ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Завдання для підсумкового оцінювання за І семестр складено відповідно до чинної програми з географії для 10 – 11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту) , затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698)
Робота налічує 15 тестових завдань різних типів та рівнів складності, зокрема з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, на визначення множинної відповіді ( 3 правильні відповіді із 7 запропонованих). Крім тестових завдань є два завдання географічного змісту з використанням математичних розрахунків
Загальна кількість завдань – 17. На їх виконання відведено 45 хвилин.
Під час виконання роботи не дозволяється користуватись атласами та іншими джерелами картографічних знань.
ОЦІНЮВАННЯ ЗАВДАНЬ
Номер завдання |
Тип завдання та спосіб його оцінювання |
Кількість балів |
|
Завдання І -ІІІ рівня складності |
15 |
№ 1 - 10 |
Завдання вибором однієї правильної відповіді. Якщо у бланку відповідей позначено тільки одну правильну відповідь – завдання оцінюється в 1 бал, якщо два або більше варіантів відповідей, навіть якщо серед них є правильний або не позначено відповіді взагалі – завдання оцінюється в 0 балів |
1 завдання – 1 бал Разом за 10 завдання –10 балів |
№ 11-13 |
Завдання на встановлення відповідності. Якщо у бланку відповідей записано всі правильні комбінації цифр і літер, завдання оцінюється в 4 бали. Відповідно кожна правильно визначена відповідність оцінюється в 1 бал |
1 завдання – 4 бали Разом за 3 завдання – 12 балів |
Завдання на визначення множинної відповіді ( 3 правильні відповіді із 7 запропонованих варіантів). Якщо у бланк відповідей вписано 3 правильні відповіді – завдання оцінюється в 3 бали, 1 бал за кожну правильно вказану відповідь ( цифру) |
1 завдання – максимум 3 бали. Разом за 2 завдання – 6 балів |
|
|
Завдання ІV рівня складності |
2 |
№ 16- 17 |
Завдання географічного змісту з використанням математичних розрахунків. За правильно розраховані та логічно записані результати та відповідь на завдання 2 бали
|
1 завдання – максимум 4 бали. Разом за 2 завдання – 8 балів |
|
|
|
Пропоновані завдання орієнтовані на перевірку рівня досягнень учнів за 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень. Максимально можливий тестовий бал за правильно виконані завдання становить 36 балів. Оцінка учня залежить від кількості правильних відповідей на тестові завдання та якості виконання теоретичних завдань.
Орієнтовний варіант підсумкової контрольної роботи з географії для 11 класу
І рівень. Вибрати одну правильну відповідь.
1. Виберіть числовий масштаб, якщо 1см на карті відповідає 500м на місцевості
А) 1:500
Б) 1:5000
В) 1:50000
Г) 1:500000
2. Вкажіть півкулю в, якій розташовані колона під № 25
А) Східна
Б) Західна
В) Північна
Г) Південна
3. Якщо масштаб топографічної карти 1:100000, то її номенклатура буде такою:
А) У-36-84
Б) У-36-84-В
В) У-36-84-В-а-
Г) У-36-84-В-а-3
4. Вкажіть сторону горизонту, яка відповідає азимуту 90°
А) Схід
Б) Захід
В) Північ
Г) Південь
5. Спосіб картографічного зображення , який служить для показу різних просторових переміщень, що відносяться як до природних, так і до соціально-економічних явищ
А) Спосіб ізоліній
Б) Спосіб ареалів
В) Спосіб лінійних знаків
Г) Спосіб знаків руху
6. Оберіть вірне твердження:
А) широта є південною якщо значення паралелей збільшується з півдня на північ
Б) широта є південною якщо значення меридіанів збільшується з півдня на північ
В) широта є північною якщо значення меридіанів збільшується з півдня на північ
Г) широта є північною якщо значення паралелей збільшується з півдня на північ
7. Вкажіть вид проекції
А) Циліндрична
Б) Азимутальна
В) Конічна
Г) Довільна
8. Карти окремих частин материків (держав, областей тощо) - це поділ карт за
А) охопленням території
Б) змістом
В) масштабом
Г) призначенням
9. Перетинаючи лінію зміни дат із заходу на схід, потрібно...
А) відняти одну годину
Б) додати одну годину
В) додати одну добу
Г) відняти одну добу
10. Яка закономірність спостерігається в зміні ґрунтів в горах:
А) строкатість
Б) висотна поясність
В) широтна зональність
Г) азональність
IІ рівень. Установити відповідність.
11.Установіть відповідність між характером освітленості поверхні Землі та датами року.
1. найдовший світловий день у південній півкулі |
А 1 січня |
2. день дорівнює ночі й має тенденцію до скорочення в північній півкулі |
Б 21 березня |
3. на лінії Північного полярного кола настає полярний день |
В 22 червня |
4. день дорівнює ночі й має тенденцію до зростання у північній півкулі |
Г 23 вересня |
|
Д 22 грудня |
12.Встановіть відповідність між впливом господарської діяльності людини на родючість ґрунтів
1. випас худоби |
А знищення рослинності, котра скріплює ґрунт |
2. зрошення |
Б отруєння грунтів відпрацьованими газами |
3. створення промислових та побутових звалищ |
В вітрова та водна ерозія |
4. робота наземного транспорту |
Г знищення площі землі, придатної для сільського господарства |
|
Д вторинне засолення грунтів |
13. Установіть відповідність між процесами та формами рельєфу, які ними створюються.
1. карст |
А моренний вал |
2. водна ерозія |
Б яр |
3. робота льодовика |
В печера |
4. суфозія |
Г степове блюдце |
|
Д гора-лаколіт |
IIІ рівень. Вибрати три правильні відповіді із семи запропонованих.( по 3 бали)
14. Які явища у природі є наслідками дії відхиляючої сили обертання Землі – сили Коріоліса?
1 зміна місцевого часу
2 напрям постійних вітрів
3 асиметрія правого й лівого берегів річок
4 існування поясів освітлення
5 напрямок руху океанічних течій
6 напрямок зміни природних зон
7 зміна висоти Сонця над горизонтом
15. Виберіть з перелічених ендогенні процеси
1 робота льодовиків
2 робота підземних вод
3 робота вітру
4 метаморфізм
5 магматизм
6 тектонічні рухи
7 робота текучих вод
ІV рівень. Завдання з використанням математичних розрахунків (по 4 бали)
16. Яка температура на вершині г. Говерла, якщо біля підніжжя на висоті 320 м, вона становить + 18 ℃.
17. Визначте ресурсозабезпеченість нафтою вказаних у таблиці країн. Розташуйте їх у порядку збільшення цього показника.
|
Країна |
Запаси мінеральної сировини, млрд. т |
Щорічний видобуток сировини, млн. т |
А |
Саудівська Аравія |
45,1 |
450 |
Б |
ОАЕ |
16,2 |
120 |
В |
Росія |
6,7 |
300 |
Г |
США |
3,8 |
380 |
Бланк відповіді
Підсумкова контрольна робота
з географії
за І семестр
учня (учениці) 11 класу
___________________________________________
(Прізвище, ім’я, по батькові)
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (1-10)
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. Завдання на визначення відповідності (11-13)
11
|
12
|
13 |
|||
1
|
|
1 |
|
1 |
|
2
|
|
2 |
|
2 |
|
3
|
|
3 |
|
3 |
|
4
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Завдання з вибором трьох правильних відповідей (14-15)
14
|
15 |
||||
|
|
|
|
|
|
ІV. Розв’язок завдань 16-17. (ДОПИСАТИ)