підсумкова річна контрольна робота 5 клас з української мови

Про матеріал
Створена підсумкова контрольна робота з української мови для класів з метою перевірки засвоєних знань з предмета
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота

з української мови для учнів 5  класу

1 Вкажіть рядок, у якому всі слова вжиті в переносному значенні:
а) місяць виглядає, ніжне сонечко, міцні руки;
б) золота сережка, летять години, гострий розум;
в) ласкава мама, ласкаве сонечко, тепла ковдра

г) крила мрії, залізна воля, залізні нерви.

2. Вкажіть рядок, у якому всі антоніми підібрані правильно:
а) старий зошит – молодий зошит, важко працювати – легко працювати, працювати вранці – працювати ввечері;
б) тиха погода – вітряна погода, глибока річка – мілка річка, щира людина – лицемірна людина;
в) глибока думка – мілка думка, черства людина – чуйна людина; старий дуб – новий дуб.

3. Значущі частини слова, що служать для утворення нових слів, — це

а) префікс і суфікс;

б) суфікс і корінь;

в) суфікс і закінчення

г) префікс і корінь.

4. Укажіть рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:

а) терен, ожеледь, перелісок, зайчик;

б) швидко, кріт, мрійник, знання;

в)_путь, мудрість, степ, праворуч;

г) степ, повість, стіл, поні.

5. Букви на позначення лише голосних звуків записано в рядку:

а)  а, і, н

б) а, о, у

в)  і, п, о

г)  у, и, й.

6. Буква ю позначає два звуки в кожному слові рядка:

а)  юний, сюжет, Юрій

б) юність, матір’ю, бюджет

в)  ювілей, рюкзак, помию

г)  під’юджувати, Юля, в’юнець.

7. Апостроф пишемо після букв:

а) б, п, в, м, ф

б) д, т, з, с, ц, л, н

в) к, п, т, ф, х

г) а, б, в, г, д.

8. М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

а) умиєт..ся, біл..ший, брин..чати

б) вуз..кий, сніжинон..ці, мен..ше

в) їдал..ня, русал..чин, голівон..ці

г) річен..ці, камін..чик, зган..бити.

9. Знайдіть слово, у якому немає подвоєння букви «н»:

а) осін...ій;

б) клітин..ий;

в) кам’ян..ий;

г) ураган..ий.

10. Яке з поданих сполучень слів є словосполученням (більше 1 правильної відповіді):

а) біля школи

б) сонячний день

в) квіти і трави

г) ранок розпочався

д) весело гратися.

11. Визначіть синтаксичну роль слова ЯСКРАВО в реченні: ВРАНІШНЄ СОНЦЕ ЯСКРАВО ОСВІТИЛО ПРОМІННЯМИ НЕБО.

а )означення

б) обставина

в) додаток

г) присудок.

12. Однорідні члени речення - це:

а) усі члени речення, крім головних

б) члени речення, що становлять граматичну основу

в) члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до одного й того самого члена речення

г) слова, що називають того, до кого звертаються.

13. Якщо узагальнюване слово стоїть перед однорідними членами речення, то перед ними ставимо:

а) тире

б) двокрапку

в) лапки.

14. Слова або сполучення слів, за допомогою яких виражається ставлення мовця до висловленого, називаються..

а) однорідними членами речення

б) звертаннями

в) вставними слова

г) другорядними членами речення.

15. Вставні слова є в усіх реченнях, ОКРІМ (розділові знаки пропущено):

а) У кімнаті здається нікого не було.

б) Я на жаль ніколи не був у тайзі.

в) Наприкінці зими порожнім здається листяний ліс.

г) На жаль ми так і не вибралися на море.

16. Вкажіть речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущено):

а) Дай мені крила Україно!

б) Горнусь до тебе Україно!

в) Благослови мене рідна земле як мати в дорогу.

г) Розпрягайте хлопці коні та лягайте спочивать.

17. За допомогою вставних слів здається, можливо, мабуть можна виразити:

а) почуття радості;

б) упевненість;

в) невпевненість;

г)  почуття жалю.

18. Укажiть рядок, у якому частини складного речення поєднано сполучниками (роздiловi знаки вилучено):
а) Митi жодної не можна повернути щоб заново по-iншому пожить.
б)Вiдбились зорi у водi летять до хмар тумани.
в) Із серця виросла калина над хвилями Днiпра злетiла пiсня журавлина.
г)Хтось стиха завiв пiсню до нього пристав ще один голос.

19.  Знайдiть рядок, у якому правильно поставлено роздiловi знаки.
а) Навшпиньках пiдiйшов вечiр, i засвiтив зорi.
б)Земля гуде, i ридають дерева.
в) До землi ти голову притулиш, i матiр’ю тихенько назовеш.
г) Сiї гори стоять одвiку, i стоятимуть довiку.

20.  Укажiть речення, що вiдповiдає схемi: А: «П?».. (роздiловi знаки вилучено)
а) Я люблю зиму сказала дiвчинка бо всiчнi в мене день народження.
б) Недаремно каже прислів’я Мала крапля лупає скелю.
в) Я запитав Батьку, що таке людська байдужість.
г) Тарас заплескав у долоні А он наша хата! А он наша хата!

21.  Діалог – це
а) слово, що вживається жителями певної території;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) чиясь мова, передана від імені автора у формі складного речення.
г) слова, які називають того, до кого звергаємось із мовленням.

22. Слова кожної особи, яка бере участь у діалозі, називаються
а) вставними словами;

б) реплікою;
в) ремаркою;

г)  прямою мовою.

23.  Доберiть другу частину до речення Вiтер дужчав, щоб утворилося складне речення:
А … i пригинав до землi дерева

 Б … i здiймав на дорозi куряву
В … i починав накрапати дощ

 Г … i розганяв чорнi хмари.

24. Утворіть складне речення зі сполучниковим зв’язком.             

     Над містом стояла літня ніч … високо серед неба світив ясний місяць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Колбасова Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Olha Olha
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Голячук Варвара Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 травня 2023
Переглядів
23705
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку