Підсумкова контрольна робота з української мови за ІІ семестр
І варіант
1-10 завдання містить чотири варіанти відповіді, з яких ЛИШЕ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0,5 б.
1. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення у групах приголосних, що позначається на письмі
А тиж..невий, шіс..надцять Б нещас..ний, кіс..лявий
В контрас..ний, швидкіс..ний Г капос..ний, радіс..ний
2. Зі знаком м'якшення всі слова пишуться в рядку
А бояз..кий, дон..ці, лял..чин
Б громадян..ство, вишен..ці, мен..ші
В ніжніст.., таріл..ці, всер..йоз
Г скрин..ці, дон..ці, бал..зам
3. Усі слова пишуться з апострофом у рядку
А Св…тослав, В…чеслав, дзв...якнути
Б багр...янець, мавп ...ячий, тьм...яний
В возз...єднання, невід...ємний, довір...я
Г моркв…яний, узгір...я, пор...ядок
4. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
А …складних випадках Б побувати … Одесі
В …світлі ліхтарів Г жити…твоєму домі
5. Словосполучення є в рядку
А дорослі й діти Б перед будинком
В сміятися дзвінко Г листя кружляє
6. Словосполучення НЕМА в рядку
А пташиний спів Б збирати ягоди
В намисто з горобини Г на столі
7. Помилку допущено в рядку
А честний, корисний Б проїзний, пізній
В радісний, скніти Г перехресний, корисний
8. Усі слова написані правильно в рядку
А мільйон, різкий, голці Б Харків, тоньший, радість
В кавказкий, вишень, донецький Г їдальня, різбяр, станьте
9. Помилку допущено в рядку
А між’ярусний, розм’якнути Б без’ядерний, риб'ячий
В духмяний, прим’ятий Г п’янко, дзв’якнути
10. Помилку у вживанні у/в допущено у рядку
А зібрав урожай Б учні та учителі
В зловити у озері Г прибирати у кімнаті
У завданнях 11-15 потрібно встановити відповідність. За кожне правильно виконане завдання – 1 б.
11. Встановіть відповідність між реченням і його характеристикою.
1. Ідіть, сини, погуляйте! |
А. Питальне, неокличне |
||||||||
2. Чому не спить верба в прозору осінь? |
Б. Спонукальне, неокличне |
||||||||
3. Яка чудова українська мова! |
В. Розповідне, окличне |
||||||||
4. Не стелись, тумане, не шуміть, тополі |
Г. Спонукальне, окличне |
||||||||
|
Д. Розповідне, неокличне
|
12. Встановіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1. Льотчик запитує у хлопчика. 2 Найбільші аеропорти світу нагадують невеликі міста. 3 Вода на землі перебуває в постійному русі. 4 Він виявився цікавою людиною.
|
А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина
|
13. Встановіть відповідність між прикладом речення і однорідними членами, які воно містить.
1. Тягнуться до сонця і квітки, і трави. |
А однорідні підмети |
||||||||
2. Весна цвіла, співала ніжним цвітом. |
Б однорідні присудки |
||||||||
3. Знову потекли теплі, лагідні, задумливі дні. 4. Студенти виконували завдання керівника швидко, весело, моторно.
|
В однорідні додатки Г однорідні означення Д однорідні обставини |
||||||||
14. Установіть відповідність між реченнями і їх схемами |
|||||||||
1. І гніт, і неволя, і кров - усе зникне навіки. |
А І О, і О, і О – УС. |
2. У нашому саду ростуть такі дерева: яблуні, груші, сливи. Б …, ВС,… .
3. Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема. В ЗВ, ….
4. Погода, на щастя, видалася гарною. Г УС: О, О, О.
Д …, ЗВ, … .
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
15. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (розділові знаки пропущено)
1. До нас прилетіла на срібних конях всемогутня зима і скоро випав сніг |
А однорідні члени речення
|
||||
2. Велика кількість птахів оселяється на березі моря і живиться рибою |
Б складне речення
|
||||
3. Посуньтеся сестрички мої любі |
В звертання |
||||
4. Скоро мабуть почнуться канікули |
Г вставні слова |
||||
|
Д односкладне речення |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
|
|
|
|
||
16. Складіть два речення, правильно розставляючи розділові знаки. За кожне речення – 1 б.
1) з прямою мовою, щоб у першому реченні пряма мова стояла після слів автора;
2) складне речення, частини якого з'єднані лише інтонацією.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підсумкова контрольна робота з української мови за ІІ семестр
ІІ варіант
1-10 завдання містить чотири варіанти відповіді, з яких ЛИШЕ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. За кожну правильну відповідь – 0,5 б.
1. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення у групах приголосних, що позначається на письмі
А шіс..десят, напас..ник Б балас..ний, перехрес..ний
В капос..ний, вартіс..ний Г студен..ство, улес..ливий
2. Зі знаком м'якшення всі слова пишуться в рядку
А брун..ка, пол...ський, камін...чик
Б дон...чин, парасол...чин, корін...
В уман...ський, волин...ський, дз...обик
Г виріз...бити, голівон...ці, чотир...ма
3. Усі слова пишуться без апострофа у рядку
А об...єднати, дит...ясла, під...їжджати
Б м...язи, верб…я, зв...язок
В перед... ювілейний, солов... їний
Г р... ясний, медв…яний, пор…ятунок
4. Літеру й треба писати в рядку
А Петро (і,й) Євген Б синтаксис (і,й) пунктуація
В хто (і,й) як Г висока (і,й)мовірність
5. Словосполучення є в рядку
А шкільний товариш Б коло школи
В троянди й волошки Г дівчинка побігла
6. Словосполучення НЕМА в рядку
А навколишній світ Б сад цвіте
В контрольна робота Г письмовий переказ
7. Помилку допущено в рядку
А кістлявий, зап'ясний Б ризикнути, випускний
В обласний, рідкісний Г вискнути, серцевий
8. Усі слова написані правильно в рядку
А меньший, тонший, спільник Б мазь, доньчин, баский
В батенько, користю, коріньці Г інший, ляль чин, ненчин
9. Помилку допущено в рядку
А сузір'я, міжгір'я Б черв'як, верб'я
В мавпячий, цв'ях Г без'ядерний, під'їхати
10. Помилку у вживанні і/й допущено у рядку
А удень й вночі Б місяць і зорі
В на траві й озерах Г любов і ненависть
У завданнях 11-15 потрібно встановити відповідність. За кожне правильно виконане завдання – 1 б.
11. Встановіть відповідність між реченням і його характеристикою.
1. Вивчайте, любіть свою мову! |
А. Питальне, неокличне |
||||||||
2. Синичко-сестричко, де твоє гніздечко? |
Б. Спонукальне, неокличне |
||||||||
3. Нарешті прийшло літо! |
В. Розповідне, окличне |
||||||||
4. Не бійтесь заглядати у словник. |
Г. Спонукальне, окличне |
||||||||
|
Д. Розповідне, неокличне
|
12. Встановіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1. Пізніше для цього вони почали будувати вози. 2 Осінь чарує мене своїми кольорами. 3 У золоті осінні дні збираються відлітати журавлі. 4 Побудував Миколка для цуцика гарну будку
|
А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
13. Встановіть відповідність між прикладом речення і однорідними членами, які воно містить.
1. Це місто любило легенди, жило ними. |
А однорідні підмети |
||||||||
2. Мама й тато завжди всміхаються. |
Б однорідні присудки |
||||||||
3. В один день затопило ліси, сінокоси, городи 4. Під самою хатою росли червоні та рожеві троянди.
|
В однорідні додатки Г однорідні означення Д однорідні обставини
|
||||||||
14. Установіть відповідність між реченнями і їх схемами |
|||||||||
1. І срібні сурми журавлів, і ранки голубі - все заплелося в тій дорозі. |
А І О, і О – УС. |
2. Все зникло: і місто, і гори, і поле, і гай. Б …, ВС,… .
3. Дорогі учні, піклуйтеся про своє здоров’я —
займайтеся спортом! В ЗВ, …!
4. Сьогодні, мабуть, буде завірюха. Г УС: і О, і О, і О, і О.
Д …, ЗВ, … .
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
15. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції (розділові знаки пропущено)
1. Вiд городiв зеленiють верби їхнє тонке листя хвилюється на вітрі. |
А однорідні члени речення
|
||||
2. Тече вода в синє море та не витікає |
Б складне речення |
||||
3. Бідна волошко чому ти не на клумбі волієш рости? |
В звертання |
||||
4. По-моєму то величезна зграя шпаків. |
Г вставні слова |
||||
|
Д односкладне речення |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
|
|
|
|
||
16. Складіть два речення, правильно розставляючи розділові знаки. За кожне речення – 1 б.
1) з прямою мовою, щоб у першому реченні пряма мова стояла перед словами автора;
2) складне речення, частини якого з'єднані сполучником.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________