вживанні у/в допущено у рядку

А зібрав урожай    Б  учні та учителі

В зловити у озері   Г прибирати у кімнаті

У завданнях 11-15 потрібно встановити відповідність. За кожне правильно виконане завдання – 1 б.

11. Встановіть відповідність між реченням і його характеристикою.

1. Ідіть, сини, погуляйте!

А. Питальне, неокличне

2. Чому не спить верба в прозору осінь?

Б. Спонукальне, неокличне

3. Яка чудова українська мова!

В. Розповідне, окличне

4. Не стелись, тумане, не шуміть, тополі

Г. Спонукальне, окличне

 

1

2

3

4

 

 

 

 

Д. Розповідне, неокличне

 

 

12. Встановіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.

1. Льотчик запитує у хлопчика.

2  Найбільші  аеропорти  світу  нагадують  невеликі  міста.

3  Вода на землі перебуває в постійному  русі.

4   Він виявився цікавою людиною.

 

1

2

3

4

 

 

 

 

А підмет

Б присудок

В додаток

Г означення

Д обставина

 

13. Встановіть відповідність між прикладом речення і однорідними членами, які воно містить.

1. Тягнуться до сонця і квітки, і трави.

А однорідні підмети

2. Весна цвіла, співала ніжним цвітом.

Б однорідні присудки

3. Знову потекли теплі, лагідні, задумливі  дні. 

4. Студенти виконували завдання керівника швидко, весело, моторно.

 

1

2

3

4

 

 

 

 

В однорідні додатки

Г однорідні означення

Д однорідні обставини

14. Установіть відповідність між реченнями і їх схемами

1. І гніт, і неволя, і кров - усе зникне навіки.

А І О, і О, і О – УС.

  2. У нашому саду ростуть такі дерева: яблуні, груші, сливи.  Б …, ВС,… .

  3. Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.                  В ЗВ, ….

  4. Погода, на щастя, видалася гарною.                                       Г УС: О, О, О.

                                                                                                          Д …, ЗВ, … .

1

2

3

4

 

 

 

 

15. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (розділові знаки пропущено)

1. До нас прилетіла на срібних конях всемогутня зима і скоро випав сніг

А однорідні члени речення

 

2. Велика кількість птахів оселяється на березі моря і живиться рибою

Б складне речення

 

3.  Посуньтеся сестрички мої любі

В звертання

4. Скоро мабуть почнуться канікули

Г вставні слова

 

Д односкладне речення

1

2

3

4

 

 

 

 

16. Складіть два речення, правильно розставляючи розділові знаки. За кожне речення – 1 б.

1) з прямою мовою, щоб у першому реченні пряма мова стояла після слів автора;

2) складне речення, частини якого з'єднані лише інтонацією.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Підсумкова контрольна робота з української мови за ІІ семестр

ІІ варіант

1-10 завдання містить чотири варіанти відповіді, з яких ЛИШЕ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0,5 б.

1. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення у групах приголосних, що позначається на письмі

А шіс..десят, напас..ник                                     Б  балас..ний, перехрес..ний

В  капос..ний, вартіс..ний                                   Г студен..ство, улес..ливий

2. Зі знаком м'якшення всі слова пишуться в рядку

А брун..ка, пол...ський, камін...чик

Б дон...чин, парасол...чин, корін...

В уман...ський, волин...ський, дз...обик

Г  виріз...бити, голівон...ці, чотир...ма

3. Усі слова пишуться без апострофа у рядку

А об...єднати, дит...ясла, під...їжджати  

Б м...язи, верб…я, зв...язок

В перед... ювілейний, солов... їний  

Г р... ясний,   медв…яний, пор…ятунок

4. Літеру й треба писати   в рядку

А Петро (і,й) Євген   Б синтаксис (і,й) пунктуація

В хто (і,й) як    Г висока (і,й)мовірність

5. Словосполучення  є в рядку

А  шкільний товариш                                  Б  коло школи

В  троянди й волошки   Г  дівчинка побігла

6. Словосполучення  НЕМА в рядку 

А  навколишній світ   Б   сад  цвіте

В   контрольна робота   Г   письмовий переказ

7. Помилку допущено в рядку

А  кістлявий, зап'ясний                                 Б  ризикнути, випускний

В  обласний, рідкісний                                 Г вискнути, серцевий

8. Усі слова написані правильно в рядку

А меньший, тонший, спільник                     Б мазь, доньчин, баский

В  батенько, користю, коріньці                    Г  інший, ляль чин, ненчин

9. Помилку допущено в рядку

А сузір'я, міжгір'я    Б черв'як, верб'я

В  мавпячий, цв'ях   Г без'ядерний, під'їхати

10. Помилку у вживанні і/й допущено у рядку

А удень й вночі    Б місяць і зорі

В на траві й озерах   Г любов і ненависть

У завданнях 11-15 потрібно встановити відповідність. За кожне правильно виконане завдання – 1 б.

11. Встановіть відповідність між реченням і його характеристикою.

1. Вивчайте, любіть свою мову!

А. Питальне, неокличне

2. Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?

Б. Спонукальне, неокличне

3. Нарешті прийшло літо!

В. Розповідне, окличне

4. Не бійтесь заглядати у словник.

Г. Спонукальне, окличне

 

1

2

3

4

 

 

 

 

Д. Розповідне, неокличне

 

12. Встановіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.

1. Пізніше для цього вони почали будувати вози.

2  Осінь чарує мене своїми кольорами.

3  У  золоті  осінні  дні  збираються  відлітати  журавлі.

4   Побудував Миколка для цуцика гарну будку

1

2

3

4

 

 

 

 

А підмет

Б присудок

В додаток

Г означення

Д обставина

13. Встановіть відповідність між прикладом речення і однорідними членами, які воно містить.

1. Це місто любило легенди, жило ними.

А однорідні підмети

2. Мама й тато завжди всміхаються.  

Б однорідні присудки

3. В один день затопило ліси, сінокоси, городи

4. Під  самою  хатою  росли  червоні та рожеві троянди.

 

1

2

3

4

 

 

 

 

В однорідні додатки

Г однорідні означення

Д однорідні обставини

 

14. Установіть відповідність між реченнями і їх схемами

1. І  срібні  сурми  журавлів,  і  ранки  голубі  - все  заплелося  в  тій  дорозі.

А І О, і О – УС.

  2. Все зникло: і місто, і гори, і поле, і гай.                                Б …, ВС,… .

  3. Дорогі  учні, піклуйтеся  про  своє  здоров’я   

займайтеся спортом!                                                                      В ЗВ, …!

  4. Сьогодні, мабуть, буде завірюха.                                            Г УС: і О, і О, і О, і О.

                                                                                                          Д …, ЗВ, … .

1

2

3

4

 

 

 

 

15. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (розділові знаки пропущено)

1. Вiд городiв зеленiють верби їхнє тонке листя хвилюється на вітрі.

А однорідні члени речення

 

2. Тече вода в синє море та не витікає

Б складне речення

3.  Бідна волошко чому ти не на клумбі волієш рости?

В звертання

4. По-моєму то величезна зграя шпаків.

Г вставні слова

 

Д односкладне речення

1

2

3

4

 

 

 

 

16. Складіть два речення, правильно розставляючи розділові знаки. За кожне речення – 1 б.

1) з прямою мовою, щоб у першому реченні пряма мова стояла перед словами автора;

2) складне речення, частини якого з'єднані сполучником.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Євсеєва Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Вороняк Уляна
Додано
19 серпня 2021
Переглядів
2639
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку